0/5 - (0امتیاز)
03 آبان 1398 ساعت :09:46 1345

جزیره پانگکور مالزی(کنترل تجارت در تنگه ملاکا)

جزیره  زیبای پانگکور در پراک، در ساحل غربی شبه جزیره مالزی، در حدود 100 کیلومتری غرب ایپوه و در نیمه راه بین کوالالامپور و پنانگ قرار دارد. جزیره پانگکور جزیره ای نسبتاً کوچک است که مساحت آن در حدود 8 کیلومتر مربع است.

پانگکور پیش از این پناهگاه مورد علاقه ماهیگیران، ملوانان، بازرگانان و دزدان دریایی بود و یک سایت مهم برای کنترل تجارت در تنگه ملاکا مالزی محسوب می شد. قلعه هلندی این جزیره در قرن 17 ساخته شد تا در انحصار تجارت در پراک و محافظت از آن  در برابر هجوم اقوام آسنیز و سیامزی محافظت شود، اما هلندی ها خیلی زود توسط حاکم محلی بیرون رانده شدند که حمایت وعده داده نشده تحقق یابد. در سال 1874، یک مدعی تاج و تخت منطقه پراک که به دنبال پشتیبانی انگلیس بود، پیمان پانگکور را امضا کرد. در نتیجه جیمز توس در پراک به قدرت رسید و بدین ترتیب دوران استعمار انگلیس در شبه جزیره پانگکور آغاز شد. اقتصاد پانگکور زمانی به ماهیگیری متکی بود و ماهیگیری و فرآورده های ماهی خشک هنوز هم یک صنعت مهم برای این جزیره است. صید ماهی معروف ساتای نیز در اینجا سرچشمه گرفته است.

گردشگری پانگکور

اگرچه پانگکور به اندازه پنانگ، لنکاوی و تیومان شناخته شده نیست، اما دولت ایالت پراک در تلاش است تا آن را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری مالزی ترویج کند. این استراحتگاه محلی محبوب در تور مالزی است و می تواند در تعطیلات آخر هفته و در تعطیلات عمومی بسیار شلوغ باشد، اما سواحل آن در طول هفته تقریباً خالی است. این شهر دارای برخی از زیباترین و آرام ترین سواحل غربی و روستاهای معتبر ماهیگیری مالزی است که در طول 50 سال تنها کمی تغییر کرده و برخی از غذاهای عالی محلی (به ویژه غذاهای دریایی) در آن یافت می شوند.

جاذبه های دیدنی پانگکور

  • دهکده های ماهیگیری پانگکور

 در سمت شرقی جزیره پانگکور سه دهکده ماهیگیری روبروی سرزمین اصلی وجود دارد: سانگای پینانگ ، بسار و کامپونگ تکیل. در واقع، این یک رشته طولانی از روستاها است که تا شهر پانگکور ادامه دارد. اگرچه روستاها کوچک هستند اما بازدید از آنها جالب است. بسیاری از خانه ها سنتی و برخی در دریا ساخته شده اند.

  • جزیره مارینا در پانگکور

جزیره مارینا در پانگکور در سواحل تلوک موراه در پراک مالزی قرار دارد. این جزیره که به عنوان دروازه ای برای پانگکور عمل می کند، یک سرزمین زیبا به مساحت 316.9 هکتار است که توسط یک پل جاده ای 400 متری به سرزمین اصلی پانگکور وصل شده است. جزیره مارینا تنها 10 دقیقه با جزیره پانگکور از مجتمع جت جزیره مارینا فاصله دارد.

  • شهر کوچک پانگکور

پانگکور تاون، منطقه اصلی در جزیره پانگکور، در ساحل شرقی آن واقع شده است. این منطقه کوچک است و تنها یک خیابان دارد. طیف خیابان های آن دارای تعدادی فروشگاه سوغاتی، کافی شاپ دریایی، کافی شاپ شیک و رستوران های زیبا وجود دارد. برخی از بهترین غذاهایی که در غرفه های محلی پیدا خواهید کرد. یکی از گزینه های مورد علاقه برای صرف صبحانه در بین افراد محلی و بازدید کنندگان تور ارزان مالزی، رستوران روبروی فروشگاه ماهیگیری Kheng Hai Chuan است که توسط لانه های پرنده متصل به تابلو شناخته می شود.

  • باتو برسورات (سنگ حکاکی شده)

به دلیل قلع و قواره موجود در این تخته سنگ بزرگ گرانیتی همچنین با نام صخره ببر (tiger rock) شناخته می شود. این سنگ حدوداً 10.7 متر طول و 4.6 متر عرض دارد و 4.3 متر ارتفاع دارد و امروزه یک غرفه در این محل ساخته شده است که در آن سوغاتی ها و خوردنی های جالبی وجود دارند. Batu bersurat در نزدیکی قلعه هلند، در جزیره پانگکور واقع شده است. کتیبه های کهن موجود در این محل تصویری از یک ببر در حال گذشتن از مقابل یک کودک را نشان می دهد. همچنین دو برگ به شکل گرد وجود دارد و حروف "If Carlo 1743" و ""VOC که روی آن درج شده است، احتمالاً به شرکت هلند شرقی هند اشاره دارد. چندین نظریه در مورد کتیبه وجود دارد. یکی از نسخه های شوم آن این گونه ادعا نموده که مالایی ها و بوگی ها پس از انتقام از بد رفتاری هلندی ها با افراد محلی، در سال 1743 پسر یک مرد متشخص هلندی را ربودند و به قتل رساندند. وقتی هلندی ها به دنبال پسر بودند، افراد محلی داستانی را ساختند مبنی بر این که این پسر توسط یک ببر ربوده شده است. در بزرگداشت این واقعه، سربازان هلندی این کتیبه را در باتو برسورات حک کردند.

برای بازدید از شگفتی های مالزی با بهترین قیمت، می توانید در تور لحظه آخری مالزی ثبت نام نمایید.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران