0/5 - (0امتیاز)
19 مهر 1398 ساعت :20:49 1405

آبشار سکومپول بالی(تجمیع 7 آبشار)

 آبشار سکومپول بالی در 18 کیلومتری جنوب شرقی منطقه سینگارا بالی واقع شده است. این مقصد محبوب گردشگری در تور بالی، ازحدود شش یا هفت جریان جداگانه که همگی از رودخانه مرتفع در کوهستان منشا می گیرند، تشکیل یافته است.

این آبشار های زیبا و حیرت انگیز در یک دره جنگلی بامبو زیبا قرار دارند و به ارتفاع 80 متر بر روی صخره ها جاری هستند. از پارکینگ ماشین ها در بالا، در مدت 45 دقیقه با طی کردن مسیری یک کیلومتری می توان به مکان آبشار زیبای سکومپول رسید. این مسیر از میان دهکده کوچک و زیبای سکومپول می گذرد، جایی که درختان میخک و کاکائو زیبایی وجود دارند و می توانید بیشتر راه را با صعود از پله های زیبایی تا مکان آبشار سکومپول بالی طی کنید. ترکیب منظره این آبشار با مناظر سبز اطراف، اثر هنری زیبایی آفریده است که هر بیننده ای را مجذوب و محسور خود می گرداند.

چگونه می توان به آبشار سکومپول بالی رسید؟

اگرچه آبشار سکومپول را در هر برنامه سفر بالی باید دید، اما کمی از مسیر های اصلی فاصله دارد و رسیدن به آن بسیار سخت است. بنابراین، توصیه می کنیم برای رسیدن به آن اسکوتر سوار شوید و خود را به سکومپول برسانید. همچنین می توانید یک راننده استخدام کنید (راننده و ماشین را می توانید در طول روز حدود 50 دلار از طریق محل اقامت خود استخدام کنید) و یا با یک تور محلی به این منطقه سفر کنید. اسکوترها را می توان از هر یک از قطب های اصلی گردشگری در بالی به قیمت حدود 5 دلار در روز استخدام کرد. برای سفری ارزان با قیمت هایی مناسب، تور ارزان بالی را ببینید.

نکته مهم: جاده آبشار سکومپول در قسمت هایی بسیار تند و شیب دار است که آن را در طول روز بسیار شلوغ می کند.

بازدید از آبشار سکومپول

پیاده روی به آبشار سکومپول طی مسیری نسبتاً شیب دار و دشوار است، اما برای منظره های فوق العاده و باورنکردنی که در آن جا انتظار شما را می کشد، مطلقاً ارزش آن را دارد. با شروع از مکان پارکینگ خودروها، این مسیر پیاده روی قبل از رسیدن به مکان اصلی آبشار از میان چندین دهکده زیبا و دیدنی می گذرد که یک منظره دیدنی از بالا به آبشار به دست می دهد. با رسیدن به مکان دره، راهنمای شما از طریق مسیری کوتاه و پنهان، شما را به مکان آبشار هدایت خواهد نمود. نمای آبشار بلند از بالا باعث می شود احساس فوق العاده کوچک بودن به شما دست دهد. شما به احتمال زیاد اینجا خسته می شوید بنابراین می توانید در طی مسیر با هماهنگی راهنما مکان هایی را برای توقف و استراحت انتخاب نمایید.

پس از بازدید از محیط های شگفت انگیز اطراف این آبشار، با طی یک مسیر پیاده روی 30 - 40 دقیقه ای را به سمت پارکینگ شروع خواهید کرد. در انتها از طریق پله هایی متعدد به بالا باز خواهید گشت، این احتمالاً سخت ترین قسمت سفر است. بازدید از این منطقه حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشد.

مراقب کلاهبرداری باشید!

متأسفانه طی یک سال گذشته ، مافیای محلی این مکان را خراب کرده اند. پیدا کردن ورودی Sekempul می تواند بسیار سخت باشد زیرا بسیاری از کلاهبرداران در این منطقه وجود دارند که سعی خواهند کرد شما را گیج کنند. ورودی واقعی آبشار Sekumpul ورودی است را  می توانید از علائم "ثبت نام Sekumpul" یا هرگونه علائم "پارکینگ آبشار" دیگر پیدا کنید. آنها قیمت مسخره ای را به شما می دهند و باعث می شوند که شما برای راهنمایی برای یک جنگل طولانی هزینه ای را بپردازید.اگرچه این مکان پارکینگ رسمی برای Sekempul است ، اما آنها هنوز هم برای پارکینگ از شما بیشتر پول می گیرند. داشتن راهنما کاملاً غیر ضروری است زیرا فقط شما را در جاده غرفه بلیط پیاده روی خواهید کرد. با پایین رفتن به غرفه بلیط می توانید برسید از این کار اجتناب کنید ، اما این تنها در صورتی امکان پذیر است که با ماشین رانندگی کنید. در امتداد جاده ادامه دهید ، اول سمت چپ را بگیرید و تا رسیدن به غرفه بلیط ، مسیر را دنبال کنید. جاده نابرابر و بسیار لاغر می شود ، بنابراین فقط اگر یک راننده مطمئن هستید این کار را انجام دهید. 

بهترین زمان برای بازدید از آبشار سکومپول

اگر می خواهید شاهد آبشار سکومپول در اوج قدرتمندی آن باشید، توصیه می کنیم در پایان مارس - آوریل، در پایان فصل موسمی، هنگامی که رودخانه ها پر است و باران ها چشمگیر هستند، بازدید خود را انجام می دهند. اگر در اواخر ماه مارس از سکومپول بازدید کنید می توانید درک عمیقی از زیبایی این پدیده طبیعی داشته باشیم. این منطقه بسیار مرطوب می باشد و به خصوص در پایه آبشار کاوش و عکاسی در آن بسیار دشوار می باشد. اگر در این زمان از بالی بازدید می کنید، مراقب سنگ های لغزنده باشید و دوربین خود را با کیسه بپوشانید تا خیس نشوید. در فصل خشک (مه - سپتامبر)، میزان ریزش باران در این منطقه کاهش می یابد و کشف مناطق اطراف بسیار ساده تر است.

عکاسی در آبشار سکومپول

برای عکاسانی که در آنجا هستند، سکومپول یک رویا است. از بالا این آبشار بسیار هیجان انگیز است. بهترین عکس ها را می توان در زیر آبشار گرفت، جایی که تعدادی از نقاط برتری وجود دارد که بتوانید در آن ها عکس ای خاطره انگیزی بگیرید. با این وجود در نظر بگیرید مقدار زیادی ریزش آب وجود دارد، به این معنی که لنز (و دوربین) شما احتمال خیس شدن دارد. همچنین توصیه می کنیم برای رسیدن به بهترین میزان نور و کمترین جمعیت صبح زودهنگام به آن جا بروید.غبار ناشی از آبشار قطعاً شدیدترین چیزی است که ما دیده ایم ، بنابراین در مورد هرگونه لوازم الکترونیکی مراقب باشید. می توانید زیر آبشار شنا کنید اما قدرت محض احتمالاً شما را در مسیر متوقف خواهد کرد. اگر در نزدیکی لبه آب ایستاده باشید ، می توانید قدرت ایجاد شده توسط آب را از بالای سطح احساس کنید. ما به سختی می توانستیم چشمان خود را باز نگه داریم و همه جا را ببینیم  زیرا شکوه باد خیلی قوی بود. برای کسانی که کمتر پرماجرا هستند می توانید از دور تماشا کنند.

برای بازدید از این آبشار زیبا و سایر جاذبه های گردشگری بالی، از طریق تور لحظه آخری بالی ثبت نام نمایید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران