0/5 - (0امتیاز)
11 خرداد 1398 ساعت :18:55 51156

آب و هوا در استانبول(بهار، تابستان، پاییز، زمستان)

استانبول مقصد تعطیلات شگفت انگیزی است برای مسافرانی که به دنبال یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد، یک عقب رمانتیک و یا یک شهر جهانی میگردند.

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، همیشه یک پیش فرض خوب برای پیش بینی آب و هوا است. فصل های متغیر می توانند شرایط متغیری را فراهم آورند و برخی از سفرهای تفریحی و فعالیت های مناسب است که در آب و هوای خشک و گرم تا در روزهای سرد و بارانی انجام شود.استانبول فصول مختلفی دارد. از تابستان گرم تا زمستان های سرد و این شهر است که همه چیز را از یخ برف تا آفتاب پر می کند. اگر قصد سفر به استانبول دارید، راهنمای آب و هوای استانبول را ملاحظه نمائید.

آب و هوا استانبول در بهار Spring

مسلما بهترین زمان برای بازدید از استانبول بهار است. در این زمان از سال، درجه حرارت شروع می شود، آسمان تمایل به روشن شدن دارد، و بازدید کنندگان تور استانبول می توانند از آفتاب بدون حرارت و رطوبت شدید لذت ببرند.بهار زمان عالی برای بازدید از استانبول است، زیرا آب و هوای خوبی دارد و تقریبا همیشه تضمین شده است. این فصل"فصل بهار " پیک توریستی در شهر است. جشن ها و فستیوال های متعدد و برجسته زیادی برای بازدید کنندگان وجود دارد.پیشنهاد توریاب بازدید از فستیوال و نمایشگاه خیره کننده جشن گل لاله استانبول در سراسر شهر، است این جشنواره به مدت 300 سال است که برگزار میشود. اگر آب و هوا خوب و خورشید درخشان باشد ایده فوق العاده ای دیگر بازدید از جزایر پرنس است. این مجموعه ای از 9 جزیره کوچک در جنوب استانبول تشکیل شده است(جزایر استانبول) و زمینه ای عالی برای غروب خورشید را فراهم می کند، در جزایر پرنس از دیدگاه های منظره دریا، پیاده روی، شنا و تلاش برای ورزش های آب استفاده کنید.

آب و هوا استانبول در بهار Spring

آب و هوا استانبول در مارس(10 اسفند تا 11 فروردین)

در ماه مارس دمای کم کم  شروع به آرام شدن می کند و به حدود 10 درجه می رسد. هنوز هم در ماه مارس مقدار بارانی قابل ملاحظه ای وجود دارد، با متوسط بارش ماهانه 70 میلی متر، بنابراین بهتر است آماده باشید برای دوش عجیب و غریب و ناگهانی که ممکن است اتفاق بیوفتد.

آب و هوا استانبول در آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)

در ماه آوریل دمای هوا بسیار خشک است که در آن بسیار آفتاب گرم را می بیند با حداکثر دمای روز در حدود 18 درجه، این یک زمان واقعا لذت بخش است که از باغ ها و پارک ها در استانبول دیدن نمائید.

آب و هوا استانبول در می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)

در ماه می ماه خشک تر و گرم تر از ماه های مارس و آوریل است، و این زمان مناسب برای لذت بردن از آسمان آبی است و خورشید بدون اینکه نگران گرم شدن باشید. دما معمولا تا پایان ماه به حدود 22 درجه می رسد.

توصیه به مسافر تور استانبول در فصل بهار استانبول:

اگر در بهار از استانبول دیدن کنید، لباس های سبک وزن، کلاه خورشیدی و لباس ژاکت پنبه ای یا کتانی یا شال را برای شب ها به همراه داشته باشید. اگر در ماه مارس در حال بازدید هستید، یک ایده خوب پوشیدن یک ژاکت ضد آب است.

آب و هوا استانبول در تابستان Summer

تابستان معمولا زمان مناسبی است که برای بازدید از استراحتگاه هاو تعطیلات محبوب واقع در ساحل غربی و جنوبی، به جای شهر استانبول که بسیار گرم و مرطوب است استفاده شود در حالی که ژوئن قابل تحمل تر است، ماه های ژوئیه و اوت در این شهر می تواند برتری داشته باشد. در طول ماه های تابستان باران بسیار کم است و جیوه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.تابستان ایده آل برای گشت و گذار نیست و بهترین زمان برای لذت بردن از دماهای پایین و یک نسیم پر طراوت در اوایل تابستان است، که به قایقرانی بروید و یا از جزایر پرنس دیدن کنید که به مراتب خنک تر از شهر استانبول می باشند.

آب و هوا استانبول در تابستان Summer

آب و هوا استانبول در ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر)

در اوایل ماه ژوئن زمان خوبی برای بازدید از استانبول است در صورتیکه شما اهمیتی به جاذبه های خورشید بر روی پوست خود ندهید. درجه حرارت می تواند به 25 درجه برسد، که ممکن است برای برخی از بازدیدکنندگان کمی زیاد باشد.

آب و هوا استانبول در ژوئیه (10تیر تا 9 مرداد)

ماه ژوئیه ماه گرم و خشک و مرطوب در مرکز استانبول است. پیش بینی ها برای امواج گرمایشی و درجه حرارت بیش از 30 درجه غیر معمول نیست.

آب و هوا استانبول در ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور)

آب و هوا در استانبول در ماه اوت بسیار شبیه به ماه جولای است، با روزهای آفتابی و شبهای بسیار گرم.

توصیه به مسافر تور استانبول در فصل تابستان استانبول

انتخاب لباس های راحت، سبک، پنبه ای،  شلوار کتانی، و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

آب و هوا استانبول در پاییز (Fall)

آب و هوای استانبول در پاییز بسیار دلپذیر و ملایم است و به همین دلیل است که بسیاری از بازدیدکنندگان در این زمان تور استانبول خود را رزرو می کنند.دما از اوت شروع به کم شدن می کند و رطوبت نیز کمتر می شود. آب و هوای پاییز برای کاوش خیابان های زیبای، روستایی، استانبول ایده آل است. در اوقات فراغت خود یک تور پیاده روی و یا نگاه به هنر خیابانی، و همچنین نمادهای سنتی از دوره های گذشته، مانند موزاییک های پیچیده، تزئینی و کاشی ها برنامه ریزی کنید.ماراتن استانبول معمولا در ماه نوامبر برگزار می شود، اما اگر شما علاقه مند به شرکت در آن نیستید، مسیرهای پیاده روی در پارک ها و جنگل ها را انتخاب کنید. یک سفر روزانه در بسفر نیز بسیار توصیه می شود.

آب و هوا استانبول در پاییز (Fall)

آب و هوا استانبول در سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر)

در ماه سپتامبر درجه حرارت به حداکثر 24 درجه می رسد و بارندگی کمی افزایش می یابد. شب نیز خنک تر است.

آب و هوا استانبول در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)

آب و هوا در ماه اکتبر تازه و دلپذیر است، با روزهای روشن و درجه حرارت تا 20 درجه. باران باران در این زمان سال کم کم شروع به باریدن می کنند.

آب و هوا استانبول در نوامبر  (10 آبان تا 9 آذر)

دمای هوا در ماه نوامبر کاهش می یابد، اما هنوز هم نور خورشید زیاد است و دمای متوسط باید حدود 17 درجه باشد.

توصیه به مسافر تور استانبول در فصل پاییز استانبول

اگر برای تعطیلات پاییز در استانبول سفر میکنید، لباس های مناسب برای آب و هوای خنک را  بردارید

آب و هوا استانبول در زمستان (Winter)

آب و هوا در استانبول در فصل زمستان، کاملا متفاوت از روزهای گرم تابستان است. هوا کاملا سرد است، باران زیادی در اطراف وجود دارد، و احتمال برف وجود دارد.زمستان ممکن است زمان مورد علاقه همه شما برای بازدید از استانبول نباشد، اما در زمستان شما می توانید موزه ها را مشاهده کنید و از طریق خیابان های باریک پر برف قدم زدن را امتحان کنید. شهر استانبول در زمستان زیر یک پتو سفید و تیره میرود.حمام ، آب گرم و خرید در استانبول یکی دیگر از راه های عالی برای گذراندن زمان در یک شب ابری، سرد است.

آب و هوا استانبول در زمستان (Winter)

آب و هوا استانبول در دسامبر(10 آذر تا 10 دی)

دسامبر مرطوب ترین ماه، با متوسط بارندگی 119 میلی متر است. دما می تواند به 5 درجه کاهش یابد.

آب و هوا استانبول در ژانویه (11 دی تا 11 بهمن)

ماه ژانویه، سردترین ماه است

آب و هوا استانبول در فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند)

دمای هوا در ماه فوریه کمی بالاتر است، اما دما هنوز هم بسیار سرد است و درجه حرارت بالاتر از 10 درجه است.

توصیه به مسافر تور استانبول در فصل زمستان استانبول

از آنجائیکه دما در زمستان به طور قابل توجهی کاهش می یابد، شما باید مقدار زیادی لباس گرم و کفش مناسب را کت گرم و ضد آب، و همچنین ژاکت و شلوار بلند، و کلاه، روسری و دستکش را همرا خود داشته باشید.

با توجه به توصیف فصول سال در استانبول بهترین زمان سفر به استانبول کدام است؟

مطلب زیر  را از دست ندهید تا در سفر با تور استانبول از همه چیز لذت ببرید

استانبول آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارد.

در زیر خلاصه 4 فصل استانبول را یاد آور می شویم:

فصل بهار در استانبول

با توجه به آب و هوای مطبوع و برگزاری جشن های فضای باز و کنسرت ایده عال برای سفر است.فقط با توجه به درخواست زیاد مسافران هزینه های اقامت کمی بیشتر است.

فصل تابستان در استانبول

تابستان استانبول از نیمه خرداد شروع و تا نیمه مهر می باشد.شما در تیر و مرداد بارش کمی شاهد هستید چرا که گرما در بالاترین حد خود است همین گرما از هجوم مسافران می کاهد و باعث ارزان بودن سفر به استانبول می شود البته تفریحات آبی و و سواحل استانبول مشتاقان خود را جذب می کند.

فصل پاییز در استانبول

پاییز استانبول شروع اش از مهر تا آذر است. مثل پایتخت خودمان استانبول بزرگ کم کم شلوغ و رستوران گردی در شب های خنک استانبول جان تازه ای می گیرید.

فصل زمستان در استانبول

زمستان شهر پس از آذر ماه شروع و تا اخر اسفند خودمان دارای باد سرد و سوزناک می باشد

بالاخره چه زمانی تور استانبول بریم ؟

بهار و پاییز  بهترین فصل سفر به استانبول است و ایده آل و برای سفر و خرید و گشت شهری در استانبول بهار تا پائیز است البته طبیعی است که هزینه ها در این 2 ماه بیشتر است ولی بعد از این دو فصل تابستان بهتر است چرا که هزینه کمتری دارد فقط باید گرما را تحمل کنید و در انتها لیست زمستان است که ارزانترین فصل سفر به استانبول است.

بیشتر بدانید:

بهترین زمان سفر به استانبول

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    مهرزاد عموری

    با سلام خدمت شما عزیزان مررسی از مطالب جالبی که ارائه میدهید با توجه به اینکه بنده در خوزستان زندگی میکنم،بنظرم تمام فصول به غیر از زمستان استانبول عالی و دلچسبه

    توریاب: ممنون