3/5 - (1امتیاز)
17 شهریور 1397 ساعت :00:35 12525

راهنمای سفر به بالی

بالی که یکی از بهترین جاذبه های توریستی دنیا شناخته شده است، بهترین و گران ترین قهوه دنیا را دارد.

راهنمای سفر به بالی

بالی (Bali)، معروف به جزیره خدایان، با مناظر زیبا و خارق العاده‌اش، با  آتشفشان‌های خاموش و زمین‌های برنجش، بهشتی روی زمین است. سواحل جزیره بالی مقصد کسانی است که عاشق موج سواری و غواصی هستند. این جزیره با تاریخ و فرهنگ دیرینه‌اش، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اندونزی (Indonesia) محسوب می‌شود. اگر خرید تور بالی را دارید، باید به شما تبریک بگوییم. شما یکی از بهترین مقاصد گردشری جهان را انتخاب کرده‌اید. بی‌شک در این سفر، معنای بهشت روی زمین را شخصا تجربه خواهید کرد. ولی قبل از هر چیز باید سفرتان را برنامه‌ریزی کنید. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا گشتی مختصر در بالی بزنیم.

راهنمای سفر به بالی

آشنایی با بالی:

بالی یکی از 17 هزار جزیره مجمع‌الجزایر اندونزی است. این جزیره یکی از توریستی‌ترین مناطق جهان محسوب می‌شود و سالانه میلیون‌ها نفر را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. به خاطر طبیعت بی‌مانند جزیره بالی به آن لقب بهشت روی زمین را داده‌اند.  در واقع در جزیره بالی از واژه “paradise” به معنای بهشت، زیاد استفاده می‌کنند و این امر خیلی هم بی‌دلیل نیست. مردمان مهمان‌نواز جزیره بالی، به همراه فرهنگی بسیار زیبا و غنی، با آن طبیعت زیبا و منحصر به فرد، باید هم نام بهشت را برای این جزیره به ارمغان بیاورند.

اطلاعات کلی در مورد جزیره بالی:

 بالی یکی از 17 هزار جزیره‌ای است که در مجمع‌الجزایر اندونزی، واقع در جنوب شرقی آسیا، قرار دارند. مساحت این جزیره 5800 کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر دارد.  

شهرهای مهم جزیره بالی:

جزیره بالی به بخش‌های بالی جنوبی، بالی مرکزی، بالی غربی، بالی شرقی، بالی شمالی و بالی جنوب شرقی تقسیم شده است. هرکدام از این مناطق دارای شهرها و مناطق مخصوص خودشان هستند

آب و هوا و بهترین زمان سفر به بالی:

در ماه‌های دسامبر تا مارس بهترین هوا را در بالی داریم که دمای هوا در طول روز از 20 تا 33 درجه سانتیگراد متغیر است. البته ممکن است در مناطق غربی باران‌های سنگینی داشته باشیم ولی روزها همچنان آفتابی هستند و باران از عصر  هر روز شروع می‌شود. در بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر رطوبت کم است هوا تا حدودی خنک‌تر است. بهترین زمان خرید تور لحظه آخری بالی در ماه‌های اوت و سپتامبر است که هوا کمی خنک‌تر می‌شود. در روزهای کریسمس هم بالی مسافران زیادی را از سراسر جهان پذیرایی می‌کند. ولی باید به خاطر داشته باشید که در این زمان‌ها بالی به شدت شلوغ و پر هیایو می‌شود.

در بالی چه بپوشیم:

در بالی به خاطر رطوبت زیاد هوا بهتر است از لباس‌های نخی استفاده کنید. در ضمن کد پوشش خاصی نیز در این جزیره تعریف نشده است و محدودیت خاصی برای مسافران و گردشگران وجود ندارد.

اطلاعات تاریخی و فرهنگی جزیره بالی:

اولین بار هندوها تقریبا 100 سال پیش از میلاد مسیح به جزیره بالی آمدند. ولی فرهنگ اصلی این جزیره تحت تاثیر جزیره همسایه بالی، یعنی جاوا (Java) بود و همچنان امروزه نیز این فرهنگ در بالی خودنمایی می‌کند. بعدها در قرن 14 میلادی، جزیره بالی تماما به دست امپراتوری جاوا افتاد. برخلاف دیگر جزایر مجمع‌الجزایر اندونزی که همگی اکثرا مسلمان هستند، بالی یک جزیره هندو نشین است.

اطلاعات سفر به جزیره بالی:

سفر از تهران تا بالی ممکن است حتی تا 20 ساعت زمان ببرد. زیرا پرواز به بالی به صورت مستقیم انجام نمی‌شود و توقف‌های طولانی در بین راه برنامه‌ریزی می‌شوند. ساعت به وقت محلی بالی 3 ساعت و 30 دقیقه جلوتر از ساعت به وقت تهران است. تقویم مورد استفاده در بالی تقویم میلادی است. زبان مردم بالی با زبان مردم کل اندونزی متفاوت است. البته در مناطق توریستی زبان انگلیسی نیز بسیار استفاده می‌شود. واحد پول بالی، به پیروی از سیاست‌های اقتصادی کل اندونزی، روپیه است.

تعطیلات رسمی و فستیوالها:

مراسم مذهبی و فستیوال‌های جالبی در بالی برگزار می‌شوند که یک نمونه از آنها عید نیپی (Nyepi) یا سال نوی هندوها است. این مراسم در ماه مارس یا آوریل هر سال برگزار می‌شود. در مراسم نیپی که مراسمی مذهبی است، شمایلی از خدای هندو به نام اوگو اوگو (Ogoh-ogoh) را در خیابان‌ها به نمایش در می‌آورند که این مراسم بسیار دیدنی است.

معرفی تورهای مختلف به مقصد بالی:

 سه نوع تور بالی در ایران برگزار می‌شود. این تورها عبارتند از:

- تور بالی: که 7 شب است و تقریبا 5 میلیون تومان هزینه دارد.

- تور کوالالامپور-بالی: که 7 شب است و تقریبا 5 میلیون تومان هزینه دارد.

- تور مالزی-سنگاپور-بالی: که 11 شب است و تقریبا 4 میلیون تومان هزینه دارد.

اخذ ویزای توریستی بالی:

شما می‌توانید با مراجعه به سفارت اندونزی در ایران درخواست ویزای توریستی اندونزی را کنید. این ویزا طی 7 تا 10 روز کاری برای شما صادر خواهد شد. ویزای توریستی اندونزی 14 روز اعتبار دارد و یک بار ورود است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی بالی:

۱. تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کشور مالزی

۲. شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی تمام صفحه‌ها

۳. گذرنامه دارای اعتبار حداقل شش ماه به همراه کپی آن

۴. دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید سایز 3 در 4

۵. نامه‌ای که نشان دهد شما توانایی مالی متوسط دارید و پرینت گردش حساب

۶. بلیط رفت و برگشت و تائیدیه از سوی هتل مقصد

اطلاعات پرواز به بالی:

اکثر پروازها از طريق جاكارتا (Jakarta) به جزیره بالی صورت می‌گیرند و از جاکارتا تا بالی نیز حدود 2 ساعت به صورت هوایی راه است. اگر قصد سفر با پرواز امارات را دارید، هنگام تحويل چمدان هایتان در فرودگاه امام خميني حتما به مامور تحویل چمدمان بگویید که مقصد چمدان‌ها جاكارتا است. در این صورت مامور تحویل چمدان باید 2عدد Boarding  به شما بدهد. ( يكي برای تهران-دبي و ديگري برای دبي-جاكارتا). ولی اگر می‌خواهید با پرواز قطر به بالی بروید، یک توقف در دوحه خواهید داشت و از آن‌جا مستقیما به بالی خواهید رفت.

فرودوگاههای بینالمللی بالی:

جزیره بالی تنها یک فرودگاه دارد که نام آن فرودگاه نگورا رای (Ngurah Rai) است. این فرودگاه در فاصله 13 کیلومتری در شرق شهر دنپاسار (Denpasar)، مرکز جزیره بالی، قرار دارد.

انتخاب و رزرو هتل:

هتل‌های بالی، از آن دسته از هتل‌هایی هستند که دلتان نمی‌خواهد از آن‌جا دل بکنید. از هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره جزیره بالی گرفته تا هتل‌های دو‌ستاره و مسافرخانه‌هایش، همگی به خاطر طبیعت بی‌نظیر بالی، لحظاتی رویایی را برای شما رقم خواهند زد. با این حال شما همیشه این امکان را دارید که با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته اید، هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هتلهای لوکس (5 ستاره):

اقامت گاه و هتل آیانا ریزورت (AYANA)-  آیانا، هتلی درست در امتداد سواحل بالی است. معماری زیبا و منحصر به فرد این هتل، آن را از دیگر همتایانش متمایز کرده است. از فرودگاه نگورا رای تنها 10 کیلومتر تا هتل آیانا راه است.

هتل دریمسی بالی (Dreamsea Bali) – هتلی به سبک خانه‌های ساحلی، که شما را به سبک ساده زندگی رابین سون کروزو می‌برد! دکوراسیون این هتل تماما مینیمال و ییلاقی است و شبیه به دکوراسیون‌های اسکاندیناوی است.

هتل پرامانا واتو کورونگ (Pramana Watu Kurung) – در شهر اوبود (Ubud)، این هتل پنج‌ستاره بسیار مجلل، با ویویی رویایی به جنگل‌های بالی، واقعا بی‌نظیر است. فرودگاه نگورا رای در 30 کیلومتری این هتل قرار گرفته است.

راهنمای سفر به بالی - هتل دریم‌سی بالی

هتلهای میانرده (4 ستاره):

گرند پالاس هتل سانور (Grand Palace Hotel Sanur)-  از این هتل که درست در وسط شهر سانور (Sanur) قرار دارد، تنها 18 دقیقه پیاده‌روی تا ساحل خواهید داشت. تمام اتاق‌های گرند هتل پالاس به وای‌فای رایگان مجهز هستند.

هتل فونتانا بالی (Fontana Hotel Bali) –  انتخابی بسیار لوکس برای افرادی که به دنبال تعطیلاتی لاکچری و پر زرق و برق هستند. این هتل تمامی امکانات یک هتل مجلل چهار‌ستاره را دارد.

هتل آنانتا لجیان (Ananta Legian Hotel) – این هتل با شکوه، تنها 3 دقیقه با ساحل فاصله دارد و در یکی از بهترین محله‌های شهر لجیان (Legian) قرار گرفته است.

 راهنمای سفر به بالی - گرند ‌پالاس ‌هتل سانور

هتلهای ارزانقیمت (هتلهای 2 و 3 ستاره و مسافرخانهها):

مهمان خانه پوریکساری (Puri Kesari Guest House)-   در فاصله چند قدمی ساحل مهمان‌خانه پوری‌کساری، با ویوی زیبای رو به دریایش از مهمانان سراسر دنیا پذیرایی می‌کند. این هتل تنها 12 کیلومتر از فرودگاه نگورا رای فاصله دارد.

هتل اودارا بالی (Udara Bali) –  این هتل سه‌ستاره زیبا در چند قدمی ساحل قرار دارد و فرودگاه نگورا رای در 12 کیلومتری هتل قرار گرفته است. طبیعت زیبای اطراف این هتل، مانند دیگر همتایانش، بسیار دوست داشتنی و رویایی است.

مجموعه کلبههای آناندا (Ananda Cottages) – در محوطه‌ای سرسبز و زیبا، مجموعه‌ای کلبه‌های چوبی، فضایی بسیار دل نشین را برای اقامت مسافران فراهم کرده‌اند. سرویس‌دهی در این مجموعه هتل بسیار حرفه‌ای است و کارکنان بسیار وظیفه‌شناس هستند.

راهنمای سفر به بالی - مهمان ‌خانه پوری‌کساری

سه جاذبه تاریخی در بالی:

معبد پورا تانا (Pura Tanah) – در فاصله بیست کیلومتری در شمال شهر کوتا، معبد پورا تانا قرار گرفته است. این معبد یکی از زیباترین معابد بالی است که بر روی شبه‌جزیره‌ای بسیار کوچک در کنار ساحل قرار دارد.  زیبایی این معبد وقتی بیشتر می‌شود که موج‌های خروشان، خود را به صخره‌های این شبه‌جزیره کوچک می‌کوبند و موسیقی آب و باد با هم در می‌آمیزند.

معبد اولوواتو (Uluwatu Temple) - معبد اولواتا بر روی صخره‌های ساحلی یکی از بهترین مکان‌های موج سواری در بالی قرار گرفته است. به روایت اولو یا Ulu به معنی "سرزمین" است و واتا یا Watu یعنی صخره. اولواتا یعنی سرزمین صخره‌ها. باستان‌شناسان قدمت این معبد را تقریبا 1000 سال می‌دانند. باور مردمان بالی بر این است که معبد اولواتو آنان را از شر اهریمن در امان نگاه می‌دارد.

معبد پورا اولون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan) – در یک جزیره بسیار کوچک در سواحل غربی شهر براتان (Bratan)، در ارتفاعات خنک و روح‌انگیز بالی مرکزی، معبدی قرار گرفته است که قدمتش به 400 سال پیش بازمی‌گردد. این معبد یکی از زیبا‌ترین و باشکوه ترین معابد بالی است و مردمان بالی اعتقاد دارند که دانو (Danú)، الهه دریا و دریاچه‌ها در این معبد حضور دارد. بهتر است از این معبد رویایی، در ساعات اولیه بامداد دیدن کنید. درست وقتی که خورشید در حال طلوع است. آن وقت است که می‌توانید زیبایی بی‌مانند این معبد را به چشمتان ببینید.

راهنمای سفر به بالی - معبد پورا اولون دانو براتان

سه جاذبه طبیعی در بالی:

کوه باتور (Mount Batur) – کوه باتور با ارتفاع 1700 متری خود، غروب هر روز، پذیرای هزاران کوه‌نوردی است که برای رسیدن به قله از آن بالا می‌روند. قله کوه باتور در غروب‌های طلایی سر از ابر‌ها بیرون می‌آورد و منظره‌ای عجیب و خارق‌العاده خلق می‌کند. این کوه همچنین سوژه عکاسی هزاران دوربینی است که هر روز به سمت آن فلاش می‌زنند.

مزارع برنج پلهپله بالی – اگر عکاسی هستید که به دنبال سوژه‌های ناب از طبیعت می‌گردد، این پله‌های زمردین برنج را از دست ندهید. در مناطق تگالالانگ (Tegallalang) یا جاتیلوی (Jatiluwih) زمین‌های زراعی کشت برنجی وجود دارند که اگر یک سر به آن‌جا بزنید، دلتان نمی‌خواد دیگر این مناطق را ترک کنید. این مزارع پله‌پله برنج که سرتاسر زمین‌های آن اطراف را به رنگ سبز روشن درآورده‌اند، به خودی خود یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی-انسانی جزیره زیبای بالی هستند.

جنگل میمونهای اوبود (Ubud Monkey Forest) – درست چند‌ صد‌متر پایین‌تر از مرکز شهر اوبود به سمت جنوب، جنگل میمون‌ها را خواهید یافت. این جنل برای مردمان بالی بسیار مقدس است. اگر شما عاشق عکاسی از طبیعت و حیوانات هستید، این جنگل سوژه بسیار فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. رفتار جالب و عجیب میمون‌های این جنگل، هر کسی را عاشق و دلباخته این منطقه می‌کند. در ضمن، راه‌های سنگ‌فرش‌شده و اسفالت شده نیز در این جنگل وجود دارند گردشگران بتوانند به راحتی راه خود را پیدا کنند.

راهنمای سفر به بالی - مزارع برنج پله‌پله بالی

سه مرکز خرید بزرگ در بالی:

مرکز خرید سمینیاک ویلج (The Semyniak Village) - مرکز خرید ویلج یکی از جدیدترین مراکز خریدی است که در بالی افتتاح شده است. ویلج مال دقیقا در پشت میدان سمینیاک ویلج (Semyniak Village) قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار آسان است. این مرکز خرید رستوران زیبایی در بام خود دارد و فودکرت‌ها و فروشگاه‌های درجه‌یکی دارد. مرکز خرید سمینیاک ویلج در کل از دو طبقه بسیار وسیع تشکیل شده است. ساعات کار این مرکز خرید از 10 صبح تا 10 شب است.  

مرکز خرید لیپومال در کوتا (Lippo Mall) – این مرکز خرید یکی از مراکز خرید در زنجیره بزرگ مال‌های لیپوی اندونزی است. مرکز خرید لیپومال در کوتا (Kuta)، نزدیک‌ترین مرکز خرید به فرودگاه نگورا رای است و دسترسی بسیار عالی و آسانی دارد. این مال 3 طبقه دارای فروشگاه‌های لایف‌استایل متنوع، مد و پوشاک، رستوران‌های بسیار باکیفیت و متنوع و مراکز بازی هیجان‌انگیزی است. لیپومال از ساعت 10 صبح تا 9 شب از خریداران و توریست‌ها پذیرایی می‌کند.

مرکز خرید بالی کالکشن (Bali Collection) – این مرکز خرید که به سبک خیابانی ساخته شده است، یکی از مراکز خرید منحصر‌به‌فرد و درجه‌یک بالی است. بالی کالکشن فقط یک مرکز خرید نیست، بلکه طیف وسیع خدماتی که در این مرکز خرید طولی ارائه می‌شود، آن را به یک تفریح‌گاه مجلل و مجهز تبدیل می‌کند. از مراکز ماساژ و اسپا گرفته تا بارهای و کافه و رستوران‌های درجه‌یک، همه و همه باعث می‌شوند که این مرکز خرید به یکی از جاذبه‌های گردشگری بالی تبدیل شود. ساعت کار بالی کیلکشن از 9:30 صب تا 10 شب است.

راهنمای سفر به بالی - مرکز خرید سمینیاک ویلج

سه سوغاتی مهم بالی:

بدون شک یکی از بهترین قسمت‌های سفر به هر منطقه‌ای، انتخاب و خرید سوغاتی است. بالی یکی از مناطقی است که سوغات آن بسیار جالب و منحصر به فرد است. اگر قصد خرید سوغاتی از بالی را دارید، این سه مورد را نیز در نظر بگیرید.

مجسمههای چوبی بالی – این ها فقط مجسمه نیستند، بلکه آثار هنری هنرمندان خوش ذوق و بی ادعای بالی محسوب می شوند. بیشتر مجمسه سازان در سراسر جهان معتقدند که مردمان بالی استعدادی ذاتی در ساختن و حکاکی مجسمه های چوبی دارند و اگر این هنرمندان بخواهند نام و آثار خودشان را به ثبت برسانند، دیگر جایی برای مجسمه‌سازان از دیگر نقاط جهان باقی نخواهد ماند.

کلاهها و سبدهای حصیری – یکی دیگر از سوغاتی‌های منحصر به بالی، کلاه‌ها و سبد‌های حصیری به سبک بالی است. این کلاه‌ها را قبلا در فیلم‌های چینی و ژاپنی دیده‌اید. همان‌هایی که کشاورزان شرقی، یا سامورایی‌ها روی سرشان می‌گذارند و از این کلاه‌هاست که در درجه اول می‌توانید تشخیص دهید که فیلم مربوط به چه منطقه‌ای می‌شود!

اسباب بازیهای چوبی – مردمان بالی در کار با چوب استعدادی ذاتی دارند. آنها می‌توانند با قطعه‌های ساده چوب، پیچیده‌ترین بازی‌های دنیا را اختراع کنند. می‌توانید چندین پازل و بازی چوبی را برای خودتان و کودکانتان خریداری کنید و در خانه برای گذراندن اوقات فراغت و همچنین ورزش ذهن با آن‌ها بازی کنید.

هزینه حمل و نقل در بالی:

جزیره بالی جزیره‌ای بسیار بزرگ است، بنابرین باید برای رفت و آمد در این جزیره، حتما از وسیله نقلیه استفاده کرد. هزینه حمل و نقل در بالی بسیار ارزان است و جای نگرانی نخواهید داشت. از آن‌جا که هزینه بسیار ناچیزی در جزیره بالی برای گشت و گذار پرداخت خواهید کرد، ما دیگر به ریز مخارج کرایه نمی‌پردازیم. در عوض راه‌های حمل و نقل را در جزیره بالی برایتان شرح می‌دهیم.

اتوبوس – چندیدن کمپانی اتوبوس‌رانی در بالی مشغول به خدمت رسانی هستند و تقریبا به همه جای بالی دسترسی دارند. بلیط اتوبوس 3500 روپیه است. هر روپیه اندونزی برابر با 3 ریال ایران است. بنابرین هر بلیط اتوبوس تقریبا هزار تومان تمام می‌شود.

تاکسی – شرکت‌های تاکسی که در بالی مشغول به خدمت رسانی هستند عبارتند از دو آژانس Bali Taksi و Blue Bird. می‌توانید با این شماره تلفن با آن‌ها تماس بگیرید: 0062361701111. تاکسی‌های خیابانی شرکت بالی تاکسیس به رنگ آبی آسمانی هستند و می‌توانید آن‌ها را با چراغ سفیدی که بر روی سقفشان کار گذاشته‌اند شناسایی کنید. راننده‌های تاکسی‌ها همگی به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند.

بمو – بموها (Bemo)، مینی‌ون‌هایی هستند که می‌توانید برای گشت و گذار در جزیره بالی از آن‌ها خدمات بگیرید.

دوچرخه – یکی از تجربه‌هایی که نباید به هیچ عنوان در بالی از دست بدهید، دوچرخه‌سواری است. این کار از سه جهت به نفع شما خواهد بود؛ اول این که ورزش می‌کنید و سلامت خواهید بود؛ دوم این‌که در ترافیک‌های سنگین جزیره بالی گیر نخواهید کرد؛ و در آخر ای‌نکه هزینه رفت و آمد شما بسیار کمتر خواهد بود. شما می‌توانید یا دوچرخه خودتان را به بالی بیاورید، یا از بالی دوچرخه بخرید که دوچرخه‌های حرفه‌ای ارزان‌قیمتی نصیبتان خواهد شد، و یا اینکه دوچرخه را اجاره کنید. هر سه این گزینه‌ها امکان‌پذیر و آسان هستند.

رستورانها و خوراکیهای بالی:

از هر چیزی که بگذریم، خوراکی‌ها و شکم‌گردی را نمی‌توان نادیده گرفت. با ما همراه باشید تا سری بزنیم به سه رستوران برتر جزیره بالی.

سه رستوران برتر بالی:

کوبو رستوران بالی (Kubu Restaurant Bali) – این رستوران که در کنار رودخانه قرار گرفته است، بسیار رمانتیک و زیباست. میز‌های رستوران در آلاچیق‌های حصیری قرار گرفته‌اند و فضایی بسیار زیبا بوجود آورده‌اند. این رستوران 40 صندلی دارد. ساعات کار رستوران کوبو از 6 عصر تا 11 شب است.

رستوران سوئپت اوی (Swept Away Restaurant) – این هم یک رستوران دیگر که در کنار رودخانه قرار گرفته است. فضای رومانتیک این رستوران دل هر مسافری را شیفته خود می‌کند. انن رستوران از ساعت 11 صبح تا 10 شب باز است.

رستوران سولی (Soleil) – این رستوران بسیار لاکچری و مجلل، یکی از گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های جزیره بالی است. می‌توانید در این رستوران غذاهای آسیایی و اروپایی را همزمان میل کنید. این رستوران از 7 صبح برای سرو صبحانه تا 11شب برای پذیرایی از میهمان‌ها با شام‌های مجلل، باز است.

راهنمای سفر به بالی - کوبو رستوران بالی

غذاهای بالی:

 جزیره بالی از نظر تنوع غذایی یکی از متنوع‌ترین مناطق جهان است. از موز سرخ‌کرده گرفته تا نودل‌های دوست‌داشتنی تند، از برنج سرخ شده و یا بخار پز با تخم‌مرغ و سبزیجات خاص منطقه بالی، همه و همه مزه‌هایی هستند که در کلمات نمی‌گنجند. اگر یک بار غذاهای خوشمره بالی را نوش جان کنید، عاشقشان خواهید شد.

میوههای بالی:

بالی بهشت میوه‌های رنگارنگ است. میوه‌های بالی بسیار عجیب ولی خوشمزه هستند و طعم و بویی متفاوت دارند. از دوریان بدبو ولی خوشمزه گرفته تا رامبوتان‌های قرمز و پشمالو، همه و همه به خاطر پوشش گیاهی متفاوت بالی پرورش یافته‌اند.

وضعیت امنیتی در بالی:

بالی در کل منطقه‌ای امن است و کمتر کسی از وضعیت امنیت بالی شکایت کرده است. با این حال بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

- خانم‌ها بهتر است در بالی موتو و اسکوتر نرانند. زیرا برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که برخی مردم متعصب بالی، آن‌ها را از روی موتو درحال حرکت پایین کشیده‌اند.

- مراقب کیف و مدارک خود باشید. کیف‌زن‌ها همه جای دنیا حضوری فعال دارند.

- بسیار مهم است که با خود داروی غیر مجاز حمل نکنید. خصوصا مسکن‌های بدون نسخه در بالی ممنوع هستند. در برخی موارد حتی حکم مرگ افرادی که بدون نسخه این داروها را حمل کرده‌اند صادر شده است.

- در سواحل اگر پرچم قرمز دیدید، در آن منطقه شنا ممنوع است. در این مناطق جریان‌های آب بسیار قوی وجود دارند که در آنی ممکن است حتی بهترین و قدرتمند‌ترین شناگران را به سمت دریا بکشند و آن‌ها را غرق کنند.

- به میمون‌های اطراف معابد به هیچ عنوان غذا ندهید و با خود غذا به معابد نبرید. زیرا غذا توجه این میمون‌ها را جلب می‌کند و ممکن است به شما حمله کنند و وسایلتان را بدزدند.

سه حقیقت جالب در مورد بالی:

1- همه بالی را به خاطر شن‌های سفید و درخشانش می‌شناسند. ولی در بالی ساحلی وجود دارد که شن‌هایش بسیار سیاه و تیره هستند.

2- بالی گران‌قیمت‌ترین قهوه دنیا را دارد.

3- کل اقتصاد بالی بر پایه صنعت توریست می‌گردد و بدون توریست‌ها این جزیره ورشکسته خواهد شد.

سخن آخر:

بالی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. باید بدانید که نزدیک به 80 درصد مسافران و گردشگرانی که به مجموعه جزایر اندونزی می‌آیند، قصدشان فقط دیدن جزیره بالی است و تقریبا تنها در بالی اقامت می‌کنند. با اینکه دولت اندونزی اقدامی برای جذب توریست انجام نداده بود، صنعت توریست در بین سالهای 2002 تا 2005 سرعت چشم‌گیری پیدا کرد. انگاری که مردمان جهان در آن سالها بالی را کشف کردند. تصور می‌کنیم که حالا دیگر متقاعد شده‌اید که چرا باید مقصد سفر بعدی شما بالی باشد! برای خواندن مطالب بیشتر در مورد بالی قسمت سفرنامه بالی را بخوانید. همچنین برای رزرو تور لحظه آخری بالی و تور بالی ارزان به سایت توریاب سری بزنید.

 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران