0/5 - (0امتیاز)
17 اسفند 1398 ساعت :13:17 1249

کاخ ویانا (کاخ اشرافی اسپانیا)

کاخ ویانا (Palace of Viana) در کوردوبا (Córdoba) اسپانیا به دلیل دارا بودن 12 حیاط (پاسیو)، هنر و آثار باستانی خود که طی یک دوره پانصد ساله جمع آوری شده، مشهور است.

کوردوبا در اندلس به دلیل داشتن طبیعت کم نظیر و حیاط های پر از گل مشهور است که بسیاری از آن ها به طور رایگان در دسترس بازدید کنندگان قرار می گیرند. برخی دیگر ممکن است از طریق دروازه های حریم خصوصی محافظت شوند، در حالی که برخی دیگر دسترسی بازدید کنندگان را در ساعت های مشخص از شبانه روز تعیین می کنند. تورهای پیاده روی نیز برای مسافرین تور اسپانیا در شهر قدیمی در نزدیکی Mezquita محبوب هستند. با این حال، ارزش آن را دارد که حدود نیم ساعت شمال Mezquita را طی کنید تا کاخ ویانا را با 12 حیاط و کاخ تاریخی خود ببینید.

پالاسیو د ویانا در کوردوبا

پالاسیو د ویانا

کاخ ویانا در کوردوبا در اصل خانه قرن پانزدهمی مارکیس ویلاکا (و از سال 1875) مارکیس ویانا بود. در طی یک دوره 500 ساله، این کاخ گسترش یافت و به عنوان یک مجموعه هنری رشد یافت تا منعکس کننده سلیقه های هر نسل باشد. این کاخ در سال 1980، اندکی قبل از مرگ مارکیس ویانا توسط بانک مرکزی محلی خریداری شد و به عنوان یک موزه و یک مرکز فرهنگی برای عموم افتتاح شد. مساحت کل مجموعه کاخ ویانا 6500 متر مربع است که کمی بیش از نیمی از آن برای حیاط یا باغ استفاده می شود. اشرافی که از قرن پانزدهم در اینجا سکونت داشتند، ساختمان و حیاط ها را به شکلی نامنظم گسترش دادند تا یک نمای کلی از تغییرات سلیقه و مد در طی پنج قرن گذشته ارائه دهند. البته تلاش چندانی برای ارائه ساختمان به روشی تزئین شده و یکپارچه انجام نشد.

گشت و گذار در ویانا در کوردوبا

سالن د گویا

Palacio de Viana به دلیل داشتن 12 حیاط مشهور، مجموعه ای با شکوه از هنرهای دستی و هنرهای تزئینی از جمله چرم، کاشی های هرالتیک، مشک های سلطنتی، ملیله ها، نقاشی ها، چینی، مبلمان با سبک های مختلف و قطعات باستان شناسی مشهور است. این مجموعه بسیار زیبا است و اتاق ها اغلب پر از اشیا تزئینی است. فضای داخلی فقط در یک تور با راهنمای اسپانیایی قابل مشاهده است. جزوات به زبان های دیگر موجود است اما اعضای تور باید در این گروه بمانند و ممکن است نتوانند اتاق ها را با اکتشاف آزادانه کشف کنند (عکاسی عمدتا در داخل کاخ مجاز نیست.)

به تصویر کشیدن قدرت و شکوه این کاخ در طبقه همکف شامل اتاق های پذیرایی با فضای داخلی مجلل و نمایش اشا قیمتی و اسلحه های عجیب و غریب تاریخی است.

کاخ نشیمن شامل اتاق های زیبا و محوطه های دلنشین با مبلمان باروک و دیوارهای مجلل به همراه یک مجموعه هنری عظیم می باشد. این مجموعه بزرگ احتمالاً چشمگیرترین بخش کاخ است. این مجموعه شامل دسته گسترده ای از هنر و مبلمان است که طی قرون متمادی در کاخ جمع می شدند. کتابخانه زیبایی نیز در این مکان به چشم می خورد که حاوی بیش از 7000 جلد کتاب است. مجموعه کاشی ها (azulejos) نیز نمونه هایی از سده های سیزدهم تا نوزدهم را نشان می دهد.

حیاط بزرگ کاخ با ستون های شگفت انگیز خود از ظرافت کلاسیک بی نظیری برخوردار است. این تنها پاسیویی است که بعد از کاخ تبدیل به موزه شد و برای کارکردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این حیاط کلاسیک همچنین در هنگام استفاده از آن برای رویدادها و جشن ها بسیار دیدنی می گردد.

ساعات کار کاخ ویانا در کوردوبا عبارتند از:

سپتامبر تا ژوئن: سه شنبه تا شنبه از 10:00 تا 19:00، یکشنبه از 10:00 تا 15:00.

در ماه ژوئیه و آگوست، ساعات کار سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 9 تا 15 می باشد.

آخرین پذیرش ها حدود یک ساعت قبل از بسته شدن کاخ است. بلیط های ورود به پالاسیو د ویانا 8 یورو است و شامل تور با راهنمایی (همراه با راهنمای انگلیسی و سایر برگه اطلاعات غیر اسپانیایی) می باشد.

ورود چهارشنبه از ساعت 14 تا 17 رایگان است – البته بلیط ها محدود است. بلیط های پذیرش فقط برای حیاط به صورت آنلاین در دسترس هستند. Palacio de Viana همچنین در برخی تورهای پیاده روی کوردوبا را در تور ارزان اروپا برگزار میکند.

برای اطلاع از آخرین هزینه سفر به جزایر قناری، قیمت تور اروپا را ببینید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران