0/5 - (0امتیاز)
01 دی 1398 ساعت :12:07 1595

خانه و موزه آتاتورک آنتالیا

این موزه که در سالهای نخست جمهوری به فرمانداری تعلق داشت و در سفرهای آتاتورک به آنتالیا به او اختصاص یافت ، پس از مرگ آتاتورک در سال 1939 ، از آن به عنوان ساختمان دانشکده هنر و انستیتوی دختران عصر استفاده شد.

این عمارت که در سال 1952 به وزارت زراعت و کشاورزی آنتالیا منتقل شد ، تا همین اواخر به عنوان دفاتر اداره فنی فنی کشاورزی استفاده می شده است.موزه آتاتورک در سال 1984 به وزارت فرهنگ اختصاص یافت تا ساخته شود و خاطرات خود را زنده نگه دارد. از آنجایی که شهر در حین اجرای طرح پهنه بندی جدید در خیابان ماند و همان ساختمان تخریب شد ، با کمی عقب نشینی بازسازی شد. این ساختمان که دارای یک نقشه مستطیل شکل ، دیوارهای سنگی با آجر دو طبقه با سقف کاشی و سقف است ، از سال 1986 به عنوان خانه و موزه آتاتورک برای مسافران تور ارزان آنتالیا خدمت می کند.

این موزه در طبقه پایین است. یک نمایشگاه نقاشی با کلیپ های روزنامه و تصاویر در مورد ورود آتاتورک به آنتالیا وجود دارد ، یک اتاق که Atatürk و آنتالیا را می توانید در مستندی درباره بازدیدهای آتاتورک به آنتالیا ، یک دفتر و یک اتاق غذاخوری در سالن ورودی مشاهده کنید.در طبقه فوقانی؛ اتاق خواب، اتاق مطالعه با با تمبر و سکه های یادبود دو سازمان از جمهوری ترکیه تا به امروز چاپ شده و قسمت اسکناس های ترکیه است در یک بخش جداگانه واقع شده است. و تصویر آتاتورک در اتاق در طبقه بالا روبروی پله دراز کشید.اتاق موزه ، که وسایل شخصی آتاتورک از طرف فرمان آنتکبیر آورده شده است ، یکی از مهمترین بخش های این موزه است.

آتاتورک در 6 مارس 1930 به آنتالیا آمد.

آتاتورک برای یک هفته کامل تا صبح 12 مارس 1930 در عمارت که توسط مردم آنتالیا به وی تقدیم شده بود ، ماند و در این مدت سفرهایی انجام داد. وی از موزه ها و آثار باستانی بازدید کرد. وی در باغات مرکبات با تولیدکنندگان دیدار کرد. وی ساعت 10 صبح بامداد 12 مارس 1930 به همراه دوستان خود به آنکارا بازگشت.

روز 7 مارس : او در بالکن عمارت به نمایندگان و ساکنان آنتالیا که برای دیدن غازی از همه مناطق و روستاها آمده بودند ، سخنرانی کوتاهی انجام داد و به آنها احترام گذاشت.

روز 8 مارس: به دنبال وی به مزرعه مرسی رفت و در آنجا برنج در آب Rüstemiye را کاشت. سپس ، با کشتی با سواحل آنتالیا دیدار کرد. از آنجا ، آتاتورک دریا ، سواحل مقابل و Beydağları را پوشیده از برف را تماشا کرد ، ومی گوید: آنتالیا زیباترین مکان جهان است.         

روز 9 مارس:آتاتورک به تاریخ و آثار باستانی اهمیت زیادی داد و به دیدن تئاتر عتیقه آسپندوس رفت.آتاتورک دستورالعمل هایی را برای تئاتر آسپندوس داد که سریعاً تعمیر و افتتاح شود.

روز 10 مارس: آتاتورک چندین کتاب تاریخ نسخه خطی را مطالعه کرد.

دومین بازدید آتاتورک از آنتالیا در 8 فوریه 1931 با کشتی دریای اژه از ازمیر به آنتالیا بود و در 10 فوریه 1931 به آنتالیا رسید. عصر همان روز ، او دوباره به سمت Silifkey عزیمت کرد.ورود سوم مصطفی کمال آتاتورک به آنتالیا با کشتی بود که از سمت دریای اژه از استانبول عزیمت کرده بود ، در شانزدهم فوریه سال 1935 با گذر از اژدر پیروزی در مقابل اژمه به آلانیا رفت. وی در 18 فوریه 1935 با اژدر خود وارد آلانیا شد. بعد از اینکه حدود 3 ساعت در اینجا برای ناهار به آنتالیا رفت.از آنجا که بازدیدهای آتاتورک از آنتالیا برای اهالی آنتالیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، مراسم های در 6 مارس هر سال به یاد او برگزار می شود.

آدرس: خانه و موزه آنتالیا آتاتورک ، خیابان ایزیکلار ، آنتالیا

تورهای مرتبط

نظرات کاربران