0/5 - (0امتیاز)
01 آذر 1398 ساعت :20:17 1493

پارک رتیرو (زیباترین پارک شهر مادرید اسپانیا)

رتیرو(El Retiro) قدیمی ترین پارک شهر مادرید است که با فضایی سبز و دیدنی یادگاری از قرن نوزدهم میلادی می باشد.

تاسیس این پارک دیدنی در قلب شهر مادرید را به خانواده اشرافی اسپانیا منصوب دانسته اند. رتیرو حدود 1.5 کیلومتر مربع مساحت دارد و بزرگ ترین و کهن ترین پارک شهر مادرید محسوب می گردد. باغ ها و طبیعت زیبا و مثال زدنی در این پارک وجود دارند که نظیر آن را کم تر می توانید در اسپانیا پیدا کنید! ساختمان ها و بناهای سلطنتی و تاریخی مانند قصر کریستالی نیز در این پارک وجود دارند که نزد گردشگران تور اروپا بسیار محبوب هستند. همچنین دیدار از مجسمه های سنگی و مرمری موجود در این پارک نیز خالی از لطف نبوده و می توانید عکس های جالبی را نیز در مجاورت آن ها ثبت و ضبط نمایید.

در طول روزهای عادی هفته این پارک عموما آرام و خلوت است و می توانید پیاده روی ها یا گفت و گوهایی سرشار از آرامش در محیط این پارک داشته باشید. همچنین محیط این پارک برای گردش های خانوادگی، زوج های جوان و گپ و گفت دوستان مناسب می باشد. لازم به ذکر است که در روز های پایانی هفته (روزهای شنبه و یکشنبه در اسپانیا) این پارک شلوغ تر از حد معمول می گردد و افراد محلی و گردشگران بیشتری در آن حضور دارند.

تاریخچه احداث پارک

پارک زیبای رتیرو را به طور قطع می توان یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر مادرید دانست. این پارک در قرن هفدهم پس از میلاد مسیح به دست پادشاه فیلیپ چهارم ساخته شد. در ابتدا این پارک تنها مکانی برای تفریح و گشت و گذار خاندان سلطنتی به حساب می آمد به طوریکه تنها نزدیکان پادشاه، ملکه ها و شاهزاده های اسپانیایی و میهمانان خارجی در آن رفت و آمد می کردند اما با گذشت تدریجی زمان و پیشرفت این پارک، عموم مردم و گردشگران از سال 1868 به بعد قادر به استفاده از آن شدند.

امکانات تفریحی پارک رتیرو

مردم شهر مادرید و نیز گردشگران اسپانیا از تمام نقاط جهان، هنگامی که آب و هوا مناسب باشد و نیز در اواخر هفته به این پارک زیبا می آیند تا ساعاتی را به مطالعه، پیاده روی و گفتگو بپردازند. چشم انداز طبیعی این پارک بسیار زیبا بوده و درخور توجه است. بوستان هایی زیبا که با درختان سرسبز احاطه شده برای پیاده روی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین در هنگام بارش باران های بهاری نیز این پارک بسیار زیبا شده و جذابیت خاصی می یابد که بسیار دیدنی است. از سایر تفریحات پارک رتیرو مادرید در تور اسپانیا می توان به کافه های زیبای آن اشاره نمود که عمدتا در فضایی باز و در مجاورت طبیعت و دریاچه مصنوعی این پارک قرار دارند. در این کافه های خوش ساخت می توانید انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها را سفارش داده و از گذران اوقاتی آرامش بخش در فضای طبیعی زیبا و منحصر به فرد این پارک لذت کافی را ببرید.

همانطور که پیشتر ذکر کردیم این پارک دارای یک دریاچه مصنوعی کوچک نیز می باشد که در مرکز آن قرار دارد و زیبایی محسور کننده ای دارد. در مجاورت این دریاچه بنایی به نام "بزرگداشت آلفوسونوی هفتم" وجود دارد. این بنا دارای یک مجسمه دیدنی و زیبا بر فراز آن می باشد که شاهی را سوار بر اسب نشان می دهد. این مجسمه بر یک ردیف ستون خوش ساخت سوار است که در مجاورت آن مجسمه هایی از الهه های باستانی و شیر هایی مرمری وجود دارند. در هنگام قایق سواری بر روی این دریاچه زیبا و آرام بخش می توانید دقایقی توقف نموده و از مجسمه آلفوسونوی هفتم و دیدنی های مجاور آن نیز بازدید نمایید. در این مکان می توانید عکس های زیبا و به یاد ماندنی را ثبت نمایید. موسیقی زنده نیز در پارک رواج دارد که می تواند سفر شما را دلپذیر تر نماید.

در جنوب دریاچه پارک رتیرو ساختمانی خوش ساخت و آجری رنگ وجود دارد که با نام فوئنته اخیپسیا (Fuente Egipcia) شناخته می شود. در میان مردم محلی معروف است که این بنا مکان گنجی متعلق به شاه فیلیپ چهارم که در قرن هجدهم می زیست می باشد. از دیگر جاذبه های این پارک می توان به وجود قصری کریستالی اشاره نمود که در جنوب دریاچه مصنوعی و در میان درختان قرار دارد. این قصر که به سال 1887 تاسیس شده این روز ها به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه های گوناگون در این پارک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در قسمت شمال دریاچه نیز قصری به نام ولاسکز (Velázquez) وجود دارد که نمایشگاه هایی موقت در آن جا هم برگزار می گردد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران