0/5 - (0امتیاز)
28 مرداد 1398 ساعت :07:29 2153

جزیره کری مالزی(ایالت سلانگور مالزی)

جزیره کری یک جزیره بزرگ مسطح در ساحل غربی شبه جزیره مالزی در منطقه کوالا لانگات در ایالت سلانگور است.

از 100 سال پیش بود که جان کری بریتانیایی زمینی در دهانه رودخانه لنگات خریده و گیاهان لاستیکی (دارای برگ های ضخیم) را بر روی آن کاشته بود. امروزه مزارع نخل روغنی جایگزین گیاهان لاستیکی شده و محل آن جزیره کری نامیده می شود.با یک ساعت و نیم فاصله از کوالالامپور، جزیره کری در منطقه کوالا لانگات در ایالت سلانگور واقع شده است، درست در نزدیکی بندر کلنگ در نزدیکی تلوک. این جزیره زیبا و حیرت انگیز مساحت 38000 هکتار را اشغال می کند(جزیره کری ، حدود 32000 هکتار یا تقریباً یک پنجم اندازه سنگاپور. اگرچه از نظر فنی جزیره ای است ، اما واقعاً مانند یک جزیره نیست ، زیرا تنها توسط رودخانه لانگات از "سرزمین اصلی" جدا شده است) و 28000 آن متعلق به موسسه طبیعی سیمه داربی و مابقی آن متعلق به دولت است.( مزارع نخل های روغنی مواد اولیه لازم برای پالایشگاه های روغن نخل در این جزیره را تهیه کنند.صنعت نخل نفت بعضی اوقات به دلیل آسیب رساندن به جنگل های بارانی و حیوانات وحشی مورد انتقاد گروه های محیط زیست قرار می گیرد. اگر جنگل بکر کاشت روغن از بین برود  این موضوع صحیح است اما در جزیره کری که مدت ها پیش توسط آقای ولنتاین و جانشینان وی پاکسازی شده بود چنین نیست.عمر مفید مزارع نخل روغنی حدود 30 سال است که به پرندگان و پستانداران مکانی پایدار و طولانی تر  در این 30 سال برای زندگی درون جنگلهای نخل می دهد.سیمه داربی که بزرگترین تولیدکننده روغن نخل در جهان است ، پیشگام علمی دوستداران محیط زیست در مزارع خود از قبیل کاهش استفاده از علف کش ها ، استفاده از انبار برای کنترل جمعیت موش ها و کاشت حاشیه مزارع با پوشش گیاهی طبیعی بوده است تا به رشد حشرات مفید کمک کند) برای رسیدن به جزیره، یک پل دو خط در یک روستای کوچک مالزیایی وجود دارد که این جزیره را به سرزمین اصلی متصل می کند. سفر به این جزیره از طریق تور مالزی امکان پذیر است.

جزیره کری یا Pulau Carey در باهاسا، منطقه اسکان اولیه برای Mah-Meri (تلفظ: مک میری) ، یکی از قبایل اورنگ اصل در مالزی است. آنها با مشاغل موجود در مراتع و مزارع اطراف، اندکی به زندگی مدرن جذب شده اند، اما آن­ها هنوز هم فرهنگ و شیوه زندگی بی نظیر خود را حفظ می کنند. این جامعه بومی اصلی ترین جاذبه در جزیره کری است. به غیر از نمایشگاه های رقص ها و موسیقی سنتی، مردم مک میری به دلیل صنایع دستی دست ساز خود مشهور هستند. این اجتماع در حدود 1400 نفر، به ویژه با بهترین مجسمه های چوبی شناخته شده است و ماسک های ساخته شده توسط بومیان از نوعی چوب باتلاق متعلق به خانواده ماهون معروف به Nyireh Batu است. آن ها معتقدند که افسانه های اجدادشان از طریق مجسمه ها زنده نگه داشته می شوند!

جشن های سالانه:

جزیره کری تنها 1 ساعت با کوالالامپور فاصله دارد. مشهورترین رویداد این جزیره، یک جشن سالانه است که تقریباً 1 ماه پس از سال نو چینی برگزار می شود. این جشن زندگی با رقص، موسیقی و جشن همراه است. بازدید کنندگان از این جشن استقبال زیادی می کنند. مراسم جشن بسیار دیدنی است، با رقصندگانی که لباس پوشیده از برگ و پوست درختان پاندا و مردهایی که ماسک های چوبی بزرگی دارند که شامل طیف وسیعی از عبارات کهن است. در طول جشن قبایل، محصول "بوموه" در "خانه روح" موجود است و گفته می­شود این طلسم افسانه ای نعمت­هایی را برای کسانی که می خواهند فراهم می کند و آنها را با مخلوطی از آرد و آب داغ به ثمر می­نشاند.برای اطلاع از زمان بندی روزانه ارواح با روستای فرهنگی Mah meri که در مجاورت Sungei Bumbun قرار دارد تماس بگیرید. همچنین می توان از مرکز فرهنگی در تمام طول سال بازدید کرد و بینشی از اعتقادات و فرهنگ مه مری ارائه می دهد.

صنایع دستی جزیره کری مالزی:

صنعتگران ماه مری می توانند بیش از 100 طرح مختلف تولید کنند که هر کدام اهمیت و هدف خاص خود را در فرهنگ خود دارند. در حالی که مردان ماه مری مشغول مجسمه های خود هستند، زنان آن­ها میراث و سنت های خود را از طریق وسایل بافتنی ساخته شده حفظ می کنند. گردشگران می توانند قبل از بازدید از دکوراسیون های سنتی به تنهایی، از یک کاردستی بافی از برگ نیفا در کارگاه Tompog Topoh، که مرکز صنایع دستی زنان است، لذت ببرند. گردشگران همچنین می توانند اشیا منبت کاری شده را بخرند یا از محلی ها بخواهند که یکی از آن­ها را به صورت سفارشی برایشان تهیه کنند. با تور ارزان مالزی، با قیمتی ارزان تر از همه جا به کوالالامپور و جزیره زیبای کری سفر کنید!

غذاهای دریایی:

نکته برجسته دیگر جزیره کری، غذاهای دریایی بی نظیر و خوشایند آن است. رستوران های غذاهای دریایی درست قبل از عبور از پل روی جزیره کری در سواحل رودخانه لانگات در دسترس هستند. شما می توانید از خرچنگ، میگو و ماهی های مختلف با بسیاری از سبک های مختلف پخت و پز مانند مایون با لاله (صدف)، میگوهای سرخ شده و ماهی مرکب ترد لذت ببرید. حتی می­توانید یک چوب ماهیگیری را همراه آورده و شانس خود را در حالی که منتظر غذای خود هستید، امتحان کنید. همچنین در این نزدیکی روستاهای مالایی محلی وجود دارد که دارای رستورانهایی هستند که غذای سنتی مالایی را با قیمت ارزان در دسترس می­باشد. اگر قصد دارید به آنجا بروید ، جاده بزرگراه E5 را برگزینید. قبل از رسیدن به بندر کلن ، هنگامی که علامتی برای بزرگراه 5 به سمت بانتینگ مشاهده می کنید، از جاده خارج شوید. سپس هنگامی که به Telok Panglima Garang رسیدید، نشانه ها را به سمت جزیره کری دنبال کنید.

ساحل دریا:

نسیم دریا تازه ای وجود دارد و صدف زیادی برای یافتن در میان گل و لای ها وجود دارد. همچنین منظره آن به خصوص به هنگام طلوع و غروب آفتاب بی­نظیر و دیدنی است.برای سفر به کوالالامپور و جزیره کری، تور لحظه آخری مالزی را مشاهده بفرمایید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران