5/5 - (1امتیاز)
30 شهریور 1398 ساعت :21:21 2451

شهر قدیمی پوکت(سفر به تاریخ پیدایش جزیره)

شهر قدیمی پوکت (Phuket Town) یا همان(پوکت دان) درسواحل جنوب شرقی جزیره پوکت در یک خلیج زیبا قرار دارد.

این شهر جزیره ای(پوکت) به لطف هتل ها ، رستوران ها ، سالن های ماساژ و سایر جاذبه های توریستی که در ده ها سال بعد از زمان افتتاح ساحل پاتونگ در سال 1980 به وجود آمده است رونق گرفته است.

معماری شهر قدیمی پوکت (Phuket Town) نشان دهنده نفوذ مهاجران چینی و زیبایی شناسی پرتغالی است. و تضاد جالبی با سبکهای سنتی تایلندی که در جاهای دیگر دیده می شود فراهم می کند. مطمئن شوید که در خیابان های شهر پوکت قدیمی ، با خانه های مرتب ، عمارت های سینو-پرتغالی ، معابد و زیارتگاه های قدم می زنید. کارهای دیگری که باید در شهر انجام شود شامل بازدید از موزه پوکت Trickeye ، گالری هنری سه بعدی تعاملی است. نمونه برداری از غذاهای خیابانی و پیاده روی در یکشنبه بازار است.مهاجرانی از شبه جزیره عربستان ، چین ، هند و پرتغال ، شهر پوکت (เมือง ภู เก็ด ) را به ترکیبی رنگارنگ از تأثیرات فرهنگی تبدیل نمودند.امروزه شهر قدیمی پوکت تاریخچه پوکت است ، اما همچنین قلب نو شده جزیره به طور خاص هنرمندان و موسیقیدانان را به خود جلب می کند و همین امر باعث جلب توجه زیادی شده است.

راهنمای سفر به شهر قدیمی پوکت (سنگ مخفی تایلند)

در سفر اخیرم به پوکت ، سرانجام این شانس را داشتم که جلوی خود را بگیرم و در شهر قدیمی پوکت(Phuket Town)ساکن شوم. من در گذشته بارها در پوکت بوده ام ، اما مانند اکثر گردشگران ، همیشه در ساحل و زندگی ماسه های سفید متمرکز شده ام.شهر قدیمی پوکت از بسیاری جهات از انتظارات من فراتر رفت. احساس می کنم واقعاً در یک گوهر کم ارزش تایلند گیر افتاده ایم. وقتی به پوکت فکر می کنیم ، تصویر فوری که به ذهن خطور میکند آب آبی و ساحل ماسه ای سفید است. قطعاً انتظار نداشتم که اینقدر تاریخ ، فرهنگ تایلندی را یاد بگیرم و خانه های رنگارنگ را ببینم! لحظاتی وجود دارد که من صادقانه فراموش کردم که من به جای Penang در پوکت بودم.

در هتل The Memory at On On Hotel بمانید

پس از فیلمبرداری فیلم "ساحل" با بازی لئوناردو دی کاپریو در اینجا ، پوکت مشهور شد. اگرچه محبوب ترین مکان بی شک خلیج مایا در جزیره فی فی است که در حال حاضر برای عموم بسته شده است ، صحنه را بخاطر بسپارید که لئو در ابتدای فیلم وارد یک خوابگاه مسافران کوله پشتی شد.یعنی قرار بود در جاده خائو سان بانکوک باشد اما حقیقت این است که خوابگاه در واقع در شهر پوکت قدیم و هتل مموری ات آن بود. اما نگران نباشید - اگر سبک زندگی سخت و کوله پشتی برای شما جالب نیست ، هتل Memory at On  در سال 2012 تغییر مالکیت و تغییر عمده را پشت سر گذاشته است. با تغییر نام به عنوان Memory at On On هتل ، دیگر یک خوابگاه کوله پشتی نیست. اکنون این هتل بوتیک است که بیشتر تاریخ خود را حفظ کرده و معماری جذاب سینو-پرتغالی را در خود جای داده است. اگرچه از سال 1929 می گذرد ، هتل جدید On On اقامت بسیار راحت و با قیمت مناسب را برای مسافران تور تایلند فراهم می کند.

در مورد تاریخچه پوکت بیاموزید

قبل از اینکه پوکت برای همه گردشگری ساحلی و استراحتگاههای اقیانوس دریایی و مسافران تور ارزان پوکت شناخته شود ، پوکت در قرن 17th بخاطر ثروت خود در قلع ، که مورد علاقه تاجران اروپایی و چینی بود ، رونق گرفت. چینی ها ، به ویژه از استان فوجیان ، برای کار در معدن قلع به پوکت مهاجرت کردند.برخی از این مهاجران فوجیایی در تایلند اقامت گزیدند و با تایلندی های محلی ازدواج کردند و این منجر به فرهنگ تایلندی و چینی متمایز می شود که امروزه در شهر Old Phuket می بینیم. این میراث تایلندی و چینی به "بابا" (Baba) معروف است - شبیه به Peranakans در مالزی و سنگاپور. آنها حتی Tau Sar Piah را در اینجا دارند!

مکانهای پر بازدید در شهر قدیمی پوکت:

  • موزه هوآ تایلندی : برای ورود 200 بات هزینه دارد. موزه ای با اندازه مناسب و با توضیحی در مورد میراث بابا و پوکت در روزهای استخراج قلع است
  • خانه چینا گراچا(Chinpracha): برای ورود 150 بات هزینه دارد. خانه ای بسیار زیبا با سینو پرتغالی با مبلمان چوبی وارد شده از چین است.
  • موزه پوکت بابا و پراناکانیتات :پذیرش رایگان ، اما یک موزه بسیار کوچک است.
  • معبد سرنه لایت(The Serene Light): پذیرش رایگان

خانه های زیبا و نقاشی های دیواری در Old Town Phuket را پیدا کنید:

شهر قدیمی پوکت منطقه کوچکی است که می توانید طی کمتر از یک ساعت در آن قدم بزنید ، اما قطعاً آن را آهسته انجام  دهید تا تمام جزئیات و سنگهای پنهان را پیدا کنید. برای یک فرصت زیبا برای پیاده روی  و عکس جاده Thalang ، Road Phangnga و Soi Romanee را توصیه می کنم.

غذای خوشمزه تایلندی بخورید:

سفر به تایلند بدون خوردن غذای شگفت انگیز ؟ در شهر قدیمی پوکت ، گذشته از غذاهای معمولی تایلندی ، می توانید غذاهای حاوی تأثیرات چینی از میراث تایلندی بابا را نیز پیدا کنید.

بهترین رستورانها  و کافه ها در شهر قدیمی پوکت:

  • رستوران (China Inn) نام گمراه کننده است ، اما این در واقع یک رستوران است ، نه یک هتل! شما باید گوشت خوک را با ادویه های چینی امتحان کنید. Masaman Curry آنها نیز شگفت انگیز بود!
  • رستوران(Tu Kab Khao Restaurant) این رستوران جایزه Plate Michelin را دریافت کرده ، که به رستوران هایی که غذای خوبی سرو کنند  تعلق می گیرد. و من با آنها موافقم! یکی از غذاهای مورد علاقه رشته فرنگی برنج پخته شده با تخم مرغ ، و ماهی های سرخ شده با زردچوبه است.
  • رستوران(One Chun) یک رستوران ساده ، دنج و بسیار معتبر تایلندی. معروف به غذاهای خرچنگ ، به خصوص خرچنگ زرد خرچنگ با رشته فرنگی برنج. همراه با مقدار زیادی گوشت خرچنگ تازه با هزینه 370 بات همراه است.
  • رستوران(Chicken Rice Street Stall) این رستوران بی نظیر خیابانی هر روز بعد از ظهر حدود ساعت 4-5 عصر در گوشه خیابان یاورات و جاده Phang Nga ظاهر می شود و اواخر شب از ساعت 9 شب اجرا می شود. با هزینه 60 بات ، می توانید برنج کباب خوک ، برنج مرغ ، برنج گوشت خوک ترد یا مخلوط هر سه را انتخاب کنید. این شبیه به گوشت کباب شده و غذای برنج مرغ Hainanese است که می توانید در سنگاپور تهیه کنید ، اما این آبگوشت با یک لمس منحصر به فرد تایلندی - اشاره ای به عطر و طعم لیموترش - ادویه جات ترشی جات است.که میتوانید در تور پوکت تجربه کنید.
  • کافه هاپینگ(Cafe Hopping)مطمئناً یک صحنه کافه پر رونق در شهر قدیم پوکت است. شما می توانید آنها را در کلیه خیابان های اصلی پیدا کنید ، و آنها هرگز پر نیستند (به دلایلی) ، بنابراین همیشه یک جدول پیدا خواهید کرد. بهترین قسمت؟ هر کافی نت مجهز به وای فای است ، بنابراین شما می توانید با لپ تاپ خود کاملاً راحت باشید.
  • کافه (Bookhemian) کافه مرسوم ، مد روز ، فوق العاده زیبا ، با تمرکز بر کتاب های هنر و عکاسی. فضای زیادی در قسمت پشت نیز وجود دارد.
  • کافه (Chino Cafe) کافه کوچک ، اما غذای مناسب و پرسنلی بسیار خوب
  • کافه (Gallery Cafe) آنها در اینجا انتخاب خوبی از صبحانه بین المللی دارای آووکادو و تخم مرغ را ارائه می دهند. و فضای عالی برای پارک کردن خود وجود دارد.
  • کافه (Old Phuket Coffee Station) کافی شاپی بسیار زیبا در گوشه ای از جاده Thalang

خرید خلاقیت هنرمند محلی در شهر قدیمی پوکت:

در حالی که در منطقه قدیمی شهر پوکت قدم می زنید ، گزینه های خرید برای شما کوتاه نخواهد بود. تعداد زیادی کتاب دست دوم ، فروشگاه های سنتی سرامیک ، مغازه های باتیک ، جواهرات محلی ساخته شده ، فقط برای ذکر چند مورد وجود دارد.

با یک ماساژ تایلندی آرام شوید

توقف در ماساژ کیم در شهر قدیمی پوکت ، به ویژه پس از یک روز خسته کننده از کاوش ، امری ضروری است. ماساژ تایلندی 1 ساعته معمول 300 هزینه دارد ، اما گزینه های 1.5 تا 2 ساعته و همچنین بسته های اسپا مانند اسکراب بدن و صورت وجود دارد. بسته پا و صورت به مدت 2 ساعت اجرا می شود و شامل یک عدد خیار عسل صورت (عالی برای آفتاب سوختگی است که می گویند) و ماساژ پا ، دست و شانه وجود دارد که بسیار با شکوه است.مورد دیگری که عاشق آن میشوید ، دکوراسیون محل است. سیاه و سفید با حاشیه طلایی فقط خیلی مرسوم به نظر می رسد همراه یک باغ سبز با نور طبیعی در وسط فضا بسیار آرامش بخش است.

زندگی شبانه در شهر قدیمی پوکت

هنگامی که خورشید در شهر Old Phuket غروب می کند ، بی شک آرامتر از خلیج های غربی جزیره و ساکت تر است. شما موسیقی و رقص را پیدا نخواهید کرد ، اما می توانید برخی از نوارهای کوکتل و گروه موسیقی زنده را در چند مکان پیدا کنید که بیشتر مورد توجه افراد محلی و مسافران تور لحظه آخری تایلند است.

مکانهای مشهور شهر قدیمی پوکت:

جاده تالانگ واقع شهر قدیم پوکت

فواره سوریادات در شهر قدیم پوکت

خیابان رومنس در شهر قدیم پوکت

موزه فیلاتلیک شهر قدیم پوکت

جاده دیبوک در شهر قدیم پوکت

کافه چاینا این در شهر قدیم پوکت

رستوران فیل آبی در شهر قدیم پوکت

عمارت بان چینپراچا در شهر قدیم پوکت

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران