5/5 - (3امتیاز)
14 آبان 1398 ساعت :15:07 1723

جشنواره سونگکران(جشنواره آب) در پاتایا

جشنواره آب سونگکران( Songkran )در پاتایا همیشه از 13 تا 19 آوریل برگزار میشود.تایلندی ها معتقدند که با پاشیدن آب ، تمام بدبختی های سال گذشته را از بین می برند و سال نو را با یک شروع تازه جدید آغاز می کند.

سونگکران(Songkran)که به عنوان یکروز سال تایلند نامگذاری شده است ، به طور سنتی به عنوان آغاز تازه زندگی ذکر می شود. تایلندی ها اغلب این روز را با پاکسازی خانه ها و تمیز کردن اتاق ها شروع می کنند ، با این عقیده که همه تاثیرات منفی را دور می کنند.در مورد Songkran مدرن ، این سنت ها هنوز هم مورد استفاده تایلندی ها قرار می گیرند اما سایر فعالیت های مرتبط با آن به شکلی خلاقانه تکامل یافته اند. مردم تایلند ، بیشتر نوجوانان ، از آب پاشیدن بر روی یکدیگر و گاهی مالیدن پودر تالک سفید روی صورت ها لذت می برند. اسلحه های رنگارنگ آبی و تعداد زیادی از گردشگران تور تایلند که به این جشنواره می پیوندند دیده می شود.

در پاتایا ، جشنواره آب سونگکران یک هفته برگزار می شود و شروع جنگ و نبرد آبی در تاریخ 13 آوریل و پایان آن در نوزدهم است. گذراندن زمان در تور پاتایا در این تاریخ مانند بارش باران از هوا از صبح تا شب است. بهترین کار این است که فقط عصرها با لباس ساحلی خود بیرون بروید و وسایل مهم از جمله تلفن همراه ، سیگار و پول را در یک کیسه پلاستیکی بسته بندی کنید تا خیس و یا صدمه نبینند.

تجربه سونگکران در پاتایا یک چالش واقعی است. شما به مدت یک هفته خشک نخواهید شد! در هر جا ، روز و شب ، مهم نیست که در کجا دویدید ، با آب سیراب می شوید و در اما بدترین حالت این است که آنها یک سطل آب خنک شده با یخ را به همراه مکعب های یخی بر روی بدن شما می ریزند.در بعد از ظهر آخرین روز جشن آبپاشی سونگکران ، کلی آشفتگی ترافیکی در پاتایا غالب است. جاده ساحل یا بیچ رود ، جاده دوم و جاده ناکلوا برای حرکت تا عصر تعطیل است ، همچنین توسط وانت های متحرک که در قسمت پشتی آن چندین بشکه پر از آب قرار گرفته است ، همه افراد را در دسترس خیس شدن هستند. وقتی تانکرها در خیابانها تردد می کنند و رهگذران با شلنگ آتش نشانی به شما شلیک می شود ، تجربه شاد و وحشتناکی است. در این روز شما خیس می شوید و علاوه بر این با همه پودر گچ سفید آغشته می شوید. جدای از همه پاشیدن ، کسب شایستگی نیز بخش اساسی Songkran است. بازدید از نه معبد تایلندی در طول سونگکران یکی از آداب مردم تایلند به حساب می آید!

جشنواره سونگکران(جشنواره آب) در پاتایا

نکاتی برای لذت بردن از Songkran

  • لوازم خود را ضد آب کنید!
  • اسلحه های آب ، سطل و حتی شیلنگ آبپاش را آماده کنید
  • با Sawadee Bee Mai به همه سلام کنید - این یعنی سال نو مبارک!
  • از پوشیدن رنگ سفید خودداری کنید.
  • هرگز به راهبان آب نپاشید!
  • کفش های بدون لغزش بپوشید.
  • عینک محافظ آب بزنید
  • اگر می خواهید خشک شود ، در داخل خانه بمانید!

توصیه:

تعطیلات در پاتایا در طول جشنواره  سونگکران(جشنواره آب) در پاتایا را می توان به هر کسی توصیه کنید اما بهتر است در این زمان از شهر دوری کنید. بسیاری از تایلندی ها ، اما بخصوص گردشگران ، هیچ توجهی نمیکنند و افراد دیگری را به خطر می اندازند. شلیک هدفمند با اسلحه آبپاش به داخل چشم میتواند خطرناک باشد.پس حتما در تور تایلند ارزان و به خصوص تور ارزان پاتایا حواستان به این تقویم باشد تا اگر مایل نبودید تور خود را در این تاریخ رزرو نکنید.علاوه بر اینکه اولین روز جشن Songkran است ، این روز همچنین به عنوان روز ملی سالمندان در تایلند در نظر گرفته می شود. اعضای خانواده وقت خود را با بزرگان ، در خانه ، مراکز خرید یا سایر جاذبه های اطراف شهر می گذرانند. از این گذشته ، در مراکز مراقبت از سالمندان ، فعالیتهای سرگرم کننده ای توسط داوطلبان در سنین مختلف برگزار می شود تا این روز برای آنها بسیار به یاد ماندنی باشد.

جشنواره سونگکران(جشنواره آب) در پاتایا

14 آوریل

روز دوم جشنواره Songkran همچنین رسما روز خانواده در تایلند است. برخی از خانواده ها ممکن است به سفر بروند یا یک مهمانی گرم را در خانه برگزار کنند. از همه اعضای خانواده دعوت شده است تا به آنها بپیوندند و روز آن است که وقت گرانبهای را سپری کنید و داستانهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

15 آوریل

این در واقع آخرین روز جشنواره Songkran است اما چندین دعوا در اینجا به راحتی تمام نمی شود. در برخی استان ها ، این جشنواره 1-2 روز به طول می انجامد ، و بسیاری از مردم هنوز هم پر از انرژی هستند و می خواهند به جشن ادامه دهند. تایلندی ها ممکن است سفر خود را به مناطق دیگر تایلند ادامه دهند و با شادی خیس شوند!

ریختن آب روی دست بزرگان و درخواست نعمت

اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و از آب پر برکت به نام nam ob در مراسمی برای بزرگداشت بزرگان استفاده می شود. این جوان به آرامی آب را روی دست بزرگتر ریخته و آرزوی سلامتی و ماندگاری می کند و در عوض از آنها نعمت هایی دریافت می کند.

آب پاشیدن

این فعالیت محبوب نوجوانان تایلندی است! آنها به همراه خواهر و برادر یا دوستان خود در اطراف شهر بیرون می روند و تمام روز را با انرژی زیاد به دعواهای آب در جاده می پیوندند ،

چه چیزی را می پوشند

تی شرت های چاپی با رنگی پر رنگ در طول جشنواره بسیار محبوب هستند. جدای از آن ، عینک ضد آب برای محافظت از چشم نیز پرکاربرد است.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران