0/5 - (0امتیاز)
02 آبان 1398 ساعت :11:42 2418

آبشارها در ارمنستان(آب،ارتفاع،کوهستان،طبیعت)

با توجه به جاذبه های طبیعی بیشمار ، ارمنستان برای گردشگران محلی و خارجی بسیار مناسب است. در کشور ارمنستان کوه های مرتفع ، دره های عمیق و رودخانه های کوهستانی آشفته وجود دارد ، بنابراین آبشارهای تقریباً در هر قسمت از ارمنستان یافت می شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد معروف ترین آبشارهای منطقه ارمنستان صحبت کنیم. اماده ای؟

آبشارها در ارمنستان شماره یک آبشار جرموک

جرموک(Jermuk Waterfall) بلندترین آبشار در ارمنستان است ، ارتفاع آن 68 متر است. این شگفتی طبیعی در جرموک ، استان وایوتزور واقع شده است. این آبشار موهای یک پری دریایی را یادآوری می کند. طبق افسانه ، قلعه نجیب زاده ارمنی در صخره های آبشار واقع شده بود.او یک دختر زرق و برق دار داشت و مردانی از سراسر دنیا آمدند و از او خواستند که با آنها ازدواج کند. این دختر از همه امتناع کرد زیرا عاشق پسر چوپان است. هر روز طناب طولی را به داخل دره پرتاب می کرد تا معشوقش بتواند به او برسد. اما یک روز ، پدر دختر آن را پیدا کرد و حرف او را نفرین کرد. اگر او را دوباره ملاقات کنید ، من دعا میکنم که شما یک پری دریایی بشوید ، بنابراین هرگز از آب خارج نمی شوید. روز بعد دختر به جای طناب موهای خود را انداخت و نفرین به حقیقت پیوست. او پری دریایی شد و موهایش به آبشار تبدیل شد. این آبشار یکی از مکان های مورد علاقه در بین گردشگران تور ارمنستان است. این یک مقصد دیدنی هنگام بازدید از جرموک است.

آبشار جرموک

آبشارهای ارمنستان شماره 2 آبشار شاکی(Shaki waterfall)

این یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین آبشارهای کشور ارمنستان است. این نقطه دیدنی در تپه رودخانه وروتان(Vorotan) واقع در استان سیونک (Syunik) واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود 18 متر است. طبق افسانه ، یکی از مهاجمان با دیدن زیبایی های استثنایی او عاشق Shake شد. او دستور داد تا با او ازدواج کند اما دختر حاضر نشد. بعد خودش را از صخره بلند انداخت. لباس او در اثر باد دمیده و به آبشار تبدیل شده است. امروزه قسمت اصلی آبشار برای بهره برداری از نیروگاه هیدرولوژیکی شاکی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، گنج بی نظیر طبیعت همچنان بسیاری از گردشگران از سراسر جهان را به تور ایروان جلب می کند.

آبشار شاکی(Shaki waterfall)

آبشارهای ارمنستان شماره 3 آبشار ترچان(Trchkan waterfall)

این بلندترین آبشار غوطه وری در ارمنستان و یکی از زیبایی های طبیعی کشور ارمنستان است. در مرز استان های شیرک(Shirak) و لُری(Lori) واقع شده است. ارتفاع آبشار 23 متر است. نام این آبشار منشاء جالبی دارد. همانطور که می دانید در بالای رودخانه چیچخان(Chichkhan)واقع شده است و از ماهیان قزل آلای غنی است.یک روز ، اهالی روستا دیدند که ماهی در مقابل جریان شنا می کند. از آن زمان به این آبشار Trchkan گفته می شد که به معنی "پریدن" است. لازم به ذکر است که در سال 2011 قلمرو این آبشار در لیست مکانهای محافظت شده قرار گرفت.

آبشار ترچان(Trchkan waterfall)

آبشارهای ارمنستان شماره 4 آبشار گغارت(Gegharot waterfall)

در استان آراگاتسوتن (Aragatsotn)، در شاخه همگن رودخانه کساغ (Kasagh)واقع شده است. این آبشار 17 متر ارتفاع دارد. در زمستان ، آب منجمد می شود که قلمرو نفس گیر می کند. گغاروت در لیست آثار طبیعی آبی ارمنستان گنجانده شده است. به هر حال ، بسیار شبیه به آبشار Trchkan است. از آنجا دیدن کنید و از زیبایی های آن شگفت زده شوید.

آبشار گغارت(Gegharot waterfall)

آبشارهای ارمنستان شماره 5 آبشار خسرو(Khosrov waterfall)

این کشور در ذخایر دولتی جنگل خسرو واقع شده است که یکی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده جهان و بزرگترین ذخیره طبیعی کشور است. همچنین آبشارهای زیادی در قلمرو ذخیره وجود دارد ، اما خسروف محبوب ترین آن است. یکی از دلایلی که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند ، مجاز بودن شنا در آبشار است. اگر در تابستان از آن مکان بازدید کنید ، خواهید دید که بسیاری از مسافران تور ارزان ارمنستان به اینجا می آیند تا در آبهای خالص آبشار حمام کنند.

آبشار خسرو(Khosrov waterfall)

آبشار در ارمنستان شماره 6 خاچاگبیور(Khachaghbyur) یا آبشار لستویر(Lastiver)

Lastiver یکی از مکان های زیبا در استان Tavushا ست. آبشار همگون در رودخانه خاچاغبور واقع شده است. این مکان مناسب برای دوستداران استراحت فعال است. همه ساله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بر مسیر جنگلی شیب دار برای دیدن این آبشار آبشار باشکوه غلبه می کنند. متأسفانه آینده آبشار در معرض تهدید است زیرا برخی از مردم تصمیم به ساخت نیروگاههای مینی آبی در آن گرفتند.

خاچاگبیور(Khachaghbyur) یا آبشار لستویر(Lastiver)

آبشارهای ارمنستان شماره 7 آبشار هرهر یا کاراواز(Herher or Karavaz waterfall)

در ساحل سمت راست رودخانه هرهر ، در استان وایوتز Ձور واقع شده است. این آبشار در دره سنگی واقع شده است ، که این مسیر را برای برخی از گردشگران پیچیده می کند. آبشار در دریاچه کوچکی جاری است. در روزهای گرم بسیاری از افراد را می بینید که در این دریاچه کریستالی و شفاف شنا می کنند. با این حال ، لازم به ذکر است که کاراواز متعلق به آبشارهای کمتر مشهور ارمنستان است.

آبشار هرهر یا کاراواز(Herher or Karavaz waterfall)

همانطور که مشاهده می کنید ، طبیعت ارمنستان متنوع و منحصر به فرد است و آبشارهای نفس گیر دارد

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران