0/5 - (0امتیاز)
18 مهر 1398 ساعت :10:58 2233

پارک فایرفلای مالزی(کرم های شبتاب در جنگل مرطوب)

ماجراجویی پارک فایرفلای مالزی در دهه 1970 آغاز شد وقتی یک کارآفرین محلی پتانسیل تجاری این رویداد جادویی را پیش بینی کرد. این پارک زیبا تاکنون توسعه خود را برای اسکان روز افزون گردشگران ادامه داده است.

در پارک فایرفلای، بازدیدکنندگان می توانند سوار بر سمپان (قایق چوبی سنتی و غیر موتوری)، از گشت و گذار خود در امتداد پیچ و خم های رودخانه سلانگور لذت ببرند تا شاهد نمایش بی نظیر کرم های شب تاب منطقه باشند. سفر با سمپان شما را قادر می سازد تا به محدوده کرم های شبتاب نزدیک شوید و در عین حال به کاهش آلودگی هوا، آب و ایجاد سر و صدا کمک کنید که همه این ها ممکن است روی زیستگاه طبیعی حشرات تأثیر منفی بگذارد.پارک فایرفلای که در میان یک مسیر توریستی قرار گرفته و در دهکده کوالا سلانگور قرار دارد، یک فضای سنتی را حفظ می کند که از فضای شلوغ شهر های بزرگ بسیار به دور است. وجود کرم های سب تاب زیبا در این پارک ممکن است بزرگترین جاذبه آن به شمار بیاید، اما جاذبه های دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به قلعه Bukit Melawati بر جای مانده از قرن نوزدهم، معبد سری شاکتی و پناهگاه فضای باز پارک طبیعت کوالا سلانگور اشاره نمود. هزاران کرم شب تاب مانند آفتابگردان در حالی که در حال انجام رقص جفت گیری در اطراف درختان برمبنگ در امتداد رودخانه سلانگور در پارک فایرفلای کامپونگ کونتان مالزی، در کوالا سلنگور هستند، صحنه های بی نظیر و زیبایی را ایجاد می کنند. هر گونه کرم شب تاب الگوی متفاوتی دارد و در کنار هم، هنگامی که در اطراف شاخه های درختان پارک می چرخند، یک سمفونی فوق العاده از نور را در باتلاق های پارک ایجاد می کنند و این یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعت در تور مالزی می باشد.

گردش های شبانه و شام خوشمزه

بعد از غروب آفتاب به سمت اسکله بروید، سوار یکی از قایق های برقی خاموش شوید و برای تماشای نمایش شگفت انگیز نورانی ارائه شده توسط این موجودات دوست داشتنی کم نور، کرم های شبتاب، بر روی رودخانه تاریک بروید. در حالی که سفر کردن به دهکده ماهیگیری کوچک کوالا سلنگور به تنهایی نیز امکان پذیر است، بسیاری از بازدیدکنندگان تور ارزان مالزی، پیوستن به یک تور با راهنما از کوالالامپور را که اغلب شامل نقل و انتقال، هتل، یک قایق سواری برای دیدن مناظر و غذاهای دریایی خوشمزه است را ترجیح می دهند. شما همچنین می توانید منظره زیبا و منحصر به فرد نمایش شبانه کرم های شبتاب را با یک شام دریایی خوشمزه ترکیب نمایید و لذت ببرید.

نکاتی که قبل رفتن به این پارک بهتر است بدانید

  • دیدار از پارک فایرفلای کوالا سلانگور مالزی برای دوستداران طبیعت و بچه ها امری ضروری است!
  • استفاده از فلاش دوربین در تورهای کرم شب تاب پارک فایرفلای مجاز نمی باشد و این مورد را راهنمایان تور نیز خدمت شما یاداوری خواهند نمود.
  • تورها به پارک فایرفلای کوالا سلانگور از کوالالامپور بسته به گزینه ای که برای نقل انتخاب می کنید می تواند از چهار تا هشت ساعت به طول انجامد.
  • اکثر تورهای همراه با راهنمای پارک فایرفلای شامل نقل و انتقال رفت و برگشتی به هتل شما در کوالالامپور است.

چگونه به پارک فایرفلای برسیم؟

دستیابی به اسکله در کوالا سلنگور که تورهای پارک فایرفلای از آن جا آغاز می گردند، می تواند کمی پیچیده باشد. با استفاده از اتومبیل شخصی یا اجاره ای خود و یا پیوستن به یک تور با راهنما، بهترین و به یاد ماندنی ترین تجربه را از بازدید خود از این پارک زیبا در قلب مالزی کسب خواهید کرد. در مقابل اگر به طور مستقل از این مکان بازدید می کنید، اطمینان حاصل کنید که حمل و نقل بازگشت خود به هتل را قبل از غروب ترتیب دهید، مگر این که قصد داشته باشید شب را در دهکده و در یکی از مسافرخانه های آن سپری کنید.

بهترین زمان برای سفر به پارک فایرفلای چه موقع است؟

پارک فایرفلای کوالا سلانگور به لطف آب و هوای گرمسیری مالزی در تمام سال قابل مشاهده است. همچنین شایان ذکر است که در طول فصل موسمی، از ماه اکتبر تا پایان ماه دسامبر، بهتر است برای باران های سنگین آماده باشید که می توانند تجربه تماشای پارک را مختل کنند!

آدرس پارک فایرفلای مالزی

Jalan Haji Omar, Kampung Bukit Belimbing, Kuala Selangor 45000, Malaysia

برای بازدید از این پارک زیبا و دیدنی و نیز سایر جاذبه های گردشگری مالزی، همین حالا از طریق تور لحظه آخری مالزی با ما همسفر گردید!

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران