0/5 - (0امتیاز)
10 تیر 1399 ساعت :11:52 2166

قهوه ارمنی را از کجا بنوشیم؟

قهوه ارمنی را که به زبان ارمنی بومی معروف به"سورج"  است

می گویند قهوه از عربستان به ارمنستان رسیده است. علاوه بر این ، ارامنه شروع به تهیه و سرو قهوه و همچنین قهوه خانه های باز نه تنها در سراسر کشور بلکه در خارج از مرزها در تور ارمنستان کردند.

فنجان های قهوه ارمنی

اگر شما علاقه مند به یادگیری چگونگی تهیه این نوشیدنی ارمنی ها هستید ، در ادامه دستورالعمل ها و مراحل تهیه قهوه ارمنی را بخوانید. اما قبل از یادگیری مراحل ، بگذارید دانش خود را در رابطه با سازندگان قهوه ارمنستان در میان بگذارم. این فنجان ها به طور سنتی "jazva" یا "jazzve" خوانده می شوند. از نام "jazzve" حتی برای نامگذاری یکی از زنجیره های قهوه خانه (کافه) در  پایتخت ارمنستان  "Jazzve" استفاده می شود.

قهوه ارمنی را از کجا بنوشیم؟

فنجان های قهوه ارمنی

در مورد فنجان های قهوه ارمنستان ، آنها نیز بسیار جالب و جذاب هستند. اگر عاشق قهوه هستید ، ممکن است گزینه های متنوعی را انتخاب کنید. نسخه های کلاسیک وجود دارد که شما ممکن است در بسیاری از مناطق جهان پیدا کنید ، همچنین نسخه های سنتی ارمنی نیز وجود دارد. این فنجان های قهوه معمولاً از خشت ساخته می شوند و نشان دهنده فرهنگ در تور ارزان ارمنستان هستند.

در چنین نوع ظروف سفالی ، می توانید تصاویر و نمادهای سنتی ارمنی را پیدا کنید  ، از جمله پرچم ارمنی ،  کوه انجیل مقدس آرارات ، الگوی سنتی و زیور آلات ارمنی. چنین نوع غذاهای منحصر به فرد یا در زندگی روزمره برای نوشیدن قهوه یا خدمت به عنوان سوغاتی مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است یا به عنوان سمبل ارمنستان برای خودتان بخرید یا از آنها به عنوان هدیه ای که نمادی از این کشور باستانی است ، برای اقوام خود تهیه کنید. شما می توانید فنجان و قهوه ارمنی را به عنوان مثال در  Vernissage خریداری کنید  که بزرگترین بازار روباز در ایروان و همچنین در بسیاری از فروشگاه ها و فروشگاه هایی است که آثار هنری دست ساز را ارائه می دهند.

چگونه یک قهوه ارمنی درست کنیم

قهوه به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر در هر فرهنگ در نظر گرفته می شود. شاید به همین دلیل است که راه های قهوه های مختلف قهوه با یکدیگر مشترک است ، با این وجود ، همیشه تفاوت خاصی وجود دارد که باعث ایجاد یک عطر بی نظیر می شود.

در زیر مراحل تهیه قهوه را بررسی کنید:

  1. یک فنجان (به ازای هر نفر) آب سرد را درون گلدان قهوه پر کنید ،
  2. یک قاشق چای خوری قاشق چایخوری اضافه کنید (شکر با توجه به طعم اضافه می شود) ،
  3. مرحله بعدی این است که آن را مخلوط کرده و فنجان را روی اجاق گاز قرار دهید تا قهوه جوش بیاید و کف بلند شود تا از فنجان بیرون بیاید (بعضی افراد وقتی جوشانده قهوه می شوند هم بزنند ، گلدان را از اجاق گاز بردارید و این کار را تکرار کنید برای چند بار)
  4. پس از آماده شدن قهوه ، در فنجان های قهوه پر شده و سرو می شود.

بعضی از افراد ترجیح می دهند کپسول هل را در فنجان ها اضافه کنند ، سپس قهوه را داخل آن پر کنند. از این طریق عطر خاصی اضافه می کنند ، اما همه از بوی آن خوششان نمی آید. ارمنی ها دوست دارند که قهوه را به میهمانان خود سرو کنند ، اما تنها پس از گذاشتن یک میز کامل و اطمینان از اینکه گرسنه نیستند. این قهوه در یک میز کامل از دسرها ، از جمله شیرینی های ارمنی ، آب نبات ، شکلات ، شیرینی و به همین دلیل گات ارمنی سرو  نمی شود.

قهوه خوانی ارمنی

وقتی افراد اطراف میز از قهوه خود لذت ببرند ، زمان قهوه خواندن فرا می رسد. سنت قهوه خوانی ارامنه چندان رایج نیست. با این وجود ، عده ای هستند که واقعاً به آن اعتقاد دارند و می خواهند جام های آنها را بخوانند.

افرادی که فنجان قهوه را می خوانند ممکن است شماره هایی را برای شما تعریف کنند که طبق گفته آنها ، خرمای مهمی است که باید اتفاق مهمی رخ دهد. آنها همچنین ممکن است برخی از نمادها را پیدا کنند ، به عنوان مثال ، یک تصویر از حیوانات و آنچه را که نماد آن است توضیح دهد. به عنوان مثال ، "اسب" یک "آرزو" است ، در حالی که "خروس" به این معنی است که می خواهید برخی اخبار را بشنوید.

قهوه خوانی ارمنی

نمونه های بسیار مشابه دیگری نیز وجود دارد ، بنابراین ، من در این حوزه چندان تجربه ندارم ، بنابراین من دانشی را که قبلاً شنیده ام به اشتراک می گذارم. با این حال ، اگر علاقه مند به خواندن جام خود هستید ، خوانندگان معنای هر علامت را برای شما توضیح می دهند.

قهوه ارمنی را از کجا بنوشیم

اگر دوست دارید چطور  ارمنی ها با  قهوه رفتار می کنند و می خواهید این نوشیدنی خاص را امتحان کنید ، پس نیازی به ایجاد یک مناسبت یا امکان خاص نیست. معمولاً ارامنه روزانه چندین بار قهوه می نوشند. به خصوص اگر میهمانان داشته باشند ، ارامنه دوست دارند آنها را با یک فنجان قهوه تازه ساخته شده سرگرم کنند. بنابراین ، اگر شما یک خویشاوند ارمنی ، دوست دارید یا فقط کسی را می شناسید ، از آنها بازدید کنید و مطمئناً با خوشمزه ترین قهوه ها شما را درمان می کنند.

کجا قهوه ارمنی را بنوشیم

اما اگر دوست ندارید در موقعیت مهمان باشید ، شانس بیشتری دارید. ارمنستان به ویژه پایتخت در تور ایروان پر از کافه ، رستوران ، قهوه و خانه های چای است که در آنجا می توانید انواع مختلف قهوه را میل کنید. در همین راستا ، شما ممکن است یکی از مقاله های قبلی من در رابطه با بهترین کافه های ایروان را بخوانید  تا بهترین فضایی را که در خانه احساس می کنید انتخاب کنید.

خلاصه

نمی توان گفت قهوه نوشیدنی سنتی در ارمنستان است. این کشور از عربستان ، آسیای غربی آمده و جایگاه ویژه خود را در جدول ارمنی ها پیدا کرده است. بنابراین ، ارامنه روش منحصر به فرد خود در تهیه قهوه را دارند. در نتیجه ، عطر خاص شما را جذب می کند و نمی توانید سعی کنید از مزه آن جلوگیری کنید!

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران