0/5 - (0امتیاز)
14 آذر 1399 ساعت :23:39 1691

کاملترین راهنمایی سفر به آنتالیا آپدیت شده

آنتالیا مروارید سواحل درخشان مدیترانه ترکیه

آنتالیا با صخره های پوشیده از سرو خود در آبهایی آبی تاریخی خود کاملاً مشهور است آنتالیا مروارید سواحل درخشان مدیترانه ترکیه است. این بزرگترین مقصد ساحلی در تور ترکیه است.مهم نیست که چه نوع تعطیلاتی را می خواهید - نشستن در ساحل ، بازدید از ویرانه های تاریخی ، ورزش های شدید یا شب زنده داری - شما می توانید انواع کارها را در تور آنتالیا پیدا کنید.

فهرست مطالب:

  • چگونه می توان سفر خود را به آنتالیا برنامه ریزی کرد
  • بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا
  • بهترین شهرهای تعطیلات آنتالیا
  • سایر شهرهای تعطیلات محبوب ما خیلی دوست نداریم
  • مکانهایی برای دیدن و کارهای انجام شده در آنتالیا
  • در آنتالیا کجا و چه چیزی بخوریم
  • زیبا ترین سواحل آنتالیا
  • کجا باید در آنتالیا اقامت داشت
  • آنتالیا کجاست؟
  • چگونه به آنتالیا برویم
  • چگونه می توان سفر خود را به آنتالیا برنامه ریزی کرد
  • انتخاب کنید کدام شهر آنتالیا برای شما مناسب است

کاملترین راهنمایی سفر به آنتالیا آپدیت شده

این شهر دارای شهرهای تعطیلاتی بسیاری است که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند - و همه پذیرای انواع مختلف گردشگران هستند:

  • جیک بایری آنتالیا یک مکان صخره نوردی مشهور در جهان است که عاشقان طبیعت را به خود جذب می کند
  • کاس در میان جمعیت بومی محبوب است
  • شهر باستانی الیمپوس در میان کوله گردان
  • بلک در میان نخبگان
  • آلانیا در میان مسافران کم بودجه
  • چیرالی برای استراحت در ساحل آرام ، و غیره ...

بنابراین ، در این مقاله ، با توضیح دادن آنچه که هر شهر ارائه می دهد ، به شما کمک می کنیم تا مشخص کنید کدام شهر برای شما مناسب است.آنتالیا یک پرواز سریع 1 ساعته از استانبول است اما این شهرها در یک منطقه جغرافیایی گسترده گسترش یافته در بعضی موارد  2-3 ساعت طول می کشد تا از یکی به دیگری برسید.بنابراین ، بهترین راه برای نزدیک شدن به سفر خود به آنتالیا ، انتخاب یک شهر یا شاید 2 شهر و صرف وقت برای کاوش کامل در آن است. تلاش برای تجربه همه کارهای کوچک در استان آنتالیا هفته ها طول خواهد کشید.

بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا:

آنتالیا از اواسط آوریل تا اواخر اکتبر محبوب است. و در این راهنمای سفر به آنتالیا ، در این پنجره برای کسانی که به آنتالیا می آیند توصیه های خود را ارائه خواهیم داد.

از ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر بیشترین گردشگر تور ارزان آنتالیا را به خود اختصاص می دهد ، اما در تابستان مملو از گردشگران است گرچه داغ است. بنابراین زمان نهایی حضور در آنجا نیست اما زمانی است که اکثر مردم می توانند از زمان تعطیلات استفاده کنند. همچنین ، به نظر می رسد که مردم کشورهای شمالی واقعاً از صرف وقت برای پختن لذت می برند.ما فکر می کنیم بهار و پاییز خارق العاده است. اواخر سپتامبر مورد علاقه شخصی من است. هوا نه سرد است و نه گرم (27-30 درجه سانتیگراد) و خیابان ها و سواحل عاری از گردشگر است.اما هر دو فصل مزایای خاص خود را دارند. در حالی که پاییز به شما اجازه نمی دهد از شنا در دریا پاییز لذت

بهترین زمان برای بازدید از آنتالیا

بهترین شهرهای تعطیلات آنتالیا:

ابتدا اجازه دهید این را روشن کنیم: مشهورترین شهرهای آنتالیا لزوماً بهترین شهرها نیستند. برخی بیش از حد توریست و صنعتی هستند. می گوییم بعضی از شهرهای آنتالیا روحیه ندارند. بنابراین ما 2 لیست برای شما ایجاد کردیم: شهرهایی که توصیه می کنیم در نظر بگیرید و سایر موارد.

در اینجا بهترین توصیه ما را از آنتالیا خواهید یافت اما بدون ترتیب خاصی.

مهم: اگر در فصل کم به آنتالیا سفر می کنید ، بهتر است در مرکز شهر آنتالیا اقامت داشته باشید. شهرهای ساحلی هنگام خالی بودن سرگرم کننده نیستند. کالیچی بهترین محله آنتالیا خواهد بود.

چیرالی و الیمپوس:

چیرالی و الیمپوس دارای یک ساحل دیدنی هستند. این باعث می شود مردم تصور کنند می توانند به راحتی بین این دو رفت و آمد کنند اما اینطور نیست. رودخانه ای وجود دارد که دو شهر را تقسیم می کند (کمی در پایین عکس می توانید ببینید) و پیاده روی یا رانندگی از یکدیگر 30-40 دقیقه طول می کشد. می توانید دریای شفاف را شنا کنید و لانه لاک پشت های کارتا را تماشا کنید. بنابراین منطقه تحت حفاظت شدید است. ساخت و ساز در آنجا مجاز نیست. به همین دلیل است که شما فقط کلبه ها را مشاهده خواهید کرد اما هیچ پیشرفت در هتل وجود ندارد. تا کنون ، هر دو شهر شبیه به هم هستند اما در واقع شخصیت های مختلفی دارند

الیمپوس بیشتر در بین کوله گردان محبوب است. شما می توانید در خانه های درختی بمانید ، در معدود میله های صخره ای آن آویزان شوید ، با مردم سراسر دنیا دوست شوید ... جمعیت آن از چیرالی کوچکتر است. از طرف دیگر ، Cirali نوعی مکان است که کمی گران تر است ، دارای چند گزینه اقامت لوکس است.از هر دو می توانید برای لذت بردن در قله کوه Olympos بروید ، جایی که آتش افسانه ای از سنگ نفس می کشد. به معنای واقعی کلمه خاموش نخواهد شددر حالی که آنجا هستید ، می توانید به خلیج Adrasan که فقط 20-25 دقیقه دورتر است بروید. هتل های زیادی وجود دارد که می توانید در آن اقامت داشته باشید و کافه هایی که در آن ها غذا می خورید و در کنار ساحل اوقات خوشی را سپری می کنید.

کاملترین راهنمایی سفر به آنتالیا آپدیت شده

کاس:

حقایق واقعیت ها هستند: کاس زیباترین شهر منطقه است و مورد علاقه همه برای انجام کار در آنتالیا است. سواحل خارق العاده ، کافه های زیبا بهترین زمان برای رفتن آوریل-مه و اکتبر-نوامبر است مانند سایر نقاط آنتالیا. اگر در فصل بالا به آنجا می روید جمعیت زیادی را که ممکن است در جاهای دیگر آنتالیا با آن روبرو شوید ، نمی بینید.همچنین غذاهای عالی و رستوران های عالی ماهی برای گردشگران ایرانی که به کاس رفت و آمد می کنند و همچنین جمعیت مهاجران در آنجا جذاب است. اگر می توانید وارد یونان شوید ، یک گزینه عالی این است که به جزیره Meis بروید.

کاس

کالکان:

کالکان در 25 کیلومتری کاس واقع شده است و بیش از 200 سال پیش توسط ملوانان یونانی تاسیس شد. ردپای تمدن لیکیان را دارد. اگر بریتانیایی هستید و به دنبال خانه جدیدی هستید ، خرید ملک در اینجا ممکن است در لیست کارهای شما در آنتالیا باشد اکثریت جمعیت را انگلیس ها تشکیل می دهند! بله ، درست خواندید. انگلیسی ها که صاحب ویلا در کالکان هستند ، تقریباً 80٪ از جمعیت را تشکیل می دهند. همچنین ممکن است یک کشور مشترک المنافع باشد😀

کالکان آنتالیا(ویلاهای انگلیسی)

کالکان در مقایسه با کاس آرامتر است و برای تهیه غذای انگلیسی ها ساخته شده است ، به این معنی که هتل ها و ویلا های بوتیک مجلل بیشتری دارند. چندین مکان زیبا مانند سالونیکا ، ویلا وجود دارد.

کالکا کوی و دمره:

ما فکر می کنیم Demre و Kalekoy ممکن است بی نظیرترین مکانهای این منطقه باشند و همچنین شامل موارد بی نظیری در آنتالیا نیز می باشد. دمره هم کلیسای سانتا کلاوس و هم شهر غرق شده را دارد که در اثر زلزله در قرن 2 ویران شد. و درست روبروی آن کالکوی قرار دارد که دارای ویژگی های طبیعی و تاریخی باورنکردنی و همچنین مکان های خوب برای خوردن و آشامیدن است.از آنجا که رسیدن به اینجا از طریق زمین آسان نیست ، می توانید از کاس یا آنتالیا با یک قایق تور بروید. می توانید از Kalekoy یک کانو اجاره کنید و گنجینه های شهر غرق شده را کشف کنید. همچنین می توانید از میان بقایای منطقه بندر کالکوی قدم بزنید و در میان یک تاریخ ریشه دار شنا کنید. یک آمفی تئاتر کوچک نیز در بالای کالکوی واقع شده است که یک مکان ایده آل برای مشاهده مناظر است.

کالکا کوی و دمره

بلک ، کمر و آلانیا :

بلک ، کمر و آلانیا سه مکان در آنتالیا هستند که تعداد زیادی هتل تفریحی در آنها وجود دارد. در طول تابستان ، این جایی است که بسیاری از گردشگران - عمدتا آلمانی ها و روس ها - برای تعطیلات می آیند. می توان گفت برای خانواده های دارای فرزند راحت است در یک مکان تفریحی مانند جایی که همه چیز در آن است ، اقامت داشته باشند.

کنییالتی (ساحل لارا)

کنییالتی قبلا یکی از محبوب ترین مکانها در آنتالیا بود با ساحل لارا - ساحلی با پرچم آبی - یکی از محبوب ترین سواحل در مرکز آنتالیا بود. ساحل شن و ماسه ای اینجا در طول تابستان بسیار شلوغ می شود ، بنابراین مردم ترجیح می دهند سایر سواحل و کارهای دیگر در آنتالیا را انجام دهند.

کنییالتی

بلک(گلف بازی)

بلک ، شهری که بخشی از منطقه Serik در آنتالیا است ، یکی از مکانهای مورد علاقه آنتالیا برای گردشگران خارجی است. این مکان جایی شد که در دهه 1990 خانه های استراحتگاه 5 ستاره و همه جانبه ساخته شد. علاوه بر این ، به دلیل گردشگری گلف در سراسر جهان به یک نام تبدیل شد. تقریباً هر استراحتگاه 5 ستاره اینجا یک زمین گلف دارد.بیشتر مکانها در زمستان باز است زیرا اینجا جایی است که شرکتها از همه جا برای برگزاری جلسات و برگزاری مراسم می آیند. سالن های زیادی وجود دارد که شرکت ها می توانند در آن ها کنگره و نمایشگاه های تجاری برگزار کنند.

بلک(گلف بازی)

آلانیا (الان شهر است)

آلانیا در دهه 1990 محبوب شد و اکنون این مکان پر از هتل های تفریحی است. می توان گفت که اکنون این منطقه به خودی خود یک شهر است. اگر قصد اقامت در اینجا را دارید ، منطقی تر خواهد بود که در یک هتل تفریحی واقع در حومه مرکز اقامت داشته باشید ، و سپس شب از میدان که قلعه آلانیا در آن قرار دارد پایین بروید. از آنجا که رطوبت در مقایسه با مناطق دیگر کاملاً بالا است ، در ماه های تابستان اغلب قابل تحمل نیست. اگر نمی خواهید در یک استراحتگاه اقامت کنید ، دو ساحل زیبا در کنار کلئوپاترا و داملاتاس وجود دارد.

کمر:

کمر همچنین مکان دیگری است که دارای تمرکز بالایی در هتل های تفریحی آنتالیا است. اگر قصد اقامت در اینجا را دارید ، قطعاً یک قایق اجاره کرده و کمی از جنوب به سمت چیرالی و کاس پایین بروید.

جاذبه های منطقه کمر آنتالیا

 مکانهایی برای دیدن و کارهای انجام شده در آنتالیا

اگر نگاهی به نقشه زیر بیندازید ، خواهید دید که شهرهای پیشنهادی ما در واقع فاصله زیادی با مرکز آنتالیا دارند. بنابراین ، اگر تصمیم دارید توصیه ما را بگیرید و در مناطق Kas / Kalkan یا Olympos / Cirali تمرکز کنید ، ممکن است نتوانید این موارد را ببینید و انجام دهید. اگر این مسئله باعث شود شما فکر کنید که آیا ایده خوبی برای انجام این کار تاکنون است ، می توانیم به شما اطمینان دهیم که معامله ای نیست که باید نگران آن باشید.

کالیچی

کالیچی:

کالیچی جذاب ترین مکان آنتالیا هنگام صحبت از این شهر است. مهم نیست که از کدام شهر آنتالیا می خواهید بازدید کنید ، با خیابان های تاریخی فوق العاده زیبا و زندگی شبانه پر جنب و جوش Kaleici ضروری است. خانه های تاریخی درون دیوارهای شهر قدیمی مرکز زندگی اجتماعی امروز آنتالیا است. مردم محلی اینجا می آیند تا کمی آزاد شوند. گردشگرانی که به اینجا می آیند می توانند بقایای تاریخی شگفت انگیزی را مشاهده کنند و یک ساحل برای شنای کودکان وجود دارد. اگر در طول تابستان در آنتالیا هستید ، پس توصیه می کنیم در طول روز به اینجا نیایید ، زیرا در زیر گرما نمی توانید از آن لذت ببرید. حوالی غروب آفتاب بیایید ، و می توانید هنگام گوش دادن به موسیقی زنده ، جایی بنشینید و یک نوشابه سرد بنوشید.

شهر قدیمی کالیچی - نمای شهر قدیمی کالیچی

آبشار دودن:

آنتالیا همچنین دارای دو آبشار معروف استDuden و Kursunlu است نکته جالب در مورد آبشار دودن؟ وسط شهر است تصور کنید که از کنار یک آبشار عبور کرده و راهی بازار هستید. در چنین نقطه غیرمنتظره ای است که وقتی می خواهید ماشین خود را پارک کنید یا از اتوبوس پیاده شوید ، جای تعجب خواهید داشت که آیا در مکان اشتباهی قرار گرفته اید؟ حتی یک غار وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید.آب دودن سرانجام از صخره های آنتالیا به دریا می ریزد ، و اگر با یک سفر قایق از Kaleici سفر کنید می توانید آن را از روی کشتی ببینید اما اگر با ماشین بروید دید بهتری نسبت به آن خواهید داشت.

کاملترین راهنمایی سفر به آنتالیا آپدیت شده

آبشار کورسنلو:

در حالی که دودن کاملا دوست داشتنی بود ، ما آبشار کورسنلو را بیشتر دوست داشتیم. اگر وقت هر دو ندارید ، پس توصیه می کنیم به کورسنلو بروید. رنگ آب کاملاً زیبا است و به شما احساس می دهد گویی در یک مکان گرمسیری عجیب و غریب مانند بالی هستید. یک مسیر پیاده روی دلپذیر وجود دارد که در آن خواهید دید که آب آن به سمت پایین سرازیر می شود و یک کافه جذاب برای یک ایستگاه گودال زیبا. به خاطر داشته باشید که رسیدن به آبشار دودن بسیار آسان تر از رسیدن به آبشار کورسنلو است. در تابستان شلوغ است.علائم هشدار دهنده شنا وجود دارد ، بنابراین انتظار نداشته باشید که زیر این سقوط غوطه ور شوید.

آبشار کورسنلو

دهکده Burunucu Mevkii Cakis

یک پارک اسکی کابلی است. اسکی کابلی نوعی از ویک بورد است که در آن طناب و دسته اسکی باز توسط سیستم کابلی کشیده می شود. یک قایق موتوری یک اسکی باز آب سنتی را می کشد. اسکی روی کابل یک روش ایمن و مقرون به صرفه برای بیدبورد است - و برای مبتدیان راحت تر است.همچنین سازگار با محیط زیست است ، زیرا کابل از برق استفاده می کند و در اسکی روی آب سنتی هیچ آلودگی از قایق وجود ندارد. Hip-notics سایر فعالیت های آبی مانند اسکی روی آب ، حرکت روی زانو و پرواز با هواپیما را نیز ارائه می دهد. همچنین امکاناتی وجود دارد که می توانید در آن بسکتبال ، والیبال و سایر ورزش ها بازی کنید و همچنین غذا بخورید.

شهر باستانی پرگا:

Perge در 18 کیلومتری (یا 15 دقیقه با ماشین) فاصله از آبشار Kursunlu واقع شده است. این شهر یکی از مهمترین شهرهای تمدن پامفیلی است و در 4 کیلومتری رودخانه آکسو قرار دارد. ورودی شهر دارای یک دروازه با شکوه هلنیستی ، یکی از بهترین استادیوم های جهان و همچنین یک آمفی تئاتر یونانی-رومی است. این شهر باستانی در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد ، اگرچه بیشتر مجسمه های کشف شده در این منطقه به موزه آنتالیا منتقل شده اند.هزینه ورودی: 10 TL. این سایت در ساعت 8 صبح در طول سال باز می شود ، اما در تابستان در 7 بعد از ظهر و در زمستان 5 بعد از ظهر بسته می شود.

شهر باستانی پرگا آنتالیا Perga City

موزه آنتالیا:

موزه آنتالیا در سال 1922 پس از جنگ جهانی اول برای محافظت از آثار تاریخی در این منطقه از تاراج تاسیس شد. این موزه قبل از انتقال به مسجد یِولی (Yivli Mosque  )ابتدا در مسجد علاالدین در کالیچی بود و سپس به ساختمان فعلی خود منتقل شد.در داخل موزه خواهید دید که آثار تاریخی مربوط به سه شهر باستانی لیکیا ، پامفیلیا و پیسیدیا وجود دارد. با ارزش ترین قطعات این موزه مجسمه هایی است که مربوط به دوره روم است ، به ویژه از آنهایی که در شهر باستان پرژ پیدا شده است.این موزه در سال 1988 جایزه "موزه سال شورای اروپا" را دریافت کرد. برای علاقه مندان به تاریخ ، این قطعاً باید در لیست کارهای شما در آنتالیا باشد. سایت اینترنتی.  بازدید از زمان: 8:30 صبح - 7:30 بعد از ظهر. فعال است.

کاملترین راهنمایی سفر به آنتالیا آپدیت شده

دره كوپرولو

دره كوپرولو  یک پارک ملی است که از Koprucay به دریا می رود و برای فعالیت در فضای باز مانند پیاده روی ، کمپینگ و طبیعت گردی و همچنین رفتینگ در تابستان بسیار عالی است. همچنین دو پل وجود دارد که قدمت آنها به دوره روم برمی گردد.

كوپرولو

رافتینگ:

یکی از بهترین کارها در آنتالیا - و بهترین قسمت در مورد منطقه - رفتینگ به دلیل وجود رودخانه های فراوان است. یکی از بهترین نقاط برای رفتینگ ، دره کپرولو است که در بالا به آن اشاره کردیم. اگر تصمیم دارید بروید ، پس با یک راهنمای باتجربه بروید و یک قایق را با 8-10 نفر در مسافت 14 کیلومتر به اشتراک می گذارید. این کار حدود 2.5 ساعت طول خواهد کشید و این شرکت کلاه ایمنی ، پارو و جلیقه نجات تهیه می کند.ایده آل ترین ماه ها برای رفتینگ جولای ، آگوست و سپتامبر است و بسیاری از شرکت ها تورهایی را در این منطقه ارائه می دهند. برخی از شرکت ها تورهای پکیجی را ارائه می دهند که شما را از محل اقامت خود منتقل می کند و شامل قیمت حمل و نقل ، رفتینگ و ناهار می شود.

یک روزنامه محلی در سال 2017چند خبر شگفت آور را برای ساکنان آنتالیا اعلام کرد: دره ای کشف شده است.

اینکه چطور یک دره می تواند برای مدت طولانی بدون شناسایی بماند ، برای بسیاری گیج کننده است ، خصوصاً یکی به تماشای تازی. این دره فقط 10-15 دقیقه با دره کپرولو با ماشین فاصله دارد. در طول جاده قادر به دیدن دره نخواهید بود ، بنابراین فکر نکنید آدرس اشتباهی به شما داده ایم. باید ماشین خود را پارک کنید و دو کیلومتر از جنگل پیاده بروید. در نگاه اول ، ممکن است بلافاصله مسیر را نبینید ، اما جای نگرانی هم نیست ، این یک پیاده روی چالش برانگیز نیست.

جیک بایری:

جیک بایری در آنتالیا بهترین مکان برای صخره نوردی در تمام تور ترکیه است. این یکی از 10 مکان برتر برای صعود در جهان است ، و آن را به عنوان یک قطعه ضروری در بین کارهایی که در آنتالیا برای هر علاقه مند به فضای باز انجام می شود ، ایجاد کرده است. Geyikbayiri بخشی از کوههای Taurus است و مردم از سراسر جهان برای تمرین کوهنوردی به اینجا می آیند.بعضی از دوره ها دارای سطح دشواری های مختلفی هستند و سنگ ها عمدتا آهکی هستند. ارتفاع سنگها می تواند از 15 تا 50 متر باشد. به همین دلیل ، این مکان عالی برای کوهنوردان از هر سطح تجربه است.جیک بایری همچنین مکان هایی برای اردو دارد.

آبشار ماناوگات:

آبشار ماناوگات یکی از معروف ترین آبشارهای ترکیه است. آبهای آن از رودخانه ماناوگات سرچشمه می گیرد و از ارتفاع 4-5 متری سقوط می کند. در هنگام سقوط می توانید یک کافه ، رستوران ، باغ چای ، محل پیک نیک و محلی برای اردو زدن پیدا کنید. شاید بتوانید در اینجا به رفتینگ بروید ، اما همانطور که در بالا ذکر کردیم ، بهترین مکان برای رفتن در ترکیه دره کپرولو است.ورودی آبشار از سال 2018 برای هر نفر 6 TL است. همچنین برای پارک ماشین خود باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

تله کابین:

من با گنجاندن این مسئله در اینجا دست و پنجه نرم کردم زیرا ساخت تله کابین در این کشور به طور کلی به معنای از بین رفتن یک تن درخت است. با این حال ، ما نمی خواستیم یکی از محبوب ترین کارها را در آنتالیا از قلم جا ندازیم در آنتالیا دو تله کابین وجود دارد ، قیمت هر نفر: 50 TL. خدمات حمل و نقل روزانه از بلدیبی ، Goynuk ، Kemer ، Kiris ، Camyuva ، Kundu و آنتالیا وجود دارد. مکان بالای آن تا ساعت 7 بعدازظهر باز است و داخل آن یک کافه وجود دارد اما قیمت ها مانند منظره کاملا سرسام آور است.

 تله کابین

شهر باستان آسپندوس:

اگرچه ممکن است یک سفر غیر منتظره در سفر ساحلی باشد ، بازدید از خرابه های منطقه بهترین کارها در آنتالیا است.شهر باستان آسپندوس ، که در قرن دهم قبل از میلاد توسط هخانیان تاسیس شد ، بهترین تئاتر رومی را در جغرافیای مدیترانه حفظ کرده است. این تئاتر می تواند 12.000 نفر را در خود جای دهد و در قرن 2 میلادی ساخته شده است. این در اوج امپراتوری روم ساخته شده است. همانطور که حدس زده اید ، تئاتر آکوستیک عالی دارد. از اواسط آگوست تا اواسط سپتامبر ، اینجا کنسرت و باله برگزار می شود.اما در Aspendos چیزهای فراتر از تئاتر وجود دارد. در اینجا همچنین می توانید صحنه شهر ، استادیوم ، آگورا ، باسیلیکا ، چشمه ، ساختمان پارلمان ، قنات ها ، خیابان ها ، معابد ، حمام ها و مخازن آب را ببینید. آسپندوس در دوره بیزانس زنده مانده و در زمان سلجوقیان به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن بیکار ماند اما در سال 1930 ، مصطفی کمال آتاتورک (بنیانگذار ترکیه مدرن) خواستار بازسازی این منطقه شد.ورودی 25 TL است. ساعت بازدید 8 صبح - 7 بعد از ظهر بین آوریل و اکتبر و 8 صبح - 5 بعد از ظهر بین نوامبر و مارس است.

 آسپندوس

جاده لیکیان آنتالیا(جاده مارتن ترکیه):

پیاده روی یا اردو زدن در مسیر Lycian فقط کارهای محبوب در آنتالیا نیست ، زیرا مسیر عظیم 535 کیلومتری از فتحیه شروع می شود و از آنتالیا عبور می کند. بیشتر آنتالیا جایی در مسیر Lycian Way قرار دارد ، اما مسیر 13 کیلومتری Adrasan تا Olympos یکی از محبوب ترین مسیرها است.اگر علاقه مند هستید ، می توانید در هر کجا که در آنتالیا اقامت دارید به گروه های پیاده روی بپیوندید و می توانید از مسیرهای مختلف انتخاب کنید.

جاده لیکیان آنتالیا(جاده مارتن ترکیه):

تئاتر قدیمی  پاتارا

در میان کارهایی که در آنتالیا باید انجام دهید ، برای گشت و گذار هرگز ویرانه های زیبا و تاریخی تهدید نخواهید شد. شهر باستانی پاتارا در حدود 40 کیلومتری کاس واقع شده است و به عنوان پایتخت اتحادیه لیکیان خدمت می کرد. در آن زمان جلسات مهم اتحادیه در مجلس برگزار شد که بقایای آن را مشاهده می کنید. پاتارا ، که یکی از شش شهری بود که در اتحادیه لیکیان دارای حق رأی بود ، در چندین دوره از تاریخ یک مرکز مهم بود.

شهر باستانی ترمسوس

ترمسوس ، فلات در بالای کوه Gulluk ، یکی از شهرهای باستانی در منطقه Psidia است - و این یکی از بهترین شهرهای باستانی در ترکیه است که حفظ شده است. این مکان در چنان موقعیت استراتژیکی قرار دارد که اسکندر بزرگ در سال 333 قبل از میلاد قادر به محاصره و فتح آن نبود. این شهر بعداً در سال 71 قبل از میلاد در دوره سلسله بطلمیایی محاصره شد. طبق اسنادی که توسط سنای روم تأیید شده است ، ترمسوس مستقل از رم بود و قوانین و امور داخلی خود را داشت - به عبارت دیگر ، مستقل بود. متأسفانه هیچ گزارشی در مورد وضعیت شهر در زمان بیزانس و عثمانی وجود ندارد.

ترمسوس

مجسمه های شنی آنتالیا

در ساحل لارا آنتالیا مجسمه های عظیمی وجود دارد که فقط با آب و شن ساخته شده اند. جشنواره بین المللی مجسمه های شنی آنتالیا (Sandland ) موزه ای در فضای باز است که صدها مجسمه شنی عظیم در آن به نمایش گذاشته شده است. این با توجه به مساحت آن (10،000 متر مربع) و مواد استفاده شده (10،000 تن شن و ماسه رودخانه) و همچنین هنرمندان شرکت کننده یکی از چشمگیرترین نمایش ها است.البته این آثار ماندگار نیستند. آنها با پایان نمایشگاه نابود می شوند.

در آنتالیا کجا و چه چیزی بخوریم

رستوران دریایی

این رستوران با سفره های سفید ، دستمال های کتانی ، سرویس با کیفیت و غذاهای خوشمزه مورد علاقه آنتالیا است. منو همانطور که دریا تغییر می کند تغییر می کند و ماهی و گوشت اینجا خوشمزه هستند. شما همچنین باید غذاهای روغن زیتون ، پلو (برنج) همراه با تخمه کدو و بادام ، تنوره بره و اردک و دسر کدو حلوایی آنها را امتحان کنید.

آدرس: Meltem Mahallesi ، پارک فرهنگی آتاتورک ، Dumlupınar Bulvarı شماره: 201 ، 07030 Muratpaşa برای مکان کلیک کنید .

Serpme Bore

نمونه برداری از کرایه محلی البته از جمله کارهایی که باید در آنتالیا انجام شود ضروری است ، و سروک بورک یک غذای محلی است. به طور کلی ، بورک یک شیرینی پر از خمیر فیلو است که باید در ترکیه اقامت خود را امتحان کنید. بورک مارپیچ آنتالیا برای صبحانه محبوب است و باید آن را به ترتیب تازه تهیه کنید ، معمولاً داخل آن پنیر یا گوشت چرخ کرده باشد.

در آنتالیا کجا و چه چیزی بخوریم

کوفته کوفته" ترکی ، لوبیا و دسر کدو تنبل تازه به همراه تاهینی

پیازچی احمد به خاطر غذای لوبیای سرد معروف است که نوعاً غذایی است که در کنار کوفته ترکی خورده می شود و کوفته نامیده می شود. در حالی که اینجا هستید ، برای تهیه دسر ، می توانید دسر کدو تنبل را امتحان کنید. این کدو تنبل شیرینی است که به طور معمول در شربت خیس می شود ، با تههین پخته می شود و در کنار کرم سرو می شود.آدرس: Altındağ Mh.، 166. Street 29 / A، 07050 Muratpaşa

بستنی سوخته

بستنی سوخته یکی از طعم دهنده های آنتالیا به ویژه در منطقه Kas / Kalkan / Demre است. در نهایت اکثر مردم آن را دوست ندارند ، اما به هر حال باید امتحان کنید. این بستنی از شیر بز تهیه شده که هنگام پختن سوخته است.تقریباً در هر نقطه از مرکز شهر در دکه های بستنی قابل حمل یا در شیرینی فروشی نور در خیابان بانکاس می توانید آن را پیدا کنید. آنها سالهاست که آن را می سازند. اگر در میدان هستید ، می توانید آن را در Dondurma Dükkanı یا در Akdeniz Dondurma امتحان کنید. این نیز در کنار profiterole دوست داشتنی است.

زیبا ترین سواحل آنتالیا

در حالی که می خواهید در آنتالیا چه کارهایی انجام دهید ، بدون شک بهترین مکان برای شنا را تعجب می کنید. به سواحل آنتالیا بروید.

در آنتالیا کجا و چه چیزی بخوریم

کجا باید در آنتالیا اقامت داشت

و در مورد اینکه کجا در آنتالیا اقامت داشته باشید ، می توانید در پست ما در مورد اینکه کجا در آنتالیا اقامت داشته باشیم اطلاعاتی پیدا کنید .

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا در منطقه مدیترانه ترکیه واقع شده است و جنوبی ترین نقطه ترکیه است. از نظر وسعت ششمین شهر بزرگ و از نظر جمعیت پنجمین شهر بزرگ است.

فاصله از آنتالیا بر اساس شهر

  • استانبول: 700 کیلومتر یا 8 ساعت
  • آنکارا: 490 کیلومتر یا 6 ساعت
  • ازمیر: 470 کیلومتر یا حدود 6 ساعت
  • قونیه: 300 کیلومتر یا حدود 4 ساعت و 30 دقیقه
  • آدانا: 560 کیلومتر یا حدود 8 ساعت

چگونه به آنتالیا برویم

آنتالیا مکانی عظیم است. به همین دلیل ، ابتدا باید برنامه ریزی کنید که در آنتالیا چه کارهایی باید انجام دهید و چگونه می توانید به مکانی که می خواهید بروید ، برسید. تمام شرکت های هواپیمایی و اتوبوسرانی در ترکیه پرواز به فرودگاه آنتالیا دارند.از فرودگاه می توانید اتومبیل کرایه کنید یا سوار شاتل شوید تا به مرکز شهر برسید. اگر می خواهید به شهرهای مختلف آنتالیا بروید و با اتوبوس یا هواپیما آمده اید ، پس توصیه می کنیم که به مرکز آنتالیا نروید و فقط یک ماشین اجاره کنید. به این ترتیب می توانید آزادانه پیمایش کنید. برای شما که می خواهید به کاس بروید ، پرواز در فرودگاه دالامان عملی تر است.

منبع: تور آنتالیا ارزان

تورهای مرتبط

نظرات کاربران