1.5/5 - (1امتیاز)
27 اسفند 1399 ساعت :18:57 3162

عروسی در ارمنستان

بسیاری از لحظات عالی در طول روز اتفاق می افتد ، اما عروسی یکی از مهمترین وقایع زندگی یک شخص است! هر کشوری آداب و رسوم خود را دارد.

عروسی های ارمنستان همیشه بی نظیر بوده است ، اما به سختی می توان سنت ها را به مرور زمان حفظ کرد. تغییرات اجتناب ناپذیر است. بیایید نگاهی به تاریخ عروسی های ارمنستان بیندازیم!

تدارکات نامزدی و عروسی

در مورد فرهنگ و ارزشهای خانوادگی ، سنت های ارمنی ها محافظه کارانه است. در دوران باستان ، ارامنه فکر می کردند که پاییز و زمستان مناسب ترین ماه برای عروسی است زیرا در بهار و تابستان ، مردم عمدتا به کارهای کشاورزی مشغول هستند. لازم به ذکر است که جوانان حق انتخاب همسر خود را ندارند. این تصمیم غالباً توسط والدین آنها گرفته می شود ، آنها سعی می کنند هرچه زودتر با فرزندانشان ازدواج کنند. در تور ایروان شاهد این موضوع خواهید بود.عروس را معمولاً از منطقه محلی خود یا روستای همسایه انتخاب می کردند. ابتدا والدین پسر به دیدار عروس آینده رفتند و از والدینشان اجازه گرفتند تا پسرشان بتواند با او ازدواج کند. پس از آن ، والدین هر دو طرف رسماً آشنا شدند. سپس ، این رابطه وارد مرحله دیگری شد. این زوج با یک تور ارمنستان محلی بازدید از شهر هایشان نامزد کردند.

تدارکات نامزدی و عروسی

در آن روز ، داماد یک انگشتر برای عروس خریده و او آن را به عنوان تعهد پذیرفت. این مراسم توافق رسمی ازدواج آینده را نشان می داد. به طور سنتی ، جشن عروسی توسط عروس برگزار می شده. پس از نامزدی ، تاریخ عروسی تعیین شده و مقدمات آن آغاز می شد. اتفاقاً ، یکی از مهمترین تصمیمات انتخاب پدرخوانده و پدربزرگ بود که در عروسی ها نقش بی نظیری داشتند. پدرخوانده از نزدیکترین دوستان داماد انتخاب شد. پدرخوانده و همسرش مجبور شدند برای تازه عروس ها الگویی بگذارند. به همین دلیل آنها همیشه فردی را می خواستند که دارای خانواده ای کاملاً بنیان دار باشد.

عروسی سنتی ارمنی

عروسی های ارمنستان معمولاً بزرگ است و بیش از صد مهمان دارد. در دوران باستان ، مراسم عروسی هفت روز و هفت شب طول می کشید. ماشین های عروسی را با روبان تزئین کرده بودند. اعتقاد بر این بود که روباه از آمدن داماد خبر داد. طبق سنت ارمنی ، مراسم عروسی صبح زود آغاز می شد. گروهی از نوازندگان به خانه عروس می رفتند.

میهمانان پدرخوانده را دعوت کردند و همه شروع به ، آواز خواندن ، تبریک گفتن به یکدیگر ، نان تست دادن و ... کردند. سپس عروس و داماد برای دریافت نعمت های خدا به کلیسا رفتند. پس از مراسم کلیسا ، میهمانان با گلبرگهای گل سرخ آنها را هدیه کردند و سپس تازه عروس و مهمانان به خانه داماد رفتند. به محض ورود آنها مجبور شدند بشقاب بشکنند ، این بدان معنی است که شر از خانه خارج می شود و خوش شانسی در راه است.مادر شوهر پس از آن لواش (نان پهن) را روی شانه های آنها گذاشت و به آنها یک قاشق عسل تقدیم کرد. آخرین مورد نماد شروع شیرین زندگی مشترک آنها بود. جشن عروسی شاد معمولاً در خانه داماد برگزار می شد. تازه عروسها ، اقوام و دوستانشان در آنجا جمع شدند و شروع به جشن اتحاد کردند. میهمانان غذاهای سنتی می خوردند و نان های زیادی درست می کردند. محبوب ترین نان تست "ممکن است روی همان بالش پیر شوید" است. مراسم ازدواج اواخر شب به پایان رسید.

تشریفات حفظ شده

امروزه همه آیین ها حفظ نشده اند ، اما بسیاری از آنها هنوز به روز هستند. به عنوان مثال ، برخی از دامادها همچنان به نوارهای قرمز و سبز به عنوان نمادی از باروری استفاده می کنند. یکی دیگر از مراسم غیرمعمول ، سرقت کفش عروس است. وقتی عروس لباس می پوشد ، یکی از کفش های او را می گیرند و پس از مذاکره ، آن را به صاحبش برمی گردانند.

شاید متوجه شده باشید که وقتی زن و شوهر از خانه بیرون می روند ، برادر عروس در را با شمشیر بسته نگه می دارد و اجازه نمی دهد خواهر خود را ببرند. این یک شوخی است و نباید جدی گرفته شود.

وقتی داماد همسرش را به خانه می آورد ، مادر شوهر آنها را با شیرینی مخصوصاً عسل ملاقات می کند. تازه عروس ها یک قاشق عسل می خورند و بعد از آن مادر داماد نان های پهن را روی شانه هایشان می گذارد. این آیین ها را می توان در بسیاری از عروسی های مدرن ارمنستان مشاهده کرد.

سنت های عروسی ارمنستان چندین تغییر را تجربه کرده است ، گرچه بسیاری از آنها به همان صورت باقی مانده اند. امروز خوشبختانه جوانان جفت خود را به تنهایی انتخاب می کنند. دختران لباس های سفید و کلاسیک مدرن می پوشند در حالی که پسران لباس های کلاسیک را ترجیح می دهند. جهیزیه با پول ، کلید خانه یا ماشین و گاهی با بلیط ماه عسل در هر کشوری جایگزین شده است.

در سال های اخیر ارمنی ها سعی می کنند سنت های عروسی ما را با سنت های اروپایی ترکیب کنند. امروزه ، مراسم عروسی فقط یک روز طول می کشد. در روز عروسی ، طرف عروس میز را می چیند و منتظر آمدن داماد است. طرف داماد اغلب با اتومبیل های لوکس عروسی می آید. سپس دختر را از خانه بیرون می آورد و آنها به کلیسا می روند.قسمت شاد عروسی در یک رستوران برگزار می شود . در سالن ورودی ، تازه عروس ها یک قاشق عسل می خورند ، بشقاب می شکنند و سپس وارد رستوران می شوند. همچنین دسته گل خود را به داخل جمعیت می اندازد. اگر کسی آن را بگیرد ، به طور معمول به این معنی است که او نفر بعدی است که ازدواج می کند.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران