0/5 - (0امتیاز)
01 اسفند 1401 ساعت :12:05 2290

تاکسی های پرنده دبی

این روزها که تکنولوژی ها به سرعت در حال پیشرفت و توسعه هستند شنیدن برخی اخبار عجیب دیگر برای ما عادی شده با این حال شنیدن برخی اخبار و رویدادها برای ما جالب و شوکه کننده است؛

دانشمندان و محققان در سراسر جهان بخصوص در کشورهای پیشرفته همه روزه در حال تحقیق و آزمایش هستند تا اشیایی را ابداع کنند که زندگی بشر آسان تر شود. در سال های گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر و باورنکردنی در شهر دبی بوده ایم و دولت مردان این شهر تاکنون طرح های زیادی را اجرا کرده اند که در دنیا کم نظیر بوده. یکی دیگر از این ابداعات جدیدی که این روزها بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته، تاکسی های پرنده هستند. تاکسی های پرنده ای که قرار است برای اولین بار در دبی استفاده شوند. تاکسی ها می توانند زودتر از آنچه فکر می کنید در دسترس مردم باشند، زیرا حاکمان شهر دبی قصد دارد تا سال 2026 سرویس "اشتراک هوایی" خود را راه اندازی کنند. نخست وزیر امارات متحده عربی، محمد بن راشد آل مکتوم، از تصویب طرح ایستگاه های تاکسی پرنده جدید در شهر دبی خبر داد. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی این تاکسی های پرنده در شهر دبی بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاکسی های پرنده دبی

دبی و تاکسی های پرنده

دبی یکی از شهر های مدرن غرب آسیاست که موقعیت های تفریحی و هیجانی بسیاری دارد که سالانه گردشگران بسیاری با تور دبی از تهران به این شهر مدرن و زیبا با برج های آسمان خراش سفر می کنند. شهر دبی بزرگترین و پرجمعیت ترین مکان شیخ‌نشین در امارات متحده عربی است. از مکان های گردشگری دوبی می توان به برج خلیفه، آبنمای دبی، آکواریوم دبی و دنیای زیر آب و... اشاره کرد؛ همچنین شهر دبی یکی از مدرن ترین شهرهای غرب آسیاست که هر ساله شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در این شهر هستیم اما در این مقاله قصد نداریم به مکان های گردشگری این شهر بپردازیم! بله هدف اصلی ما در این مقاله تکنولوژی تاکسی های پرنده دبی است. حاکمان و یا دولت مردان دبی اعلام کرده اند که قصد دارند سیستم حمل و نقل جدیدی به این شهر اضافه کنند؛ که بتوانند از حجم ترافیک در این شهر بکاهند. این تاکسی ها را یک شرکت چینی به نام اهانگ طراحی و توسعه داده و اسم این تاکسی ها Ehang 184 نام دارد. این محصول اولین بار در یک نمایشگاهی در لاس وگاس آمریکا رونمایی شد و دبی اولین داوطلب خرید این محصول بود.

 بررسی تاکسی های پرنده دبی | شرایط و امکانات؟

  • تاکسی هوایی دبی چه زمانی مورد بهره برداری قرار می گیرند؟

طبق آخرین اخبار و اطلاعیه ها، تاکسی های پرنده دبی تا سال 2026 قابل بهره برداری خواهند بود. البته در حال حاضر تاکسی های پرنده شهر دبی به صورت آزمایشی برای تست امنیت سرنشینان در تپه های شنی دبی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا هیچ گونه خطر و مشکلی مسافران تاکسی را تهدید نکند.

  • مشخص کردن مسیر پرواز تاکسی های پرنده:

اداره RTA (اداره راه‌ و ترابری)، در حال همکاری با سرویس های مسیریابی هوایی دبی و اداره کل هواپیمایی دبی و امارات است، تا برنامه ای کلی و جامع را برای ایجاد مسیرها و فعالیت تاکسی های پرنده شهر دبی فراهم کند. این سازوکار شامل قوانین و مقررات و همچنین استانداردها، الزامات برای فعالیت تاکسی پرنده است.

  • ایستگاه های عمودی:

ایستگاه‌ های عمودی تاکسی های پرنده امکاناتی را عرضه می ‌کنند که از این امکانات می توان به محل مخصوص فرود و پرواز تاکسی ها، ایستگاه های شارژ تاکسی، محوطه انتظار مسافران و... اشاره کرد. همچنین ایستگاه های عمودی تاکسی های پرنده به صورت یکپارچه با یکدیگر در ارتباط هستند.

  • کرایه تاکسی های پرنده دبی:

در حال حاضر به دلیل نوین بودن این وسیله های نقلیه استفاده از آنها شاید برای همه مردم و گردشگران مقرون به صرفه نباشد. و همچنن ممکن است برای برخی از گردشگران و تاجرانی که واقعا قصد داشته باشند در کمترین زمان ممکن جا به جا شوند جذاب باشد و حاضر شوند هزینه بالاتری پرداخت کنند. ولی به گفته مسئولین در آینده با افزایش این تاکسی های پرنده استفاده از آنها ساده تر و به اندازه یک تاکسی معمولی هزینه خواهد داشته و به یک وسیله حمل و نقل عمومی روزانه برای مردم تبدیل خواهد شد.

  • سرعت و ظرفیت تاکسی های پرنده:

تاکسی های پرنده دبی انواع مختلفی دارند که می توانند با توجه به ظرفیت تاکسی، مسافران را جا به جا کنند، که معمولا ۲ تا ۴ مسافر شاید هم بیشتر است؛ و همچنین سرعت این تاکسی های پرنده حدودا ۲۴۱ الی 300 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.

ویژگی تاکسی های پرنده دبی

ویژگی های تاکسی‌ پرنده در دبی

با توجه به مشاهدات و اطلاعاتی که به دست آمده این تاکسی های پرنده داری ویژگی ها و امکانات به خصوصی هستند. و همچنین از استانداردهای ایمنی جهانی برای ایجاد امنیت و راحتی حداکثری پیروی می‌ کنند؛ تعریف بسیاری از امنیت و سرعت و راحتی این تاکسی های پرنده شده است؛ و همچنین از تکنولوژی های روز جهان در ساخت این تاکسی های پرنده استفاده شده. در مورد ویژگی های تاکسی های پرنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاکسی های پرنده دبی در مقابل گرمای دبی بسیار مقاوم هستند.
  • تاکسی های پرنده با محیط زیست سازگارند، با نیروی الکتریسیته کار می کنند و آلاینده تولید نمی‌ کنند.
  • تاکسی های پرنده دبی از تجهیزات تهویه و هواسازی، برخوردارند.
  • تاکسی های پرنده دبی دارای 4 تا 8 بازو هستند که هر بازو 4 پره دارد.
  • حداکثر وزنی که تاکسی های پرنده دبی جا به جا می کنند با توجه به نوع آن از 100 الی 350 کیلوگرم است.
  • تاکسی های پرنده دبی برای شارژ به 2 ساعت زمان نیاز دارند.
  • مدت زمان سفر با تاکسی های پرنده دبی بعد از هربار شارژ کامل 23 الی 30 دقیقه است.
  • تاکسی های پرنده دبی به اندازه ی یک ماشین معمولی جا برای پارک اشغال می کند که در واقع می توان گفت طول آن در حدود 3.9 و ارتفاع آن 1.6 است.
  • این پرنده ها توانایی منحصر‌ به‌ فردی در فرود و پرواز عمودی دارند.

مزایا و معیاب تاکسی پرنده دبی

مزایا و معایب تاکسی های پرنده

تاکسی های پرنده مانند هر محصول جدیدی، دارای معایب و مزایای خود است. مسئله سهولت و سرعت رسیدن به مقصد، آن هم به دور از شلوغی شهر، یکی از مزایای مشخص استفاده از این تاکسی‌ها پرنده است. به علاوه این تاکسی های پرنده برخلاف پروازهای معمولی که تابع برنامه‌ زمانی و مقصد تعیین‌ شده یک شرکت هواپیمایی است، مسافر است که زمان و مقصد و گاهی هم مبدأ را تعیین می‌ کند.

مزایا:

  • در صورت توسعه این سیستم حمل‌ و نقل از ترافیک سنگین شهر‌های شلوغ کاسته می‌ شود.
  • سازگاری با محیط زیست به دلیل برقی بودن این تاکسی ها و همینطور جلوگیری از آلودگی هوا
  • صرفه جویی در زمان
  • توسعه بالا در تمام مناطق دبی
  • مشکل ترافیک شهری را حل می کند.

معایب:

  • امنیت پایین در صورت نداشتن حریم هوایی مشخص
  • آلودگی صوتی هم یکی از مسائلی است که در صورت فراگیر شدن این تکنولوژی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می ‌کند.
  • هزینه بالای زیرساخت
  • به دلیل چینی بودن این تاکسی های پرنده هر کسی به شرکت های چینی اعتماد ندارد.

کلام آخر

در کلام آخر باید بگویم که شهر دبی یکی از شهرهایی است که در چندین سال اخیر از نظر تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته، و همچنان در حال پیشرفت است و سالانه گردشگران زیادی به دبی سفر می کنند. تاکسی های پرنده  که یک نوآوری جدید این شهر بوده و با ویژگی هایی که دارد می تواند کمک زیادی به سیستم حمل و نقل شهر دبی بکند. با توجه به معایب و مزایایی که دارد هنوز به طور قطع در این شهر راه اندازی نشده و در حال حاضر به صورت آزمایشی است.

مطالب مرتبط:

خدمات حمل و نقل اتوبوس در دبی(مسیر،قیمت،روش پرداخت)

حمل و نقل دبی(تاکسی،مترو،تراموا،اتوبوس آبی)+کارت نول

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران