0/5 - (0امتیاز)
23 شهریور 1398 ساعت :10:15 2310

موزه گیومری ارمنستان(GYUMRI)

موزه معماری ملی و زندگی شهری در مرکز شهر گیومری واقع شده است. اینجا مکان جالبی است که می توانید در مورد زندگی روزمره، فرهنگ و تاریخ شهر گیومری ارمنستان اطلاعات کسب کنید.

نمایشگاه کاملاً بزرگ موزه معماری ملی و زندگی شهری در "خانه دزتوشانیان" است که در سال 1872 ساخته شده است. به همین دلیل این موزه به نام خانه-موزه دزگشتیان نیز خوانده می شود. در این موزه گذشته و حال مردم مرفه گیومری را مشاهده خواهید کرد. گشت و گذار در موزه ریشه های غرور مردم ارمنستان را به شما نشان می دهد. نانوایی خوب "Fayton Alek" نیز در طبقه همکف این کاخ موزه قرار دارد (ورودی از سمت میدان پیروزی است). این بنا در سال 1984 در خانه خانوادگی دزتوشانیان تأسیس شد و قدمت آن به قرن 19 باز می گردد.

 موزه گیومری ارمنستان (MUSEUM OF NATIONAL ARCHITECTURE AND URBAN LIFE OF GYUMRI)

 مؤسسه فرهنگی بزرگ شهر گیومری ارمنستان سعی در ارائه تجربه بازدید رضایت بخش و دلچسبی را به توریستان و مسافران منطقه دارد. مجموعه ای از آن که در یک عمارت بزرگ و باقیمانده از سال 1872 قرار دارد، روی تجارت و صنایع دستی سنتی الکساندرپول متمرکز است، با نمایشگرهایی از نجاری، آهنگری، قلاب کاری، توری، گلدوزی، کفش فروشی، ساختن کلاه فرنگی و ابریشم این کاخ موزه به یک ناحیه توریستی مهم در ارمنستان تبدیل شده است. یک گالری در مجاورت مجسمه های سرگئی مرکوروف حاوی تعداد بیشتری از آثار به جا مانده از دوران لنین و استالین است که می­توانید از آن ها دیدن کرده و لذت ببرید. در این موزه عناصری از زندگی شهری روزمره شهر گیومری و همچنین ویژگی های فرهنگی و معماری محلی این شهر به نمایش گذاشته شده است. خانه معروف خاندان دزتوشانیان در سال 1872 توسط 4 برادر که از روستای ارمنی غربی دزیتوغ، به شهر الکساندرپول مهاجرت کرده اند، ساخته شده است. این بنا با سنگ توف قرمز معروف شیراک ساخته شده است. موزه خانه گیومری ارمنستان، مجموعه ای از خصوصیات زندگی اجتماعی الكساندرپول، از قرن نوزدهم تا دهه 1920 را به نمایش می گذارد. همچنین جنبه های فرهنگی، معماری و مذهبی شهر گیومری ارمنستان را نشان می دهد. برای بازدید از دیدنی های این موزه از طریق تور لحظه آخری ارمنستان اقدام نمایید.

تاریخچه ای کوتاه از شهر گیومری ارمنستان

گیومری دومین شهر ارمنستان است که به عنوان مرکز اداری استان شیراک در شمال غربی کشور فعالیت می کند. در اواخر قرن نوزدهم، هنگامی که این شهر به اسکندرپول معروف شد، یکی از بزرگترین شهرهای ارمنستان شرقی تحت کنترل روسیه با جمعیتی شبیه به شهر ایروان بود. در دوره اتحاد جماهیر شوروی، این شهر به لنینكان تغییر نام داد. پیش از وقوع زلزله اسپیتاک در سال 1988، وقتی این شهر ویران شد ، جمعیت این شهر بالغ بر 200000 نفر رشد کرد.

جورجیمیا محل اسقاط شیراک کلیسای رسولی ارمنی است.

ساختار موزه

این موزه در دو طرف باغ به دو سالن تقسیم شده است. در سالن اول تصاویر افراد مشهور در شهر گیومری را مشاهده خواهید کرد. مبلمان و اثاثیه این کاخ موزه از روزهایی که زندوقتان در آنجا زندگی می کردند تغییر نکرده است. پیانویی که از ایتالیا و سایر مبلمان ارائه شده از روسیه و اروپا و فرشهای دستباف منحصر به فرد ساخته شده توسط گیومری نیز در اینجا قرار دارد. در سالن دوم تصاویر زیادی از قدیمی شهر جیمزیا ارمنستان و نقشه الکساندرپول قدیمی مشاهده خواهید کرد. با بازدید از این موزه که از فرهنگ ارمنستان قرن 19 بر جای مانده است، با تاریخ و فرهنگ ارمنستان آن دوره بیشتر آشنا خواهید شد و روزی دلچسب و لذت بخش را در این کاخ موزه زیبا و منحصر به فرد، از طریق تور ارمنستان تجربه خواهید نمود. معماری جالب از جمله بالکن چوبی زیبا؛ این موزه زیبا به معرفی صنایع مختلفی که در قرن نوزدهم میلادی رونق داشته اند (چاپ، ریخته گری، صنایع دستی مختلف و غیره) پرداخته است.

سفری از ایروان...

در یک تور انفرادی یک روزه از شهر ایروان با قطار طی مسیری زیبا می­توان از شهر زیبای گیومری ارمنستان و موزه این شهر بازدید کرد. این موزه قطعاً ارزش بازدید دارد! موزه در فاصله چندان دور با ایستگاه راه آهن قرار ندارد. تنها 5 دقیقه! راهنما تقریباً همه چیز را در مورد زادگاهش می داند و  به زبان سلیس انگلیسی تعریف خواهد نمود. اگر در شهر گیومری ارمنستان باشید، این موزه مطلقاً ارزش بازدید دارد. نمایشگاه های این موزه جلوه ای بی نظیر از فرهنگ ارمنستانو زندگی ارمنی ها در طول قرن ها را به نمایش می گذارد. برای بازدید از این کاخ موزه زیبا در ارمنستان با قیمتی مناسب و امکانات عالی، از طریق تور ارزان ایروان با ما در ارتباط باشید. موزه گیومری ارمنستان، یکی از آن مکا­ن­هایی است که چیزهای جذاب زیادی را می­توانید در آن پیدا کنید. کودکان و بزرگسالان نیز به یک اندازه از آن لذت خواهند برد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران