0/5 - (0امتیاز)
20 دی 1401 ساعت :17:28 850

فرودگاه اسپارتا ترکیه( نزدیکترین فرودگاه به آنتالیا )

همانطور که می دانید برای سفر به آنتالیا پرواز مستقیم از ایران به این شهر ساحلی وجود ندارد. یکی از نزدیکترین فرودگاه های ترکیه به آنتالیا و آلانیا فرودگاه اسپارتا است. در این مقاله فرودگاه اسپارتا را به طور کامل معرفی می کنیم که هنگام انتخاب تور هفت شب و ه

. خواندن این مقاله به شما کمک می کند که مسافت و هزینه حدودی مسیرهای موجود را بررسی کنید و بدون معطلی با توجه به هزینه های موجود برنامه ریزی مناسبی را داشته باشید. نقاط ضعف و پیشرفت هایی که در این فرودگاه  از گذشته تا کنون وجود داشته را نیز بررسی می کردیم.

معرفی فرودگاه اسپارتا آنتالیا

نام کامل این فرودگاه «فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل  Isparta Süleyman Demirel Havalimanı» است. ای فرودگاه در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. جالب است بدانید که اسم فرودگاه اسپارتا به نام زادگاه سلیمان دمیرل نهمین رئیس جمهور ترکیه که در شهر متولد شده بود، انتخاب شده است. اگر بخواهیم موقعیت مکانی دقیق این فرودگاه را بیان کنیم می توانیم بگوییم در 28 کیلومتری منطقه کسیبورلو Keçiborlu قرار دارد.

در فرودگاه یک ترمینال مسافربری برای پرواز های داخلی وجود دارد اما فرودگاه اسپارتا پروازهای بین المللی را نیز انجام می دهد. اسپارتا یک فرودگاه غیر نظامی است. مساحت این فرودگاه معادل 5400 متر مربع است و سالانه  ظرفیت 600000 مسافر را دارد.

اگر بخواهیم در مورد نوع پروازهای این فرودگاه بگوییم: در فرودگاه اسپارتا در گذشته تنها به مدت چند ماه پرواز ارزان قیمت انجام می شد. در این پروازها معمولا با حداقل رساندن هزینه‌ های عملیاتی، بدون داشتن امکانات رفاهی کامل، با کرایه های کمتر و راحتی کمتر به مسافران خدمات ارائه می شد ( پرواز ارزان قیمت به اختصار LCC  نامیده می شود). اکنون فرودگاه به علت اینکه تعداد سفرهای داخلی کمی را در طول سال دارد و برای اینکه فرودگاه در سود دهی باشد و ضرر نکند این قبیل پروازهای ارزان را انجام نمی دهد. امروزه طبق آمار موجود  روزانه یک پرواز از اسپارتا انجام می شود.

فرودگاه اسپارتا ترکیه (نزدیکترین فرودگاه به آنتالیا)

برای پرواز تهران به ترکیه با مقصد تور لحظه آخری آنتالیا یا سایر مقاصد، با توجه به برنامه های پروازی که در هر فرودگاه موجود است از سایر  فرودگاه های ترکیه نیز می توانید استفاده کنید. لیست فرودگاههای ترکیه را در این قسمت می توانید مشاهده کنید:

  • فرودگاه ازمیر
  • فرودگاه آنتالیا
  • فرودگاه بین‌المللی سابیها گوکچن استانبول
  • فرودگاه استانبول
  • فرودگاه آنکارا

سفر زمینی به آنتالیا

ترانسفر از فرودگاه اسپارتا به آنتالیا چگونه است؟

برای رفتن به آنتالیا از فرودگاه اسپارتا به شهر های دیگر ترکیه به مشکلی بر نخواهید خورد. برای انتخاب ترانسفر فرودگاهی به هزینه، وسیله نقلیه و مدت زمانی که در مسیر هستید، باید توجه کنید. ابتدا بدانید که با پروازی حدودا 3 ساعته از ایرلاین های ایرانی می توانید به فرودگاه اسپارتا برسید. سپس با وسایل نقلیه ای مانند اتوبوس، تاکسی، ماشین یا دولموش به آنتالیا بروید. مسیر اسپارتا تا آنتالیا 3 ساعت و مسیر اسپارتا تا مارماریس و کوش آداسی حدود 6 ساعت است.

در مورد دلموش ها: یک وسیله نقلیه عمومی در ترکیه است برای مسیرهای خارج از شهر که کوتاه هستند استفاده می شود. هر دولموش ظرفیت سوار کردن 8 مسافر را دارد و از نظر سطح امنیت به دلیل رانندگان با مهارتش قابل اطمینان است.

در مورد فرودگاه اسپارتا برای سفر به آنتالیا بیشتر بدانیم!

این فرودگاه یک باند بتنی به ابعاد 3000 متر در 45 متر دارد. هواپیماهای ایرانی بیشتر اوقات در ماه های بهار و تابستان به این فرودگاه در ترکیه پرواز می کنند. با راه اندازی سومین قسمت تعمیر و نگهداری هواپیماهای ترکیه که توسط یک شرکت خصوصی تاسیس شده است، جدیدا هواپیماهای زیادی در این فرودگاه نگهداری می شوند. این فرودگاه در شهر اسپارتا که در ناحیه مرکزی استان اسپارتا است، قرار دارد. این شهر به خاطر فرش های دستباف محلی زیبا و کشت گل رز معروف است. به این شهر، شهر گل ها نیز می گویند.

سفر به انتالیا از فرودگاه اسپارتا

نکته جالب در مورد فرودگاه اسپارتا در ترکیه

جالب است بدانید که آنقدر تعداد مسافران ایرانی به ترکیه به واسطه این فرودگاه زیاد بوده که تقریبا اسپارتا به فرودگاه اختصاصی ایرانیان در ترکیه مشهور شده است. این حجم از تعداد ایرانیانی که به واسطه این فرودگاه به آنتالیا می آیند به دلیل عدم اجازه دولت برای ورود به فرودگاه آنتالیا است.

ویژگی های فرودگاه اسپارتا

علی رغم اینکه این فرودگاه یکی از پر مسافرترین فرودگاه ها برای سفر به آنتالیا و ترکیه است، طبق نظرات مسافران اشکالاتی نیز دارد. از جمله مشکلات و نقاط ضعف این فرودگاه را در این بخش مشاهده می کنیم.

  • سالن انتظار فرودگاه بسیار کوچک است.
  • مساحت کلی فرودگاه کم است.
  • با توجه به کوچک بودن سالن انتظار تعداد صندلی های سالن نیز کم است.
  • مسافران از رفتار غیر حرفه ای پرسنل و اینکه روند انجام کارها سریع نیست ناراضی بودند.
  • تاخیر تا 12 ساعت در پرواز های فرودگاه مشاهده شده است.
  • رستوران های با کیفیت عالی در فرودگاه کم است.

البته گفته می شود که امروزه تمامی خدمات مربوط به پزشکی، کافی شاپ ها، کافه ها، رستوران ها با انواع غذاهای محلی و ترکی و خدمات رفاهی در این فرودگاه افزایش یافته است. به عنوان سخن نهایی بگوییم که از انتخاب این فرودگاه برای سفر به ترکیه شک و تردید به دل راه ندهید و با خیال راحت به آنتالیا سفر کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران