0/5 - (0امتیاز)
20 آذر 1398 ساعت :23:52 1170

مجتمع یادبود "سردارپات"

یادبود سردارپات نمادی باشکوه از غرور ، شجاعت و بقا مردم ارمنستان است

روش های بسیاری برای بزرگداشت یک شخص یا یک رویداد مهم وجود دارد. می توان آهنگی را به شخصی که دوستش دارد ، اختصاص داد ، عکس هایی را در دفترچه یادداشت حفظ کرد ، یا یادبودهایی برای افتخار از یک شخص مشهور یا یک رویداد تاریخی که اتفاق افتاد ایجاد کرد. وقتی به ارمنستان سفر می کنید ، بناهای تاریخی بسیاری را در اینجا مشاهده خواهید کرد. آنها برای ما ضروری هستند زیرا یادآوری خوبی برای تاریخ ارمنستان هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از برجسته ترین یادمان های ارمنستان - مجموعه یادبود "سردارپات" برای شما تعریف کنیم.

مجتمع یادبود سردارپات

یادبود سردارپات در دهکده اراک از توابع استان Արմ به منظور گرامیداشت نبرد سردارپات در سال 1968 ساخته شده است.این مجموعه معماری باشکوه با افتخار پیروزی باشکوه را نشان می دهد و همچنین در نهایت اهمیت نبرد را آشکار می کند. معماری بنا رافائل اسرائیلیان است.این مجسمه سازی توسط آرا هارستانیان ، آرشام شاهینیان و سامول میناسیان انجام شده است. کل این مجموعه از سنگ توف قرمز ساخته شده است. لازم به ذکر است که این یادمان در محل دقیق میدان نبرد ساخته شده است. این ساخت و ساز نزدیک به پنج سال به طول انجامید و در سال 1968 و با توجه به پنجاهمین سالگرد نبرد سردارپات افتتاح شد.

دیوارهای یادبود سردارپات

نبرد سردارپات در نزدیکی سردارپاد (آرماویر جدید) در 21-29 ماه مه 1918 بین واحدهای نظامی ارمنی و نیروهای ترکیه انجام شد. پس از انقلاب اکتبر ، ترکها آتش بس یرزنکا را شکستند و اجرای تخریب ملت ارمنستان را آغاز کردند. در 21 مه 1918 ، نیروهای ترکیه به دره آرارات حمله کردند و روستای سردارپات را اشغال کردند. قدم به قدم آنها به ایروان نزدیک می شدند و آینده ملت ارمنستان در معرض خطر جدی قرار داشت.این نبرد مهم در 22 مه 1918 انجام شد. پیر و جوان ، زن و کودک به سربازان پیوستند و از میهن دفاع کردند. نبرد با پیروزی شکوهمند ارامنه پایان یافت. به دلیل برد ، ارمنستان اسیر ترک ها نشد. نبرد سردارپات یکی از مهمترین لحظات تاریخ ارمنستان است. این اغلب با نبرد Avarayr مقایسه می شود. اگر ارمنستان ترک ها را شکست نمی داد ، آنها ایروان را تصرف می کردند و هیچ چیز از ملت ارمنستان باقی نمی ماند.این مجموعه یادبود شامل چندین سازه است: برج ناقوس ، مجسمه های دو گاو بالدار بزرگ ، دیوار "پیروزی" ، کوچه عقاب ها. برجسته ترین و زیباترین قسمت این مجموعه برج ناقوس با ارتفاع کلی 25 متر است. سه ردیف ناقوس در آن آویزان است که هر ساله در روز پیروزی درخشان زنگ می زند. در دو طرف برج ، دو مجسمه عظیم از گاوهای بالدار وجود دارد. این برج در محلی که سربازان ارمنی دفن می شوند ساخته شده است.به گفته رافائیل اسرائیلیان ، ایده این است که گاوها از مقبره قهرمانان محافظت می کنند. همچنین یک دیوار یادبود در قلمرو این مجموعه وجود دارد که به آن دیوار "پیروزی" گفته می شود. این بنا با چند گلدان زیبا و ریلهای برجسته ای از سربازان ، زنان و دختران تزئین شده است که در طول نبرد آنها را پشتیبانی می کنند.ارتفاع دیوار 7 متر ، و در لبه ها - 9 متر است. بخشی از دیوار خالی است و هیچ برجسته ای از پایه وجود ندارد. یکی دیگر از مؤلفه های این مجموعه یادبود که باید به آن اشاره شود ، کوچه عقاب ها است. این پنج عقاب نمادی از شجاعت مبارزان و روحیه غیرقابل توصیف مردم ارمنستان است. مجسمه های آن پرندگان مغرور قرار بود به سمت ترکیه بگردند ، اما اتحاد جماهیر شوروی این ایده را نپذیرفت و اجازه تحقق آن را نداد. امروزه عقاب ها به کتاب مقدس آرارات نگاه می کنند و به نظر می رسد که آنها از میهن ارمنستان محافظت می کنند.

همانطور که می بینید ، هر جزئیات این مجموعه از اهمیت خاصی برخوردار است. این یادبود همچنین شامل یک موزه مردم نگاری است که کمی بعد ساخته شد. رافائل اسرائیلیان فکر می کرد که چیزی فاقد آن است و ساخت موزه را آغاز کرده است. بنای موزه به دلیل فرم بی نظیر معماری ، شبیه یک قلعه است. دارای دو پنجره باریک است. یکی به کوه آرارات و دیگری به کوه آراگات اشاره دارد. این موزه دارای مجموعه ای از بیش از 70،000 مورد است. در آنجا می توانید عکس ها و اسناد بی شماری را کشف کنید که صحنه های جنگ تاریخی را فاش می کند. این مجموعه بسیار بزرگ است.

در صورتی که به تاریخ و تور ارمنستان علاقه مند هستید ، ارزش دیدن دارد. با آمدن به اینجا ، شما متحیر خواهید شد که تک تک اجزای این مجموعه به دلایلی ایستاده اند. فراموش نکنید که برای توضیح داستان این مجموعه معماری چشمگیر ، از راهنمای تور ایروان درخواست کنید. گفتنی است ، این یادواره نه تنها یک بنای یادبود بلکه مکانی برای بهشت ​​نظامی است

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران