0/5 - (0امتیاز)
19 بهمن 1398 ساعت :19:07 1799

شهر پاتایا و مناطق آن از زاویه املاک

راهنمای کامل مناطق اصلی و فرعی پاتایا برای خرید ملک و یا اجاره را برایتان آماده نمودیم.

پاتایا

بگذارید با جغرافیای کلی مقابله کنیم. پاتایا در ساحل شرقی خلیج سیام (یا همانطور که اکنون تایلند شناخته شده است) ، در حدود 150 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است. به طور دقیق ، فقط بخش مرکزی توچال (سه کیلومتر ساحل) را می توان رسماً "پاتایا" نامید - به عنوان یک دهکده کوچک ماهیگیری که قبلاً در اینجا مستقر شده بود. این منطقه شامل مناطق امروزی است: پاتایا مرکزی ، پاتایا جنوبی و تپه پراتامناک. در همین زمان ، گرات پاتایا (یا شهر پاتایا) از چندین ناحیه تشکیل شده است و به طول 30 کیلومتر از ساحل امتداد دارد. عجیب است که هنگام خرید یا اجاره ملک در اینجا ، احتمالاً کلمه "پاتایا" را در آدرس خود پیدا نمی کنید. واقعیت این است که پاتایا یک منطقه اداری مستقل است که مناطق جغرافیایی مانند ناکلوا را با هم ترکیب می کند 

جاده ناکلوا(محله آلمانی ها)

Nongprue و بخش هایی از Huay Yai و Nong Pla Lai. بنابراین ، بیشتر محتمل است که در تور پاتایا این نامها را در زنجیره آدرس خود مشاهده کنید. به هر حال آدرس در تایلند واقعاً چیزدیگری است.خط مهمی از مشخص شدن تفرجگاه بزرگراه اصلی شهر - جاده سوخومویت است که دارای طول بیش از 400 کیلومتر است و در مسیر خود از بانکوک به جنوب شرقی استان ترات ، از پاتایا عبور می کند.بنابراین ، پاتایا را می توان به چهار منطقه معمولی تقسیم کرد که به جغرافیای آن کمک می کند: مرکزی (مرکز تاریخی) ، بخش شمالی ، بخش جنوبی و بخش شرقی. این تقسیم بندی نسبتاً شرطی است زیرا هر منطقه شامل چندین منطقه است. مرجع اصلی مركز پاتایا (سایر مناطق یا در قسمت شمالی یا در جنوب از قسمت مرکزی قرار دارند) و جاده سوخومویت (مناطق شرقی در شرق سوخومویت واقع شده است).

جاده سوخومویت پاتایا(Sukhumvit Road Pattaya)

1.پاتایا مرکزی(Central Pattaya)

اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی و هماهنگی با طبیعت هستید - این مکان قطعاً برای شما مناسب نیست. شعار اصلی در اینجا جنبش است! جاده ساحلی به همراه خیابان معروف واکینگ استریت پاتایا (واقع در نزدیکی منطقه پاتایای جنوبی) "مرکز لرزه" زندگی شبانه است. چندین مرکز خرید بزرگ در مرکز پاتایا وجود دارد ، همچنین کافه های بی شماری ، رستوران ها ، مغازه های مختلف ، سالن های ماساژ و سایر سرگرمی ها وجود دارد. شاید این منطقه پرجمعیت ترین منطقه پاتایا با ترافیک مداوم در خیابان ها و پرتلاش مردم تا ساعات اولیه صبح باشد.این منطقه احتمالاً بهترین مکان برای استراحت در آفتاب نیست زیرا ساحل در اینجا بسیار پر سر و صدا و شلوغ است. با این وجود ، این ضرر کاملاً با کمیت و کیفیت سایر جاذبه هایی که در فاصله پیاده روی قرار دارند ، جایگزین می شود ، که به نوبه خود ، استفاده از وسایل نقلیه شخصی شما را غیر ضروری می کند.تعداد سهام مسکن بسیار رده بالا در مرکز پاتایا چند آپارتمان صرفه جویی می شود و ساخت و ساز مسکونی جدید بسیار کمی وجود دارد. با این وجود تعداد زیادی هتل با مارک لوکس وجود دارد و در عین حال می توانید مقادیر زیادی مهمانخانه های ارزان قیمت و هتل های کوچک با اجاره روزانه ارزان را کشف کنید.مرکز پاتایا احتمالاً بیشتر مناسب افرادی است که برای تعطیلاتی سرگرم کننده به اینجا می آیند و ترجیح می دهند در اینجا یک تعطیلات کوتاه پر از سرگرمی را سپری کنند. همچنین می توانیم منطقه را به مهاجران که نیاز به زندگی نزدیک کار دارند توصیه کنیم. با توجه به تقاضای زیاد برای اجاره کوتاه مدت (از جمله فصل کم) ، مرکز پاتایا برای خرید ملک سرمایه گذاری ایده آل است.

واکینگ استریت پاتایا

2. پاتایای جنوبی(South Pattaya)

پاتایای جنوبی را می توان به بخشی در مجاورت خط ساحلی (در نزدیکی جاده جنوبی پاتایا) ، قسمت شرقی (نزدیک جاده Thepprasit) و بخشی در مرز با Pratamnak (جاده Thappraya) تقسیم کرد. قسمت ساحلی ، جایی که خیابان واکینگ و دروازه اصلی توریستی به سمت دریا - بالی حای پیر در آن قرار دارند.

اسکله و بندر بالی های پاتایا(Bali Hai Pier)

از لحاظ ویژگی های املاک بسیار شبیه به مرکز پاتایا است.جاده Thepprasit و کلیه مناطق جنوبی پاتایا در مجاورت Sukhumvit ، یک منطقه "کارگری" است که عمدتاً توسط افراد تایلندی خانه ها اجاره می شود که در این منطقه کار می کنند ، اما وجود لکه های لیبرال از مهاجران بلند مدت نیز وجود دارد. فعالیت های کمتری برای گردشگران تور تایلند وجود دارد ، اما ، بسیاری از دفاتر و فروشگاه های مختلف خرده فروشی (مغازه ها ، فروشگاه ها) ، برای کسانی که به پاتایا می آیند ، نه به عنوان یک توریست ، مفید هستند. این مقیاس در مقیاس سرمایه گذاری کمی پایین تر است ، با این حال ، برخی از پروژه های بزرگ در برنامه ریزی وجود دارد ، بنابراین قطعاً یکی از آنها برای آینده رصد خواهد کرد.علیرغم اینکه این منطقه از ساحل دورتر است ، اما مزیت اصلی آن موقعیت بی نظیر آن است. به نظر می رسد شلوغی و شلوغی توریستی در آنجا باقی نمانده است ، اما هنوز هم پرتاب سنگ به ساحل و خیابان Walking و پارک های زیبای پراتامناک هیل ، و Jomtien (در واقع ادامه جنوبی در جاده Thappraya در اخیراً) است. جاده Jomtien 2nd Road و به مراکز خرید Sukhumvit ساخته شده است.این احتمالاً تنها مکانی در پاتایا است که با چنین دسترسی سریع و آسان به نقاط مختلف رفت و آمد مکرر دسترسی دارد.تصادفی نیست که Thappraya به محلی برای توسعه شدید آپارتمان های جدید تبدیل شد و خود را به عنوان استراحتگاه های داخلی در سطح شهر قرار داد. دیده می شود که جمعیت در اینجا کمی متفاوت است: عدم وجود مجتمع های بزرگ هتل (اکثریت در مرکز پاتایا واقع شده اند) باعث می شود تعداد کمتری از "بسته های تور" (کسانی که برای چند هفته در تور آمده اند) باشد. برخلاف نوار "ساحلی" جنوبی پاتایا ، این مکان برای زوج های مسن تر و خانواده های دارای فرزند بلکه همچنین برای کسانی که می خواهند به زندگی شبانه نزدیک باشند اما برای زندگی صلح آمیز بسیار مناسب است ، مطلوب تر است.

ساحل جامتین

3.پراتامناک (Pratamnak)

تپه پراتامناک اغلب به عنوان بورلی هیلز پاتایا یاد می شود. سبزترین و تمیز ترین منطقه پاتایا: در ارتفاع 120 متری از سطح دریا بالا می رود ، طبیعت در مقابل چشمان شما تغییر می کند. زیباترین منظره های شهر (بخش مرکزی ، جامتین) و خلیج است.اینجا محل اقامت یکی از اعضای خانواده سلطنتی محترم تایلندی است ، بنابراین این منطقه محافظت شده ترین و امن ترین منطقه پاتایا است و دارای سواحل تمیز و ساکت است. پراتامناک یکی از مکان های بسیار زیبا و گران قیمت در پاتایا است.البته پراتامناک مکانی خلوت تر و ساکت تر از منطقه مرکزی پاتایا است و مکان عالی برای زندگی آرامش بخش است. با این حال ، شب بسیار آرام است زیرا تمام جاذبه های شب در فاصله ای دور قرار دارند.در حالی که از نظر جغرافیایی پراتامناک بسیار نزدیک مرکز و جومتین قرار دارد با این حال ، تعداد زیادی تاکسی دوچرخه موتوری وجود دارد .زیرساخت پراتامناک به خوبی توسعه یافته است. کافه ها ، رستوران ها ، سالن های بدنسازی ، سالن های ماساژ و مکان های دیگر برای تفریح ​​و سرگرمی وجود دارد. در اینجا هیچ مرکز خرید بزرگ وجود ندارد اما فقط چند دقیقه با شما فاصله دارید. پراتامناک یک مکان محبوب برای تایلندی های ثروتمند است که در اینجا مالکیت دارند و برای تعطیلات آخر هفته از بانکوک به پاتایا می آیند. بنابراین ، در بیشتر استراحتگاهها استخرها در طول هفته ساکت و خالی خواهند بود. پراتامناک برای اقشار مختلف گردشگر و بازدید کننده تور پاتایا مناسب است و خرید یک Condo کوچک سرمایه گذاری خوبی برای اجاره های بعدی اجاره کوتاه مدت خواهد بود. آپارتمان ها و خانه های بزرگ از نظر اجاره گران هستند و مناسب تر برای بازار اجاره بلند مدت شرکت ها هستند.

4.شمال پاتایا،وانگ آمات،ناکولا(North Pattaya, Naklua and Wong Amat)

از لحاظ تاریخی ، پاتایا به شرح زیر توسعه یافته است: پس از ورود بخش مرکزی به ساخت و سازهای سنگین و در دسترس بودن زمین با کیفیت کلیه ساخت و سازهای جدید مجتمع های مدرن به شمال منتقل شد ، عدم وجود زمین با کیفیت برای گسترش ساخت و سازها به مناطق جنوبی تغییر یافته است: Jomtien ، Na Na Jomtien در واقع ، اگر به ساحل نگاه کنیم ، اصلی ترین خوشه آسمان خراش های سفید دقیقاً در شمال پاتایا است ، ناکلوا ساخت این خط ساحلی چیزی شبیه استراحتگاه های میامی است.برای دسترسی از منطقه ناکلوا به قسمت های مرکزی و جنوبی پاتایا ، می توانید با یک بار با تاکسی سوار تاکسی شوید. زمان سفر با تاکسی 15-20 دقیقه است.سواحل North Pattaya به درستی تمیز تلقی می شوند و می توانند با مناطق جنوبی بسیار دوردست و توسعه یافته رقابت کنند.هیچ مرکز خرید بزرگی در شمال پاتایا وجود ندارد ، اما زیرساخت های توریستی با کافه های آن ، کافه های اسنک ، رستوران های با کیفیت ، فروشگاه های سوغات و غیره وجود دارد.با توجه به غلظت هتل ها و آپارتمان های درجه یک ، واقع در خط اول ، املاک و مستغلات شمال پاتایا به عنوان گران ترین در پاتایا در نظر گرفته می شود.این مناطق به دلیل کمبود تقریبا کامل زندگی شبانه (مخصوصاً در دورافتاده ترین مناطق شمالی) مورد توجه جوانان قرار نخواهد گرفت اما برای زوج هایی با کودکان ، افراد مسن و هر کسی که از یک سبک زندگی سنجیده و تفریحی قدردانی می کند ایده آل است.گرچه تقاضای بسیار زیادی برای اجاره شرکتهاوجود دارد که دلیل نزدیکی آن به بندر لائام چانگ (یکی از بزرگترین در آسیا) است. جذابیت سرمایه گذاری شمال به احتمال زیاد به اندازه سایر مناطق پاتایا به دلیل قیمت بالای خرید نیست که باعث ایجاد بازده اجاره ای کمتر می شود ، بنابراین اکثر صاحبان املاک در اینجا عمدتا برای اسکان خود خریداری می کنند و از زندگی تفریحی گرمسیری با کیفیت بالا برای قیمت بسیار مناسب

5.جومتین (H Jomtien, Na Jomtien)

همانطور که قبلاً توضیح داده شد ، تمرکز بر توسعه بیشتر پاتایا ، به عنوان یک اقامتگاه تفریحی ، امروزه در مناطق جومین است و در جنوب (Na-Jomtien ، Ban Amphur و BangSaray) واقع شده است. به طور دقیق ، چندی پیش جنوب گریت پاتایا در Jomtien به پایان رسید - یک دهکده کوچک ، که از تپه اصلی پاتایا توسط تپه Pratamnak جدا شد.توسعه Jomtien به عنوان یک اقامتگاه تفریحی اخیراً آغاز شده است ، اما گسترش زیادی یافته است. چندی پیش جاده دوم Jomtien گسترده به سوخومویت نزدیک به ساحل افتتاح شد. امروزه می توانیم شاهد رشد عظیمی از مجتمع های آپارتمان با دفاتر فروش ، نمایشگاه ها و سایر عناصر زیرساخت باشیم.با داشتن بسیاری از کافه ها ، رستوران ها ، سالن های ماساژ و فروشگاه های سوغات ، Jomtien را بسیار شبیه به جاده Beach در مرکز پاتایا می کند. مراکز خرید بزرگ در اینجا غایب است ، بنابراین اگر می خواهید یک فروشگاه بزرگ هفتگی انجام دهید - باید به مراکز خرید یا بخش مرکزی سوخومویت بروید. اگر حمل و نقل خود (اتومبیل یا دوچرخه) خود را داشته باشید - کار را بسیار آسان می کند.ساحل و دریا در اینجا نسبتاً تمیز و بسیار تمیز تر از مرکزی پاتایا است. بر خلاف خط ساحلی ناکلوا ، خط ساحلی جومین دارای خاکریزی در امتداد دریا (جاده ساحل جومیتین) ، پر از حرکت و شلوغی است. در حالی که در قسمت شمالی پاتایا ، تمام مجتمع های کنار دریا دارای دسترسی مستقیم به دریا هستند ، در حالی که در Jomtien شما باید راهی برای عبور از مسیر ساحل داشته باشید. با این حال ، در جنبه های دیگر این مناطق دارای ارزش برابر هستند. دریا در اینجا تمیز است ، فاصله تا مرکز پاتایا (10 دقیقه رانندگی از جومین و حدود 15-20 دقیقه با سد جومنتین) است جومین و البته مناطق جنوبی بیشتر نیز ساکت و آرام است. ناراحتی اندک را می توان از ساخت و ساز فشرده درک کرد ، اما این یک پدیده موقتی است و نکته مثبت این است که با زیرساخت های توریستی و تفریحی همچنان شکل می گیرد. به عنوان مثال ، اخیراً در پاتایا ، یکی از بزرگترین پارک های آبی در آسیا توسط پارک آبی کارتون نتورک آمازون پاتایا افتتاح شد و Jomtien منطقه ای است که اولین مجموعه بزرگ مسکونی نسل جدید ظاهر شد. به درستی می توان از این پروژه ها به عنوان مجتمع های توچال واقعی نام برد. اگر به توسعه اولیه در شمال شهر نگاهی بیندازیم ، می توانیم "برجهای" مدرن و راحت با مساحت زمین نسبتاً کوچک را ببینیم .تاخیر در توسعه زیرساخت های توریستی بر کل Na-Jomtien تأثیر می گذارد. تعداد رستوران های کمتری با غذاهای اروپایی وجود دارد ، تعداد زیادی رستوران ماساژ و فروشگاه های سوغاتی وجود ندارد. تفرجگاه در Na-Jomtien معمولاً شامل یک سفر در جایی در نزدیکی مرکز است. با این حال ، طبیعت گرمسیری واقعی و دریای پاک این کمبودها را جبران می کند. این مکان بدون شک برای کسانی که نمی توانند در شلوغی ایستادگی کنند و می خواهند حداکثر کیفیت زندگی را در خارج از جمعیت توریستی بدست آورند مناسب است.

پارک آبی کارتون نتورک آمازون پاتایا

6.بانگسارای(Bangsaray)

این مناطق دورترین قسمت از قسمت مرکزی پاتایا است. به طور رسمی ، آنها حتی در صلاحیت شهرداری پاتایا نیز درج نشده اند. با این حال ، آژانس های گردشگری و املاک از قبل آنها را در فهرست های خود درج می کنند. این مرکز 20 کیلومتر با هتل فاصله دارد و این بدان معنی است که نیاز به حمل و نقل اتومبیل شخصی یا موتوری است. سواحل زیبا هستند و محیط طبیعی بسیار زیبا است.در حال حاضر زیرساخت های بسیار اندکی وجود دارد (با این حال برنامه ریزی شهرداری در حال انجام است) ، خرید نیست و زندگی شبانه ای ندارد. غذاهای اروپایی در دسترس است اما انتخاب انبوه نیست ، اما رستوران های محلی ماهی بسیار عالی هستند (در واقع Bangsaray یک روستای ماهیگیری کلاسیک است). در عوض ، صد درصد آرامش و شانس زندگی در مجتمع مسکونی لوکس (یعنی گران) را خواهید داشت. به طور کلی ، اگر این سبک زندگی را انتخاب کنید (خارج از فشار و شلوغی ، در یک مجتمع گرانقیمت با زیرساخت های خاص خود ، با دریا و سواحل زیبا) ، متوجه تفاوت بزرگی بین Na Jomtien ، Ban Amphur یا Bangsaray ، فقط یک 10 دقیقه رانندگی اضافی و همه اینها واضح است که این مناطق در چند سال آینده تغییر خواهند کرد.توسعه فعال گردشگری در اینجا فقط باعث افزایش ارزش بازار ملک خواهد شد.

ساحل شرقی پاتایا و گلف

به هر حال ، قسمت شرقی املاک پاتایا ممکن است مورد علاقه هواداران زمین گلف باشد. گلف در تایلند بسیار محبوب و توسعه یافته است. مسابقات بین المللی گلف بسیاری در اینجا برگزار می شود و حتی یکی از معروف ترین بازیکنان گلف جهان ، Tiger Woods نیمه تایلندی است. بهترین دوره های گلف در تایلند در پاتایا ، پوکت و هوآ هین واقع شده است. حدود 24 باشگاه گلف در منطقه پاتایا طی 45 دقیقه رانندگی وجود دارد و همه آنها در ساحل شرقی واقع شده اند. ما ویلاهایی مستقیمی در زمین گلف یا خیلی نزدیک آن داریم.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران