0/5 - (0امتیاز)
20 مرداد 1398 ساعت :16:11 2085

همه چیز درباره آنتالیا(دهکده تعطیلات)

در آنتالیا چه بخوریم و کجا اقامت کنیم و جاذبه های توریستی شهر آنتالیا کجاست

آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه در جنوب کشور ترکیه واقع شده است و همه ساله مورد هجوم گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. بنابراین یکی از مهمترین شهرهای جهانگردی در ترکیه است. طول سواحل آنتالیا 630 کیلومتر است.اما این شهر با توجه به سیستم فراگیر ، توجه کافی را به خود جلب نمی کند. در عین حال ، در گردشگری قابل ارزیابی نیست.وقتی صحبت از آنتالیا می شود ، دهکده تعطیلات به ذهن شما خطور می کند. علاوه بر این ، به دلیل سیستم امکانات فراگیر داخل هتلهای 5 ستاره آنتالیا شما معمولا خارج از هتل نمی روید در تور آنتالیا گردشگرانی که پول کمی خرج می کنند می آیند. با این حال ، از نظر مکان هایی برای دیدن و بازدید در آنتالیا گزینه های زیادی وجود دارد.بدیهی است ، چیزهای زیادی وجود دارد که باید قبل از رفتن به تور آنتالیا بدانید. توریاب برخی از این موارد را از طریق این راهنمای سفر آنتالیا با شما به اشتراک می گذارد.یکی از اولین مکان هایی که برای بازدید کنندگان در تعطیلات به این شهر آمده است ، شهر قدیمی آنتالیا(Kaleiçi) منطقه تاریخی کالیچی در محله مرات پاشا با خانه ها و ساختمان های تاریخی عثمانی به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده است. مناره فلوت آنتالیا که اولین اثر اسلامی این شهر در زمان علاء الدین کیکوبات است. علاوه بر این ، در سفر امپراتور روم هادریان به شهر در سال 130 پیش از میلاد ، دروازه هادریان نیز مکانی دیدنی برای بازدید است

کالیچ

بازدید از شهرهای باستانی آنتالیا:

از آنجا که تاریخ پیدایش آنتالیا در اوایل تاریخ بسیار ابتدایی است آنتالیا به عنوان یک شهر باستانی متفاوت ظاهر می شود شهر باستانی پرگا آنتالیا Perga City بین مرکز شهر و آلانیا واقع شده است ، جایی که تئاتر معروف آسپندوس Aspendos در آن واقع شده است. معبد آپولو در ساید و شهر باستانی Perge که به دلیل حمام ها و چشمه های بزرگش به عنوان شهر آب نیز شناخته می شود ، تنها معدودی از مسافران تور ارزان آنتالیا هستند که می خواهند شهرهای باستانی را کشف کنند ، در این شهر بیش از 10 شهر باستانی وجود دارد. علاوه بر این  همچنین می توانید موزه باستان شناسی آنتالیا واقع در کنیالتی را ببینید.

مناره فلوت انتالیا

بازدید از غارها در آنتالیا:

در میان مکان هایی که برای بازدید از شهر وجود دارد نباید غارها را فراموش کنید. یکی از بهترین راه های فرار از رطوبت بالای شهر به ویژه در شهری که گردشگران به تابستان علاقه مند هستند بازدید از این غارهای خنک است. داملتاش (Damlataş)-دیم(Dim) -کارائین(Karain)  و زیتینتا (Zeytintaş) اصلی ترین آنها هستند. این غار در منطقه ابرادی واقع شده است ، که به عنوان بزرگترین دریاچه زیرزمینی ترکیه شناخته می شود ، غارهای Yerköprü و Yalan Dünya نیز بسیار محبوب هستند.تقریباً در هر نقطه از شهر غارهای مختلفی وجود دارد. غار کارائین یکی از بزرگترین غارهای طبیعی کشور ترکیه است و به عنوان اولین غاری که مردم در آن زندگی می کنند شناخته شده است. بنابراین ، حتماً باید از این مکان دیدن کنید.

زیبایی های طبیعی آنتالیا:

زیبایی طبیعی شهر به اندازه زیبایی های تاریخی آن غنی است. اولین جایی که از نظر زیبایی طبیعی به ذهن می رسد آبشار ماناوگات و دریاچه مخزنی Oymapinar است. آبشار کورشونلو که از سال 1986 به عنوان پارک ملی طبیعت محافظت شده است. آبشارهای دودن  Duden و غار معروف مانند Kopru Cay و Köprülü Canyon برای پیاده روی های طبیعت و قایقرانی از جمله مکان هایی هستند که باید دوباره به آن توجه کنید. علاوه بر اینها ، پارک کارالی لولو با سه تراس مشاهده ای که تقریباً 7 هزار متر مربع دارد ، مکانی ایده آل برای نمایش شهر است. برای لذت بردن از طبیعت می توانید این مکان ها را به لیست مکان های خود اضافه کنید.صحبت در مورد زیبایی های طبیعی شهر ، لازم است منطقه کوه نوردی و جاده مشهور لیکن که در آن مردم مسیرهای مشخصی از مکانهایی مانند بهشت عبور می کنند را بازدید کنید.

آسپندوس

زیباترین سواحل آنتالیا:

آنتالیا دارای ساحل تقریباً 630 کیلومتر خط ساحلی است. که با این ویژگی یکی از معدود شهرهای جهان است محبوب ترین ساحل شهر ساحل کاپوتاج " Kaputaj" است. مانند بسیاری از پست های اینستاگرام ، این ساحل در مرزهای کاس واقع شده است. ساحل معروف دیگر ساحل پاتارا ، خانه معبد آپولو است. علاوه بر این ساحل چیرالی است جایی که ویرانه های رومی در آن واقع شده است. خلیج Adrasan و  ساحل معروف کلئوپاترا در آلانیا و ساحل اینچکوم ، معروف به ماسه های زیبا که مستقیماً در مقابل آن قرار دارد ، باید در لیست مکان های شما برای شنا باشد. ساحل کارپوز کالدیران ، جایی که آبشار Duden در آن سقوط می کند ، و ساحل معروف کمرالتی باید در لیست شما نیز باشد.

آبشارهای آنتالیا

در آنتالیا چه باید بخوریم؟

متأسفانه ، کسانی که به این شهر می آیند از هتل هایشان بیرون نمی آیند و قادر به یادگیری چیزی نیستند. خلاصه اینکه از بهترین رستورانهای آنتالیا بی خبر هستند. با این حال ، گزینه های کاملاً مناسبی برای نوشیدن و غذا خوردن در شهر وجود دارد.

شیرینی توفیک بورکچی:

وقتی نوبت صبحانه می رسد ، شهرت آنتالیا اولین جایی است که شما برای Tevfik Börekçi می شناسید این فروشگاه شیرینی معروف واقع در پشت مسجد کاراکاش در مرکز شهر آنتالیا است.

چاشنی Serpme Börek:

 بدون مزه چاشنی خاص Serpme Börek برنگردید. اما شهرت وی نیز در قیمت های او منعکس شده است.

 صبحانه Ayşegül Hanım Ciftligi

صبحانه Ayşegül Hanım Ciftligi یکی از بهترین آدرسهای صبحانه آنتالیا با محصولات ارگانیک ، چای و طبیعت گردی است.

 بادام خامه ای ممنت:

 معتبرترین ایستگاه طعم شهر است. می توانید در مورد این مکان که بادام خامه ای درست کنید ، و همچنین طعم هایی مانند شکوفه کدو پر شده ، سالاد گاو دریایی ، برای شام فکر کنید.

 سیریاد بستنی:

روستای Korkuteli در کوههای Taurus مشهورترین مکان در مورد بستنی سرخ شده است. البته ، من نمی دانم که قصد سفر به آنجا را دارید یا خیر. یکی از بهترین آدرس های بستنی Akdeniz Dondurma است. شهرت آنجا بستنی سرخ شده نیست. مشهورترین مکان سیریاد لوبیا کلیه کوهی با tahina Aksu است.

کباب های گوشتی Şimşek Köfte:

 آدرس مناسبی برای کباب های گوشتی و سیری های لوبیا کلیه کوهی است. معروف ترین مکان در مرکز شهر رستوران صنعتگر است که از پدر به پسری مصطفی نای یری رسیده است.

آنتالیا بالک اوی:

خانه ماهی آنتالیا واقع در لارا برای دوستداران ماهی بسیار دیدنی است. با این حال ، قیمت ها بالاتر از حد متوسط هستند.

 کباب Topçu Kebap:

به دلیل کباب هایش مشهور است

کله پاچه Paçacı anaban:

اگر شما کسی هستید که سوپ سر و پا گوسفند را دوست دارد ، آدرس مناسب Paçacı anaban است. فقط از صبح تا ظهر باز شود. دیر بخواب ، گرسنه بمان.

رستوران Dönerci Hakkı Baba Merkez :

رستورانی که 3 نسل از آن ادامه دارد ، مکان بسیار مناسبی برای تهیه کننده گوشت است.

 رستوران مولانا:

 رستوران مولانا از سال 1956 با تمرکز روی غذاهای عثمانی به خدمت شما می پردازد.

ساحل کنیالتی

کجا در آنتالیا بمانیم؟

بهترین هتل های آنتالیا کجا هستند؟ قیمت هتل ها در آنتالیا چگونه است؟ پاسخ چنین سؤالاتی براساس انتظارات شما شکل می گیرد.اما دو هتل به نامهای هتل ساحلی تایتانیک بیچ لارا آنتالیا - هتل ساحلی تایتانیک دلوکس بلک بسیار موفق عمل کرده اند.زیباترین امکانات در منطقه بلک "Belek" برای کسانی که به دنبال یک دهکده تعطیلاتی لوکس هستند واقع شده است. امکانات و وعده های غذایی در اینجا معمولاً بسیار خوب است اما از نظر کیفیت دریا خیلی خوب نیست. مجلل ترین امکانات این شهر بعد از بلک در مرزهای کمر واقع شده است. دریا این منطقه بسیار زیبا تر از سایر مناطق است. برای کسانی که به دنبال یک دهکده تعطیلات لوکس هستند ، لارا می تواند جایگزین مناسبی باشد.

حمل و نقل آنتالیا

اگر از مسافران تور آنتالیا بپرسید که در این شهر چه چیزی را دوست ندارد ، اولین پاسخ احتمالاً حمل و نقل است. البته ، ایجاد زیرساخت حمل و نقل در شهری که در یک جغرافیای وسیع پراکنده باشد ، کار آسانی نیست. با این وجود ، هیچ کس نمی داند که چرا هتل های آنتالیا فقط خدمات شاتل به مرکز شهر را ارائه داده است. فرودگاه آنتالیا حدود 87 کیلومتر تا کمر ، 41 کیلومتر با بلک و 126 کیلومتر تا آلانیا فاصله دارد. اگر از این طریق با تاکسی بیایید ، می تواند بسیار گران باشد. بنابراین اگر قصد بازدید از شهر را دارید ، توصیه من اجاره ماشین است. یا اگر قیمت کرایه اتومبیل در آنتالیا برای شما گران است اگر پیشنهادی دارید که با اتومبیل شخصی خود در تعطیلات بروید. با این حال ، اگر به هتل می روید و تا پایان تعطیلات ترک نمی شوید ، می توانید از خدمات ترانسفر فرودگاهی که توسط کارتهای اعتباری و بسیاری از اپراتورهای GSM ارائه می شود ، بهره ببرید.

تاریخ آنتالیا

مانند بسیاری از مناطق آناتولی ، تاریخ آنتالیا نیز بسیار قدیمی است. در قرن 2 قبل از میلاد ، پادشاه پرگاموم ، آتالوس دوم دستور داد "برو و بهشت روی زمین  رابیاب!" تأسیس شد و نام آن از II Attalus گرفته شد. این شهر که به معنای "خانه آتالوس" است ، تنها Pergamums مشابه بهشت نبوده است. در بهار سال 1930 ، آتاتورک وقتی برای اولین بار آنتالیا را دید گفت "بدون شک آنتالیا زیباترین مکان جهان است". پس از تخریب پادشاهی پرگامون ، این شهر ابتدا تحت تسلط دزدان دریایی و سپس امپراتوری روم و بیزانس قرار گرفت. در دوره های بعدی ، این شهر حاکمیت ترک ها در دوره سلجوقی آناتولی بود. پس از آن ، این شهر تحت حاکمیت عثمانی ، اشغال ایتالیا پس از جنگ جهانی اول این شهر که از ایتالیایی ها آزاد شد استقلال یافت و یکی از مهمترین مراکز گردشگری ترکیه و تور آنتالیا شد.

تورهای مرتبط

نظرات کاربران

  • avatar
    زارع
    دوستان من اواخر خرداد رفتم. اگر براتون بد مسافت تا مرکز انتالیا مهم نیست نسبت به قیمتش همچیش عالیه
  • avatar
    صدف کربلایی
    هتل خیلی خوبی بود .از هر لحاظ ک فکر کنی عالی بود .غذاها متنوع .سرگرمی ها عالی بودن .بخصوص برای خانواده ها .کافه ها همه خوب .برخورد کارکنان همه عالی بود.نظافت هم خیلی خوب بود .هر روز نظافت میشد . .من خیلی راضی بودم .به دوستانی ک دنبال یک جای خوب میگردن پپیشنهاد میکنم این هتل و انتخاب کنن.با تشکر