0/5 - (0امتیاز)
19 آذر 1398 ساعت :23:21 1801

سازمان های بین المللی در ارمنستان

ارمنستان استقلال خود را از اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 به دست آورد. از آن زمان ، به عضویت بیش از 40 سازمان بین المللی درآمد.

کشور ارمنستان سال به سال رشد می کند و سازمان های بین المللی نقش اساسی در آن دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد مهمترین سازمان های بین المللی برای شما بازگو کنیم. بیا شروع کنیم!

شماره 1 سازمان ملل

جمهوری ارمنستان در تاریخ 2 مارس 1992 به سازمان ملل متحد پیوست. اولین دفتر در سال 1992 افتتاح شد. این سازمان جهانی با هدف حفظ صلح و امنیت ، توسعه روابط دوستانه میان اعضای خود و کمک به آنها در مواجهه با چالش های حقوق بشر است. همه ساله در 24 اکتبر ، جهان روز سازمان ملل را جشن می گیرد. از امروز ، این سازمان 195 عضو دارد.

شماره 2 صندوق کودکان سازمان ملل

یونیسف از سال 1994 در ارمنستان مشغول به کار است. این مرکز پیشرو در جهان برای کودکان است که بیش از 190 کشور جهان دارد. هدف این سازمان حل مشکلات کودکان مربوط به فقر ، خشونت خانوادگی و همچنین مبارزه برای حقوق آنها است.سفیر حسن نیت یونیسف ارمنستان هنریخ مخاریان است که برای تیم های "آرسنال" و تیم ملی ارمنستان بازی می کند. همه ارامنه او را تحسین می کنند ، و او با شرکت در برنامه های مختلفی که هدف آنها تشویق و کمک به کودکان نیازمند است ، کارهای بزرگی انجام می دهد.

شماره 3 شورای اروپا

ارمنستان از 25 ژانویه سال 2001 به عضویت کامل شورای اروپا تبدیل شده است. هدف این سازمان حمایت از حقوق بشر ، دموکراسی و حاکمیت قانون است. هم اکنون 47 عضو دارد که 28 عضو آنها نیز عضو اتحادیه اروپا هستند.نماینده دائم جمهوری ارمنستان در شورای اروپا پاروهر هوهانیان است.

شماره 4 سازمان امنیت و همکاری در اروپا

این بزرگترین سازمان بین المللی امنیتی محور جهان است. این سازمان که به مشکلات امنیتی می پردازد ، 57 عضو دارد. دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در ایروان در سال 2000 فعالیت خود را در ارمنستان آغاز کرد اما فعالیت های آن در سال 2017 قطع شد. این تصمیم تحت فشار باکو قرار گرفت.

شماره 5 سازمان تجارت جهانی

این یک سازمان بین دولتی است که به تجارت بین المللی بین ملل می پردازد. هدف این سازمان فراهم کردن بستر باز برای کشورهای عضو آن است تا بتوانند تجارت خود را به طور مسالمت آمیز انجام دهند. هم اکنون 164 عضو دارد. ارمنستان در سال 2003 به سازمان تجارت جهانی پیوست. نماینده دائم تیگران داواتیان است.

شماره 6 اتحادیه اقتصادی اوراسیا

این اتحادیه اقتصادی است که در سال 2015 ایجاد شده است. ارمنستان در سال 2015 به این اتحادیه پیوست. هدف این سازمان فراهم کردن حرکت آزاد کالا ، سرمایه ، خدمات و مردم در بین کشورهای عضو است. از امروز ، پنج عضو دارد. رئیس شورای عالی اقتصادی اوراسیا نیکول پاشینیان است و رئیس هیئت کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز تیگران سارگان است.

شماره 7 سازمان بهداشت جهانی

این یک آژانس تخصصی سازمان ملل است که به بهداشت بین المللی می پردازد. این سازمان در 7 آوریل 1948 تأسیس شد و در ژنو مستقر است. هم اکنون 194 عضو دارد و ارمنستان یکی از آنها است. کشور در سال 1994 به این سازمان ملحق شد. دفتر WHO در ارمنستان در خیابان آلک مانوکیان واقع شده است و نماینده آن دکتر اگور زیتسف است.

شماره 8 فدراسیون بین المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر

این یک سازمان جهانی کمک های بشردوستانه است که در ژنو مستقر است. این سازمان فعالیت های بشردوستانه را در کشورهای عضو خود ارائه می دهد. هم اکنون 190 عضو دارد. 7 اصل اساسی IFRC عبارتند از: انسانیت ، بی طرفی ، انصاف ، استقلال ، خدمات داوطلبانه ، وحدت و جهانی بودن.ارمنستان همچنین عضو این سازمان غیرانتفاعی است. در کشور ، کمیته بین المللی حقوق مدنی و دموکراتیک جهانی ICRCبرای یافتن افراد مفقود شده ، کمک به قربانیان ، به ویژه برای افرادی که در مرز با آذربایجان زندگی می کنند ، کمک می کند.

شماره 9 اینترپل

سازمان بین المللی پلیس جنایی یک سازمان بین المللی است که به جرایم بین المللی می پردازد. در سال 1923 تأسیس شد و در لیون فرانسه مستقر است.

شما در سفر به ارمنستان  میتوانید به منو تور ارمنستان توریاب مراجعه کنید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران