0/5 - (0امتیاز)
21 خرداد 1399 ساعت :13:34 2519

عمارت های پرتغالی سینوسی در شهر قدیمی پوکت

خانه های پرتغالی سینوسی در شهر قدیمی پوکت(پوکت تاون) شما را مجذوب خود می کند  و جاده معروف تالانگ Thalang  ، Phuket وجود دارد  که همه در کاوش پوکت قرار می گیرند

بازدید از خانه های پرتغالی سینوسی یک پیاده روی خوب و یک کار اجباری است ، اما اگر شما نیز به خانه های قدیمی اشتیاق دارید ، شاید بخواهید کمی بیشتر جایی را کشف کنید که برخی از عمارتهای افسانه ای هنوز در آن ایستاده اند و اغلب در تور پوکت پنهان هستند. وقتی در جلوی این عمارتهای زیبا ایستاده اید ، تصور اینکه پوکت از صد سال پیش چطور بود ، بسیار آسان است. اکنون بهتر است از آنها لذت ببرید زیرا ممکن است کسی آنها را خریداری می کند و با احترام کم و بیش احترام به "روح" اصلی خود آنها را ترمیم کند. بگذارید آنها را به شما نشان دهیم در حالی که برخی هنوز در وضعیت اولیه خود هستند. (اینها "عمارت" یا "آنگ مور-لائوس است

بناهای تاریخی در شهر قدیم پوکت:

1- رستوران تایلندی فیل آبی در شهر پوکت(Blue Elephant Phuket)

رستوران تایلندی بلو الفنت یک رستوران معمولی تایلندی نیست ، اما بر خلاف آنچه اکثر مردم فکر می کنند ، بسیار گران قیمت نیست یک مناسبت خاص ، یک تجربه ناهار خوری برای به اشتراک گذاشتن و به یاد آوردن است. ما در مورد این عمارت قدیمی خارق العاده که مدتها متروکه بود نوشتیم . این عمارت به شکوه اصلی خود بازسازی شده است و شما هم اکنون می توانید کوچه بی نظیر باغ را بالا رفته ، ماشین خود را در زیر درختان رها کنید و با افتخار از پله ها مانند یک شخص مشهور بالا بروید تا وارد فیل معروف آبی شوید.ناهار خوری در خانه فرماندار صد ساله ، بعد جدیدی را به تجربه می افزاید. The Blue Elephant یک مدرسه آشپزی دیرینه و مکانی عالی برای دعوت از میهمانان و یا برای یک مناسبت عاشقانه است. وقت خود را برای پیاده روی در پارک با لیوان خود در دست بگیرید و از عظمت معماری سینو-پرتغالی ، سایه درختان بی نظیر که شاهد لحظه هایی از تاریخ جذاب پوکت هستند ، قدردانی کنید.شما از طریق "گالری فیل آبی" به فضای داخلی تهویه مطبوع یا فضای غذاخوری در فضای باز می روید. سرویس به همان اندازه که انتظار دارید بی عیب و نقص باشد ، رستوران و میزها زیبا هستند.. برای کمک به تجربه آشپزی خود ، Blue Elephant غذاهای توصیه شده را در فهرست با فیلهای قرمز مشخص کرده. شما همیشه عجیب و غریب ترین غذاهای موجود در این منو وسوسه می شوید.

رستوران تایلندی فیل آبی در شهر پوکت

2- رستوران تایلندی کیو کای کا (Kiew Kai Ka)

Kiew Kai Ka یک رستوران جدید و عالی تایلندی است که در یک خانه با میراث عالی در شهر پوکت قرار دارد . هرکسی که در پوکت زندگی کند این خانه 85 ساله را می شناسد. این با افتخار در تقاطع خیابان یاوآرت و جاده تونگکار ، روبروی هتل مرلین و آکادمی رقص بین المللی پوکت ، که همچنین در یک خانه میراث قرار دارد .آنچه امروز رستوران کیو کای کا است در اصل عمارت یک تاجر ثروتمند معدن قلع بود. این خانه چندین بار مالکیت را تغییر داد و اخیراً بیشتر به عنوان یک فروشگاه فرش اختصاصی به نام "مجموعه خصوصی" شناخته می شد. در آن زمان افراد زیادی از آن بازدید نکردند و به نظر خیلی جذاب نبود.تبدیل به یک رستوران زیبا چنین اقدامی قابل قبول بود. این خانه با رنگ مجلل روشن شده است و باغ اطراف آن یک عکس عالی برای عکس است. دکوراسیون داخل آن هنوز فضای گذشته را نشان می دهد ، با کف های چوبی یا کاشی فوق العاده و آن پنجره های چوبی معمولی با میله هایی که در اکثر عمارت یا خانه های فروشی چینی-پرتغالی خواهید دید.آنها برنامه های ویژه ای را برای رویدادهای ویژه اضافه کردند. به خوبی طراحی شده است و خانه هویت اصلی خود را حفظ کرده است. و در صورت تعجب ، نام Kiew Kai Ka از رنگ سبز تخم فاخته گرفته شده است که بیشتر به خاطر رنگ سفالهای سنتی تایلندی مشهور است.رستوران از داخل بزرگتر از آن است که از بیرون به نظر برسد ، و شامل بسیاری از اتاق ها از جمله تراس های کوچک است. از آنجا که هوا در آن شب کمی گرم بود. کارکنان بسیار استقبال می کردند و باعث می شدند فوراً احساس راحتی کنیم. توجه داشته باشید که شعبه اصلی Kiew Kai Ka در بانکوک است.Kiew Kai Ka بدون هیچ گونه سازش غذاهای تایلندی واقعی را سرو می کند ، از جمله بعضی از غذاهای فوق العاده که در سایر رستوران های تایلندی به راحتی نمی توانید پیدا کنید. خوشمزه است ، اما به یاد داشته باشید اگر نمی توانید غذای تند بخورید ، "مای پت" را مشخص کنید! بعضی از ظروف به طرز حیرت انگیزی داغ بودند!

رستوران تایلندی کیو کای کا

3- کافی شاپ تابستان بی پایان(Endless Summer Phuket)

تابستان بی پایان هم کافی شاپ است و هم بوتیک مد در یک خانه با میراث باشکوه در جاده یاوواتار ، واقع در قلب شهر پوکت . هرکسی که جلوی این عمارت زیبا قرار بگیرد ، بدون لحظه ای تردید برای عکس متوقف می شود. با این حال ، حتی اگر پیدا کردن و نزدیک به اکثر برنامه های سفر است ، بسیاری از بازدید کنندگان تور پوکت تایلند آن را به طور کامل از دست می دهند! چطور ممکنه؟ دلیل این امر این است که بیشتر مردم مستقیماً به جاده معروف تالانگ در همان نزدیکی می روند. بنابراین اگر در شهر پوکت هستید ، آن را از دست ندهید ، درست در جاده یاواتورت بپیچید و به داخل آن راه بروید ، بسیار عالی است ، پر از گنجینه و همچنین بسیار خوشایند.این خانه میراث نمادین از محلی ها و مهاجران مشهور است زیرا مدت هاست یک مهد کودک مشهور بود و یک مهد کودک در چنین خانه ای خنک و بی نظیر بود. از آن زمان ، این خانه بسیار زیبا بازسازی شده و به رنگ سبز رنگ شده است که به خوبی با سایر بناهای میراثی که در این منطقه ایستاده اند متناسب است.کافی شاپ از بیرون نسبتاً کم به نظر می رسد ، اما در داخل بسیار شگفت آور است و یادآوری یک توهم نوری جادویی است. نمای خیلی تغییر نکرده و علائم کمی در فعالیت وجود دارد ، بنابراین به نظر می رسد مانند املاک خصوصی است و حتی می تواند تهدیدآمیز باشد. اما خجالتی نباشید ، شما بیش از اینکه به یک نوشیدنی و یک نگاه بیایید خوش آمدید! این تیم استقبال و بسیار دوستانه است ، آنها به شما امکان می دهند که همچنین کاوش کنید و از آنها عکس بگیرید (با فرض اینکه حداقل شما شایستگی سفارش چیزی یا خرید چیزی از مغازه را خواهید داشت).میزان اجناس نمایش داده شده به طرز شگفت آوری بسیار گسترده است! وقت خود را برای مرور مجموعه زیبای لباس زنانه و لباس شنا از ایتالیا ، بالی و تایلند بگذرانید. پارچه سبک لباس های سفید یا رنگی آنها برای آب و هوای استوایی تایلند مناسب است ، و مجموعه تاریک ، در حالی که همچنین نور بیشتر برای مسافرت های عصرانه است.همچنین یک اتاق برای لباس های مردانه و یک اتاق زیبا که به لباس و لوازم جانبی بچه ها و بچه ها اختصاص داده شده است. آن اتاق بسیار دنج است و احساس می شود وارد یک اتاق کودک واقعی می شوید.کافی شاپ در پشت مغازه ، در یک اتاق گسترده ، روشن و فوق العاده تزئین شده قرار دارد. این تیم برای حفظ زیبایی اصلی خانه میراث کارهای خارق العاده ای انجام داده و مقدار مناسبی از دکوراسیون زیبا را برای ایجاد فضایی بی نظیر به آن اضافه کرده است. Endless Summer همچنین طیف گسترده ای از کارگاه های آموزشی را برای همه در اختیار شما قرار می دهد: دوره های نقاشی و ، عکاسی ، آرایش ، جواهرات و لوازم جانبی. تعداد فعالیتهای شگفت انگیزی برای کشف وجود دارد.

کافی شاپ تابستان بی پایان

4- عمارت لوانگ آمنارت ناراراک (Luang Amnart Nararak Mansion)

عمارت بزرگ Luang Amnart Nararak ، یک خانه بزرگ فوق العاده ، در حال حاضر از یک شرکت حمل و نقل باک بنزین استفاده می کند ، که در تقاطع جاده Dibuk و جاده Satun یافت شده است.

عمارت لوانگ آمنارت ناراراک

5-عمارت  پرآرام ساخونکت Phra Aram Sakhonkhet (دفاتر هواپیمایی هوایی تایلند)

عمارت Phra آرام ساخونکت یک عمارت زیبا و سفید است که امروزه توسط دفاتر تایلندی ایرویز اشغال شده است. در اینجا نیز مردم تمایل دارند که آن را از دست ندهند ، زیرا برای دیدن آن باید وارد ملک تایلند ایرویز شوید و در ورودی یک نگهبان امنیتی وجود دارد.

عمارت  پرآرام ساخونکت

6-موزه هوآ تایلند(Thai Hua Museum)

موزه تایلند هوآ در جاده کرابی در شهر پوکت تعجب آور است. ما چند سال پیش هنگام بازگشایی از آن بازدید کردیم و علی رغم قرار گرفتن در یک عمارت زیبا ، فقط یک ساختمان خالی بود. خوشبختانه ، کسی پتانسیل چنین مکان عالی را در خیابانهای تاریخی شهر قدیمی پوکت متوجه شد تا آن را به یک نمایش جالب تبدیل کند. موزه های پوکت قبلاً دارای ساختمانهای متروک بودند ، کمی شبیه موزه Thalang یا حتی موزه بزرگ  معدن پوکت در Kathu ، بنابراین به طور کلی ، ما موزه ها را در صدر لیست کارهای خود در پوکت قرار نمی دهیم .تایلندی هوآ  موزه  است در سبک عمارت 1934 بریتانیا مستعمره نمایش تاریخ مردم چین در پوکت. این ساختمان که مدتها مورد غفلت واقع شده است ، قدیمی ترین مدرسه چینی زبان پوکت بود. موزه Hua تایلندی که در سال 1917 ساخته شده است در گذشته یک مدرسه بوده و ابتدا "مدرسه پوکت Huabun" و بعداً "مدرسه Ratjunhua" نامیده می شدند تا اینکه امروز نام آن را "مدرسه هوآ تایلندی" گرفت. این موزه بخش بزرگی را به پوکت قدیمی چینی و پرتغالی است.

موزه هوآ تایلند

7- خانه چینپراچا (Chinpracha House)

خانه چینپراچا یکی از 18 عمارت زیبا در قیمت تور پوکت است که در سراسر شهر پوکت پخش شده است . برخی از این خانه ها به سبک سینو-پرتغالی در شرایط بد رها شده اند ، بعضی دیگر بازسازی شده اند ، اما خانه Chinpracha به نوعی بی نظیر و در شرایط اصلی است. می توان آن را با 150 بات بازدید کرد و شاید ارزش دیدن داشته باشد ، اما انتظار داشته باشید چیزی در نیمه راه بین یک موزه و مجموعه ای از وسایل شخصی جمع آوری شده در طول زمان قرار بگیرد.فقط طبقه پایین خانه Chinpracha برای عموم آزاد است زیرا طبقه دوم که هنوز هم توسط مالکان اشغال شده است قابل بازدید نیست. محوطه اصلی زندگی با کاشی های زیبای ایتالیایی ، زیباترین قسمت خانه است که یک استخر سرپوشیده روزانه با گل تزئین شده است. قدم زدن در دو اتاق خواب ، راهرو ورودی و آشپزخانه بزرگ قدیمی و مد روز را طولانی نخواهد کرد.همه با بعضی از مبلمان اصلی که صد سال پیش از اروپا وارد شده اند ، بسیار خوب است و هزاران عکس خانوادگی قدیمی که هر دیوار را تزئین می کنند.این خانه در سال 1903 توسط Pratipak Chinpracha ساخته شده است ، خانواده ای که از منطقه فوجیان چین نشات گرفته اند و در زمان استخراج قلع به پوکت مهاجرت کرده اند . در حال حاضر توسط مردم پوکت این نوع معماری "سبک Angmor Lounge" نامیده شده است. Baan Chinpracha همچنین در چند فیلم مانند "بهشت و زمین" و " ایندیانا جونز" به نمایش درآمد.این خانه قبلاً از جاده اصلی بسیار دیدنی بود ، اما یک جفت کاندو اکنون آن را از دید مخفی کرده اند. همیشه به نظر می رسید کمی رها شده است. نوسازی چنین بنای قدیمی باید بسیار پرهزینه باشد و درآمد معدود بازدید کنندگان ممکن است برای بهسازی قابل توجهی کافی نباشد. به هر حال ، هنگام راه رفتن در خیابان های شهر پوکت ، کاملاً پیاده روی از جاده معروف Thalang است .

خانه چینپراچا

8-رستوران رایا پوکت(Raya House)

رستوران رایا (در اینجا به عنوان خانه رایا معروف است) یک رستوران منحصر به فرد با ترکیب مواد تشکیل دهنده آن است که آن را فراموش نکردنی می کند: غذای عالی در یک خانه قدیمی شگفت انگیز تایلندی که درست مثل همیشه بوده است ، هیچ گونه بازسازی بیش از حد اما تمیز و به خوبی نگهداری نمی شود. این ساده ، بی تکلف است و احساس می کنید که برای صرف ناهار یا شام به یک خانه تایلندی دعوت می شوید.رستوران رایا در جاده دیبوک عمدتاً توسط دو خواهر اداره می شود و می تواند تعداد زیادی مهمان را در دو طبقه اسکان دهد. آنها فقط از طبقه دوم استفاده می کنند که طبقه پایین و یا برای موارد خاص پر است. یک بالکن بزرگ متصل به طبقه بالا آن را برای مهمانی های کوچک مناسب می کند. شما بیشتر متوجه کاشی های کفپوش تزئینی ، معمولی برای این خانه های سینمایی-پرتغالی هستید ، و احتمالاً اینها چندین نسل پا را دیده اند. پنجره های چوبی سبز با میله های ایمنی و شیشه های رنگ آمیزی پرتغالی رنگ مناسب را به کل اتاق اضافه می کند.

رستوران رایا پوکت

9- خانه لیمپان (Limpanon House)

لیمپان ، یک خانه خانوادگی قدیمی پوکت که بیش از 100 سال پیش ساخته شده است ، اکنون غیرقابل استفاده است. در تقاطع جاده بانکوک و جاده Phang Nga مخفی است . مدت طولانی درب "تونل" منتهی به این عمارت قفل شده بود. بنا به دلایل نامعلوم ، اکنون باز است ، اما تعداد بسیار کمی از مردم جرأت گریختن را دارند. خیلی بد ، اینجا یکی از اسرارآمیزترین خانه های شهر است.

خانه لیمپان

10-  رستوران بان کرانگ جیندا (Ban Krang Jinda)

رستوران ساخته شده در یک ساختمان دولتی قدیمی. زیبا ، اما متأسفانه خیلی محبوب نیست. آن را در تقاطع جاده یاوواتار و جاده مای لوان پیدا کنید.

رستوران بان کرانگ جیندا

11- موزه تاورن(Thavorn)

نمونه دیگری از یک عمارت زیبا که احتمالاً فراتر از تعمیر رها شده است.

موزه تاورن

12- خانه در جاده بانکوک(House on Bangkok Road)

این عمارت زیبا درست در خیابان خیابان دو است. دروازه ها همیشه بسته هستند و خانه نیز متعلق به بخش خصوصی است.

  در جاده بانکوک

13- سالا ما پونگ (Sala Mae Pong)

سالا ما پونگ در زمین وات Mongkol Nimit است ، معبدی محترم که در خیابان های دیبوک در خیابان های تاریخی شهر پوکت ساخته شده است.

سالا ما پونگ

14- اداره پست قدیمی (The Old Post Office)

اکنون در موتری مونتری واقع شده و اکنون یک موزه فلاتتیک است. اگر وارد مجموعه تمبر نشوید ، در داخل چیز زیادی برای دیدن وجود ندارد. درست کنار دفتر پست جدید.

اداره پست قدیمی

15- رستوران وی تی نامنیونگ (VT Namnueng)

یکی دیگر از خانه های زیبای قدیمی که قبلاً بدون استفاده بود. این بنا در یک باغ بزرگ درست در کنار مدرسه تایلندی هوآ در خیابان ویچیتسونکران ساخته شده است. این خانه اکنون یک رستوران ویتنامی تایلندی است اما جذابیت های زیادی را در روند نوسازی از دست داده است.

رستوران وی تی نامنیونگ

16- خانه در جاده ساتون(House on Satun Road)

این خانه در یک زمین وسیع درست روبروی مدرسه در جاده Satun بین دو رستوران مورد علاقه قرار دارد. مدت هاست که برای فروش است اما به دلیل محدودیت های ساختمانی هیچ خریدار را پیدا نکرده است.

خانه در جاده ساتون

17- کلوپ تایلندی هوآ هوکین (Thai Hua Hokkien)

کلوپ تایلندی هوآ هوکین در جاده دیبوک ، جنب پمپ بنزین شل و درست روبروی معبد پهناور وات مونگکول نیمیت ، است. سرانجام ، کسی ارزش آن را دید و ضمن احترام به ظاهر اصلی ، باشگاه هوآ هوکیین تایلندی را کاملاً بازسازی کرد.

کلوپ تایلندی هوآ هوکین

18-موزه کاخو (Kathu Museum)

آنچه قبلاً در کنار جاده در کاتو خانه ای بسیار متروک بود ، اکنون به یک موزه کوچک اما دوست داشتنی در مورد Phuket Food تبدیل شده است. قبلاً بخشی از انبار بزرگ ذخیره آبجو بود.

موزه کاخو

تاریخچه عمارتهای پوکت (Ang-Mor-Lao)

در گذشته (حدود 100 سال پیش) ارتباطات پوکت و بانکوک ، پایتخت تایلند با دشواری زیادی انجام می شد. با وجود ساخت راه آهن به كانتانگ ، Trang توسط پادشاه راما پنجم ، سفر به بانكوك در مقايسه با مسافرت به پنانگ كه فقط يك روز از طريق قطار انجام مي داد ، تا سه يا چهار روز يا حتي يك هفته نياز داشت. این توضیح می دهد که چرا تاجران پوکت بیشتر از بانکوک به پنانگ سفر می کردند.به همین ترتیب ، در مورد آموزش ، خانواده های ثروتمند پوکت ترجیح دادند فرزندان خود را به مدرسه در پنانگ بفرستند. هنگامی که به پوکت باز می گردند ، نقشه هایی از معماری بی نظیر سینو-اروپایی را که در معرض دید پنانگ قرار گرفته بود ، به همراه خود آوردند و به سازندگان توصیه کردند که خانه های خود را شبیه به پنانگ بسازند.ما این عمارتها را "آنگ مور لائوس" می نامیم.'آنگ مور لائوس' یا قصرهای دوره معدن قلع در پوکت هنوز هم امروز وجود دارد

شهر قدیم پوکت

و می توان آن را در اطراف شهر قدیمی پوکت مشاهده کرد. معماری که باورهای چینی با هنر اروپایی در آن آمیخته است ، باعث تزئینات ظریف مجسمه های فرخنده مانند خفاش ها ، کبوترها و ابرهای روی سر شد.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران