0/5 - (0امتیاز)
12 بهمن 1399 ساعت :09:19 1771

هفت کوه غیرقابل حذف در ترکیه

آشنایی با کوه های مشهور کشور در ترکیه

کوه آرارات :

کوه آرارات در واقع سیستمی با 2 کوه است که هر دو دارای آتشفشان خفته و مرکب هستند. کوه بزرگ آرارات بلندترین کوه در تورکیه است که در ارتفاع 5،137 متر (16،854 فوت) قرار دارد. ارتفاع کمتر از کوه آرارات در ارتفاع 3896 متر (12،782 فوت) قرار دارد. این کوه ها دارای سابقه ای طولانی و درخشان هستند و به عنوان مکان ثبت شده کشتی مقدس نوح توسط هستند.اولین شخصی که در 9 اکتبر 1829 به قله صعود کرد پروفسور فردریک فون پارات بود. دومین صعود 140 سال بعد زمانی اتفاق افتاد که رئیس جمهور پیشین فدراسیون کوهنوردی ترکیه دکتر بوزکورت ارگور در 21 فوریه 1970 به قله رسید و موجی ایجاد کرد کوهنوردان در دهه 1980 و در نهایت منجر به ممنوعیت صعود به قله افسانه شد. این ممنوعیت در سال 1998 لغو شد و صعودها در حال حاضر فقط در برخی از کوهستانها به دلیل ضرورت حفظ کانالهای ارتباطی آزاد با روحهای شجاع که جرات تلاش برای صعود را دارند مجاز است .بهترین زمان کوهنوردی در تور ارزان آنتالیا در ماه های جولای تا سپتامبر است . اگرچه صعود در زمستان نیز ممکن است. فقط کوهنوردان باتجربه با تجهیزات مناسب باید سفر کامل را امتحان کنند. برای کسانی که ترجیح می دهند از حاشیه تماشا کنند شهر دوگوبایازیت در نزدیکی شهر بدون توجه به فصل جذاب است و از دیگر مکانهای تاریخی نزدیک به کاخ Ishak Pasha است.

کوه ارسیس :

کوه ارسیس نزدیک کایسری در واقع یک آتشفشان استراتو است. اگرچه آخرین فوران آن تقریباً در سال 6880 قبل از میلاد بوده است. کوه Erciyes در ماه های زمستان که برف زیادی می بارد دامنه کوه را به سرزمین عجایب زمستانی تبدیل می کند و مکانی مناسب برای گردشگران تور ارزان استانبول به خصوص برای افراد محلی انجام اسکی ، اسنوبورد و سایر ورزش های برفی زمستانی است. در بهار و تابستان کوه پر از پوشش گیاهی است و مکان مناسبی برای پیاده روی ، کمپینگ ، دوچرخه سواری کوهستان و دیگر ماجراهای بیرونی است.

آشنایی با کوه های مشهور کشور  در ترکیه

کوه پالان دوکن :

کوه پالان دوکن فقط 10 کیلومتر با شهر ارزروم در شرق ترکیه فاصله دارد. از آنجا که پالان دوکن فاصله بسیار کمی از شهر دارد بدون توجه به فصل تعطیلات طبیعت مقصدی عالی است.در زمستان این کوه پوشیده از برف غلیظ است و آن را به یک زمین بازی ورزشی برفی برای همه تبدیل کرده است. در واقع  به دلیل طولانی بودن پیست های اسکی ، کیفیت برفی که می بارد و شیب تند دامنه ها ، اسکی در اینجا بهترین است.فصل اسکی به لطف ارتفاع قله و موقعیت داخلی آناتولی می تواند تا ماه مه گسترش یابد. با این حال نباید تابستان را از دست داد وقتی برف ذوب می شود و جای خود را به فضای سرسبز و مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی می دهد.

آشنایی با کوه های مشهور کشور  در ترکیه

کوه کاچکار :

کوههای کاچکار کوههایی مانند کوههای آلپ هستند که از طریق منطقه دریای سیاه در شمال ترکیه عبور می کنند. آنها در واقع بلندترین قسمت از زنجیره کوه پونتیک هستند که بالاترین قله آن کوه کاچکار است و در ارتفاع 3937 متری (12917 فوت) قرار دارد. این منطقه در سال 1994 به عنوان پارک ملی اعلام شد. در زمستان اسکی ، اسنوبورد و حتی هلی اسکی فعالیت های اصلی برای پیگیری است. در حالی که در تابستان مسیرهای گسترده ای امکان پیاده روی ، پیاده روی ، کمپینگ و کوهنوردی در میان قله های خیره کننده و دره های سرسبز را فراهم می کنید.بهترین زمان پیاده روی از ژوئن تا سپتامبر است که هوا صاف است و گیاهان و جانوران در زیباترین حالت خود قرار دارند. دو مسیر مشخص برای پیاده روی وجود دارد. کوهنوردان آماتور و باتجربه تر باید از سمت دریای سیاه محدوده صعود کنند در حالی که کوهنوردان باتجربه و مجهزتر ممکن است دوست داشته باشند خود را با سمت Coruh این رشته به چالش بکشند.

آشنایی با کوه های مشهور کشور  در ترکیه

کوه اولوداغ بورسا:

اولوداگ بلندترین کوه در غرب آناتولی است و از جاده و تله کابین از نزدیکی بورسا به آنجا می رسید. اولوداگ یک پیست اسکی زمستانی مهم برای بازدیدکنندگان محلی و بین المللی است. بلندترین قله  Kartaltepe با ارتفاع 2543 متر (8343 فوت) است . در فصول بهار و تابستان بازدید کنندگان برای زیبایی های طبیعی و تاریخ متنوع به این منطقه سرازیر می شوند. کمپینگ و پیاده روی معمول است با تپه ها و دره ها پر از سرسبزی و جمعیت پرندگان متنوع از جمله جغد نادر Tengmalm.کوه اولوداگ جایی است که راهب بیزانسی عجیب و کارگر سنت ژوانسیوس بزرگ به عنوان یک زاهد زندگی می کرد. شهر بورسا و منطقه شمال دریای سیاه در نزدیکی آن آثار تاریخی بسیاری از مسیحیان دارند.

آشنایی با کوه های مشهور کشور  در ترکیه

کوه دمیرکازاک :

کوه دمیرکازاک در منطقه آناتولی کایسری بخشی از رشته کوه آدالار و بخشی از کوههای بزرگ توروس است. ارتفاع آن در 3،756 متر (12323 فوت)است .این قله که در بین کوهنوردان مشهور است برای اولین بار در سال 1927 به این قله رسید.بهترین زمان برای صعود به کوه دمیرکازاک بین جولای تا سپتامبر است. این یک صعود که برای کوهنوردان باتجربه با دنده مناسب توصیه می شود.

آشنایی با کوه های مشهور کشور  در ترکیه

کوه صوفان :

کوه صوفان یک آتشفشان غیر فعال در استان شرقی وان در ترکیه و شمال دریاچه وان است. مناظر از قله 4058 متری (13،314 فوت) بالای دریاچه و دره زیر را نشان می دهد. کوه صوفان سومین کوه بزرگ ترکیه و دومین کوه مرتفع آناتولی پس از کوه آرارات است.در زمستان این کوه پوشیده از برف است و به دلیل کمبود انبوه محل های اسکی ، دست نخورده است. در تابستان پیاده روی نسبت به سایر کوههای ترکیه نسبتاً آسان است .

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران