5/5 - (1امتیاز)
24 خرداد 1398 ساعت :21:44 2900

دبی کریک و منطقه آل سیف (تصویری زنده از سنت تجاری قدیمی دبی)

خور دبی ورود دریایی طبیعی خلیج فارس واقع در قلب دبی با طول 14 کیلومتر و عرض بین 100 تا 500 متر است که از جنوب شرقی به سمت ساحلی حیات وحش به پایان می رسد.

دبی کریک Dubai Creek  و منطقه آل سیف Al Seef District عنصری با نفوذ در رشد شهر دبی بوده است، برای اولین بار جذب مهاجران اینجا برای ماهیگیری و شیرجه برای صید مروارید انجام شده است. این ورودی محافظت شده انتخابی واضح برای توسعه یک بندر تجاری دبی بود. این رودخانه بارها و بارها در طول قرن گذشته گسترش یافته است.از زمان های قدیم، این رودخانه به عنوان یک بندر امن و قابل توجه برای کشتی ها به سمت بنادر منطقه خلیج فارس خدمت کرده است. اما در دهه 1950، تقسیم در ناحیه رخ داد.شیخ رشید بن سعید آل مکتوم یک تیم را برای بررسی چشم انداز گسترش و توسعه نهر منصوب کرد. با توجه به اهداف و حمایت دولت کویت از صندوق بیداری خلیج دبی، یک کانال حدود 13190 متر طول و 2 متر عمق حفر شد ظاهرا گسترش دبی کریک عامل رشد یکی از مهمترین شهرهای بندر خاورمیانه در دبی بود.دبی کریک یا نهر دبی شهر دبی را به دو قسمت تقسیم می کند: دیره در شمال و بور دبی در جنوب نهر دبی قرار میگیرند روستاهای کوچک در 4000 سال پیش در کنار نهر رشد کرده اند، در حالی که دوران مدرن در دهه 1830 زمانی آغاز شد که قبیله ی بنی یاس در این منطقه مستقر شد.اسکله دریایی داو در نزدیکی دبی کریک واقع در شمال پل آل مکتوم واقع شده است. هنوز هم توسط معامله گران کوچک از سراسر خلیج استفاده می شود، برخی از dhows لنگرگاه در اینجا بیش از 100 سال سن دارند. شما می توانید در اینجا بارگیری لنچ ها کوچک را تماشا کنید. غواصان اغلب بازدید کنندگان را برای سفر به جایی دعوت می کنند، که شما می توانید روش زندگی این ملوانان سنتی را از نزدیک ببینید. بسیاری از قایق های dhows در اینجا به کویت، ایران، عمان، هند و به شاخ آفریقا سفر می کنند. این بقایای کوچک اقتصاد سنتی دبی همچنان یک مکان شلوغ و شگفت انگیز برای جذب توریست است.

دبی کریک

منطقه ال سیف دبی:

در ناحیه بور دبی که در نزدیکی محوطه بستاکیا قرار دارد، این خط ساحلی به عنوان ناحیه آل سیف Al Seef بازسازی شده است، با یک پیاده روی در کنار دریاچه های بلوک های مرجانی سنتی و سنگ آهک، یک بازار شناور و مغازه های فروش صنایع دستی. این محل عالی برای پیاده روی با نمایش آب بسیار عالی است.

منطقه ال سیف دبی:

داو  Dhows و ابراس Abras در خلیج دبی:

برای سفر در سراسر رودخانه، شما می توانید یک سفر را در یکی از dhows که به عنوان قایق توریستی آبی بازسازی شده است و یا یک آبراه مخصوص کشتی چوبی کوچک بین نقاط بور دبی و بانک دیره انجام دهید.داو Dhowsقایق های چوبی با چمدان های بلند و نازک هستند که معمولا برای حمل بار سنگین برای تجارت استفاده می شود. معمولا این قایق هایی آب میوه یا آب شیرین را حمل می کنند. Abras موتورهای سنتی تانک های آب استفاده شده در دبی هستند.

مکانهای دیدنی در دبی کریک:

  • بازار منا ، بازار طلا و بازار ادویه
  • بازار پارچه دبی
  • موزه دبی
  • پارک کریک و تلکابین کریک

در سفر به تور دبی میتوانید با مترو و از طریق ایستگاه Al Ghubaiba به دبی کریک و منطقه ال سیف دسترسی پیدا نمائید. 

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران