0/5 - (0امتیاز)
12 مرداد 1398 ساعت :14:59 3181

معبد آپولو آنتالیا(کادو کلئوپاترا)

معبد بزرگ آپولو Apollo واقعاً برجسته ترین ویرانه باستانی منطقه ساید Side واقع در حاشیه شهر تاریخی آنتالیا "پرگا" مشرف به دریای مدیترانه است.

قدمت معبد آپولو آنتالیا که در منطقه ساید آنتالیا SIDE  قرار گرفته به قرن دوم میلادی بر می گردد این معبد هدیه ای از آنتونی به کلئوپاترا بود و هنوز هم پنج ستون اصلی کورینتیایی خود را دارد که بر فراز ساحل قرار دارد را حفظ نموده است.ویرانه های The Basics Side در سراسر شهر تاریخی واقع شده است ، و بهترین راه برای گشت و گذار در یک تور آنتالیا پیاده روی با راهنمایی گرفتن در معبد آپولو و همچنین سایر نکات برجسته مانند آگورا ، تئاتر و حمام های عتیقه است. تورهای روزانه از آنتالیا غالباً بازدید از ساید را با یکی دیگر از شهرهای باستانی منطقه مانند شهر باستانی پرگا آنتالیا Perga City یا شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا Aspendos تلفیق می کند. یک سفر دریایی در امتداد رودخانه Manavgat و یا بازدید از آبشارهای دودن آنتالیا یا آبشار کورشونلو آنتالیا Kursunlu میباشد

چیزهایی که باید بدانید قبل از رفتن معبد آپولو آنتالیا بدانید:

هیچ هزینه ای برای کشف معبد آپولو وجود ندارد. این معبد سایه کمی ایجاد می کند - در صورت بازدید در ماه های تابستان ، ضد آفتاب ، کلاه و آب زیادی به همراه داشته باشید. کفش های راحت و مناسب برای پیاده روی بر روی زمین ناهموار بپوشید.

دسترسی به معبد آپولو آنتالیا:

تنها راه رسیدن به معبد پیاده روی است ، حدود 10 دقیقه پیاده روی از ورودی مرکز تاریخی است و اتوبوس های محلی از Manavgat در نزدیکی ، حدود 30 دقیقه رانندگی با Side فاصله دارند ، در حالی که اکثر تورها از آنتالیا حرکت می کنند و کمی بیش از یک ساعت با ماشین فاصله دارند.

چه موقع برای رسیدن به معبد آپولو آنتالیا برویم:

معبد آپولو هفت روز هفته و 24 ساعته باز است و در ماه های تابستان بسیار شلوغ است بهترین فرصت برای عکس  قبل از طلوع آفتاب است .در زمان بازدید خود را برای تماشای غروب خورشید در دریای مدیترانه وقت آماده کنید. بازدید کنندگان در تابستان باید قبل از گرم شدن در طول روز از بازدید خودداری کنند زیرا سایه ای در اطراف ویرانه ها وجود ندارد.شهر باستانی ساید ساید توسط یونانیان در قرن هفتم قبل از میلاد ساخته شده و در امتداد ساحل ، درست در جنوب شهر مدرن آنتالیا قرار دارد. امروزه این مرکز تاریخی که هنوز هم در محاصره دیوارهای شهر باستانی خود قرار دارد ، یک مکان تفریحی پرطرفدار است و دارای دهانه ساحل شنی و ده ها مهمانخانه ، رستوران و میله ساخته شده بر روی و اطراف خرابه های باستانی است. علاوه بر تحسین معبد آپولو ، بازدید کنندگان تور آنتالیا همچنین می توانند تئاتر 20 هزار نفری را گشت و گذار کنند ، برخی از گنجینه های کشف شده از شهر باستانی را در موزه ساید ببیند و در حمام های عتیقه ، جایی که گفته می شود کلئوپاترا غرق شده اند ، نگاهی بیندازند.

تاریخچه معبد آپولو آنتالیا:

این معبد در سال 373 قبل از میلاد در اثر زلزله ویران شد. معبد موجود ، با کمک یونانیان ساخته شده است ، تا بعد از جنگ مقدس سوم ، در 330 قبل از میلاد تکمیل نشده و این معبد توسط معماران Spintharos از Corinth ، Xenodoros و Agathon بازسازی شد و نقشه با همان طرح و تقریباً همان ابعاد پیشین خود ، دارای شش ستون در انتها و پانزده در ضلع ها و هر دو آنتی بادی (prodomos) و opisthodomos است. این ویلا توسط دو ستون هشت ستون ایونی هر یک به سه شبستان تقسیم شد. مراسم تقدیر در حیاط داخلی یا حرم داخلی ، محفظه ای زیرزمینی صورت می گرفت که فقط کشیشانی که سخنان Pythia را تفسیر می کردند به آن دسترسی داشتند.مجسمه های ساخته شده از سنگ مرمر پاران ، اثر مجسمه سازان آتنی پرشیا و آندروستن است. مشرق شرقی آپولو و موزها و غربی دیونیسوس و مینادها را به تصویر کشیده است. کمی از چیدمان فضای داخلی معبد شناخته شده است. نویسندگان باستان یادآور می شوند که دیوارهای پروانه‌ها با الفاظ هفت گانه حک شده است ، مانند "خودتان را بشناسید" ، "همه چیز در حد اعتدال" و نامه E. یک اثر برنزی از هومر و یک محراب وجود داشت معبد تا حدی مرمت شده است. بخش هایی از مجسمه های برجسته از معبد باستانی و کلیسای کلاسیک / هلنیستی در موزه باستان شناسی دلفی به نمایش گذاشته شده است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران