0/5 - (0امتیاز)
15 آبان 1398 ساعت :21:24 2079

چرا گردشگران ایرانی کشور ارمنستان را ترجیح می دهند؟

جمهوری اسلامی ایران کشوری در غرب آسیا با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت است. این کشور یکی از چهار کشور مرزی ارمنستان است.

روابط ایران و ارمنستان پایدار و همچنان رو به رشد است.ارامنه و ایرانیان تاریخ ، فرهنگ و همچنین علایق سیاسی زیادی دارند. لازم به ذکر است که ایران شریک استراتژیک ارمنستان در منطقه است.با افتخار می توان گفت که در سالهای اخیر تعداد بیشتری از گردشگران تور ارمنستان از مکا نهای ارمنی بازدید می کنند. ارمنستان مقصد خوبی برای ما است و دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. بیایید ببینیم چرا!

چرا گردشگران ایرانی کشور ارمنستان را ترجیح می دهند؟

براساس داده های رسمی ، کشور ارمنستان در سال گذشته از حدود 220 هزار گردشگر ایرانی استقبال کرده است که نسبت به سال 2017 16 درصد افزایش یافته است. روز به روز تعداد گردشگران ایرانی رو به رشد است و پروازهای مستقیم بین ایروان و تهران سفر را راحت تر و راحت تر می کند.شهروندان ایرانی می توانند بدون ویزا به ارمنستان سفر کنند. در صورت ماندن بیش از 90 روز در کشور ارمنستان ، دیگر نیازی به ویزای ورود ندارند. این همچنین یک عامل اساسی است که ارمنستان را به مقصد ترجیحی تبدیل می کند. علاوه بر این ، کارکنان بسیاری از هتل ها ، رستوران ها و مغازه ها نه تنها به زبان ارمنی ، روسی و انگلیسی بلکه به فارسی نیز صحبت می کنند.ایرانی ها زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند و این واقعیت مزیت بزرگی برای آنها است.دلیل دیگری که ایرانیان کشور ارمنستان را ترجیح می دهند این است که ارمنستان مرز زمینی با ایران دارد و بسیاری از گردشگران می توانند با اتومبیل های خود و تور زمینی ارمنستان به اینجا بیایند. اعتراف میکنم راحت و ارزان است. در مقایسه با کشورهای اروپایی ، ارمنستان مقرون به صرفه است. مسافران می توانند زمان بسیار خوبی را سپری کنند ، سرگرمی زیادی داشته باشند و در عین حال مبلغ قابل توجهی را نیز خرج نکنند. عالی به نظر می رسد ، درست است؟ایرانیان در طول سال از کشور ارمنستان بازدید می کنند ، اما شاید شما متوجه شده باشید که بسیاری از آنها تا پایان ماه مارس به ارمنستان سفر می کنند. آنها برای جشن سال نو فارسی - نوروز - به اینجا می آیند. این یک تعطیلات ملی و مهمترین جشنواره سال در ایران است که 13 روز به طول می انجامد.ایرانیان با تمیز کردن کل خانه و آداب عید سال نو ، نوروز را جشن می گیرند. در روز آخر ، آنها کار را گذاشته و یا با خانواده و نزدیکان خود یک پیک نیک ترتیب می دهند. در آن روزها ، ارمنستان میزبان حدود 25-30.000 گردشگر ایرانی است. می توان آنها را در کافه ها ، کلوپ ها، رستوران ها و مراکز تفریحی دیگر مشاهده کرد.

ایرانی ها در ارمنستان چه می کنند؟

ایرانیان نه تنها از رستورانها و سایر مکانهای تفریحی بلکه مراکز تاریخی و فرهنگی ارمنستان بازدید می کنند. آنها همچنین می توانند سفری به مسجد آبی ایروان داشته باشند. این مسجد شیعه قرن 18 است که پس از استقلال ارمنستان بازسازی شده است.به هر حال ، این تنها مسجد فعال در کشور ارمنستان است. این مکان برای گردشگران ایرانی بسیار توصیه می شود زیرا این ساختمان زیبا و بی نظیر است.هر توریستی می خواهد سفری ایمن داشته باشد. ایرانیان اغلب می گویند که در ارمنستان احساس امنیت می کنند و ما نمی توانیم با آنها مخالف باشیم. شما می توانید در اواخر عصر به راحتی قدم بزنید و هیچ کس در خیابان سعی نخواهد کرد که کیف پول شما را سرقت کند یا به شما حمله کند. ما نمی توانیم در مورد همسایگانمان - ترکیه ، گرجستان و جمهوری آذربایجان همین حرف را بزنیم. از این نظر ، ارمنستان امن ترین کشور در منطقه ما است. مطمئنا همینطوره.

فواید گردشگران ایرانی برای ارامنه

گردشگران ایرانی تأثیر زیادی در اقتصاد ارمنستان دارند و اکثر آنها زندگی در هتل های مجلل را ترجیح می دهند و در بوتیک های گران قیمت خرید می کنند. طبق تحقیقات انجام شده ، گردشگران ایرانی در طول سفر خود به طور متوسط ​​1000 دلار هزینه می کنند. همانطور که می بینید ، پتانسیل قابل توجهی برای توسعه گردشگری ارمنستان وجود دارد.اگرچه ایرانیان بیشتر کشور ارمنستان را دوست دارند ، اما هنوز فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد. به عنوان مثال ، آگهی های آموزنده در زبان های خارجی بسیار اندک است ، پلیس ها و رانندگان به سختی انگلیسی صحبت می کنند که این امر عوارض بسیاری را برای محدود کردن تماس گردشگران ایجاد می کند.گردشگران ایرانی غالباً شکایت می کنند که رانندگان تاکسی با استفاده از خارجی بودن خود ، هزینه بیشتری را دریافت میکنند. مشکل دیگر این است که ایرانی ها نمی توانند هتل های ارمنی را بصورت آنلاین با ویزا و مستر کارت رزرو کننداحتمالاً می دانید که ایالات متحده آمریکا تحریم های اقتصادی ، تجاری و نظامی را علیه ایران اعمال می کند. ما امیدواریم که همه این مشکلات در اسرع وقت برطرف شود تا بتوانیم خدمات برتر درجه یک را در تور ارزان ارمنستان دریافت کنیم.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران