0/5 - (0امتیاز)
05 مرداد 1398 ساعت :14:37 5294

بازار گوم ایروان(طعمی از ایروان ارمنستان)

بازار گوم ایروان ارمنستان یکی از نخستین بناهای ایروان که نظر شما را به خود جلب می­کند و بازار قدیمی آن، پاک شوکا (Pak Shuka) می­باشد.

بازار گوم ایروان ارمنستان یک جاذبه­ از دست ندادنی است. این بازار با نماهای هلالی تزئین شده است و نقش و نگاری طلایی از شوروی قدیم را به همراه دارد. اگر در طی تور ارمنستان در تور پیاده روی آزاد ایروان شرکت کردید و یا از مسجد آبی نزدیک آن دیدن کردید، پیشنهاد ما این است که بازار سنتی Gum Market را از دست ندهید!

آن طور که مشخص است، این ساختمان زیبا در طول تاریخ همواره در معرض توجه بوده است، در زمان های قدیم و زمان جنگ، بازار پاک شوکا تنها بازار مخفی ایروان بود که مردم در بحبوحه جنگ بدانجا مراجعه کرده و آذوقه روزانه مورد نیاز خود را تامین می­نمودند. بعدها هنگامی که ارمنستان استقلال خود را به دست آورد، پاک شوکا به عنوان یک مکان خرید محبوب در میان محلی ها و به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ایروان فعالیتش را ادامه داد. چند سال پیش این ساختمان به یک فرد حکومتی مشهور ارمنی فروخته شد که متاسفانه تمام مستاجران را بیرون رانده و بازار را غارت کرد و طاق های داخلی ساختمان و منبت کاری ها تا حدودی تخریب شد، البته بازار دوباره بازگشایی شده و تا کنون به فعالیت پر رونق خویش ادامه می­دهد.

ویژگی های منحصر به فرد بازار گوم ایروان Gum Market:

تهیه نان لواش تازه

این بازار حتی تنها برای دیدن و خرید ورقه های بزرگ و خوشمزه لواش ارزش دیدنش را دارد، این امکان وجود دارد که در گام مارکت تمامی فرآیند تهیه و پخت نان لواش را مشاهده نمایید و طعم نان لواش سنتی و کهن این بازار قدیمی را زیر دندان های خود بچشید که توسط سازمان یونسکو به عنوان بخشی از میراث فرهنگی-معنوی ارمنستان و ایروان شناخته شده است.

بخش سبزیجات و ترشیجات تازه و معطر

قسمت عقبی بازار که در ابتدا از دیده پنهان است، به عرضه­ی تولیدات تازه و معطر کشاورزی مانند سبزیجات و میوه جات و انواع ترشی جات تازه اختصاص دارد، می توانید به عنوان یک سوغاتی خوشمزه یک ظرف ترشی برای دوستان یا خانواده تان به ارمغان ببرید و یا از محصولات کشاورزی تازه و منحصر به فرد ایروان بچشید و حتی کمی از آن ها خرید کنید تا در دوران اقامت خود در ایروان از آن ها استفاده نمایید. چیز دیگری که بسیار در این بازار پرطرفدار است خیارشور می­باشد، رنگ ها و طرح ها و مزه آن ستودنی و بسیار خوشمزه است.

شیرینیجات منحصر به فرد

در این بازار شیرینیجات بسیار خوشمزه و متفاوتی به چشم می­خورند، از جمله میوه های خشک شده، باقلواهای مخصوص منطقه که از دیوارها و چرخ های گردان آویزان شده اند، شیرینی های آردی سنتی ایروان و ... در کل این بخش از بازار با انواع رنگ های جالب تزئین شده است و بسیار چشم نواز بوده و توریستان زیادی از این قسمت بازدید می­کنند.

اطلاعات توریستی بازار:

بازار Gum Market  ایرواندر پلاک 35 خیابان خورناتسی (khorenatsi) ، درست در سمت جنوب مرکز شهر ایروان قرار دارد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن، ایستگاه Zoravar Andranik می­باشد که تا مکان اصلی بازار حدود 300 متر فاصله دارد. بازار Gum از ساعت 11 صبح تا 5 بعدازظهر به روی توریستان و خریداران باز است و در روزهای آخر هفته مانند شنبه و یکشنبه شلوغ تر از سایر روزها می­باشد. اگر می­خواهید محصولات محلی ارمنستان را بچشید و یا آن شیرینی های معروف آپریکوت را لمس کنید و بچشید، پیشنهاد ما این است که این بازار را از دست ندهید! همچنین شایان ذکر است که بازار Gum  از روشنایی طبیعی آفتاب بهره می­برد که آن را به یکی از متفاوت ترین و برترین بازار های منطقه تبدیل نموده است. همراه با تور ارزان ایروان ما می توانید از این مکان دیدنی بازدید نمایید.

برخی نظرات مسافرین راجع به این بازار:

-ما به جای بازدید از یک کلیسای دیگر به اینجا آمده‌ایم ، و این آخرین روز سفر ما بود تا بتوانیم چند تا از آن چیزهایی را که لازم داریم یا میخواهیم سوغات ببریم، تهیه کنیم. بازار تقریبا ً همه چیز داشت، فروشندگان سعی نمی­کردند شما را وادار به خرید کنند. خیلی جالب بود که ببینید خانم‌ها در حال پاشیدن آب بر روییکنان لواش محلی هستند.. خوراک سبزی، گوشت ، ماهی،کالاهای چوبی و انواع و اقسام زیورآلاتدر بازار موجود بود.

- شما می‌توانید انواع میوه‌های خشک محلی و بسیاری از میوه‌های تازه را با قیمت‌های بسیار منطقیاز این بازار تهیه کنید که در مقایسه با سوپرمارکت ها قیمت های کم تر و مناسب تری دارند. من حدس می‌زنم که این بازار یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار عمده‌فروشی میوه ، سبزیجات ، میوه‌های خشک و نیز شامل چند مغازه شکلات و مغازه‌های سوغاتی است . اگر ترجیح می‌دهید چیزهای زیادی را یکجا ببینیدو بخرید بازدید از این بازار را به شما توصیه می­کنیم.

-ما بازدید از این بازار دوست‌داشتنی را پیشنهاد می‌کنیم که به خوبی با مجموعه زیبایی از میوه‌های خشک رنگارنگ درست شده‌است. عکاسان نیزآن را دوست خواهند داشت چون به نظر می‌رسد که عکس‌های زیادی بتوانید در این بازار بگیرید. بخش تولید تازه بازار نیز به خوبی ارزش دیدن سبزیجات را دارد.

برای بازدید از این بازار به منو تور ایروان توریاب مراجعه نمائید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران