0/5 - (0امتیاز)
26 اسفند 1399 ساعت :11:19 1334

چرا به پوکت برویم؟

شن های سفید خالص ، آب های آکوامارین و صخره های آهکی در انتظار مسافرانی است که از جزیره پوکت در جنوب غربی تایلند دیدن می کنند.

این جزیره در محاصره دریای آندامان و حدود یک ساعت با هواپیما از بانکوک ، قطعه کوچکی از بهشت ​​است که برای اقلام مختلف از محل اقامت خود گرفته تا درمان های آبگرم و تورهای قایقرانی ، قیمت نسبتاً کمی دارد . اما تور پوکت همراه با جذابیت گرمسیری خود ، به مسافرانی که می خواهند غذاهای خوش طعم (فکر کنید: بادرنجبویه ، برگهای آهک ، فلفل قرمز) و فرهنگ غنی آن را تحت تأثیر مذهب حاکم آن یعنی آیین بودا ، قرار می دهد ، اشاره می کند.و اگرچه سواحل و اپراتورهای گردشگری این جزیره از سونامی 2004 که سواحل غربی آن را چکش زده و هزاران نفر را به طرز غم انگیزی جان خود را از دست داد ، بازگشتند ، اما اگر این منطقه یک بار دیگر در معرض خطر قرار گیرد ، گذشته را با یادبودها و یک سیستم هشدار بهتر به یاد می آورد.

فرهنگ و آداب و رسوم تایلندی:

تایلندی زبان رسمی تایلند و جزیره آن پوکت است ، اما خواهید دید که اکثر اپراتورهای جهانگردی انگلیسی کاملاً مسلط هستند. هنوز هم ممکن است بخواهید یک کتاب عبارتی تایلندی را به همراه داشته باشید تا ایمن باشید. برخی از عباراتی که شاید بخواهید بخاطر بسپارید عبارتند از:

  • سلام که به زبان تایلندی (sa wat dee)
  • حال شما چطور است؟ که به زبان تایلندی (sa baai dee reu)
  • متشکرم که به زبان تایلندی (kòp kun mâak)

هنگامی که در حال برقراری ارتباط با رانندگان مختلف تاکسی یا توک توک هستید ، ممکن است بخواهید آدرس مقصد خود را به زبان تایلندی به آنها نشان دهید ، مخصوصاً اگر به مکانهایی بروید که خارج از مسیر پیاده روی هستند. واحد پول تایلند بات است. یک دلار آمریکا معادل حدود 33 بات تایلند است ، اما نرخ ارز در نوسان است ، بنابراین حتما قبل از رفتن آن را بررسی کنید . مسافران می توانند پول خود را در فرودگاه مبادله کنند ، اما صرافان در شهرهای مختلف پوکت بهترین نرخ ارز را ارائه می دهند. آیین بودا آیین رسمی در تایلند است و این جزیره میزبان جاذبه های بسیاری مانند بودای بزرگ و وات چالونگ است که آیین غالب آن را منعکس می کند. هنگام بازدید از این مکان ها ، مهم است که بازدید کنندگان به نوع لباس احترام بگذارند ، از جمله پوشیدن که تا زانو کوتاه است خوداری کنید.

چرا به پوکت برویم؟

چی بخورم؟

غذاهای پوکت نوعی غذای لذیذ آشپزی است که در سرزمین اصلی پیدا می شود. تام یوم گونگ (سوپی با میگو) ، سام تام (سالاد پاپایا) و کاری سبز همه موارد اصلی در منوها در پوکت هستند. برای داشتن یک تجربه عالی در تور ارزان تایلند ، بازدیدکنندگان باید یک میز در Thong Dee The Kathu Brasserie رزرو کنند ، که به دلیل داشتن پرسنل خوش برخورد و مطبوع و وعده های غذایی کاملاً خوشمزه ، در میان مسافران اخیر امتیازات بالایی کسب می کند. برای داشتن یک تجربه ارزان اما با این وجود خوشمزه ، مسافران باید به O-Oh Farm Ta-Eiad در شهر پوکت بروند .برای درک عمیقتر از غذاهای محلی ، ممکن است مسافران بخواهند کلاس آشپزی را رزرو کنند ، بسیاری از آنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. کاتا تایلندی کلاس آشپزی توسط Sally ، واقع در ساحل کاتا و پوکت شهر پوکت تایلند مدرسه آشپزی هر دو مسافر تایید شده است. در کلاسهایی از این دست ، سرآشپزها در مورد چگونگی تهیه غذاهای سنتی تایلندی ، مانند سوپ میگو و کاری سبز ، و سایر غذاها به مسافران آموزش می دهند. این کلاسهای آشپزی برای هر نفر معادل حدود 60 تا 90 دلار هزینه در بر دارد.

امنیت ساحلی در پوکت:

یکی از بزرگترین نگرانی های ایمنی که در تعطیلات پوکت با آن روبرو خواهید شد ، جزر و مد خطرناک پاره پاره شدن در ساحل است ، به ویژه در فصل موسمی ، که از ژوئن تا اکتبر ادامه دارد. حتماً به هشدارهای نجات غریق و همه پرچم های ساحل نصب شده توجه کنید. به عنوان مثال ، پرچم قرمز به معنای "شنا نکردن" است ، پرچم زرد به معنی "مراقب باشید" ، و یک جفت پرچم نیمه زرد نیمه قرمز نشان می دهد که باید در بین دو پرچم شنا کنید.به دلیل خطر ویروس زیکا ، مراکز کنترل و حفاظت از بیماری ها توصیه می کنند زنان باردار و زوجین - یا آنهایی که امیدوار به بارداری. همه مسافران می توانند با پوشیدن لباس ضد دافع اشکال و محافظ پوست ، مانند لباس تناسب اندام با تکنولوژی بالا ، از گزش پشه جلوگیری کنند.

سواحل پوکت

مطالب مرتبط : سواحل پوکت

گشت و گذار در پوکت

بهترین راه برای گشت و گذار در پوکت استفاده از توک توک است ، اگرچه گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید به یک روش دیگر سفر مانند تاکسی یا ماشین اجاره ای اعتماد کنید ، اگر می خواهید فراتر از شهری که تعطیلات خود را در آن قرار می دهید سفر کنید . توک توک (کامیون کوچک زرد یا قرمز) نه تنها از همه گزینه های حمل و نقل بسیار جوی است ، بلکه یکی از راحت ترین هاست - کاملاً در همه جا وجود دارد. هنوز هم ، اینها می توانند برای سفرهای خارج از شهر گران باشند ، و یک تاکسی متراژ ، آوازخوان یا ماشین اجاره ای ممکن است گزینه بهتری باشد.

ساحل کاتا

برای رسیدن به پوکت ، بیشتر مسافران به فرودگاه بین المللی پوکت (HKT) ، که در انتهای شمالی جزیره واقع شده است ، پرواز می کنند. بیشتر اقامتگاه ها در جنوب اطراف پاتونگ ، کاتا ، کارون و شهر پوکت جمع می شوند. مسافران باید بررسی کنند که هتل آنها شاتل فرودگاهی را ارائه می دهد یا خیر ، و در غیر اینصورت می توانند سوار اتوبوس فرودگاه شوند که مسافران را به شهر پوکت می برد. تاکسی احتمالاً ساده ترین و کارآمدترین راه برای عبور از فاصله فرودگاه و محل اقامت است. اگرچه ون ها و اپراتورهای مینی بوس وجود دارند که می توانند از فرودگاه به این مکان های جنوبی سوار شوند ، اما رمزگشایی از معتبرترین آنها دشوار است. اگر هتل شما سرویس شاتل ارائه نمی دهد ، از او بپرسید که آیا دربان می تواند اپراتورهای معتبر ون یا مینی بوس را به شما پیشنهاد دهد.

شهر قدیمی پوکت(سفر به تاریخ پیدایش جزیره)

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران