0/5 - (0امتیاز)
12 اسفند 1398 ساعت :13:41 1527

قوانینی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید!

برای ورود به مالزی یکسری قوانین وجود دارد و دولت مالزی برای برخی از کشورها نظیر ایران، تسهیلاتی را هم قائل شده است اما حتی برای یک روز بیشتر ماندن، باید به سفارت این کشور مراجعه کنید. در این مقاله می خواهیم به این قوانین بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

برای سفر به هر کشوری قوانین خاصی وجود دارد

اگر به مالزی یا هر کشوری سفر می کنید سعی کنید اول قوانین آن را بدانید، مالزی هم از جمله کشورهایی است که قوانین خاصی دارد. مثلا برای ورود به مالزی باید بدانید پاسپورت شما حداقل دارای ۶ ماه اعتبار است و برگه ها باید خالی باشد. همچنین دولت مالزی از ورود افراد دو تابعیتی جلوگیری می کند.

  • ضرورت دانستن زبان محلی

در کشور مالزی، مخصوصا در مناطق روستایی و یا شهرهای کوچک تر، هنوز هم تمام افراد محلی نمی توانند انگلیسی صحبت کنند، بنابراین بهتر است به زبان مالایایی، چینی و یا تامیل، کمی آشنایی داشته باشید تا بتوانید ارتباط برقرار کنید.

  • موارد ممنوع در ورود به مالزی

 یکی از این موارد این است که ورود هر گونه مواد مخدر به کشور مالزی ممنوع است دولت مالزی در مورد قوانین مربوط به ورود مواد مخدر، به شدت اعمال قانون می کند و نباید از این قانون تخطی کرد. یکی دیگر از قوانین این است که هیچ کالایی از کشورهای آفریقایی و اسرائیل اجازه ترخیص ندارد. هر نوع کالایی که به نوعی نشان از پول کشور دیگر داشته باشد، ورودش به مالزی ممنوع است.

  • ترخیص بار از فرودگاه های مالزی

به گردشگران تور ارزان مالزی یادآور می شویم که بارهای شما در فرودگاه های کشور مالزی، باید از تمامی مراحل ترخیص باربگذرد. اگر از پروازهای ترانزیت استفاده کنید، می توانید از مراحل کمرگی بگذرید به همین دلیل باید ۴۸ ساعت در محوطه پروازهای ترانزیت فرودگاه بمانید.

  • اشیاء مجاز برای ورود به مالزی

از جمله وسایلی که با خود می توانید به مالزی ببرید می توان به موارد زیر اشاره کرد: شما می توانید حداکثر ۳ دست لباس نو، یک جفت کفش نو، یک وسیله الکتریکی یا باتری خور نظیر ریش تراش، مسواک برقی، مواد غذایی با حداکثر ارزش ۷۵ رینگیت مالزی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، صابون و خمیر دندان حداکثر به ارزش ۲۰۰ رینگیت مالزی، سوغاتی هایی به ارزش ۴۰۰ رینگیت مالزی، با خود به همراه داشته باشید. برای آگاهی از موارد بیشتر می توانید از تور مالزی و مسئولین آن سوال کنید.

  • ورود و خروج حیوانات خانگی

اگر تصمیم دارید حیوانات خانگیتان را به مالزی ببرید باید از قوانین زیر اطلاع داشته باشید: دقیقا ۷ روز پیش ازسفر، باید گواهی سلامت حیوان را بگیرید در این گواهی باید گفته شود، در ۶ ماه گذشته هیچ مورد هاری در کشور محل سکونت حیوان وجود نداشته است. برای ورود حیوان خانگی به کشور مالزی، باید مجوز ورود آن را بگیرید. حیوان خانگی برای ورود به مالزی باید ابتدا ۷ روز یا حتی بیشتر در قرنطینه بماند. گواهی واکسن ضدهاری را هم نباید فراموش کنید.

  • نکات لازم برای ورود به مالزی

در کشور مالزی از اشاره به افراد و لبخندهای بی جهت به افراد غربیه باید خودداری کرد. حتما از قبل رفتن، نقشه هر منطقه را تهیه کنید از هر گونه دعوا و مشاجره در خیابان های مالزی باید پرهیز کنید مراقب وسایل با ارزش خودتان نظیر موبایل، طلا و مدارکتان باشید. شماره و آدرس سفارت و کنسولگری‌ های ایران و شماره‌های ضروری را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید. در مالزی، دادن انعام، درست نیست. در بسیاری از کافه ها، رستوران ها و امثال این ۱۰% حق سرویس، ۶% برای مالیات حساب می شود.

کارکنان هتل، چمدان ها را برای شما جابه جا می کنند، اگر می خواهید که از خدمات خوب آن ها تشکر کنید، می توانید انعام دهید. ورود برخی از داروها هستند به کشور مالزی ممنوع است اما به محض ورود می توانید هر دارویی که نیاز داشته باشید را تهیه کنید. درآوردن کفش در برخی اماکن مذهبی، ضروری است. پس فراموش نکنید. حدالامکان از آب های معدنی استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب را فراموش نکنید. برای خروج از کشور مالزی باید در پاسپورتتان، مهر اقامت در مالزی باشد. اگر همه این قوانین را دقت کنید در سفر با تور لحظه آخری مالزی قطعا لحظات خوشی خواهید داشت.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    حسن پرویزی
    هتل چهارستاره افتضاحی هست یک ستاره هم زیادیه براخودتون ارزش قایل هستیداینجا نرید,اینترنت نداره. کثیففففف
  • avatar
    سیدمسعودصالحی
    سلام هزینه یک اتاق 4 نفره چنده؟
  • avatar
    سعید کبیری
    در هتل آپارتمان رویال میلانو که در سمت چپ هتل اصلی قرار دارد ما در طبقه 7 و در اتاق شماره 12 اقامت داشتیم امتیازات مثبت: بزرگ بودن اتاقها - اتاقهای ببیشتر (2 خواب - آشپزخانه - حال - tv room یه همراه 2 مبل تختخوابشو) ما کلا 7 نفر بودیم که به راحتی جا شدیم - لباسشویی - تستر - میزنهارخوری 6 نفره - از کلیه امکانات هتل از جمله وای فای - آسانسور - صبحانه کامل - دیسکو - بار - اتاق ماساژ - تور میشد استفاده کرد در هتل آپارتمان رویال میلانو که در سمت چپ هتل اصلی قرار دارد ما در طبقه 7 و در اتاق شماره 12 اقامت داشتیم امتیازات منفی: اصلا ستاره نداشت - درب سرویس قفل نمیشد - سرویس ایرانی یک شلنگ نارنجی معمولی داشت - هواکش سرویس خراب بود - کولر اصلا نداشت و شبها بسیار گرم بود ( تعطیلات عید فطر خرداد) مجبور بودیم پنجره را باز کنیم که هم پشه ها می آمدند و هم چون مشرف به خیابان اصلی بود سر و صدای فروشندگان و ماشینها می آمد چند بار اعتراض کردم ولی فایده ای نداشت - وای فای سرعتش کم بود و هر از گاهی قطع میشد