5/5 - (1امتیاز)
05 بهمن 1401 ساعت :16:26 1003

معرفی شگفت انگیزترین سواحل آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای جذاب ساحلی در ترکیه است که که همه ساله به دلیل سواحل زیبایی که دارد Antalya Beaches گردشگران زیادی را از سراسر دنیا برای سفر و گشت و گذار جذب می کند. هتل های ساحلی آنتالیا و تفریحات آبی آنتالیا بزرگترین دلیل برای توریستان است که آنتا

در آنتالیا سواحل زیادی با تفریحات آبی و ساحلی و امکانات رفاهی متنوع وجود دارد که سلایق عموم مسافران را پاسخ بدهد. آب و هوای آنتالیا برای سفر ساحلی با تور آنتالیا در بهار و تابستان عالی است. آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد یعنی در تابستان و بهار هوای معتدل و در زمستان نسبتا سرد است. در اکثر سواحل آنتالیا تفریحات آبی آنتالیا به علت سرما و باران فعالیت ندارند. در این مقاله لیست همه سواحل آنتالیا را مشاهده می کنیم و در ادامه شگفت انگیزترین سواحل آنتالیا را معرفی می کنیم.

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا در منطقه دریای مدیترانه و در غرب کشور ترکیه قرار دارد. در مورد موقعیت جغرافیایی آنتالیا اگر بخواهیم بگوییم: از سمت شمال با شهر بوردور و اسپارتا، از سمت شمال شرقی به قونیه، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر کارامان و مرسین، از غرب به شهر مولا و از جنوب غرب به شهر کمر دسترسی دارد. مساحت آنتالیا چیزی حدود ۲۰۷۲۳ کیلومتر مربع است و شهر بزرگی به محسوب می شود. آنتالیا شهری با قدمت تاریخی است و سازه های تاریخی زیادی مانند برج هیدیرلیک، دروازه هادریان، کلیسای ارتدوکس یونانی و غیره را در این شهر می توان دید. هر کدام از این سازه ها داستان های تاریخی زیادی را در خود نهفته دارند. بخش مدرن آنتالیا همیشه یکی از پر رقیب ترین مناطق انتخابی برای دوست داران سفرهای لاکچری در تور ارزان آنتالیا بوده است. هتل های پنج ستاره آنتالیا،‌ قسمت مدرن شهر،‌ تفریحات جذاب آبی موجود، آکواریوم بزرگ و زیبای آنتالیا همگی این شهر را به یکی از بزرگترین قطب های گردشگری ترکیه در سراسر دنیا تبدیل کرده است.

معرفی شگفت انگیزترین سواحل آنتالیا

لیست همه سواحل آنتالیا

همانطور که بیان شد انتالیا در اطراف دریای بزرگ مدیترانه قرار دارد و از این رو سواحل زیادی را در خود دارد. همیشه تعدادی از سواحل بیشتر شناخته شده هستند و مسافران زیادی به این مکان ها می روند در عین حال مکان هایی در شهرهای توریستی موجود است که کمتر شناخته شده هستند. در این بخش لیست همه سواحل آنتالیا را می بینیم و در ادامه سواحلی که عنوان شگفت انگیزترین سواحل آنتالیا را به خود گرفته اند معرفی می کنیم.

1- ساحل کلئوپاترا و داملاتاش | Cleopatra and Damlataş Beach

2- ساحل لارا | Lara Beach

3- ساحل کاپوتاش |  Kaputaş Beach

4- سولوادا | Suluada

5- کرال کویو دلیک دنیز | Kral Koyu Delik Deniz

6- فازلیس | Phaselis

7- ساحل المپوس| Olympos Beach

8- سیده: کومکوی، کولاکلی و اورنسکی | Side, Kumköy, Çolaklı, and Evrenseki

9- ساحل بلک Belek Beach Resorts

10- اینکم | İncekum

11- سیده: سورگون، و تیتره ینگل | Side, Sorgun, and Titreyengöl

12- ساحل پاتارا | Patara Beach

13- ساحل کنیالتی | Konyaaltı Beach

14- ساحل مرمرلی | Mermerli Beach

15- ساحل مونلایت | Moonlight Beach

16- ساحل آدرسان | Adrasan Beach

17- ساحل کمر | Kemer Beach

18- گوینوک و بلدیبی | Göynük and Beldibi

19- آوسالار | Avsallar

20- اوکورکالار | Okurcalar

21- توسکا | Kızılağaç

22- کیریس و کامیووا | Kiriş and Çamyuva

23- تکیرووا | Tekirova

24- آکاگرمه | Akçagerme

بهترین ساحل آنتالیا کدام است؟

ساحل بلک آنتالیا

بلک یکی از مراکز گردشگری ترکیه است و بیش از 30 هتل چهار ستاره و پنج ستاره دارد و بسیاری دیگر از خدمات اقامتی و امکانات تفریحی را در خود جای داده است. این شهر و اطراف آن به دلیل وجود آب‌های معدنی به هفت چشمه معروف است. شاید برای دوستداران ورزش جالب باشد که بدانند بلک میزبان مسابقات آزاد آنتالیا، تنها تورنمنت حرفه ای تنیس است که در حال حاضر در ترکیه برگزار می شود. این ساحل مقصد گردشگری محبوبی است که شهر هلنیستی پرگه در نزدیکی آن قرار دارد. آمفی تئاتر باستانی آسپندوس که ظرفیت 20000 نفر را دارد و بیش از 2000 سال قدمت دارد در نزدییک این ساحل است.

ساحل کُنیالتی آنتالیا

کنیالتی یک ناحیه در استان آنتالیا است. نام این ساحل از تعبیر «کوی آلتی» که در زبان ترکی به معنای «خلیج صخره‌ها» است، سرچشمه می‌گیرد. این منطقه دارای انواع سواحل با شن و ماسه های زیباست. آب ساحل کنیالتی در مقایسه با دیگر سواحل آنتالیا کمی خنک تر است زیرا دارای نهرهای زیرزمینی  است که به سمت دریا می ریزد. حمل و نقل با اتوبوس در این ساحل آسان است و مقاصد متفاوت آن با پای پیاده نیز قابل دسترسی هستند اما ممکن است کمی زمان بر باشد. این ساحل دارای یک شهر باستانی به نام اولبیا بود که برای ایجاد یک مرکز خرید غول پیکر به نام Migros تخریب شد.

ساحل لارا آنتالیا

لارا ناحیه ای زیبا در شهر آنتالیا در کشور ترکیه است. ساحل لارا در مرز دریای مدیترانه است. بسیاری از هتل‌ های لوکس ترکیه در این ساحل وجود دارد که عمدتاً در منطقه محبوب ساحل لارا که شامل شهرهای لارا، کوندو، آکسو و موراتپاشا است. معماری بیشتر هتل‌های لارا شبیه مکان‌های معروف در سراسر جهان، هتل‌های با طراحی لوکس و هتل‌های موضوعی هستند. (به‌عنوان مثال کاخ توپکاپی، کاخ ونیز، کاخ کرملین، تایتانیک بیچ لارا، هتل کنکورد دلوکس ریزورت )

ساحل آلانیا در آنتالیا

آلانیا به دلیل موقعیت طبیعی خود که شبه جزیره کوچکی در دریای مدیترانه است و در بین کوه های توروس قرار دارد، زیبایی های طبیعی زیادی را برای دیدن دارد. از جمله بناهای تاریخی زیبا در ترکیه در آلانیا قرار دارد، مانند Kızıl Kule شد(برج قرمز)، ترسان (کارخانه کشتی سازی)، و قلعه آلانیا. آب و هوای مدیترانه ای آلانیا، جاذبه های طبیعی و میراث تاریخی این شهر ساحلی را به مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل کرده است. اسکی در کوه های برفی آلانیا و شنا در سواحل آن بسیار محبوب و معروف است.

 ساحل پاتارا آنتالیا

ساحل پاتارا یکی از بزرگترین سواحل آنتالیا است که در نزدیکی شهر باستانی پاتارا قرار دارد. ساحل پاتارا طولانی تر از سواحل اطرافش است. عمق ساحل آن 18 کیلومتری در جاهایی 200-300 متر است. در این ساحل به دلیل باد تقریباً بی وقفه ای که می وزد برای موج سواری بسیار مناسب است. ساحل پاتارا تحت حفاظت است زیرا در میان مکان هایی است که لاک پشت های دریایی ( Caretta caretta ) در آن تخم می گذارند.

ساحل المپوس کجاست؟

ساحل الیمپوس آنتالیا

المپوس شهری در لیکیه باستان بود و در دره رودخانه ای در نزدیکی ساحل قرار داشت. ویرانه های آن در جنوب شهر مدرن چیرالی در منطقه کوملوجا در استان آنتالیا در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. همراه با مکان های شهرهای باستانی Phaselis و Idyros بخشی از پارک ملی Olympos Beydaglari است . المپوس اکنون یک منطقه توریستی محبوب در ترکیه است. ویرانه‌های شهر باستانی به دره‌ای ختم می‌شود که دارای پانسیون‌ها و مهمان‌خانه‌های متعددی هستند. در قرون وسطی ، ونیزی ها ، ژنوئی ها و رودیان دو قلعه زیبا در امتداد ساحل ساختند، اما در قرن پانزدهم المپوس متروکه شد. امروزه این ساحل گردشگران را جذب می‌کند به خاطر آثاری که هنوز هم می‌توان یافت (هر چند که  تکه‌تکه شده اند و پراکنده هستند)، اما به خاطر مناظر دیدنی‌اش و انگورهای وحشی، خرزهره‌های گلدار، درختان خلیج، انجیر و کاج جزو زیباترین مکان های آنتالیا در ترکیه است.

به عنوان سخن نهایی بگوییم که آنتالیا یک شهر بزرگ ساحلی با جاذبه های فراوان است. همه سواحل آنتالیا ارزش یک بار رفتن و وقت گذراندن را دارند. در انتخاب مقصد و ساحل به امکانات آن و تفریحات آن توجه کنید که سفر ساحلی خاطره انگیزی را تجربه کنید.

مطالب مرتبط: بهترین سواحل آنتالیا ترکیه

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران