0/5 - (0امتیاز)
25 اسفند 1398 ساعت :13:31 1672

جزیره کاپالای (بهشت غواصی در مالزی!)

جزیره کاپالای (Kapalai) در مالزی یکی از برترین مقاصد گردشگری این کشور شگفت انگیز به خصوص برای غواصان می باشد که همه ساله افراد زیادی از سراسر جهان بدانجا سفر می کنند.

کاپالای یک مقصد خارق العاده برای بازدید در تور مالزی است! اگرچه این مکان یک جزیره نامیده می شود اما در واقع یک منطقه ماسه سنگی بزرگ است که در صخره Ligitan واقع شده است و دارای یک تفرجگاه اختصاصی با ویلاهای زیبا است. کاپالای قبلاً جزیره ای واقعی و دارای پوشش گیاهی بود اما طی چند صد سال گذشته به دلیل فرسایش به سطح دریا فرود آمد. در کاپالای هیچ ساحل طبیعی وجود ندارد، اگرچه می توانید به هنگام آرام بودن امواج در ساحل دایره ای ساخته شده توسط انسان اوقاتی را به قدم زدن و حمام آفتاب بگذرانید. در کاپالای همه چیز در مورد غواصی است! کسانی که به غواصی علاقه ای ندارند ممکن است در جزیره Mataking با سواحل بسیارش اوقات بهتری را سپری نمایند. در اطراف تفرجگاه جزیره کاپالای فرصت های فوق العاده برای غواصی و همچنین مکان های شیرجه بسیار زیبا وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از جزیره کاپالای همراه با تور ارزان مالزی بین ماه های آوریل و سپتامبر میلادی است.

کارهایی که در کاپالای باید انجام شود

  • غواصی

به همراه جزیره مابول، جزیره کاپالای به عنوان دروازه ای برای سیپادان شناخته می شود که فقط 15 دقیقه با آن فاصله دارد. همچنین یک مقصد غواصی بسیار خوب در مالزی به شمار می آید.

  • قایقرانی در اقیانوس

امکانات قایقرانی اقیانوس در تفریحگاه  Sipadan-Kapalai موجود است.

کارهای دیگری که باید انجام شود شامل حمام آفتاب، لذت بردن از آبگرم یا استراحت کنار ساحل یا بالکن خصوصی شما است. سفرهایی به سیپادان، مابول و سایر جزایر اطراف از طریق کاپالای ممکن است و به راحتی ترتیب داده می شود.

غواصی در جزیره کاپالای

افرادی که از جزیره کاپالای بازدید می کنند، معمولاً برای استراحت، غواصی و شیرجه رفتن به آنجا می آیند. تعداد زیادی سایت خوب غواصی به طور مستقیم در اطراف کاپالای وجود دارد. جاذبه مهم دیگر کاپالای، وجود تفرجگاه های ساحلی بسیار است که تفریحات دلچسبی را به میهمانان خود پیشنهاد می دهند! امکانات تفریحی و غواصی در استراحتگاه ها بسیار عالی است. مربیان غواصی با تجربه غواصان را به مکان های مناسب برای غواصی در اطراف جزیره می رسانند. بیشتر علاقه مندان به غواصی به این منطقه سفر می کنند تا فرصتی برای شیرجه رفتن در جزیره سیپادان را نیز داشته باشند. این جزیره زیبا در مالزی فقط حدود 15 دقیقه با قایق از کاپالای فاصله دارد. در جزیره مابلو نیز که از طریق کاپالای قابل دسترسی است، فرصت های شگفت انگیزی را برای غواصی می توان یافت. یک فصل موسمی و بارانی بین نوامبر و فوریه در این مکان وجود دارد، هرچند میزان دید هنوز هم خوب است.

جزیره سیپادان

اسکان در جزیره کاپالای

در جزیره کاپالای در تور لحظه آخری مالزی تنها یک اقامتگاه وجود دارد به نام تفریحگاه Sipadan-Kapalai Dive Resort وجود دارد. این تفرجگاه زیبا و اختصاصی با 30 کلبه از استیل ها در کنار صخره ها با بالکن های خصوصی ساخته شده است. آب شیرین نیز در این مکان وجود دارد. اینترنت WIFI (رایگان در منطقه لابی، 20 رینگیت روزانه در کلبه ها). هیچ پشه ای در این مکان وجود ندارد، به این معنی که می توانید درهای بالکن ها را در روز باز کنید. بالکن های رو به شمال دارای بهترین منظره ها و بیشترین حریم خصوصی هستند. قیمت این کلبه ها بسیار بالا است اما شامل 3 وعده غواصی روزانه (شامل سفر به جزیره سیپادان)، نقل و انتقالات فرودگاهی، قایق سواری در اطراف جزیره و تمام وعده های غذایی (غذاهایی نیز وجود دارند که شما باید هزینه های نسبتاً مناسب آن را بپردازید) می شود.

چگونه به جزیره کاپالای برسیم؟

کاپالایی از ساحل شرقی بورنئو تنها چند ساعت فاصله دارد. گرچه این جزیره یک مکان نسبتاً دورافتاده برای دستیابی است، اما پروازهایی روزانه از Kota Kinabalu  (کمتر از یک ساعت پرواز) به فرودگاه تاوو وجود دارد.

کوتا کینابالو

برای رسیدن به جزیره کاپالای ابتدا باید پرواز خود را به سمت شهر ساحلی تاوو انجام دهید. پروازهای روزانه توسط هواپیمایی مالزی و ایرآسیا از کوالالامپور (و کوتا کینابالو) به تاوو انجام می شود. از فرودگاه Tawau می توانید با تاکسی ( با هزینه حدود 100 رینگیت مالزی) یا اتوبوس / مینی بوس به روستای سمپورنا بروید که یک مسافرت 1.5 ساعته از طریق مزارع زیبای نخل می باشد. در بندر سمپورنا قایق ها به جزایر گرمسیری همسایه عزیمت می کنند. سفر به قایق به کاپالای حدود 30 دقیقه طول می کشد. در صورت رزرو هتل در Sipadan-Kapalai Resort، از فرودگاه Tawau به کاپالای و مکان هتل منتقل خواهید شد (از طریق Semporna، شامل قایق سواری).

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران