4.5/5 - (1امتیاز)
25 تیر 1398 ساعت :12:19 2297

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا Koprulu محبوب ترین منطقه ورزشی در ترکیه است. کوپرولو کانیون مناسب برای پیاده روی، کشف خرابه های باستانی، و لذت بردن از منظره چشمگیر دریای مدیترانه است.

ارتفاع پارک بین 150 تا 1505 متر از سطح دریا (Mount Bozburun) متفاوت است. با توجه به ساختار خاص طبیعی، در پارک ها، مناطق مختلف آب و هوایی وجود دارد. به همین دلیل است که تمام گونه های گیاهی منطقه مدیترانه در پارک یافت می شود. جنگل های مدیترانه با اکوسیستم کوه ها و رودخانه ها، مناطق وسیعی را برای حیات وحش عرضه می کنند. منطقه پارک ملی آنتالیا شامل ویژگی های ژئومورفولوژیکی و زمین شناسی همراه با زیبایی های بی نظیر، از جمله ویژگی های باستان شناسی و زیبایی شناسی است. پوشش غارنوردی منحصر به فرد و زندگی گروه ها و گونه های حیوانات عامل رشد گردشگری در ترکیه است.

 پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا Koprulu Canyon در وسط بسیاری از زیبایی های طبیعی در یک دره بارور  در مجاورت 14 کیلومتر با رودخانه Kopru قرار دارد و ارتفاع پارک حداکثر 400 متر است که عمیق ترین دره ترکیه را تشکیل میدهد.پارک ملی کوپرولو کانیون در کوهستان های بزرگ در شانزده کیلومتری شمال شرقی آنتالیا در کنار جاده Tasagil and Beskonak (Beşkonak) مسیر زیبا و منظره ای که به پارک منتهی می شود.جاده دایره وار و از طریق جنگل های بکر  از آبشارهای ناهموار می گذرد. شما میتوانید با دوربین خود از این دره زیبا عکاسی کنید. در منطقه ساحلی رستوران های ماهی وجود دارد که انتخاب های خوشمزه ای را ارائه می دهند. کوهنوردان قادر به مقاومت در برابر صعود، کاوش و کمپینگ در این نقطه چشم انداز و لرزان نخواهند بود.

پل اولوک Oluk Bridge در رودخانه کوپرولو  و پل بگروم  Bugrum بروی رودخانه نمونه های قابل توجهی از مهندسی رومی هستند. پل اولوک با استفاده از سنگ های بلوک و تکنیک همپوشانی 27 متر بالاتر از قنات ساخته شد. این پل به قرن 2 میلادی می رسد. پارک ملی Koprulu Canyon دارای گیاه غنی از جمله کاج قرمز، کاج سیاه، سدر، شاه ماهی، انواع خرگوش و زیتون های وحشی است. پارک ملی Koprulu Canyon همچنین بزرگترین جنگل سرو آسیا میانه است.

شهر باستانی  Selge و کوه Bozburun در محدوده پارک ملی واقع شده است. پل اولوک یا شهر بیسکاناک که در آن رودخانه ها جریان دارند برای قایقرانی مناسب است. خانه ها و مهمان خانه های روستایی در این منطقه در دسترس هستند. کوپرولو کانیون یکی از طولانی ترین دره های  کشور ترکیه است.رودخانه Kopru با ماهی قزل آلا معروف است. سرو، سدر، کاج قرمز و درختان کاج سیاه، اکوسیستم این منطقه را تشکیل می دهند، و جنگل کوهی مدیترانه که در 400 هکتار گسترده می یابند، مهمترین ویژگی پارگ گیاهان بیشمار آن است. پل اولوك رومی روی كانیون و پل بوگوروم شاهكار مهندسی در زمان خود بودند.

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

فعالیت ها در پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا:

عکاسی طبیعت، بازدید از سایت های باستان شناسی، سازه های زمین شناسی، قایقرانی زیر پل های تاریخی رومی در کپورلو کانیون، پیاده روی و کمپینگ، قایقرانی در رودخانه Kopru و رافتینگ بخشی از فعالیتها درون پارک است.هر دو طرف رودخانه با تپه های شیب دار و غیرمنتظره احاطه شده اند، در حالی که منابع زیرزمینی آب رود Kopru را تشکیل میدهند که یکی از قابل توجه ترین مناطق طبیعی در ترکیه است. قایقرانی 100 متر زیر پل اولوک که رودخانه آرام شروع میشود.

پارک ملی Koprulu Canyon، در سال 1973 به عنوان پارک ملی اعلام شد، دارای 35.719 هکتار میباشد. این پارک در کوه های 49 در شمال شرقی آنتالیا (در 85 کیلومتری شمال شرقی شهر آنتالیا)در ناحیه منوگات استان آنتالیا است. جاده در امتداد ساحل از آنتالیا تا ماناگات عبور می کند و از طریق تازگیل و بسکاناک عبور می کند. طرح مدیریتی که در سال 1973 توسط کارشناسان ترکیه و آمریکا ساخته شده است وجود دارد.

رودخانه کوپرولو کانیون

رودخانه کوهستانی کوپرولو کانیون یک رودخانه مناسب برای صید است که از شهر (Sütçüler) از منطقه اسپارتا آغاز شده و به دریا در آنتالیا می رسد. دو پل تاریخی در نقطه شروع بخشی از رودخانه مناسب برای قایقرانی وجود دارد، کوچکتر ساخته شده توسط استاد و بزرگتر توسط کارگر او کپورلو کانیون نام خود را از این پل ها می گیرد، معنی "کانیون یعنی "پل ها" است. آب این رودخانه تمیز و فرصتی برای یک قایق برای 7000 نفر در روز در طول ماه های تابستان فراهم می کند و اب رودخانه کوپرولو کانیون قابل نوشیدن است.

زیبایی طبیعی محیط زیست نقش مهمی در تابستان در جایگاه گردشگری کانیون دارد و در شروع بهار جریان اصلی رودخانه از شهر آکسو اسپارتا و یکی دیگر از روستای Karacahisar از اسپارتا جریان می یابد. پس از عبور از روستای Degirmenozu، رودخانه در یک منطقه کاملا آزاد جریان می یابد و پس از مدتی دوباره به دره های باریک وارد می شود. این بخش دوم تا پل Koprulu ادامه می یابد. این بخشی از رودخانه به علت صخره های شیب دار عبور مملو از زیبایی طبیعی است.

در کوپرولو کانیون ، در حالی که درجه حرارت در سواحل مدیترانه در تابستان تا 50 درجه سانتیگراد می رسد، می توانید خود را در وسط دره سبز پیدا کنید، در آب های خنک رودخانه شنا و برای مدتی استراحت و جوانسازی روح خود را انجام دهید بالاترین قله این محدوده کوهستانی 2،992 متر است. یک شهر مهم Pisidia باستانی در شمال غربی پارک کانیون ، توسط یک جاده کوه پیچ تاب قابل دسترس است. در حال حاضر Canyon بسیار محبوب است برای رودخانه سفید منطقه Rafting و هر روز هزاران نفر می آید و تورهای قایق سواری در Koprulu کانیون (Beskonak) در منطقه را امتحان و لذت میبرند.

کوپرولو کانیون

راههای دسترسی به پارک و رودخانه کوپرولو کانیون:

دسترسی به استان منوگات با مراکز دیگر تنها توسط جاده حفظ می شود. شرکت های اتوبوس رانی حمل و نقل به شهرها و استان های دیگر از آنتالیا در غرب و آلانیا در شرق را انجام میدهند.

 منشا آب رودخانه کوپرولو کانیون"

رودخانه Koprocay از کوه های توروس عبور می کند و جریان آب توسط چشمه های زیرزمینی تغذیه می شود سپس تبدیل به یک رودخانه قدرتمند میشود که سرانجام به دریای مدیترانه می ریزد. این رودخانه در سراسر ترکیه و جهان به عنوان اولین نقطه قایق رانی شناخته شده است و یکی از زیباترین مناطق تفریحی ترکیه را تشکیل می دهد که از طریق پراکندگی خرابه ها و مصنوعات در کنار رودخانه تشکیل می شود. پارک ملی کوپرولو کانیون 36000 هکتار را شامل می شود که بخشی از آن رودخانه است. همچنین بزرگترین جنگلهای دریای مدیترانه ای در ترکیه است که میزبان گوزن، بز، گرگ، خرس ، روباه ، خرگوش و انواع مختلفی از پرنده می باشد. در رودخانه ماهی قزل آلای رنگارنگ قرمز با شانه های خاکستری وجود دارد.برای بازدید از منطقه و پارک ملی در ترکیه کافیست به منو تور آنتالیا و یا تور ترکیه توریاب مراجعه کنید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران