0/5 - (0امتیاز)
21 اسفند 1398 ساعت :13:58 1129

آنتالیا مرموز و دوست داشتنی

آنتالیا شهری در جنوب غربی ترکیه در سواحل مدیترانه است. این شهر شامل سواحل طولانی آفتابی ، مکانهای تاریخی ، خیابان های و بلوارهای باریک نخل و بهترین رستورانهای ترکیه است.

آنتالیا در زمان های قبلی نیز به نام آدالیا یا آتالیا خوانده می شود. زمین آن به دلیل قرار گرفتن در صخره های ساحلی و محاصره کوه ها کاملاً بی نظیر است. این شهر همچنین از سال 1960 به عنوان دروازه "ترکیه ریوریاترکیه " شناخته می شود. ساحل ترکی ریویرا یا فیروزه ای منطقه ای معروف برای مکان های باستان شناسی است.

ریوریاترکیه

آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه ای است. بیشتر ماه ها از روزهای آفتابی تشکیل شده و زمستان ها معمولاً بارانی است. رسیدن به آنتالیا به بهترین وجه از طریق سفرهای هوایی تور آنتالیا  و زمینی انجام می شود. آنتالیا دارای فرودگاهی کوچک اما شلوغ است که از شرق و مرکز شهر 10 کیلومتر فاصله دارد. در امتداد بزرگراه آلانیا واقع شده است. پایانه های اتوبوس در 4 کیلومتری شمال مرکز شهر واقع شده است و برای رسیدن به شهر و از آنجا نیز موجود است.

Kaleiçi  مرکز معروف تاریخی آن است. به کالیچی آنتالیا قدیمی نیز گفته می شود. این مکان نمایانگر گذار تحت تأثیر ساکنان رومی ، بیزانس ، ترک و سپس عثمانی است. این بهترین مکان برای تجربه فرهنگ آنتالیا است. این شهر دارای مسافرخانه ها ، خانه های بازنشستگی ارزان قیمت ، بوتیک ها ، نقاط دیدنی تاریخی و اماکن غذاخوری با یک محیط قدیمی است. مرمت تاریخی آن جایزه جهانگردی اپل طلایی را به دست آورده است.

کالیچی

جذابیت های قدیمی آنتالیا در خیابان های سنگفرش آن دیده می شود که با خانه های یونانی و ترکی پوشیده شده است. در داخل کالیچی محله ای عثمانی به خوبی حفظ شده است. این منطقه منظره زیبایی از کوههای بیگ و بندر رومی را فراهم می کند. ورودی های زیادی به Kaleçi وجود دارد اما Kalekapisi راحت ترین راه است. اگر یک ورودی منظره و تاریخی تر را ترجیح می دهید ، از دروازه هادریان استفاده کنید.

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی دیگر از نکات مورد علاقه آنتالیا است. این ساختار باقیمانده از سنگ تراشی دفاعی است. این یک ورودی سه قوس سنگی است که با ستون های مرمر تزئینی و قوس های سقفی ضخیم ترسیم شده است. این طرح بر روی طاق پیروزی رومی طراحی شده است.

سواحل آنتالیا

به سواحل اندود پرچم آبی معروف هستند. سواحل آنتالیا منظره ای زیبا از دریا و کوه کاج پر از برج ثور را فراهم می کند. از دیگر نکات برجسته طبیعت نیز در آنتالیا می توان لذت برد. آبشارهای دودن وجود دارد که مستقیماً به دریا می رود. پارک ملی زمینه های کمپینگ و موزه طبیعت و حیوانات وحشی را فراهم می کند.

آبشارهای دودن

آنتالیا همچنین به دلیل غذاهای امضا شده مشهور است. این غذای معمولی مدیترانه ای با روغن زیتون مخلوط با پیاز ، ادویه جات ترشی جات ، زیره و تاهینی و سایر مواد خاص است. Grida یا Grouper سفید مدیترانه ای ماهی معمولی است که در غذاهای محلی آنها یافت می شود.

تورهای مرتبط

نظرات کاربران