0/5 - (0امتیاز)
06 مهر 1398 ساعت :12:40 915

 غواصی آموک بی کندی داسا بالی

یکی از ساحل های شنی و زیبای بالی، ساحل آموک بی کندی داسا است که اگرچه نسبت به سواحل دیگر بالی دور به نظر می رسد اما جذابیت های  کف اقیانوس گردشگران خاص خود را بدانجا می کشاند. در این ساحل زیبا، امکانات لازم هم تعبیه شده است.

بالی یکی از جزایر اندونزی است که سواحل متعدد و زیبایی دارد. از جمله آنها می توان به سواحل شنی سفید و سواحل ماسه سیاه اشاره کرد. یکی ازسواحل پنهان زیبا در شرق بالی که بیشتر مردم از وجود آن بی خبرند،    آموک بی کندی داسا  است. عدم پیشرفت آن یکی از دلایل ناشناخته بودنش محسوب می شود.

 موقعیت جغرافیایی  آموک بی کندی داسا  

 آموک بی کندی داسا از جمله مناطق ناشناخته شرق بالی است که دارای قسمت های زیر است:

  • ساحل کاندیداسا کارنگاسم.
  • ساحل پادانگ بای کارنگاسم

ساحل آموک بی کندی داسا، در دهکده آنتیگا، ناحیه منگیس و قلمرو کارنگاسم واقع شده است. جاده های منتهی به این ساحل، آسفالت شده است و می توان با استفاده از ماشین سواری بدانجا رسید. ترافیک جاده ای در این منطقه بسیار کم است. بسیاری از گردشگران به دلیل دور بودن ساحل آموک از دیگر سواحل جذاب بالی، خیلی تمایلی به دیدن این جزیره ندارند. حتی این ساحل از ساحل کوتا، 55 کیلومتر فاصله دارد و موجب می شود دورتر به نظر برسد. به هر حال بدون در نظر گرفتن ترافیک جاده ای و مسیر مستقیم جاده، یک ساعت و نیم طول می کشد تا بدانجا برسید و این خیلی دور نیست.

جذابیت های ساحل  آموک بی کندی داسا

هنوز هم این ساحل کمتر مورد بازدید قرار می گیرد، این به معنای شلوغی کمترآن است و بیشتر کسانی که به دنبال آرامش و سکوت اند، بدانجا می روند. بسیاری از گردشگران با تور بالی خود را به این ساحل زیبا می رسانند.   با قدم گذاشتن به این ساحل به پهنه ای از از شن و ماسه سفید و مخلوط شن می توان رسید. درکنار ساحل اقیانوس،ردیف هایی از قایق های سنتی بالی قرار دارد و در سمت چپ آن، پایانه ترانزیت نفت به چشم می خورد.

در این ساحل، غرفه های مواد غذایی زیادی وجود دارد و می توان آبا نارگیل را با قیمت نسبتا کم تهیه کرد.

بیشتر گردشگران به دلیل جذابیت های زیر دریا از این ساحل دیدن می کنند و برای این منظور از غواصی یا تور زیردریایی استفاده می کنند. حتی کسانی که این موارد را دوست ندارند، می توانند شنا کنند. از طرفی چون این ساحل از نظر جغرافیایی در منطقه خلیج واقع شده، امواج دریایی کوچک است و آب دریا آرام به نظر می رسد.

 باید گفت به فاصله ۳ کیلومتری جنوب شرق آموک بی – کندی داسا و در عمق ۳۲ متری، مجموعه ای از صخره ها و شکاف های زیر آبی به پهنای ۱۰۰ متر به چشم می خورند.. کوسه های وایت تیپ و دسته های بسیار بزرگ باراکودا در این منطقه به وفور یافت می شود. در شمال و شرق همین نقطه و در عمق ۲۵ متری، گروه زیادی از مرجان های طبقاتی و ماهیان تروپیکال وجود دارد. ماهیانی از قبیل سنگسر زرد، آنجل و پروانه ماهیان نیز در این منطقه به چشم می خورند.

آب (تا ۵ گره) در این منطقه، به شدت جریان دارد طوری که غواصی فقط برای افراد با تجربه مقدور است. غواصی در تمامی طول سال به غیر از ژوئن تا سپتامبر مناسب است. گردشگران با تور ارزان بالی به این منطقه می آیند و از تفریحات ساحلی این منطقه مثل ورزش های آبی و غواصی استفاده می کنند. 

از شگفتی های زیر دریا

  کشتی غرق شده   US Liberty از جمله شگفتی هایی است که می توان در زیر دریا دید. این کشتی 120 متری در فاصله 30 متری ساحل واقع شده و مورد هجوم ژاپنی ها بوده است. اکنون بدنه این کشتی غرق شده پوشیده از مرجان های بسیاری است و از زیباترین محل های غواصی محسوب می شود. در عمق ۲۰ متری شاهد خورشید ماهیان بسیار بزرگ، باراکودا و ناپلیون خواهیم بود و این منطقه برای غواصی در شب، بسیار مناسب است.

  کسانی که می خواهند بدون انجام فعالیت های ورزشی در آب ، از ساحل خلیج آموک دیدن کنند ، باید دوچرخه اجاره کنند یا از خدمات کرایه اتومبیل  استفاده  کنند چون هنوز سیستم حمل و نقل عمومی  در خلیج آموک بالی وجود ندارد.

نزدیکترین محل اقامت به این ساحل در کاندیداسا قراردارد که 20 دقیقه از خلیج فاصله دارد. حتی اسکان در پادانگ بای، نسبتا ارزان است.

بسیاری از گردشگران ایرانی با استفاده از تور لحظه آخری بالی به این ساحل سفر می کنند.                                  

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران