0/5 - (0امتیاز)
25 مهر 1398 ساعت :10:26 1932

جیمباران بالی(زیباترین ساحل ترسناک)

خلیج جیمباران بالی از جمله سواحل  زیبای بالی است که از نظر جلوه های طبیعی بسیار زیباست و حتی امکانات گردشگری مناسبی را در خود جای داده است.

جیمباران در جنوب فرودگاه و کوتا واقع شده است اما قبلا جایی دوره افتاده در جنوب بالی محسوب می شد، در واقع  فقط یک دهکده ماهیگیری کوچک بود که بازارهای روزانه داشت. این منطقه در دهه 1980 دچار تغییر شد و امروزه دارای اقامتگاه های ساحلی 5 ستاره و حتی هتل هایی درجه متوسط هم دارد. در خلیج جیمباران ویلاهای گران قیمتی هم وجود دارد و به همین دلیل به آن   «بورلی هیلز بالی» یا «منطقه میلیونرها» داده اند.این خلیج کوچک، دارای ساحل سفید ماسه ای زیبایی است  که از نظر شنا هم کاملا ایمن است. در اینجا تعدادی رستوران غذاهای دریایی وجود دارند که پاتوق گردشگران است و غروب زیبایی دارد. غروب خورشید در اینجا واقعا خیره کننده است.جیمباران هنوز هم سنت های محلی خود را دارد، خصوصا این امر هنگام فعالیت های مذهبی نمود پیدا می کند. روبروی بازار جیمباران، معبدی وجود دارد که مرکز جشن های مذهبی محسوب می شود. این جشن ها به صورت رژه ای کاملا منظم از معبد شروع شده و در امتداد خیابان جالان پملیسان آگونگ تا ساحل پیش می رود.فروشگاه ها و مغازه های لوکس زیادی در منطقه جیمباران بالی وجود دارد و نزدیکی آن ها به کوتا و سمینیاک مزیتی است این خود باعث نزدیکی بیشتر به فرهنگ این دو منطقه می شود و فرهنگ بالی مرکزی را برجسته تر می کند.    

موقعیت جغرافیایی جیمباران بالی

جیمباران بین كوتا و شبه جزیره بوكیت واقع شده و در جهت نوسا دوا در جنوب شرقی و اولوواتو در جنوب غربی امتداد دارد.

وسایط حمل و نقل و امکانات آن

از جنوب فرودگاه تا جیمباران فقط 10-15 دقیقه طول می کشد. هزینه تاکسی فرودگاه، بسته به مکانی که می خواهید بروید  60000 تا 80000 روپیه است. تقریبا در همه هتل های جیمباران خدمات باربری فرودگاهی ارائه می شود.  اما باید هنگام رزرو هتل برای این خدمات هم درخواست دهید.اگر بخواهید تا جیمباران رانندگی کنید، از لگیان و سمینیاک 20 دقیقه طول می کشد و از سانور از سمت جاده جدید حدفاصل بین بنووا  با فرودگاه و سانورا، 20 دقیقه طول می کشد.اتوبوس های بمنوز در این مسیر، کار نمی کنند اما از ترمینال تگال در دنپاسار،  سرویس های اتوبوس رانی در این مسیر خدمت رسانی می کنند. در حال حاضر اتوبوس های ترس ساراباگیتا در این مسیر وجود دارد كه به طور مرتب تردد دارند و از سمت راست در امتداد گذرگاه، از جلوی محوطه دانشگاه و پشت اولوواتوا می گذرند و به این ترتیب گردشگران را جابه جا می کنند. گردشگران تور ارزان بالی هم از این خدمات بی بهره  نخواهند بود.

حوادث تاریخی جیمباران بالی

جیمباران در سال 2005 بمباران شد اما ساختن پناهگاه ها و ساختاررستوران ها،میزان تلفات را نسبت به حمله قبلی به کوتا کمتر کرد.

مکان های دیدنی جیمباران بالی

  • ساحل واجی دارای منظره ای بی نظیر و عجیب است. صخره هایی بلند و درختان سر سبز اطراف آن را احاطه کرده اند و گویی سرزمینی رویایی است.  
  • ساحل خلیج جیمباران   یکی از بهترین سواحل بالی  است و پوشیده از شن و ماسه های سفید و درخشان است. حتی آب های آرامی دارد که فرصت مناسبی برای شنا به دست می دهد.
  • حوالی غروب آفتاب می توانید در یکی از رستوران های کنار ساحل بنشینید و در کنار سفارش غذا و نوشیدنی از این غروب زیبا لذت ببرید. گردشگران تور لحظه آخری بالی در کنار این غروب زیبا می توانند لحظات خوشایندی را تجربه کنند و این غروب زیبا را دوست دارند.

رستوران های و فست فودهای جیمباران

 خوردن غذاهای دریایی در ساحل در جیمباران، جایگاه ویژه ای در برنامه سفرهای گردشگران به جزیره بالی دارد. باید گفت در خلیج جیمباران در حدود پنجاه رستوران غذای دریایی وجود دارد که دارای سه بخش مختلف هستند، این سه بخش عبارتند از موایا(در جنوب)، کدونگانان(در وسط) و کلان(در شمال بازار ماهی). همگی این رستوران ها  در کنار ساحل قرار دارند.

میزها درست روی شن های ساحل چیده شده اند. اگر کنار میزهایی بنشینید که کمی جزر و مد دریا بدان برسد، حس می کنید که پاهایتان خیس شده و در شن ها فرو می رود. در این لحظه نسیم خنکی از دریا می وزد و صورت را نوازش می کند و غروب زیبایی دارد. حتی در شب، مشعل ها را هم روشن می کنند. گردشگران تور بالی می توانند به این ساحل زیبا بیایند و از این غذاهای خوشمزه هم لذت ببرند.

این رستوران ها اساساً منوی یکسانی را برای غذاخوری سرو می کنند:

  • غذاهای دریایی کباب شده (بیکر)با انواع ماهی های مختلف،  خرچنگ، ماهی مرکب، میگو، خرچنگ و سایر صدف ها  سرو می شود که این به انتخاب خودتان است.
  • سبزیجات محلی که با سیر بخارپز می شوند.
  • برنج یا سیب زمینی سرخ شده فرانسوی
  • سس های ادویه دار محلی

اقامتگاه ها و هتل های مناسب در جیمباران بالی

 برای اقامت در جیمباران نیازی به هزینه گزاف نیست. گردشگرانی که بودجه کافی ندارند می توانند در کوتا یا مهمانخانه های یک روزه اقامت کنند که 20 دقیقه با جیمباران فاصله دارد.  

  • جولی هاستل بالی یکی از اقامتگاه های عالی در این منطقه است که دارای امکانات عالی است و در قسمت جنوبی جاده اولوواتو و در صد متری منطقه جی دبلیو کی قرار دارد.  هزینه اتاق های این هتل 10000 تا 150000 روپیه است.
  • آلیندرا ویلا، اقامتگاه دیگری است که جلوه گر معماری اندونزیایی است. این اقامتگاه دارای امکانات بسیاری است که از آن جمله می توان به تهویه هوا، چای و قهوه و سشوار، حمل و نقل رایگان،  دسترسی به Wi-Fi ،   اجاره دوچرخه ، نگهداری از نوزاد،  خدمات پزشکی  و  لباسشویی اشاره کرد.   

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    سعيد

    اصلا خوب نيست