0/5 - (0امتیاز)
25 مرداد 1398 ساعت :23:44 2671

آبشار جرموک ارمنستان(موهای پری دریایی)

 آبشار جرموک با ارتفاع 72 متر، در رودخانه آرپا جریان دارد. این آبشار موهای دخترانه را یادآوری می کند. از این رو نام دیگر آبشار این است: موهای پری دریایی!

آبشار جرموک که با تور ارزان ارمنستان می­توانید به آن سفر کنید، در منطقه زیبای جرموک واقع شده است. این منطقه در مجاورت کوهستان های جنگلی، 2080 متر از سطح دریا واقع شده است. این شهر در جنوب شرقی جمهوری ارمنستان و در منطقه وایوتززور واقع شده است. (در بخش وایوتز از منطقه تاریخی سونیک). جرموک (ارمنی: Ջերմوک)، یک شهر آبگرم کوهستانی و مرکز جامعه شهری جرموک در استان وایوتز در جنوب ارمنستان است و در مسیری در 53 کیلومتری شرق مرکز استان یقهگنادور قرار دارد. این کشور یکی از مقاصد محبوب گردشگری پزشکی در اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد. آبشار جرموک یا به آن "آبشار مو پری دریایی" نیز گفته می شود که هنگام بازدید از جرموک جاذبه ای دیدنی است. آب حدود 70 متر سقوط می کند و با صعود از بالای صخره، کف یا اسپری زیبایی ایجاد می کند. پیدا کردن آن به خصوص با ماشین بسیار آسان است. یک پارکینگ کوچک نیز در این منطقه وجود دارد که در آن هزینه پارکینگ فقط 100 ژل یا تقریباً 25/0 سنت آمریکا است!زیباترین آبشار ارمنستان آبشار جرموک است که در محل تفریحی درمانی جرموک واقع شده است. این آبشار در ارتفاع 2000 متری بالاتر از سطح دریا واقع شده است. آبشار جرموک با 70 متر ارتفاع و دومین آبشار مرتفع در ارمنستان به حساب می آید

افسانه این آبشار

باور عجیبی در مورد این آبشار وجود دارد. طبق افسانه، قلعه یک نجیب زاده ارمنی در صخره های شیب دار قرار داشت. او یک دختر شگفت آور زیبا داشت و مردانی از سراسر دنیا از او خواستند که با یکی از آنها ازدواج کند. اما او از همه امتناع کرد، زیرا قلب او متعلق به یک مرد شجاع و خوش تیپ بود: پسر چوپان.هر روز پس از نیمه شب از پنجره اتاق، این دختر طناب طویلی را به داخل محوطه پرتاب می کرد تا فرد محبوبش بتواند به خانه خود برسد. هنگامی که نجیب زاده طناب را پیدا کرد و همه چیز برای او روشن شد، وی با عصبانیت دختر خود را لعن کرد و گفت: "اگر او را دوباره ملاقات کنی، من می­خواهم که یک پری دریایی بشوی و هرگز نتوانی از آب بیرون بیایی".در دیدار بعدی دختر به جای طناب موهای خود را انداخت. اما در همان لحظه نفرین پدرش به حقیقت پیوست. او یک پری دریایی شد و موهایش آبشار!این ریزش چشمگیر آب که توسط ساکنان محلی بنام موهای پری دریایی (از آنجا که یادآوری موهای شما را به راحتی آزاد می کند) مطابق با هر استانداردی زیباست و اگر عاشق آبشارها هستید باید در لیست شما قرار داشته باشد. دسترسی به آبشار با جاده ای باریک و باریک است که در وضعیت خیلی مطلوبی نیست اما نباید با پرسیدن افراد محلی مفید در یافتن آن خیلی مشکل داشته باشید.

جاذبه های طبیعی

مکان هایی سنگی در اطراف آبشار وجود دارد که فرصت ثبت عکس های زیبایی را ایجاد می­کند. اگر عاشق طبیعت باشید، از تلاش برای بازدید از این آبشار پشیمان نخواهید شد. شما می توانید با طی کردن 30 کیلومتر انحراف در یک مسیر (یک راه) از این آبشار به عنوان تور ایروان یا در مسیر گوریس / تاتف دیدن کنید.دسترسی به آبشار جرموک آسان، همراه با پیاده روی و دیدن آب و هوای آبشار و رعد و برق در پاییز است. این آبشار اصلاً غول پیکر نیست بلکه بسیار زیبا است و مطمئن باشید بسیار به شما در این مکان خوش خواهد گذشت. راه آبشار زیباست، همچنین آبشار خود بسیار زیبا و الهام بخش است. با قدم زدن از قسمت مرکزی شهر جرموک به آسانی می توان به این مکان رسید، فقط مسیر برگشت کمی دشوار خواهد بود زیرا بیشتر جاده با ارتفاع است. آسمان آبی، مناظر طبیعی و جاده های کوهستانی به جذابیت آبشار جرموک افزوده است. به طوری که  از این مکان می توانید دریاچه ای را مشاهده کنید که ارمنستان را با کشور آذربایجان تقسیم می کند. کل مسیر پر از طبیعت است و باید ببینید و لذت ببرید.آبشار جرموک دقیقاً زیر پل اصلی شهر واقع شده است. این شیب در حدود 45 درجه است ، بنابراین آب همواره روان می شود و دارای صدایی دلنشین است. برای دیدن آن هیچ هزینه ورودی ندارید.میانگین دمای هوا در جرموک در بهار حدود 4 درجه سانتی گراد، در تابستان حدود 15 درجه سانتی گراد و در زمستان منفی9 درجه سانتیگراد است.آبشار جرموک یک پدیده بی نظیر است. حتی در گرم ترین روز تابستان ، آب های آن یخی است. علاوه بر این ، آب آبشار جرموک برای تولید محبوب ترین آب معدنی جرموک استفاده می شود.برای بازدید از این آبشار زیبا و همچنین شهر زیبا و تاریخی ایروان، تور لحظه آخری ایروان را ببینید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    هدیه
    من این هتل رو رفتم هتل معمولی رو به خوبه اتاقا تمیزه و پرسنل خوبی داره