5/5 - (2امتیاز)
22 خرداد 1398 ساعت :17:33 2215

شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا

آسپندوس Aspendos در جنوب ترکیه شهری با ریشه فرهنگ رومی در آنتالیا که قدیمی ترین آمفی تئاتر دنیا را در خود در منطقه Pamphylia در تپه تخت صاف با بسیاری از آثار تاریخی همچون Nymphaeum، Basilica، Market Building و Odeion جای داده است.

اگر در سفر به آنتالیا در جستجوی تاریخ هستید پیشنهاد میکنم حتما از شهر باستانی آسپندوس آنتالیا بازدید کنید تقریبا 40 کیلومتری از آنتالیا قرار دارد و کافیست فقط بدانید که کهن ترین آمفی تئاتر دنیا در این شهر قرار داشته  واز قرن دوم تجارت در این شهر رومی با طلا و نقره انجام میشده است و صنعت مجسمه سازی این شهر و کشاورزی و اسب دوانی بارها در کتاب های یونانی به آن اشاره شده است.این بنای قوسی شکل  دارای 59 طاق قوس است که توسط 2 راه پله شیبدار میتوانست پذیرای 7600 تماشاچی باشد.صندلی و جایگاه پادشاه و لشکریان بزرگ در جلوی آمفی تئاتر بوده است امروز بیشتر برای اپرا از این بنا استفاده میشود و چند سال پیش پیانیست معروف یونانی به نام یانی در اینجا کنسرت برگزار نمود. Eurymedonبه عنوان یک رودخانه شهر و دلیل اصلی رفاه شهر بود. باستان شناسان و منابع تاریخی تایید می کنند که Aspendos قبل از قرن پنجم پیش از میلاد، با ورود ایرانیان به پامفیلیا وارد صحنه وقایع باستانی شده و همچنان اهمیت خود را تا کنترل اسکندر حفظ نموده است.سالانه حدود 400.000 نفر از این سایت باستانی بازدی میکنند.

ازدواج دختر پادشاه سنگ بنای ساخت آمفی تئاتر و قنات شهر آسپندوس؟

در افسانه های رومی گفته میشود به معمارانی که جایزه حفر قنات و ساخت آمفی تئاتر را از آن خود نمایند به عنوان هدیه میتوانند با دختر پادشاه ازدواج کنند و 2 معمار برنده شدند که پادشاه مجبور شد برای امتحان آنها بگوید من دخترم را نصف میکنم و به هر کدام نیمه از آن میرسد.معمار آمفی تئاتر که جوان زیرکی بود نپذیرفت و شاه از گذشت این جوان خوشش آمد و در نهایت داماد پادشاه شد.

سخن پایانی: برای بازدید از شهر باستانی آسپندوس به منو تور ارزان آنتالیا وارد شوید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران