0/5 - (0امتیاز)
06 اسفند 1398 ساعت :13:24 2431

 بسته شدن مرز ترکیه به دنبال اپیدمی کرونا

به دنبال فراگیرشدن کرونا،کشور ترکیه تمام مرزهای زمینی، مرز بازرگان و تمام مسیر‌های ورود ایران به این کشور را بسته است. این بسته شدن بیشتر به خاطر حفظ سلامت عمومی شهروندان ترکیه است. بسته شدن مرز سدرک (نخجوان) به ترکیه، یکی دیگر از اقدامتی است که صورت گرفت

بسته شدن مرزهای زمینی درپی درخواست شهروندان ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه،" "Fahrettin Koca اعلام کرد که ترکیه مرز خود را با ایران بسته و پروازهای ورودی را به عنوان احتیاط برای جلوگیری از گسترش احتمالی ویروس کرونا متوقف کرده است و این امر وقتی اتفاق افتاد که کشور همسایه 43 مورد تأیید شده را اعلام کرد

اندکی پس از آنکه مقامات ایرانی اعلام کردند هشت نفر در اثر ویروس در کشور خود جان خود را از دست داده، ترکیه مرز خود را با ایران بسته است.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین روز یکشنبه اعلام کرد، ترکیه تصمیم گرفته است چهار دروازه مرزی زمینی خود را ببندد و خدمات قطار و پرواز را به مقصد ایران متوقف کند. در یک کنفرانس مطبوعاتی، کوکا گفت که این تصمیم به دنبال افزایش موارد مبتلا به این بیماری گرفته شده است.  

كوكا در مورد عبور از مرزها قبل از بسته شدن مجدداً تأکید كرد كه هر مسافر تحت غربالگری حرارتی قرار گیرد و افرادی كه علائم آن را نشان می دهند از ورود به تور آنتالیا منع شده اند.

پیش از بسته شدن مرزها، ترکیه پیش از این اقدامات احتیاط آمیز بسیاری را درمرزها شروع کرده بود. مقامات ون، یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری برای گردشگران ایرانی در شرق ترکیه، روز پنجشنبه دوربین های حرارتی را در گذرگاه مرزی کاپوکی نصب کردند در حالی که ماموران مرزی دستور داشتند از گردشگران محافظت کنند.

در پی اعلام فراگیرشدن کرونا، از عصر روز یکشنبه موقتا مرزهای زمینی ایران و ترکیه بسته شده است. این اقدام به دنبال خواست عمومی مردم ترکیه بوده است و بیشتر از طریق فضای مجازی اعلام شده است. قبل از بسته شدن مرزها، تصمیم گرفته شده بود که تیم های بهداشتی در مرزها مستقر شوند.

 با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته گردشگران ایرانی، عمده ترین گروه گردشگران ترکیه محسوب می شوند، گردشگران زیادی به این کشور رفت و آمد می کنند لذا باعث بروز نگرانی های بسیاری شده است. بنابراین به طور موقت مرزهای زمینی و هوایی با ایران، بسته شده است

نزدیک شدن به تعطیلات نوروز

با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز در ایران، نگرانی ها بیشتر شده و این خود عاملی مزید بر علت است که مرزهای ترکیه بسته باشد.

 بسته شدن مرزهای هوایی با ایران

 ترکیه و پاکستان هر دو مرزهای خود را با ایران بسته اند و ترکیه نیز در تلاش برای متوقف کردن شیوع احتمالی پس از گزارش 43 مورد از این کشور، پروازهای ورودی را متوقف کرده است.

هم اکنون تمام بزرگراه ها و راه آهن ها در مرز بین ترکیه و ایران بسته شدند و پرواز از ایران به حالت تعلیق در آمد. پروازها از ترکیه به ایران هنوز مجاز بودند. در فرودگاه تقریباً یک سوم مسافرها ماسک داشتند،  اما کنترل خاصی بر روی افراد خارج شده از کشور وجود نداشت. لذا ترکیه، عراق و پاکستان مرزهای بسته ای دارند و یا در حال بررسی های اضافی برای سلامتی هستند.

 ازآنجایی که مرزها بسته شده است، تمام پروازهای بین المللی از ایران کنسل شده و موقتا به صورت یک طرفه شده است. پروازهای بین ایران و ترکیه کنسل شد. مثل بسیاری از کشورهای دیگر مانند ارمنستان، کویت، عمان، پاکستان و کلا تمام همسایگان ایران، ترکیه هم مستثنی نبوده و بهترین راه را بستن راه های هوایی دانسته است. البته هر کدام از این کشورها به طریقی مرزهای خود را بسته است.مثلا کویت مرزهای آبی خود را بسته است.

عراق و پاکستان که مرزهای مشترکی با ایران دارند، قبلاً اقدامات پیشگیرانه ای برای محدود کردن شیوع ویروس از مسافران ایرانی انجام داده اند. عراق از ورود ایرانیان به این کشور با بستن مرزهایش جلوگیری کرده است. 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    تارا
    این هتل وقتی باز شده خیلی خوب شده جون از لحاظ کیفیت هتل و دسترسی به مرکز شهر فوق العاده هست آدم راحت میره اینور اونور بدون نگرانی راجع به تامسی و این چیزا
  • avatar
    سپيده
    نظري ندارم