0/5 - (0امتیاز)
18 بهمن 1401 ساعت :16:17 1747

شرایط پرواز مستقیم تهران به آنتالیا

حتما می دانید که هیچ پرواز مستقیمی از تهران به آنتالیا از سال 1388 تا همین اواخر نداشته ایم، و مسافران و توریستان ایرانی برای رفتن به آنتالیا در ترکیه باید از پروازهای تهران به اسپارتا (فرودگاه اسپارتا ترکیه) و سپس از آنجا به آنتالیا بروند.

گفته می شود که علت ممنوعیت پرواز مستقیم تهران به آنتالیا پخش یک سری تصاویر در ساحل آنتالیا بوده و از جانب دولت ایران این پروازها ممنوع شده بود. جالب است بدانید در سال های پیش حتی استفاده از عنوان تور آنتالیا در آژانس های مسافرتی ممنوع بوده و این تور تحت عنوان تور سواحل مدیترانه ای به فروش میرسیده است. حالا به نظر شما اهمیت موضوع کجاست؟ در آن دوره مسافران باید مراقب افرادی می بودند  که به دروغ  و با کلاهبرداری این تور مسافرتی تحت عنوان تور آنتالیا با پرواز مستقیم به آنتالیا را به مسافران می فروشند. اما لازم است بدانید که امروزه پرواز مستقیم به آنتالیا داریم اما باید بدانیم که مدت زمان ایستادن هواپیما در فرودگاه های این شهر بسیار کوتاه بوده و معمولا پروازها تک مقصده نیستند. در این مطلب سعی می کنیم پرسش هایی که برای شما در سفر به ترکیه ممکن است پیش بیاید را پاسخ دهیم و اطلاعات مورد نیاز شما در مورد تمامی پرواز های آنتالیا را شرح می دهیم.

شرایط پرواز مستقیم تهران به آنتالیا

اطلاعات کلی در مورد فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا یکی از فرودگاه‌های پرتردد کشور ترکیه است. این فرودگاه در شهر ساحلی و زیبای آنتالیا در اطراف دریای مدیترانه است. احداث اولین ترمینال این فرودگاه در سال ۱۹۹۶ بوده و در آوریل سال ۱۹۹۸ بهره‌ برداری شده است. طبق آخرین آمار این فرودگاه دارای دو ترمینال است. ظرفیت این فرودگاه ۳۵ میلیون مسافر در طول سال است. این فرودگاه در جنوب غرب ترکیه قرار دارد، دیگر فرودگاه‌های این منطقه در دالامان و بُدروم قرار دارند. حتما می دانید که از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا به مقصد اکثر فرودگاه‌های معروف دنیا پرواز وجود دارد. برای رفتن به ترکیه و اطلاع از زمان پرواز ها و ایرلاین های موجود می توان از تور آفری آنتالیا استفاده کرد.

بهترین ایرلاین برای سفر به ترکیه

مقاصد محبوب ترکیه برای گردشگران استانبول، ازمیر، دالامان، آنتالیا و بدروم هستند. بیشتر خطوط هوایی به مقصد ترکیه مقرون به صرفه هستند، اما ممکن است در داخل ترکیه پروازهای داخلی نداشته باشند. در این بخش لیستی از بهترین شرکت های هواپیمایی که به ترکیه پرواز می کنند را مشاهده می کنیم:

  • ترکیش ایرلاینز
  • خطوط هوایی پگاسوس
  • ایزی جت
  • آنادولو جت
  • سان اکسپرس

شرایط پرواز ایران به آنتالیا

فاصله تهران تا آنتالیا حدود 1154 مایل یا 1858 کیلومتر است. پروازهای بین المللی آنتالیا عموما از فرودگاه آلانیا گازی پاشا تا شهرهای اسلو، بیلوند و کپنهاگ صورت می گیرد! دقت کنید که در گذشته (از سال 1388 تا چندین سال بعد از آن) پرواز مستقیم از تهران به آنتالیا ممنوع شده بود اما امروزه به راحتی این پرواز مستقیم از تهران به آنتالیا در ایرلاین های مختلف وجود دارد.  در گذشته مسافران برای سفر به آنتالیا از طریق پرواز دو راه داشتند. راه اول مسافران می توانستند به فرودگاه اسپارتا بروند و از آنجا به صورت زمینی به آنتالیا و یا هر جای دیگری از کشور ترکیه می خواهند بروند. راه دوم این بود که مسافران  از تهران به فرودگاه استانبول بروند و از آنجا با پرواز یا به انتخاب خود به صورت زمینی به فرودگاه آنتالیا بروند. اما امروزه این مشکلات وجود ندارد و برای سفر با تور آنتالیا ارزان به راحتی از پروازهای مستقیم تهران به آنتالیا استفاده می شود.

مدت زمان پرواز تهران آنتالیا

مدت زمان پرواز از تهران به ترکیه و برعکس

بهترین مسیر برای رفتن از ترکیه به ایران پرواز است که حدود 6 الی 5 ساعت و طول می کشد. همچنین این مسیر را می توان با اتوبوس  طی کرد که در این صورت ممکن است حدود 36 ساعت و یا بیشتر طول بکشد. سریعترین پرواز از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام خمینی تهران پرواز مستقیم است که 2 ساعت و 50 متر طول می کشد.

شرایط سفر به آنتالیا از طریق سفر به استانبول

برای رفتن به آنتالیا همانطور که می دانید یکی از راه ها انتخاب سفرها و تورهای ترکیبی ترکیه است که مسافران ابتدا کشور را با مقصد استانبول ترک کرده و مدتی را در استانبول گذارنده و پس از استانبول به فرودگاه آنتالیا می روند. البته به صورت زمینی با اتوبوس یا قطار نیز می توانید این مسیر استانبول تا آنتالیا را طی کنید. قطارهای استانبول به آنتالیا از شهر Kadikoy حرکت می کنند و به Sandikli می رسند . راه آهنی که این دو شهر را به هم متصل می کند حدود 462 مایل است. این سفر زمینی با قطار حدود 14 ساعت طول می کشد. کرایه قطار نی حدودا 25 دلار است. پرواز مستقیم از استانبول به آنتالیا به طور میانگین ​​1 ساعت و 15 دقیقه  طول می کشد تا فاصله 322 مایلی توسط هواپیما طی شود.

فرودگاه آنتالیا در شهر آنتالیا

ارزان ترین ماه برای پرواز به ترکیه کدام ماه است؟

ارزان ترین ماه برای پرواز به ترکیه ماه فوریه است. البته فصل های ژوئن و جولای را نیز می توان زمان مناسب و اوج پرواز به ترکیه دانست.

ارزانترین پرواز تهران ترکیه

اینکه برای تورهای آنتالیا و ترکیه قیمتی تعیین کنیم که بتوانیم برای تمامی زمان ها و فصل ها از آن به عنوان مرجع استفاده کنیم اشتباه است که چرا قیمت پروازها با توجه به نوسانات ارزی، تغییرات آب و هوا، پیک های مسافرتی، تعطیلات موجود و … همواره دچار تغییر می شود. با این حال به نظر می رسد که ارزان ترین پرواز ایران به ترکیه با مبلغ 147 دلار مشاهده شده است. محبوب ترین ایرلاین انتخابی از نظر مسافران ترکیش ایرلاینز معرفی شده و به طور میانگین 110 پرواز از ایران به ترکیه در هفته صورت می گیرد.

به عنوان سخن نهایی می توانیم به شما پیشنهاد دهیم که اگر قصد سفر با تور آنتالیا 7 شب 8 روز دارید بهتر است حداقل حدود 4 الی 6 هفته قبل از زمان سفر حتما به رزرو بلیط و هتل بپردازید که در لحظه آخر استرس برای کمبود پرواز و یا پر شدن هتل های آنتالیا برای اقامت نداشته باشید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران