0/5 - (0امتیاز)
03 آذر 1398 ساعت :10:18 1272

بازار ماهی کدونگانان بالی (فستیوال غذاهای دریایی!)

بازار ماهی کدونگانان ( Kedonganan ) یک بازار سنتی و پرطرفدار است که در آن اکثر صید تازه از جنوب بالی تهیه می شود.

بازار ماهی کدونگانان بالی در حدود 2.5 کیلومتری شمال ساحل موویا در خلیج جیمباران، با دید باند غربی فرودگاه بین المللی نگوراه رای قرار دارد. در این بازار بزرگ غذاهای دریایی تازه در بالی، تقریباً هر نوع ماهی و آبزی آب شور، از اسکنر قرمز معمولی گرفته تا mahi-mahi نادر را می توانید بیابید. توصیه می کنیم در تور ارزان بالی از این بازار دقیقاً پس از طلوع آفتاب دیدن کنید تا ماهیگیران در حال بارگیری تورهای خود را که سبد هاشان پر از ساردین و صید های بزرگتر برای حراج، همراه با میگو، خرچنگ و انواع زیادی از شکار های دریایی می باشد را مشاهده نمایید که آماده خرده فروشی و عمده فروشی هستند.

چگونه به کدونگانان برسیم؟

می توانید با دنبال کردن جاده Jalan Uluwatu به انتهای شمالی آن، به بازار ماهی کدونگانان بالی بروید یا از طریق Jalan Segara Madu درست در جنوب فرودگاه بین المللی Ngurah Rai بدانجا بروید. بازار ماهی همچنین در بازار روستای صبح که عمدتاً در خدمت جامعه محلی کدونگانان است، غرفه هایی که مواد غذایی تازه و مایحتاج روزانه را در اختیار شما قرار می دهند را شامل می گردد. گیاهان گرمسیری، ادویه جات و ترشی جات، میوه ها و سبزیجاتی که افراد محلی در آشپزی منزل خود از آن استفاده می کنند از جمله مواردی هستند که می توانید در حین بازدید خود از این بازار منحصر به فرد کشف کنید.

ماهی های گوناگون و خوشمزه...

بازار ماهیگیران کدونگانان بلافاصله پس از وقوع طلوع آفتاب افتتاح می شود و صحنه شلوغ آن در طول روز ادامه می یابد. می توانید ماهیگیران محلی را در حالی که با قایق های ماهیگیری خود به دریا می روند مشاهده کنید و بعضا اگر اجازه دهند با آن ها همراهی نیز نمایید. در انتها، بارگیری صید های آن ها مورد استقبال فروشندگان ساحلی و دهکده های اطراف قرار می گیرد که می توانید ماهی های آماده را از آن ها نیز خرید نموده و خود آن ها را طبخ نمایید. قایق های ماهیگیران معمولاً ماهی های خود را در آب های همجوار جاوا، سولواسی و کالیبابا و بالی خود در سمت دیگر دور این جزیره می گیرند. کامیون ها و وانت بار ها با جعبه های آماده برای حمل غذاهای دریایی تازه خود به هتل ها و رستوران ها می روند.

بازار ماهی کدونگانان جایگزین بسیار خوب و متفاوتی برای خرید ماهی از سوپر مارکت است، به خصوص اگر در تور بالی قصد استفاده ی مناسب از آشپزخانه درون ویلا را دارید! حتی می توانید با اجاره یک سرآشپز برای یک مهمانی کباب کوچک و خصوصی ترتیب دهید. روزانه تعداد زیادی ماهی در دسترس است و می توانید مهارت های چانه زنی خود را نیز در این بازار انجام دهید. اگر می خواهید سریع تر غذای دریایی خوشمزه خود را میل کنید، می توانید ماهی خود را با هزینه کمی تمیز کرده و کبابی کنید. بازار ماهی کدونگانان دارای طبیعت بی نظیر و نیز غرفه های غذایی محلی است که امکان پذیرایی از غذاهای دریایی ارزان قیمت را در مقایسه با رستوران های جیمباران فراهم می آورد.

خرید ماهی در بازار جایگزین خوبی برای خرید در سوپر مارکت است. به خصوص اگر یک خانه ییلاقی یا آپارتمان رزرو کرده اید. در این صورت می توانید استیک تن و یا اسنپر قرمز خود را در آشپزخانه خود طبخ کنید. ماهی  های فروخته شده در این بازار  تنوع زیادی داشته و خوشمزه می باشند. اگر به آشپزخانه یا باغچه خصوصی در بالی دسترسی ندارید، همیشه می توانید این گزینه را انتخاب کنید: اگر ماهی را تمیز کرده اید، بسته به اندازه می توانید ماهی را با هزینه کمی (1 تا 4 دلار) در بازار کباب کنید. به طور معمول قیمت ماهی از 2 دلار در هر کیلوگرم شروع می شود و بیشتر برای صیدهای نادر بیشتر هزینه می کنید.

همچنین همانطور که پیشتر ذکر شد، بازار ماهی کدونگانان همچنین میزهای خاص خود را در میان طبیعت اطراف یا غرفه های مواد غذایی کوچک دارد که در آنجا امکان خوردن غذاهای دریایی ارزان قیمت وجود دارد. این در مقایسه با رستوران های لوکس خود جیمباران یا کدونگانان بسیار ارزان تر آب می خورد. با تور لحظه آخری بالی همراه شوید تا از این بازار دیدنی در بالی بازدید نمایید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران