0/5 - (0امتیاز)
16 بهمن 1401 ساعت :16:12 658

همه چیز در مورد شهر آنتالیا

همانطور که می دانید آنتالیا نام یک استان در کشور توریستی ترکیه است. نام مرکز این استان شهری با همین نام یعنی آنتالیا است. شهر آنتالیا یکی از مهمترین و توریستی ترین شهرهای زیبا در ترکیه است که در تمام طول سال و در فصل های گوناگون تعداد زیادی توریست و گردشگ

در مورد زیبایی های این شهر ساحلی بسیار سخن ها گفته ها شده است. در این مطلب سعی شده در مورد موقعیت جغرافیایی شهر آنتالیا، معرفی مکان های تاریخی و گردشگری آن، موقعیت آنتالیا روی نقشه و تمام نکاتی که لازم است قبل از سفر با تور انتالیا آن ها را بدانید صحبت شده است. مهم است که بدانید واحد پول در آنتالیا چیست و چگونه می توانید به آنتالیا سفر کنید. بازارها و مراکز خرید آنتالیا را بشناسید و با توجه به موقعیت هتل های موجود، مناسبترین محل اقامت را برای خودتان انتخاب کنید. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد می شود مطالب این بخش را با دقت بخوانید.

همه چیز در مورد شهر آنتالیا

تاریخچه آنتالیا

شهر آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است که در ساحل جنوب غربی آناتولی است و با کوه‌های توروس هم مرز است. در واقع بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه  است که خارج از منطقه دریای اژه قرار دارد و بیش از دو میلیون نفر در جمعیت دارد. بنیانگذار این شهر پادشاه آتالوس دوم شناخته شده است که حدود 150 سال قبل از میلاد میزیسته است. این شهر به افتخار او آتالیا یا آنتالیا نامیده شد. جالب است بدانید که از این شهر به عنوان پایگاه دریایی برای ناوگان قدرتمند آتالوس استفاده می کردند. البته برای بیان تاریخچه کلی این شهر نمی توان به یک پاراگراف بسنده کرد چرا که قدمت تاریخی شهر بسیار زیاد است و این مورد را در آثار تاریخی که در شهر باقی مانده و در تور آنتالیا از تهران می توان مشاهده کرد.

آنتالیا کجاست؟

همانطور که بیان شد استان آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه و بین رشته‌ کوه توروس و دریای مدیترانه قرار گرفته است، شهر آنتالیا تقریبا در مرکز استان آنتالیا قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه می‌ رسد و از جنوب غربی در همسایگی شهر زیبا و کوچک کمر است. موقعیت دقیق تر شهر و استان آنتالیا در نقشه موجود است. استان آنتالیا به دلیل جایگاهی که روی نقشه دارد، مرزهای مشترکی با استان های قونیه، موغلا ( ماگلا )، مرسین، بوردور، قرامان و اسپارتا دارد.

چگونه به آنتالیا برویم؟

برای رفتن به آنتالیا باید بدانید که متاسفانه پرواز مستقیم از تهران به آنتالیا و فرودگاه آنتالیا نداریم و این پرواز به دلایلی ممنوع شده است. شما مسافران ایرانی برای رفتن به آنتالیا باید ابتدا از تهران به فرودگاه اسپارتا بروید و سپس از فرودگاه اسپارتا به فرودگاه آنتالیا بروید. برای سفر از اسپارتا به آنتالیا می توانید هم به صورت هوایی هم به صورت زمینی مسیر موجود را طی کنید. برای اطلاع از شرایط و ساعات و نحوه رفتن از اسپارتا به آنتالیا می توانید مطلب فرودگاه اسپارتا ترکیه( نزدیکترین فرودگاه به آنتالیا ) را مطالعه کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که رفتن به اسپارتا و سپس آنتالیا تاثیر خیلی زیادی در زمان سفر نخواهد داشت و این دو شهر از هم خیلی دور نیستند. شما با پرواز 3 ساعته از ایرلاین های ایرانی به فرودگاه اسپارتا می روید سپس می توانید با وسایل نقلیه موجود مانند اتوبوس، دولموش، تاکسی و ماشین به آنتالیا بروید. مسیر اسپارتا تا آنتالیا نیز فقط 3 ساعت است و خوب است بدانید که مسیر اسپارتا تا مارماریس و کوش آداسی نیز حدود 6 ساعت است.

حمل و نقل در آنتالیا چگونه است؟

حمل و نقل اصلی شهر آنتالیا به صورت هوایی و زمینی است. البته مسیرهای دریایی هنوز در حال توسعه است. در آنتالیا همچنین  از اتوبوس، تاکسی، تراموا و دولموش ها نیز می توانید برای سفرهای کوتاه درون شهری و بین شهری استفاده کنید. طبق آخرین آمار و مطالعات در این شهر میانگین زمانی که مردم برای رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا می گذرانند، مانند رفتن و برگشتن به محل کار یا گشت و گذار در شهر، در یک روز 63 دقیقه است. گفته شده که میانگین مدت زمانی که مردم در یک ایستگاه حمل و نقل عمومی منتظر می مانند، 23 دقیقه است، میانگین مسافتی که مردم در یک سفر با حمل و نقل عمومی طی می کنند 7.6 کیلومتر (4.7 مایل) است.

واحد پول آنتالیا چیست؟

مهمترین سوال هایی که قبل از سفر به آنتالیا یا هر شهر دیگری که خارج از کشور است، باید پاسخ آنها را بدانیم، اول این مورد است که بدانیم واحد پول ترکیه چیست؟ دوم اینکه هر واحد پول این کشور چند تومان و یا حتی چند دلار است؟ مهمتر از این ها برای سفر به آنتالیا بهتر است چه نوع ارزی همراه خودمان داشته باشیم؟ در پاسخ به این سوالات مهم باید بگوییم که واحد پولی کشور ترکیه و به تبع شهر آنتالیا لیر است. اینکه هر یک لیر چند دلار یا چند تومان است مقدار دقیق و ثابت ندارد و همواره در بازه سفر باید از صرافی ها یا سایت های معتبر را برای دانستن این مبلغ بررسی کنیم. در مورد سوال سوم، معمولا توصیه میشود که واحد پولی دلار همراه خود ببریم اما تصمیم گیری این مسئله به نوسانات ارزها بسیار بستگی دارد اما به این مسئله دقت کنید که اگر قصد تعویض ارز در کشور ترکیه یا شهر آنتالیا دارید حتما از معتبرترین صرافی ها استفاده کنید که ارز مورد نظر شما با ارزش واقعی به دست شما برسد.

سفر به آنتالیا برای خرید از مراکز خرید آنتالیا

معروف ترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

یکی از دلایلی که در آنتالیا توریست های زیادی در طول سال مشاهده می شود این است که در آنتالیا مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد که شامل انواع پوشاک، وسایل چرم، کیف و کفش، لباس های برند و اصل، حتی وسایل تزئینی یا هر محصول دیگری است که می توانید آن ها را در با قیمت های مناسب تهیه کنید. چند مورد از بهترین مرکز خریدهای آنتالیا را در این بخش مشاهده میکنیم:

  • خیابان خرید سرزمین افسانه ها
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید میگروس آنتالیا
  • مرکز خرید مارک آنتالیا
  • مرکز خرید اوت لت دیپو
  • مال آو آنتالیا
  • مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا
  • آلانیوم مال
  • مرکز خرید و سرگرمی لیرا پارک
  • مرکز خرید اراستا آنتالیا

معروفترین سواحل آنتالیا

آنتالیا یک شهر ساحلی و بسیار زیباست که این ساحل در اطراف دریای بزرگ مدیترانه است و یکی از قطب های جذب گردشگران به این شهر است. دریا و سواحل زیبای آنتالیا در کنار آب و هوای معتدل آنتالیا خصوصا در تابستان و بهار یا حتی اوایل پاییز برای همه جذاب و دوست داشتنی است. در این قسمت فهرستی از معروف ترین و زیباترین سواحل آنتالیا را می توانیم مشاهده کنیم.

  • ساحل بلک آنتالیا
  • ساحل کُنیالتی آنتالیا
  • ساحل لارا آنتالیا
  • ساحل آلانیا در آنتالیا
  • ساحل پاتارا آنتالیا
  • ساحل الیمپوس آنتالیا

جشنواره ها و رویداد های آنتالیا

در آنتالیا همه ساله تعداد زیادی جشنواره با موضوع های مختلف برگزار می شود. افرادی که به برگزاری جشنواره های غذا، خرید، رقص و… در آنتالیا علاقه دارند معمولا بعد از اعلام تاریخ برگزاری این جشنواره ها به سفر می روند. لیست انواع جشنواره های آنتالیا را در این بخش می توانیم ببینیم:

  • جشنواره رقص فرار حسی
  • جشنواره ملاقات غرب با شرق ترکیه
  • شکست جادویی
  • جشنواره شور زندگی
  • کنسرت ملک موسو
  • کنسرت زیبایی

 نکات مهم درباره آنتالیا | فرهنگ و زبان در آنتالیا

به نظر می رسد آشنایی کلی با آداب و رسوم یک شهر در خارج از کشور می تواند کمک شایانی به ما کند که در مدت اقامت مان در آن شهر هر چند که کوتاه باشد، مشکلی بین ما شهروندان پیش نیاید. اگر زبان ترکی استانبولی را بدانید که برای انجام امور روزمره خود بسیار آسوده خواهید بود. اگر قوانین شهر را بدانید کاری خلاف قوانین انجام نداده و دچار مشکل نمی شوید. خوب است بدانید که مردم ترکیه دین رسمی ندارند اما اکثر افراد مسلمان هستند. تفاوت زمانی تهران و آنتالیا نیز حدود دو ساعت و نیم است. میانگین سطح قیمت ها در آنتالیا کمی بالاتر از سطح قیمت ها با پایتخت این کشور است.

تفریحات مفرح در پارک آبی آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

در آنتالیا انواع جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی وجود دارد. از طبیعت بکر و زیبای آنتالیا گرفته تا سواحل و بناهای تاریخی همگی جزو برترین جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب میشوند. در این قسمت فقط لیست کوتاهی از جاذبه ها را مشاهده می کنیم . برای اطلاع از تمامی جاذبه ها مطالب مرتبط را مشاهده کنید.

  • دروازه هادریان
  • تئاتر آسپندوس
  • برج هیدیرلیک
  • آکواریوم آنتالیا و …

بهتر است قبل از سفر به یک شهر و کشور دیگر از اطلاعات اولیه آن جا موقعیت جغرافیایی، آب و هوا فرهنگ و شرایط حمل و نقل در این شهر اطلاعات کافی داشته باشیم که آمادگی کامل را در سفر داشته باشیم. دقت کنید که آنتالیا شهری توریستی است و علاوه بر شهروندان ترکی افراد زیادی را از سراسر دنیا در طول سفر خود میبینید پس در سفر به آنتالیا دنیایی تجربه لذت بخش را تجربه خواهد کرد.

مطالب مرتبط: جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه (قسمت اول: جاذبه های شناخته شده آنتالیا) و جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه (قسمت دوم: جاذبه های ناشناخته آنتالیا)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران