0/5 - (0امتیاز)
28 آذر 1399 ساعت :11:48 2199

شطرنج بازان ارمنستان

آنها می گویند ارمنستان بر دنیای شطرنج تسلط دارد. احتمالاً این اغراق نیست. شطرنجی که از اوایل قرون وسطی در ارمنستان بازی می شد امروزه بسیار محبوب است.

با این حال ، شطرنج ارمنستان در دهه 1960 هنگامی که یک استاد بزرگ ارمنی شوروی ، تیگران پطروسیان قهرمان شطرنج جهان شد ، به شهرت جهانی رسید.

شطرنج در ارمنستان

امروزه ارامنه یکی از قویترین ملتهای شطرنج باز در جهان محسوب می شود. کودکان ارمنی در مدرسه شطرنج یاد می گیرند. کلاسهای شطرنج موضوع خاصی دارد. همچنین بسیاری از سیستم عامل های آنلاین وجود دارد که می توانید شطرنج آنلاین را یاد بگیرید. چنین سیستم عاملهایی عبارتند از chess.am ، chessmood.com ، woochess.com و غیره که شما در تور ارزان ارمنستان که از سایت توریاب رزرو میکنید یا تور ایروان از آن بازدید نمائید

تا قرن بیستم ، شطرنج در ارمنستان "chatrak" (ճատրակ) نامیده می شد. با این حال ، این نام حتی برای بسیاری از ارامنه ناشناخته است.شما می توانید در هر خانواده ارمنی یک صفحه شطرنج و شکل های شطرنج پیدا کنید. این افراد دوست دارند اوقات فراغت خود را به بازی شطرنج و سایر بازیهای تعاملی اختصاص دهند. یک واقعیت جالب وجود دارد که به طور کلی ، بازیکنان شطرنج ارمنستان مرد هستند. این افراد ارمنی معروف هستند. بیایید برخی از معروف ترین استعدادهای ارمنی را فاش کنیم.

بازیکن شماره 1 شطرنج ارمنستان تیگان پطروسیان

اگر قهرمان جهان نباشد اول باید از چه کس دیگری یاد کنم؟ وی در سال 1929 متولد شد و در سال 1984 به دلیل سرطان معده درگذشت. تیگران پطروسیان از سال 1963 تا 1969 استاد بزرگ ارمنستان شوروی و قهرمان شطرنج جهان بود. وی در سال 1963 به مقام قهرمانی دست یافت ، در 1966 از آن دفاع کرد و در سال 1969 شکست خورد. بعلاوه ، وی هشت بار نامزد قهرمانی شطرنج جهان شد.او لقب "Iron Tigran" را داشت. بازیکن این نام مستعار را به دلیل سبک بازی دفاعی خود بدست آورد.

بازیکن شماره 2 شطرنج ارمنستان لوون آرونیان

آرونیان یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان شطرنج در زمان ماست. او یک استاد بزرگ شطرنج ارمنستان است. او دو بار قهرمان جام جهانی فیده شد ، در سال 2005 و در سال 2017.

لوون آرونیان ، تیم ملی شطرنج ارمنستان در مسابقات المپیاد شطرنج 2006 در تورین ، 2008 در درسدن و 2012 در استانبول مدال طلا را از آن خود کرد ، علاوه بر این ، در مسابقات قهرمانی شطرنج تیم های جهانی در نینگبو 2011.

آرونیان در طول زندگی حرفه ای گذشته خود برنده جایزه بزرگ FIDE 2008-2010 شده است. او قهرمان شد در سال 2005 لوون آرونیان به عنوان بهترین ورزشکار ارمنستان شناخته شد. وی عنوان "استاد افتخاری ورزش جمهوری ارمنستان" را به دست آورد. محبوبیت او آنقدر زیاد است که آرونیان را یک قهرمان شطرنج و یک فرد مشهور می دانند. در سال 2016 ، CNN آرونیان را "دیوید بکهام شطرنج" نامید. در حال حاضر ، او شماره 6 رنکینگ جهانی FIDE است.

بازیکن شطرنج ارمنستان شماره 3 رافائل واگانیان

رافائل واگانیان متولد 1951 در ایروان ، در 19 سالگی به مقام استاد بزرگ بین المللی دست یافت. وی دو بار در سالهای 1986 و 1988 کاندیدای قهرمانی جهان شد.در طی سالها واگانیان نماینده اتحاد جماهیر شوروی ، بعداً ارمنستان در مسابقات المپیاد و مسابقات شطرنج تیمی اروپا بود. در نتیجه او در مسابقات تیمی مدال های مختلفی کسب کرد.رافائل واگانیان بخاطر سبک تاکتیکی تیز بازی شطرنج شهرت دارد.

بازیکن شماره 4 شطرنج ارمنستان هرانت ملکومیان

هرانت ملکومیان در سال 1989 در پایتخت ارمنستان متولد شد. وی در سال 2008 استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و در سال 2011 قهرمان رعد اسا اروپا شد.ملکومیان در طول سال ها مدال های مختلفی را در مسابقات قهرمانی و مسابقات مختلف در ارمنستان و سراسر جهان از جمله قهرمانی شطرنج جوانان جهان ، یادبود چیگورین ، مسابقات دریاچه سوان و غیره به دست آورد.هرانت ملکومیان در مسابقات بین المللی اینترنت که به همت پورتال اینترنتی شطرنج ICC برگزار شد ، برنده شد.

بازیکن شطرنج ارمنستان شماره 5 هایک مارتیروسین

یکی از جوانترین استاد بزرگ شطرنج ارمنستان هایک مارتیروسیان 19 ساله است. در چنین جوانی بازیکن شطرنج موفق شد در رده زیر 16 سال قهرمان شطرنج جوانان جهان شود.مارتیروسین برای تیم جهانی برنده مسابقه هزاره ها بازی کرد. وی همچنین عنوان قهرمانی شطرنج ارمنستان را به دست آورد و در تیم ارمنستان بازی کرد. وی در سال 2017 توسط FIDE به عنوان استاد بزرگ اعطا شد.

بازیکن شماره 6 شطرنج ارمنستان ساموئل سویان

ساموئل سوویان جوانترین شطرنج باز لیست ماست. او 18 ساله است و در حالیکه از 5 سالگی شطرنج بازی را آغاز کرده است ، در 13 سالگی موفق به کسب عنوان استاد بزرگ خود می شود.سیویان رکورد سن را شکست و تبدیل به جوانترین استاد بزرگ در ایالات متحده شد. در سال 2010 سویان جوانترین استاد ملی در تاریخ USCF شد. وی همچنین به عناوین کارشناس ملی ، استاد و استاد بین المللی دست یافت.

بازیکن شماره 7 شطرنج ارمنستان ولادیمیر آکوپیان

ولادیمیر استاد بزرگ شطرنج ارمنستان است که در سال 1971 در باکو متولد شد. وی در 14 سالگی قهرمان مسابقات جهانی زیر 16 سال و مسابقات قهرمانی جهان زیر 18 سال در 16 سالگی شد.در 1996 و 1997 آکوپیان عنوان قهرمانی شطرنج ارمنستان و در سال 2007 ، مسترهای گیبلکام را با امتیاز 7.5 / 9 به دست آورد. ولادیمیر آکوپیان نیز در سال 2009 عنوان "استاد افتخار ورزش جمهوری ارمنستان" را دریافت کرد.آکوپیان یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم شطرنج ارمنستان در طول المپیاد شطرنج 2006 بود.  

بازیکن شماره 8 شطرنج ارمنستان ، تیگران ال پطروسیان

فکر می کنم این یک اسم جادویی برای بازیکنان شطرنج است. تیگران لوونوویچ پطروسیان نیز یک شطرنج باز ارمنی است که عنوان استاد بزرگ را در اختیار دارد. وی در سال 1984 متولد شد و پدرش پس از تیگان پطروسیان (تیگران وردانی پطروسیان) نام او را تیگران گذاشت.وقتی تیگران پنجم پطروسیان قهرمان جهان شد لوون (پدر تیگران جوان) فکر کرد که اگر پسری داشته باشد او را تیگران می نامد. و همینطور کرد. نه تنها نام پسرش تیگران است ، بلکه او یک شطرنج باز معروف است.در سال 2008 ، پطروسیان در المپیاد 38 شطرنج موفق به کسب مدال طلای تیمی شد. در سال 2011 ، او اولین قهرمانی شطرنج ارمنستان را به دست آورد و در سال 2012 ، در مسابقات قهرمانی سریع ارمنستان به مقام اول رسید. در سال 2013 ، تیگران برای دومین بار قهرمان شطرنج ارمنستان شد.تیگران ال پطروسیان همچنین برنده جایزه اول مسابقات بین المللی "Grand Europe Open Albena-2013" در بلغارستان شده است. او با نام مستعار "تیگرانو" در ICC (کلوپ شطرنج اینترنتی) بازی می کند.

بازیکن شطرنج ارمنستان شماره 9 الینا دانیلیان

گرچه زنان ارمنی در شطرنج به اندازه مردان محبوب نیستند ، اما ارمنستان هنوز استاد بزرگ زنان شطرنج دارد. یکی از این چند زن الینا دانیلیان است. وی یک استاد بزرگ شطرنج ارمنستان و شش بار قهرمان زنان ارمنستان است (در سالهای 1993 ، 1994 ، 1999 ، 2002 ، 2003 ، 2004).دانیلیان در طول دوران حرفه ای خود به عنوان نماینده ارمنستان در مسابقات مختلف المپیاد و قهرمانی شطرنج زنان حضور داشته است.

بازیکن شماره 10 شطرنج ارمنستان لیلیت مكرتچیان

لیلیت مکرتچیان شطرنج باز با استعدادی از ارمنستان است که در سال 1982 متولد شد. او چهار بار قهرمان شطرنج زنان ارمنستان شد. FIDE در سال 1998 به استاد بزرگ زن و در سال 2003 با IM (استاد بین المللی) به Mkrtchian اعطا کرد. او همچنین مدال های مختلفی را در مسابقات مختلف شطرنج و مسابقات قهرمانی ارمنستان و بین المللی دریافت کرد.

بازیکن شماره 11 شطرنج ارمنستان نلی آگینیان

زن ارمنی دیگر در شطرنج نلی آگینیان است که در سال 1981 متولد شد. نلی در سال 2001 استاد بین المللی زن و در سال 2005 استاد بزرگ شد. در همان سال ، وی مقام اول مسابقات بین المللی آلوشتا را بدست آورد. هنگامی که تیم شطرنج میکا ایروان جام باشگاه های شطرنج اروپا را در سال 2006 به دست آورد ، آگینیان یکی از بازیکنان تیم بود.نلی آگینیان هفت بار به عنوان نماینده ارمنستان در المپیاد شطرنج زنان حضور داشته است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران