0/5 - (0امتیاز)
24 خرداد 1398 ساعت :07:38 2579

بستاکیا دبی (شهر قدیمی دبی) Bastakia

بخش بستاکیا دبی (که هم اکنون به عنوان محله الفهیدی دبی شناخته می شود) در اواخر قرن نوزدهم توسط ایرانیان مقیم دبی ساخته شد و خانه تجار و ثروتمندان ایرانی بود که عمدتا در صنعت مروارید و منسوجات مشغول به کار بودند.

بستاکیا دبی امروزه به نام محله قدیمی یا شهر قدیم دبی یاد می شود. بستانکیا بخشی از دره دبی را در امتداد آبراه یا نهر دبی (خور دبی) است و ساختمان های مرجانی و ساخته شده از سنگ آهک است که در این منطقه  قلعه نظامی الفهیدی قدیمی ترین سازه دست ساز امارات دبی با عمر 1700 سال برای دفاع از شهر دبی وجود دارد.برای ساخت این برج دفاعی مرجانها و پوست سخت موجودات خلیج را با آهک بهم متصل نموده اند. در گذشته کاربردهای متفاوتی مانند داغه مهمات، انبار و دفتر حاکم شهر بوده و در سال 1971 به موزه آثار باستانی و زندگی  مردمان دبی تبدیل شده است بسیاری از دیوارهای بالای برج دارای بادگیرهایی هستند که به خوبی حفظ شده اند و وظیفه این برج های بادبانی تهویه مطبوع خانه ها بود و باد که در برج ها به دام افتاده بود از طریق این بادگیرها به داخل خانه ها میرفت. بازرگانان ایرانی احتمالا این عنصر معماری (مشترک در خانه های ساحلی ایران و شهرهای بندرلنگه،کنگ) را از کشور ایران به امارات برده اند.چرا که قدیمترین ساکنان دبی ایرانیان بوده اند.در شهر قدیمی دبی یک هتل و گالری هنری به نامXVA  وجود دارد.گالری دیگر به نام گالری مجلس the Majlis Gallery با آثار هنرمندان برجسته عرب وجود دارد.اگر علاقمند به آثار هتری نیستید میتوانید از فضای کافی شاپ آن برای چای و صبحانه عربی استفاده کنید.یادآور میشوم بیش از 150 نوع چای در اینجا عرضه میشود.در محله بستکیه دبی میتوانید از قایق های به نام داو در امتداد نهر دبی برای بازدید استفاده کنید.البته در کنار این محله قدیمی موزه و الشندغه ، دیوان حکومتی دبی نیز وجود دارد.

محله بستکیه دبی جایگاه فستیوال و جشن :

  • نمایشگاه سالانه د سیکا (the SIKKA Art Fair)معمولا از اسفند تا انتهای خرداد مخصوص گالری ها هنری و ورک شاپ های هنرهای تجسمی می باشد.
  • اندیشکده فرهنگی شیخ محمد The SMCCUمخصوص گردشگری و توریست و البته تورهای مسجد جمیرا Jumeirah Mosque مخصوص تاریخ و نوع مذهب امارات هم برگزار میشود.برای صرف غذا می توانید به خانه های اعراب قدیمی که به بادیه معروف است و شامل خیمه و چادر های سیاه رنگ است بروید و غذا با کیفیت عربی و بستنی و دسر خنک میل نمائید.بادیه به خیمه های عربی که از جنس مو بز است گفته میشود که درونش متکا و پشتی و فرش ایرانی برای استراحت قرار دارد.

برای رفتن به این مکانها کافیست منو تور دبی توریاب را لمس کنید

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران

  • avatar
    شیرین اشتری
    هتل بسیار بسیار عالی با کادر بسیارمودب ما ۱۰ روز عید۱۴۰۲ در این هتل اقامت داشتیم بسیار عالی بود ارامش.نظافت.مودب بودن پرسنل همه چیز خوب خوب حتما توصیه میکنم برای رفتن به این هتل