0/5 - (0امتیاز)
16 اسفند 1398 ساعت :20:52 1015

پارک ملی غرب بالی

پارک ملی غرب بالی یا Taman Nasional Bali Barat به عنوان پارکی اصلی حیات وحش و حفاظت از طبیعت بالی فعالیت می کند که دارای تفریحات جذاب بسیاری نیز می باشد.

پارک غربی بالی، این جاذبه مشهور تور لحظه آخری بالی، بیشتر منطقه مرکزی بالی غربی را تشکیل می دهد و 19000 هکتار از مناطق کوهستانی و ساحلی را در بر می گیرد. برخی از اکوسیستم های بی نظیر این پارک، زیستگاه اصلی سارهای بومی بالی است. این پارک همچنین دارای بیش از 300 گونه حیوانات و پرندگان مختلف است و شامل حیوانات وحشی گوناگون، جنگل های بارانی متراکم، مرداب های حرا، مرجان های صخره ای، و پائولو منجنگان ("جزیره گوزن") است که جزیره ای کوچک است که در ساحل شمالی بالی واقع شده است. این جزیره محل زندگی گوزن های جاوان روسا (Javan rusa) است و مرتبا غواصان را به صخره های مرجانی خود جذب می کند.

تاریخچه مختصر پارک ملی غرب بالی

شروع فعالیت پارک ملی وست بالی به زمانی باز می گردد که طبیعت شناس و محقق آلمانی اروین استرسمن (که قبلاً عضوی از بخش پرنده شناسی موزه جانورشناسی برلین بود) در 24 مارس 1911 به علت خراب شدن کشتی مجبور شد مدتی در این منطقه سکنی گزیند. تعمیرات اساسی کشتی 3 ماهه در اینجا، باعث شد او با تحقیقات خود در روستای Bubunan بخش عظیمی از طبیعت شگفت انگیز بالی را به جهانیان معرفی نماید. سپس ویکتور فون پلسن، متخصص برجسته آلمانی، در سال 1925 براساس یادداشت های استرسمن تحقیقات بیشتری انجام داد که در نهایت موجب تاسیس پارک ملی غرب بالی گردید.

برای محافظت از گونه های نادر و همچنین سایر حیواناتی که زمانی شامل ببر بالی در حال انقراض بودند، در سال 1947 زمین های جنگلی پیرامون بانووآداگ به عنوان یک پارک طبیعت تنظیم شد. در سال 1970، مدیریت پارک از طریق بخش جنگلداری به دولت اندونزی سپرده شد و در نتیجه آن Taman Nasional Bali Barat (پارک ملی غربی بالی) متولد شد.

زیبایی های منحصر به فرد پارک ملی غرب بالی

برای ورود به مناطق حفاظت شده پارک، به یک مجوز نیاز دارید که می توانید در مرکز اطلاعات پارک در جاده اصلیJalan Raya Cekik-Gilimanuk درخواست کنید. شما باید بیشتر اوقات با یک راهنمای رسمی در تور بالی همراه باشید. پارک ملی غرب بالی میزبان تحقیقات علمی و همچنین فعالیت های تفریحی و گردشگری است. ساعاتی قدم زدن در مسان مناظر این پارک دیدنی و منحصر به فرد در بالی خالی از لطف نخواهد بود!

اکوسیستم گوناگون این پارک از جنگل های حرا و جنگل های ساحلی گرفته تا جنگل های فصلی، دشت های کوهستانی، جنگلهای ساحلی و جنگلهای بارانی متغیر است. همچنین چندین معبد باستانی در داخل پارک و نیز 4 قله وجود دارد: کوه های Prapat Agung، Mount Banyuwedang، Mount Klatakan و مرتفع ترین آن ها که کوه Sangiang می باشد. در آن سوی سواحل این پارک زیبا 4 جزیره به نام های Menjangan، Burung، Gadung و Kalong وجود دارند.

علاوه بر گوزن های بومی منحصر به فرد این منطقه، سایر جانوران محافظت شده در پارک ملی غرب بالی شامل سنجاب های غول پیکر سیاه، گربه ها و گاوها وحشی، انواع گوناگونی از لاکپشت ها و بسیاری دیگر از حیوانات است. مناطقی مخصوص و حفاظت شده در این پارک وجود دارند که فقط برای تحقیقات علمی در نظر گرفته شده اند. منطقه جنگلی این پارک زیبا در تور ارزان بالی دارای فعالیت های اکوتوریسم محدود است، در حالی که منطقه Intitive Utility جایی است که می توانید از امکانات برجسته تفریحی و دیگر امکانات منحصر به فرد آن لذت ببرید. مشهورترین تفریح های این پارک عبارتند از: غواصی کردن، شنا، گشت و گذار در میان ساحل، غواصی، پیاده روی در میان طبیعت، جنگل نوردی و کوه نوردی و بازدید از پرندگان. می توانید با رانندگی حدود 3 ساعته از دنپاسار در جنوب بالی به پارک ملی غرب بالی برسید.

آدرس پارک ملی غرب بالی: Jalan Denpasar-Gilimanuk، Cekik، Gilimanuk، Melaya، Jembrana، بالی 82252، اندونزی

تلفن: +62 (0)365 61060

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران