5/5 - (1امتیاز)
21 شهریور 1397 ساعت :14:35 3003

پناهگاه حقیقت پاتایا تایلند (The Sanctuary of Truth)

پناهگاه حقیقت بنایی معاصر در نزدیکی ساحل زیبای ناکولا است که گردشگران زیادیرا به خود جذب می کند

وقتی به تایلند می‌روید، با عجایب مختلف و متنوعی روبرو خواهید شد. جاذبه ‌های گردشگری تایلند زیبا و منحصر به فرد طبیعی و تاریخی است و توانسته خود را به یکی از مقاصد گردشگری مهم و اصلی در دنیا تبدیل کند. اگر راهنمای سفر به تایلند را خوانده باشید، مطمئنا می‌دانید که در سفر به تایلند زمان کافی برای بازدید از تمام جاذبه‌های آن را نخواهید داشت؛ اما شما می‌توانید با دریافت اطلاعات در مورد جاذبه‌های مختلف این کشور، بازدید از این جاذبه های گوناگون را با توجه به سلیقه خود اولویت‌ بندی کنید تا بتوانید سفری خوش را برای خود رقم بزنید. این بار توریاب قصد دارد تا شما را به پناهگاه حقیقت ببرد و حقایقی جالب را در مورد این معبد زیبا در اختیار شما قرار دهد. فرقی ندارد با تور ارزان تایلند یا تور لوکس تایلند به این کشور می‌روید؛ از نظر بسیاری از گردشگران این پناهگاه یکی از جاذبه‌هایی است که هر گردشگری در سفر به تایلند با تور تایلند باید از آن بازدید کند. با ما در سفر به پناهگاه حقیقت همراه باشید.

پناهگاه حقیقت - نمای اصلی

پناهگاه حقیقت (The Sanctuary of Truth):

معبد یا پناهگاه مذهبی حقیقت بنایی شگفت انگیز و خارق العاده است که در نزدیکی ساحل ناکولا (Naklua beach) در شمال شهر پر تب و تاب پاتایا قرار دارد. این پناهگاه که یکی از مهمترین جاذبه های تایلند است به طور کامل از چوب ساخته شده و تمام چوب‌های به کار رفته در آن به صورت دستی حکاکی شده‌اند. این پناهگاه چیزی در حدود 100 متر ارتفاع دارد. نکته جالب در مورد این معبد این است که پناهگاه حقیقت در واقع پیشینه تاریخی ندارد اما بر اساس باورها و اعتقادات تاریخی ساخته شده است. ساخت پناهگاه حقیقت در سال 1981 میلادی شروع شد و اکنون پس از گذشت 37 سال هنوز به پایا نرسیده است. این امر می‌تواند به دلیل استفاده از چوبکاری‌های حکاکی شده با دست باشد که ساخت آنها نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد و مدت زمان زیادی می‌برد. معماران این بنا تخمین زده‌اند که این بنا در سال 2025 میلادی تکمیل خواهد شد. سرمایه گذاری پناهگاه حقیقت توسط مرد میلیونر تایلندی خوان لک ویریافانت (Khun Lek Viriyaphant) متولد 1914 انجام شده است؛ وی علاقه بسیار زیادی به حفظ فرهنگ و تاریخ تایلند دارد و کارهای دیگری نیز در این زمینه انجام داده است. او همچنین موزه اراوان (Erawan) و پارک موزه سیام (Ancient Siam) را تاسیس کرده است. در تور ارزان تایلند حتما از این جاذبه ها نیز دیدن کنید.

پناهگاه حقیقت - حکاکی روی چوب

معماری پناهگاه حقیقت در پاتایا:

پناهگاه حقیقت که با نام معبد پراسات ساتچتم (Prasat Satchatham) در زبان تایلندی نیز شناخته می‌شود و در حقیقت به عنوان یک معبد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این بنا در مساحتی حدود 1 هکتار با نمایی رو به دریا کریستالی و نیلگون ساخته شده است و معماری آن برگرفته از باورها و اعتقادات بودائیسم و هندو  است. هر یک از چهار گوشه این پناهگاه دارای برجی با اشکال برگرفته از باورها و افسانه‌های تایلندی، کامبوجی، هندی و چینی است. سبک معماری این پناهگاه برگرفته از سنت خمر(Khmer) است. تصاویری از ادیان بودایی و هندو و اسطوره‌های کامبوج، چین، هند و تایلند در پناهگاه حقیقت به تصویر کشیده شده‌اند.

پناهگاه حقیقت - ورودی معبد

فلسفه و مفهوم پناهگاه حقیقت:

یکی از مفاهیم نهفته شده در این پناهگاه مربوط به تمدن بشری و برگرفته از حقایق مذهبی و فلسفی و هنری است. هنر چوب و چوب‌های حکاکی شده دست ساز نشانگر عقاید فلسفه شرقی و اعتقادات بودایی و هندو هستند. برخی از حکاکی‌ها صحنه‌هایی زیبا و پرشور از حماسه‌های باستانی هند مهاباراتا (Mahabharata) و رامایانا (Ramayana) را به تصویر می‌کشند و داستانهایی درباره نبرد میان خوب و بد، حکمت و جهل را بازگو می‌کنند. این حکاکی‌ها همچنین نشانگر حکمت شرقی باستان هستند و برای این اعتقاد استوارند که مادیات زودگذر و موقت اما حقیقت، خیر و شادی ابدی هستند. دیوارها و تمام حکاکی‌های چوبی پناهگاه حقیقت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ اما آنچه که واضح است این است که مفهوم اصلی و برجسته تاکید شده در این پناهگاه، ارزش حقیقت و درستی است؛ این مسئله در نام این پناهگاه خارق العاده نیز منعکس شده است. وقتی وارد این پناهگاه می‌شوید با آرامش عمیق و درونی عجیبی مواجه خواهید شد که شما را به بهت و سکوت وا می‌دارد.

پناهگاه حقیقت - نور پردازی

10 حقیقت جالب در مورد پناهگاه حقیقت:

1- شاید وقتی وارد این پناهگاه شوید، حس کنیدکه وارد بنایی باستانی و تاریخی با قدمتی چندین و چند ساله شده‌اید؛ اما باید بدانید که این بنا در قرن معاصر ساخته شده و هنوز ساخت آن به پایان نرسیده است.

2- همه چیز در این بنا فقط و فقط از چوب‌های حکاکی شده و کار دست ساخته شده است و حتی یک میخ فلزی نیز در ساخت آن به کار برده نشده است. چنین چیزی واقعا شگفت انگیز است و شاید از شنیدن آن حیرت زده شوید و از خود بپرسید که چطور این همه چوب بدون استفاده از فلز در کنار هم بنایی چنین مستحکم را ایجاد کرده‌اند. مطمئنا چنین کاری تنها از دست هنرمندان تایلندی ساخته است.

3- شما با هر لباسی نمی‌توانید وارد این پناهگاه شوید. کسانی که به این معبد می‌روند باید لباسی کاملا پوشیده به نشانه احترام به این معبد به تن کنند. به علاوه در این معبد لباس‌هایی پوشیده نیز به قیمت 200 بات به گردشگران اجاره داده می‌شوند.

4- به خاطر مجاورت این بنا با دریا و تاثیر رطورب آن بر چوب، پناهگاه حقیقت به طور مداوم در دست تعمیر و بازسازی است و محافظان آن با اینکار از پوسیدگی معبد جلوگیری می‌کنند.

5- برای ورود به این معبد باید کلاه ایمنی به سر بگذارید زیرا این بنا همچنان در حال ساخت است.

6- بلندترین نقطه پناهگاه حقیقت 105 متر ارتفاع دارد.

7- در این پناهگاه از هیچ لامپ و برقی استفاده نشده است و برای نورپردازی آن دور تا دور پناهگاه درهای بازی وجود دارند که در طول روز این بنا را از نور طبیعی بهره مند می‌کنند.

8- طراحی و حکاکی‌های معبد حقیقت برگرفته از افکار و باورهای سنت تایلندی، خمر، هند و چینی است. معنای بودائیسم آن، هندوئیسم، تائوئیسم و کنفوسیونیسم را به طور برابر به عنوان نشانه‌ای از صلح پوشش می‌دهد.

9- پناهگاه حقیقت با استفاده از روش‌های ساختمان سازی سنتی ساخته شده و در واقع این روش‌ها را از خطر انقراض نجات داده است.

10- این بنا در 3 کیلومتری مرکز شهر پاتایا در ساحلی ‌آرام و بکر قرار گرفته و در نزدیکی آن خبری از چترهای آفتاب و کسانی که در آب دریا شنا می‌کنند نیست.

پناهگاه حقیقت - نمای اصلی حکاکی های سر در

اطلاعات تکمیلی برای بازدید از پناهگاه حقیقت:

درهای پناهگاه حقیقت همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی تمام بازدیدکنندگان باز است. شما برای بازدید از این معبد حدود یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید. ورودی معبد برای بزرگسالان 600 بات تایلند است. این پناهگاه در شمال پاتایا در Laem Ratchawet در نزدیکی ساحل ناکولا و در جاده ناکولا واقع شده است. اگر در بین ساعات 11 صبح تا 4 بعد از ظهر به این پناهگاه بروید می‌توانید از نمایش رقص فرهنگی تایلندی و اجرای زیبای هنری تایلندی‌ها لذت ببرید. به علاوع هنگام انتخاب هتل های تایلند می‌توانید هتل هایی را انتخاب کنید که دارای خدمات تور و گشت هستند و شما را به این معبد می‌برند.

سخن آخر:

تایلند با جاذبه‌های جذاب تاریخی، طبیعی و فرهنگی خود بهشتی بر روی کره زمین محسوب می‌شود که گردشگران را عاشق خود می‌کند. وجود فرهنگ‌های متعدد، اقوام مختلف، تاریخ غنی چند هزارساله و افسانه‌های متعدد، این کشور را به کشوری رنگارنگ تبدیل کرده است. پاتایا نیز به عنوان یکی از شهرهای پادشاهی تایلند، با جاذبه‌های جذاب خود همچون نگینی درخشان برای گردشگران است. گردش در تایلند و باذدید از جاذبه های توریستی تایلند خاطراتی تکرار نشدنی را برای گردشگران باقی خواهد گذاشت. شما می‌تواند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تایلند و هتل‌های تایلند، به وب سایت توریاب مراجعه کنید. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به سفرنامه تایلند از تجربیات دیگران در مورد سفر به تایلند استفاده کنید و همینطور تور لحظه آخری تایلند را در توریاب بررسی کنید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    حسین
    سلام. من به اتفاق همسر و پسر4ساله به مدت 7 روز در مرداد98 این هتل بودیم. هتلی نوساز و بسیار زیبا با انواع استخرها و سرگرمی های متفاوت هست. با توجه به تجارب قبلی در هتلهای فالز،کروانسرا،لیبرتی و بایا، من این هتل را 100% پیشنهاد میکنم.