0/5 - (0امتیاز)
09 مهر 1398 ساعت :21:21 1631

باغ پرندگان کوالالامپور مالزی(جادوی پرندگان)

 باغ پرندگان کوالالامپور از جمله باغ های معروف مالزی است که به دلیل جذابیت ها و امکانات زیادی که دارد گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. حتی تنوع پرندگان و شبیه سازی زیستگاه های آنها از ویژگی های این باغ است.

باغ پرندگان  کوالالامپوراز باغ های معروف دریاچه 60 هکتاری است. همچنین  تامان برونگ کوالالامپور نیز نامیده می شود، حتی بزرگترین باغ پرندگان حفاظت شده جهان  به حساب می آید. این باغ 20.9 هکتاری در سال 1991 افتتاح شد و درآن بیش از 3000 پرنده از 200 گونه در سراسر جهان زندگی می کند .باغ پرندگان کوآلالامپور در پارک آرام، خوش منظره و زیبای لِیک گاردِنز کوالالامپور واقع شده است و تنها 10 دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد. این باغ، خانه ای برای بیش از 3 هزار پرنده از حدود 200 گونه محلی و خارجی می باشد. این پارک سرسبز 20.6 جریبی به چهار منطقه تقسیم می شود که منطقه یک و دو منطقه پرواز آزاد، منطقه سه هورن بیل پارک و منطقه چهار جاییست که پرندگان در قفس ها و محوطه های مخصوص کوچکی نگهداری می شوند.این باغ به راحتی می تواند با باغ پرندگان جورونگ سنگاپور در همسایگی مالزی رقابت کند. باغ پرندگان  کوالالامپور دوبرابر باغ  جورونگ سنگاپوراست و بیشتر پرندگان آن آزاد هستند و در اطراف مردم می چرخند.  پرندگان آزادانه پرواز می کنند  و در لانه پرندگان بیش از 60 گونه از پرندگان محلی و خارجی از جمله طاووس آبی هند با پرهای رنگارنگ و کبوتر تاج دار ، بزرگترین گونه کبوتر موجود در جهان، در این محل نگهداری می شود.این  باغ به چندین بخش تقسیم می شود: لانه عقاب پشت قرمز، محل نگهداری پرندگان اصیل، دنیای طوطی ها و تالاب فلامینگو  از این جمله می­باشند. این تقسیم بندی برای حفاظت  و جدا نگه داشتن گونه های مختلف پرندگان است آنها حتی می توانند آزادانه در قلمرو خود پرواز کنند.عقاب دریایی پشت‌قرمز یکی از محبوب ترین پرنده های شکاری مالزی است. دنیای طوطی ها، محلی کوچک برای تجمع انواع طوطی های کوچک است که از آن جمله می توان به  ماکارو، کاکاتو، لوری و پاراکیتس اشاره کرد. در ضمن در محل نگهداری پرندگان اصیل، 50 گونه مختلف از پرندگان شرقی منحصر به فرد وجود دارد. تالاب فلامینگو  نیز جایگاهی برای نگهداری فلامینگوهای زیبا و دوست داشتنی می­باشد.بدون شک منطقه نگهداری شاخ گوزن ها، زیباترین قسمت این باغ است زیرا تا 7 گونه از آن­ها در این محل نگهداری می شوند که همه آنها بومی هستند. از جمله یک جفت زیبا از این شاخ گوزن ها در اینجا نگهداری می شود که  بزرگترین گونه این پرنده در دنیا محسوب می شود.این گردشگاه سنگفرش شده، مکانی لذتبخش برای دیدن این پرندگان زیبا است و هر ساله گردشگران زیادی از ایران با تور ارزان مالزی به این مکان زیبا می­آیند و از دیدن آن لذت می­برند، حتی می توانید عکس هایی از خودتان را با عقاب ها و ماکاو بگیرید و  حتی به مرغ­های ماهیخوار غذا دهید. در قسمت هایی از باغ که منظره ای زیبا ایجاد شده، لک لک ها و فلامینگوها نگهداری می­شوند و در آب جست و خیز می کنند. سهره ها و برفک ها روی شاخه درختان جیرجیر می کنند.  ویژگی های  باغ پرندگان  کوالالامپور مالزی  و علل انتخاب آن  به قرار زیر است. این علت ها موجب شده گردشگران زیادی با تور مالزی به این منطقه بیایند و از آن دیدن کنند.

  • باغ پرندگان کوالالامپور از جذاب ترین و محبوب ترین دیدنی های مالزی است.
  • با بازدید از آن پرندگان رنگین و متفاوتی را می بینید که آزادانه پرواز می کنند.
  • این مکان از بزرگترین باغ های پرندگان سرپوشیده دنیاست.
  • باغ پرندگان مالزی درست در نزدیکی باغ گیاه شناسی معروف کوالالامپور قرار دارد.
  • برای صرف غذا و یا خوراکی های خوشمزه می­توانید روی رستوران و یا غرفه های خوراکی مجموعه حساب کنید.

هزینه ورودی باغ پرندگان                                                                       

هزینه ورودی برای  کودکان 3 تا 11 سال رایگان، بزرگسالان 50 رینگیت و کودکان 41 رینگیت، بزرگسالان و کودکانی که کارت شناسایی مالزیایی دارند به ترتیب 27 و 13 رینگیت در نظر گرفته شده. به مبالغ بالا 6 درصد مالیات نیز اضافه می شود. با این حال متوسط قیمت بلیط،50 رینگیت است. قیمت ورودی نه گران به حساب می­آید و نه ارزان. 

ساعت بازدید باغ پرندگان کوالالامپور مالزی  

 هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر  می توان از این باغ دیدن کرد. گردشگران زیادی با تور لحظه آخری مالزی به این باغ زیبا سفر کرده و از شگفتی­ها و مناظر آن لذت می­برند.

مدت زمان بازدید

  مدت زمان بازدید از این مکان زیبا به طور متوسط 3 تا 4 ساعت می­باشد.   

آدرس :

920 Jalan Cenderawasih Taman Tasik Perdana 50480 Kuala Lumpur MALAYSIA

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران