0/5 - (0امتیاز)
25 مرداد 1398 ساعت :23:23 1590

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش(شناخت بافت سنتی جزیره)

خانه مردم شناسی بومیان در محله سفین قدیم به 1200 مترمربع و ۱۵ اتاق و 2 حیاط مجلسی و 1حیاط خانوادگی است.

جزیره‌ی کیش یکی از پر طرفدار ترین و بهترین مقاصد گردشگری ایران زمین است که در سالهای اخیر به خاطر ورود امکانات ویژه‌ی رفاهی و گردشگری به این جزیره‌ی زیبا، هر روزه به تعداد مسافران و گردشگران این جزیره افزوده می‌شود و این پر طرفدار بودن، جزیره‌ی کیش را به یک رقیب سرسخت برای کشور‌های عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص جذب گردشگر و تجارت توریستی تبدیل کرده است. امکانات گردشگری و خدمات توریستی نوین و مدرن و فراهم آوردن امکانات رفاهی و تفریحات به روز در این جزیره، آن را به یک مکان مناسب برای گذران تعطیلات به ویژه در میان جوانان که علاقمند به تفریحات پرهیجان هستند تبدیل کرده است. البته، اکثر مردم تصور می‌کنند که سفر به جزیره‌ی کیش یک سفر گران‌قیمت است اما با قیمت‌های استثنایی که در تور کیش می‌توانید انتخاب کنید، یک سفر لذت‌بخش با قیمتی مناسب را در اختیار خود قرار می‌دهید. اما از علل پرطرفدار بودن این جزیره در میان مردم می‌توان به مواردی چون طبیعت  زیبا و دلنشینش، امکانات و خدمات توریستی مدرن آن و همچنین امکان آشنایی با بافت سنتی و مردم محلی این جزیره اشاره کرد. طبیعت این جزیره مملو از زیبایی و تازگی است. دریای زیبا و نیلگون و آرام، ساحل نرم و مطبوع و پاکیزه، نسیم خنک با بوی دریا، صدای مرغان دریایی پرهیاهو بر روی امواج خروشان و کف آلود و نمای سرسبز جزیره با انواع درختان و گیاهان مختلف مخصوص نواحی گرم و مرطوب، این جزیره را برای رفع خستگی و بازیافتن انرژی به یک مکان مناسب تبدیل کرده است. همچنین، وجود مراکز خرید فراوان، با تنوع بسیار بالا و گسترده و تفریحات و سرگرمی‌های مدرن و پیشرفته‌ی این جزیره و استفاده از تکنولوژی برای مشاهده‌ی بهتر زیبایی‌های آفرینش همچون ساخت آکواریوم کیش و شهربازی‌ها و پارک‌های مدرن همچون شهربازی هایلند کیش که سفر به این جزیره را برای افراد با تنوع سنی گوناگون و سلیقه‌های مختلف به یک سفر هیجان انگیز تبدیل می‌کند.

خانه مردم شناسی کیش

 برای آن دسته از افرادی که به شناخت و آشنایی با هنر و فرهنگ شهرهای مختلف علاقمند هستند، در این جزیره یک مکان خاص وجود دارد. خانه‌ی مردم شناسی بومیان کیش، مکانی مناسب برای افرادیست که به این جزیره سفر می‌کنند و بیشتر اوقات خود را در میان تفریحات مدرن و متنوع این جزیره گذرانده اند. چرا که این مکان به مسافران تور کیش نشان می‌دهد که جزیره‌ی کیش قدمتی طولانی و دور و دراز دارد و از دیرباز مردمی بوده اند که در این جزیره به زندگی و کار و تجارت مشغول بوده اند.این بنای قدیمی که یکی از کهن‌سال ترین بناهای اعیانی جزیره‌ی کیش به حساب می‌آید، بیش از دویست سال قدمت دارد. این خانه‌ی زیبا، پانزده اتاق دارد که اکنون به بخش‌هایی برای نشان دادن آثار بومی کیش به مسافران تور کیش اختصاص یافته اند. خانه‌ی مردم شناسی بومیان کیش دو حیاط دارد. یکی بیرونی و دیگری اندورنی، که نمایشگر معماری قدیمی و کهن جزیره‌ی کیش می‌باشد. این بنای زیبا متعلق به حاج عبدالله ابن شاهین، تاجر مروارید سرشناس و محبوب جزیره‌ی کیش می‌باشد. خانه‌ی مردم شناسی بومیان کیش به منظور ترویج فرهنگ و سنت مردم محلی کیش در سال هزار و سیصد و نود و سه افتتاح شد. این خانه ابزار آلات زندگی و شغل مردم کیش، لباس‌های مردانه و زنانه ساکنین کیش، غذاهای مخصوص این جزیره و ظروف سنتی مورد استفاده‌ی آن‌ها را برای مردم بازدید کننده به نمایش می‌گذارد.

فعالیت‌های ویژه‌ی این خانه برای گردشگران و مسافران:

نمایش سبک زندگی مردم بومی کیش در هشتاد سال پیش، نمایش وسایل و ابزار مورد استفاده‌ی مردم جزیره در هشتاد سال پیش، آشنایی با فرهنگ شغلی جزیره همچون صید مروارید، ماهی‌گیری، قایق سازی و همچنین شغل تجارت مروارید که از اصلی ترین مشاغل مردم جزیره بوده است، همچنین نمایش فیلم‌های مستند از فرهنگ‌ مردم جزیره‌ی کیش و فعالیت‌ها و آداب و رسومی چون عروسی، ماهی‌گیری، صید مروارید، آشنایی با شیوه‌ی پذیرایی سبک عربی در این جزیره.در این خانه، مسافران و گردشگران تور کیش می‌توانند با پوشیدن لباس‌های مخصوص ساکنین این جزیره عکس‌های به یادماندنی در قسمت‌های مختلف خانه بگیرند. همچنین، در این خانه زنان هنرمندی هستند که با استفاده از حنا، نقوش زیبایی روی دست‌ها خلق می‌کنند که یکی از آداب و رسوم مردم جزیره‌ی کیش است و طرفداران بسیاری نیز دارد. در این خانه با خوراکی‌های متنوع که البته مخصوص این جزیره است، پذیرایی می‌شوید و نیز می‌توانید از این خوراکی‌ها به عنوان سوغات خریداری کنید. خوراکی‌هایی نظیر خرما، قهوه عربی، شیرینی محلی مانند لقیمات، خبیصه، خنفروش و بسیاری خوراکی های متنوع دیگر. همچنین، می‌توانید غذاهای محلی مخصوص این جزیره را در این خانه امتحان کنید. در این خانه نان‌های سنتی جزیره‌ی کیش هم پخت می‌شود. نان‌هایی همچون خمیر، لوس، چباب و بریزه.این مکان، در محله‌ی سفین قدیم واقع شده است که به راحتی با تاکسی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.بازدید از این خانه می‌تواند برای مسافران تور کیش تجربه‌ای جذاب و به یاد ماندنی باشد تا با بخش سنتی این جزیره هم آشنا شوند.اگر شما هم علاقمندید از زیبایی‌های بی‌نظیر این جزیره دیدن کنید، با مراجعه به صفحه‌ی تور لحظه آخری کیش از قیمت‌های ارزان و استثنایی این تورها باخبر شده و تور مناسب و دلخواه خود را با قیمتی بسیار مناسب انتخاب کنید و با خیالی آسوده منتظر روز سفر بمانید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران