0/5 - (0امتیاز)
11 مرداد 1398 ساعت :21:52 1706

موزه فرش مگریان ایروان(رنگارنگ هنر)

موزه فرش مگریان ایروان اررمنستان Yerevan Magyar Carpet Museum  گالری بی نظیر از فرش های دستباف با رنگ های طبیعی! این گالری بی­نظیر شما را محشور رنگ ها و طرح های منحصر به فرد و چشم نواز خود خواهد نمود.

موزه فرش مگریان ایروان نکته کلیدی و اسرار آمیز و جالب اینست که تمام این رنگ ها طبیعی هستند و از دل طبیعت به دست آمده اند! اگر علاقه مند به بازدید از این مکان هنری و نیز خرید قالیچه و فرش به یادگار از ایروان می­باشید، این موزه بی­نظیر یکی از بهترین مکان ها به این منظور است. برای بازدید از این موزه می­توانید از طریق تور ارمنستان اقدام نمایید.ارمنستان یکی از قدیمی ترین ملل جهان است. قالی بافی در این مملکت دارای قدمتی هزارساله است. از زمان های بسیار قدیم، فرش ها یک ضرورت در زندگی ارامنه بودند. بیش از چهار نسل از خانواده های مگریان در بازسازی فرش های قدیمی و تولید محصولات جدید مشارکت داشته اند. تقریباً سی سال پیش، خانواده مگریان تولید مثل فرش را آغاز کردند که بر اساس اصول حفظ ظاهر فرش به سبک قدیمی است. با گذشت زمان، آن­ها فن آوری نوینی برای به دست آوردن رنگ طبیعی فرش ها و تولید محصولات مشابه فرش های قدیمی ایجاد کردند که باعث ایجاد امکان "شخصی سازی فرش های تزئینی خود" شد. تولید سنتی فرش های دستباف عتیقه صنعتی نوین محسوب می­شود که خانواده مگریان به خوبی از پس آن بر آمده است. مگریان در 22 منطقه از ارمنستان شعبه های جدیدی را افتتاح کرد. در ارمنستان، مگریان ها روش­های رنگ آمیزی طبیعی را با موفقیت معرفی کردند. آنها رنگهای طبیعی را از فلات ارمنستان، گلها، ریشه ها و گیاهان استخراج می کنند، درست مثل آنچه هزاران سال پیش انجام می­شده است.به طور سنتی، از زمان های بسیار قدیم، فرش ها در ارمنستان برای پوشاندن کف، تزئین دیوارهای داخلی، مبل ها، صندلی ها، تختخواب­ها و میزها مورد استفاده قرار می گرفتند. تا کنون فرشها اغلب به عنوان تزئین ورودی، تزئین محراب های کلیسا و پوشاندن دیوارها و کف ها استفاده می شوند. فرش بافی از دوران قدیم در ارمنستان رونق داشته و به عنوان حرفه زنان منطقه مطرح بوده است. بافندگان فرش ارمنی کاملاً سنت ها را حفظ کردند. این کار زمینه را برای ارائه­ی  تعداد نامحدودی از تغییرات سبک ها و رنگ ها و ایجاد پایه و اساس ایجاد فرش های جدید ارمنی را فراهم نموده است. در این رابطه، ویژگی مشخص فرش­های ارمنی پیروزی تغییرپذیری رنگ ها و طرح هایی است که با طیف گسترده ای از رنگ های طبیعی و گوناگون رونق می یابد.

موزه ای با امکانات منحصر به فرد...

مگریان با بازآفرینی فرشهای ویژه واسپوراکان، قره باغ، لری و سایر مناطق از طریق مهارت های طراحی مدرن، تولید فرش در ارمنستان را گسترش داد. این شرکت دارای یک گالری بزرگ است که بازدیدهای رایگان از افراد محلی و گردشگران را ترتیب می دهد. در اینجا می توانید فرش های مختلفی را پیدا کنید، آنها را خریداری کنید، فرایند تولید را ببینیدو در مورد رنگ آمیزی با مواد طبیعی و فن آوری های تولید فرش ها مطالب جالب و جدیدی بیاموزید. شما در این نمایشگاه قادر خواهید بود صدها فرش دستباف عتیقه و جدید را بازدید کنید و با طرح و رنگ آن ها آشنا شوید. این فضای نمایشگاهی ویژه خانوادگی، فرش های ارمنی با کیفیت بالا را ارائه می دهد. شما فرصتی خواهید داشت تا بافندگان قالی ها و فرش ها را  مشغول به کار بر روی الگوهای خود ببینید و از تاریخ تجارت فرش توسط راهنمایان مطلع شوید. اجرای موسیقی سنتی نیز گهگاه در این مکان اتفاق می افتد که به جذابیت های آن می­افزاید، و همچنین می توانید نمونه هایی از غذاهای سنتی را سفارش دهید و در میزهایی که در جایگاه مخصوص این مکان تعبیه شده است میل کنید. شما در این نمایشگاه فرش همچنین نی­توانید در مورد هنر ملیله الگوهای مختلف بیاموزید و با تلاش برای ساختن چند گره، فرش خود را طراحی کنید و تجربه ای فراموش نشدنی از حضور در این موزه داشته باشید.رفتن به این مکان از مرکز شهر ایروان توسط تاکسی مقدور است که حدود 20 دقیقه طول می­کشد. همچنین شما قادر خواهید بود در طی این بازدید یک راهنمای انگلیسی زبان داشته باشید که بسیار درمورد روند کارها، مواد تشکیل دهنده طبیعی فرش ها، تاریخچه تجارت خانوادگی و الگوهای سنتی ارمنی که در معرض نمایش در موزه هستند و نیز مواردی که برای فروش هستند، راهگشا باشد.همچنین تاریخی که در اینجا به اشتراک گذاشته شده جذاب است،  از تدارکات (دوخت کوک) گرفته تا اطلاعات سیاسی و تاریخی، در مورد ساخت فرش از دیدگاه ارمنی چیزهای زیادی خواهید آموخت! و اگر می توانید این کار را انجام دهید، در پایان شام را رزرو کنید. میل کردن غذاهای سنتی ارمنی در پایان این بازدید، به جذابیت های آن خواهد افزود. راهنماهای تور تحصیل کرده هستند (آنها انگلیسی ، فرانسوی ، روسی می دانند) و برخورد خوبی با توریست ها دارند. بازدید از این موزه حدود 30 دقیقه طول می­کشد، البته اگر قصد خرید یا صرف غذا نیز داشته باشید کمی به این زمان در تور ارزان ارمنستان شما افزوده خواهد شد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    مجید سلطانیان

    این هتل در حد یک مسافرخانه شیک می‌باشد.