0/5 - (0امتیاز)
09 شهریور 1398 ساعت :09:54 2763

قلعه روملی حصار استانبول(برج نظامی برای فتح قسطنطنیه)

روملی حصار سمت اروپایی استانبول توسط محمد فاتح سلطان در مقابل قلعه آناتولی قبل از فتح استانبول ساخته شده تا از حملات و کمک های نظامی قسمت شمالی بسفر توسط رومی جلوگیری کند.

قلعه روملی ، که به قلعه بوشازسن نیز مشهور است ، در ناحیه ساریر و بوشازیچی در استانبول قرار دارد. قلعه روملی قبل از فتح استانبول به منظور جلوگیری از حمله از قسمت شمالی بسفر توسط فاتح سلطان مفتح در مقابل قلعه آناتولی ساخته شد. منطقه ای که قلعه در آن قرار دارد ، باریکترین قسمت بسفر است. ساخت قلعه 90 روز طول کشید. این قلعه که دارای بزرگترین سنگرهای جهان است دارای 3 برج بزرگ است.برای تصرف قسطنطنیه که در اختیار رومیان قرار داشت و یک برج نظامی به نام قلعه آناتولی از آن محافظت می کرد سلطان دستور ساخت یک برج مراقبتی در 90 روز را صادر کرد که اسم آن روملی حصار نهادند و از طریق این برج که عبور و مرور رومیان را محدود میکرد عثمانی ها یکماهه توانستند بر رومیان چیره شوند.پس تصرف نام پایتخت رومیان شکست خورده از قسطنطنیه به شهر سلام (استانبول) تغییر یافت

قلعه روملی حصار استانبول(برج نظامی برای فتح قسطنطنیه)

اطلاعات در مورد قلعه روملی

ساخت ارگ در سال 1452 آغاز شد ، به كنترل پاشا واگذار شد ، در حالی كه ساخت قسمت باقیمانده در كناره دریا توسط خود فاتح سلطان نظارت می شد. 3 برج این قلعه به نامهای زیر

  • برج ساحلی ساریسا پاشا Halil pasha نظارت بر عبور و مرور دریا و با ارتفاع ۲۲ متر
  • برج دست چپ( زغانوس پاشا) را Zağanos pasha و با ارتفاع 21 متر
  • برج سمت راست را Saruca pasha

ساخت قلعه روملی در 15 آوریل در سال 1452 با ۱۳ سنگر دیدبانی به پایان رسید. جالبه جالب اینکه چوب ساخت قلعه از Ere fromlisi دریای سیاه و ازنیک آورده شده و سنگ آهک را از قسمتهای مختلف آناتولی و سازه های بیزانس در مجاورت بدست آمده است. امروز کنسرت هایی برگزار درون قلعه روملی هر سال در تابستان برگزار می شود.

قلعه روملی حصار استانبول در سمت اروپایی

مکان های صبحانه روملی هساری

امروزه در قلعه روملی کافه هایی مانند فلورپا ، قهوه سیاه ، کافه انار ، نیش ، کافه قلعه ، کافه دگاته ، قلعه کمان ، لیمو نقره وجود دارد.

هزینه ورودی قلعه روملی

هزینه ورودی قلعه روملی 10 TL است. شما می توانید با Muzekart ورودی نامحدود وارد موزه شوید.

دسترسی:

با حمل و نقل عمومی می توان به روملی حصار دسترسی پیدا کرد و از ایستگاه اتوبوس روملی حساری ، ایستگاه اتوبوس آشیان ، ایستگاه اتوبوس قلعه روملی ، ایستگاه مترو دانشگاه بوشازیچی و ایستگاه مترو اتیلر می توان به قلعه روملی در تور استانبول رسید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران